2020-10-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vad svenska folket vill är helt irrelevant. Socialdemokraterna och övriga partier inom Sjuklövern har andra uppdragsgivare.

Käbblet ni hör mellan de olika partierna är inget annat än teater.

Sju ?
Jag får dom till åtta. Något parti mot etablissemanget finns ju inte länge.
Citera
2020-10-07, 21:44
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag minns det totala mörkret jag kände när Fredrik Reinfeldt och "Alliansen" gjorde upp med Miljöpartiet om invandringspolitiken 2011 eftersom de på detta sätt fick bort frågan från dagordningen (ända tills invandringspolitiken sedan kollapsade 2015). Nu känner jag inte alls på samma sätt. Svensk invandringspolitik kommer att läggas om i dansk riktning om Sverige ska förbli ett någorlunda stabilt samhälle. Frågan är bara när. Denna överenskommelse kan ha påskyndat omläggningen eftersom Socialdemokraterna inte kommer att kunna gå in i nästa valrörelse med någon trovärdighet och hävda att man förespråkar en stram invandringspolitik. Denna armkrok med det brett avskydda MP kommer med all säkerhet att innebära att sossarna förlorar röster i nästa val och också driva väljarna i famnen på de partier som vill se en radikal omläggning av svensk invandringspolitik.

Kan bara hålla tummarna, men valboskapet o övriga icke intresserade kommer tyvärr glömma, om något år är det klimatet/jobb/skatter eller metoo som är på tapeten igen. Då är detta glömt o sopat under mattan.

Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det sossarna gjorde idag är otroligt korkat och förmodligen ödesdigert för partiet.

Sossarna måste ha missat att en majoritet av svenskarna numera vill minska på invandringen.

Jag förstår ärligt talat inte hur de resonerade.
De som styr sosseriet o övriga partier gör ju allt för att maxa sina CV för att sen kunna ta en fet tjänst inom EU. De skiter nog i det innerst inne bara de själva kan få en fördel idag.
Senast redigerad av KFCnogger 2020-10-07 kl. 21:50.
Citera
2020-10-07, 21:49
Medlem
staticages avatar
Bara kulor som gäller för en förändring nu!
Citera
2020-10-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Sossarna har redan bytt väljarbas, det är muslimer och annat kriminellt skit folk som röstar på dem nu, och så klart de hjärndöda svenskarna som sover i de fina orterna som fortafarande inte är drabbade av massinvasionen.

Jag tror sossarna vinner 2022 också, sverige är överöst av ryggraslösa idioter som kommer fortätta rösta rött för de känner de sig trygga i.

Frågan är vart man ska flytta, är portugal det bästa alternativet?

Danmark nästa, där daltas det inte....och med deras nya strikta lagar mot gäng/utländsk härkomst kriminella så kan man ju räkna ut hur mycket av packet som tar sig hit över sundet istället där vi bjuder på bullar och samtal vid brottslighet. Att rösta S måste bero på inavel eller att man är bidragsberoende.
Citera
2020-10-07, 21:50
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Du skriver som om det är vanligt för vanliga arbetande svenskar att rösta på S. Det är det inte. Inte längre.

Idag består S av säkert 50% utomeuropeiska invandrare. Om inte mer. Resten är arbetslösa, sjukskrivna, pundare och jättegamla gråsossar som börjar bli dementa och röstar av slentrian. Det är nog försvinnande få arbetande etniska svenskar vid sinnes fulla bruk.

Jag ger dig rätt, beroende dock på vart man är i landet. Längs norrlandskusten är det rätt vanligt att vanliga arbetande svenskar fortfarande är sossar. Men å andra sidan är de som tåget också. Vet inte vad som är mest tragiskt av det
Citera
2020-10-07, 21:51
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Ett 4%-parti styr svensk flyktingpolitik. Det är Sverige det.
Kika noga på MP. När man gör det, förstår man också deras vurmande. Det är länge sen MP handlade om miljöfrågor.
Citera
2020-10-07, 21:51
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage

Du har missat det, Sverige (och Europa) kommer inte tas över med hjälp av stridsvagnar, utan med hjälp av barnvagnar.
Citera
2020-10-07, 21:52
Medlem
Ändå rätt sjukt att S pratar om att M bär ansvaret för flyktingkrisen när S aldrig drev en restriktiv invandringspolitik innan november 2015.

Varken Mona Sahlin, Håkan Juholt eller Stefan Löfven förespråkade någon annan linje än den som Reinfeldt stod för. De opponerade aldrig mot massinvandringen på den tiden. Det är ren historierevisionism från Morgan och det är bara att titta på hur höga S-företrädare reagerade när Billström pratade om volymer kring 2012-13.
Citera
2020-10-07, 21:52
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Förlåt men av mina vänner som är just som du själv påstår som kom till Sverige på 80-talet är totalt emot den politik som förs nu. De tycker vi Svenskar är helt jävla blåsta. Och jag förstår dem verkligen.

Du är förmodligen inte vad du utger dig för att vara. Det är inte samma förutsättningar som det var på 80 och 90 talet.
"Du kan ju inte tycka så för jag känner ju ingen som tycker så!" ungefär så korkat lät ditt inlägg.

Bara för att du enbart umgås med syrianer och serber som röstar på SD betyder det inte att alla som kom till Sverige på 80-talet är invandringsfientliga.
Citera
2020-10-07, 21:57
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Svenskar vet inte hur man gör, inklusive mig.....

Att se Lövins självgoda psykopatfejs belåtet förmedla denna Sverigefientliga "överenskommelse" i TV:n idag gav mig både kräksjuka och rännskita på samma gång. Politikerföraktet frodas minsann...
Mitt blod bubblar. Vet inte vilka som är värst - islamisterna eller sossarna/MP.
Men växer någonsin en revolutionär grupp som vill rädda det här sjunkande skeppet så går jag med utan att blinka.
Citera
2020-10-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Väljarna i S, M, SD och KD representerar 70% av befolkningen och samtliga vill minska invandringen. Ändå låter S sig hunsas av MP för att få sitta kvar vid köttgrytorna och går med på en generösare politik än 2015. Det kan bara hända i Sverige.

Jag är för human flyktingpolitik.

Men. Jag inser att om detta uppfattas som en ökning av asylinvandringen så kommer högeroppositionen att vinna. Och då blir politiken betydligt mer inhuman. Klimatförnekare tar över, mm. Så beslutet kan visa sig motverka Mp:s politik.

Å andra sidan: Mp lät S köra över dem på fråga efter fråga förra mandatperioden. De höll 70 % av vallöftena men inte de viktigaste frågorna, och tappade röster till v och c Nu är mp tuffare och kan därmed rädda sig över 4%-gränsen.

I verkligheten, kommer detta att att bryta minskningen av asylinvandringen?
Senast redigerad av guru1966 2020-10-07 kl. 22:04.
Citera
2020-10-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage

Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Du har missat det, Sverige (och Europa) kommer inte tas över med hjälp av stridsvagnar, utan med hjälp av barnvagnar.

Och under tiden leker han med kulor....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in