2020-10-07, 19:41
Medlem
Hat Vänsterpartiet uttalat sig?
Citera
2020-10-07, 19:41
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Jag tycker det är fantastiskt att en någorlunda human asylpolitik nu förhoppningsvis drivs igenom. Många av de tusentals afghaner som nu befunnit sig i Sverige i 5 år, lärt sig språket, gått ut gymnasiet och försökt kämpa för att få ett värdigt liv kan nog snart pusta ut. Äntligen får man lite positiva besked. Detta är såklart en väldigt positiv nyhet för de som bryr sig om människor oavsett härkomst.
Bananas är det du går på som näring!

Har du belägg för att "tusentals" hazarer "gått ut gymnasiet"??

Du är antagligen steril eller minderårig eftersom du saknar förmåga att relatera till gruppvåldtäkter i mitten av vintern.
Men antagligen är du en sandapa som gärna förgriper sig på flickor i alla åldrar. Du skall vara glad att vi inte får tag på dig!
Citera
2020-10-07, 19:43
Medlem
pinger99s avatar
Jag tror att det blir bra så länge som Kristerssons (M)assinvandringsparti hålls långt borta från den här frågan.
Citera
2020-10-07, 19:44
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vilken naiv människa du är.

Tror inte det är många rasister här. Mer realistiskt funtade skulle jag säga och inte drömmare som dig. Ser du inte hur samhället ser ut och vilket håll vi går med den förda politiken? Antar att du har det väldigt gott ställt och lever i ett fint område. Vakna för fan.

Däremot skapar nog dagens politiker rasism och politikerförakt om något när man ständigt går emot folkviljan där en majoritet, ca 60-65% vill ha betydligt mindre invandring.

Utöver det, bryr du dig inte om vår kultur? Massinvandring har en tendens att radera ut den och skapa utanförskap och en underklass. Vad säger du till alla dessa människor? Bryr du dig inte om de ökande klyftorna i samhället som är en direkt konsekvens av invandringen?

Suck..

Har själv invandrarbakgrund. Mina föräldrar kom hit och kämpade sig upp till ett bra liv, vi klarade oss med hjälp av vår egna ansträngning. Jag vill att människor idag ska ha samma möjligheter som mina päron hade då och inte ha nån rasistisk SD politik. Jag är mycket nöjd med att MP och S kom överens, äntligen en positiv nyhet.
Citera
2020-10-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Varför är detta något uppseendeväckande? Alla etablerade partier har jobbat decennier på att maxa migrationen till Sverige, inte bara Mp. Är det något som jag inte är orolig för är att dessa partier kommer göra något för att hindra massinvandringen. Vad som helst kan hända tom en påstådd pandemi, men massinvandringen fortsatte obehindrat ändå.

Det är klart att övriga partier vaknat och förstått vad som behöver göras, det tar bara olika lång tid. Det viktigaste missar ändå de flesta, att tiden när vi kastade medborgarskap efter folk som inte ens kan peka ut Sverige på kartan är förbi. Det är oerhört viktigt ur utvisningssynpunkt framöver.

Rent samhällsekonomiskt är det faktiskt smart att de får stanna som klarar gymnasiet och får ett jobb inom rimlig tid. Den gruppen blir ju nettobidragsgivare. Det är gruppen bidragsskadade med medborgarskap som är vårt stora problem. Jag ser framför mig att följande händer de närmaste åren (pådrivet av varje ny Irakministerskandal):

1) Resa tillbaks till hemlandet resulterar i att uppehållstillståndet ryker. Här kommer också medborgare som ”åker hem” och lever halvårsvis på svenska skattepengar att styras upp inom kort.

2) Grova brott resulterat i att man aldrig kan få ett medborgarskap och oftast blir man ut isad direkt.

3) Medborgarskap börjar återkallas vid grova brott såsom terrorism.

Den svenska opinionen är stark för detta så jag tvivlar inte på att det kommer att ske.
Citera
2020-10-07, 19:49
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Har själv invandrarbakgrund. Mina föräldrar kom hit och kämpade sig upp till ett bra liv, vi klarade oss med hjälp av vår egna ansträngning. Jag vill att människor idag ska ha samma möjligheter som mina päron hade då och inte ha nån rasistisk SD politik. Jag är mycket nöjd med att MP och S kom överens, äntligen en positiv nyhet.

Ja inte är det en positiv nyhet för de som behöver sjukvård eller annan välfärd. Nu utarmas välfärden ännu mer vilket leder till att SD växer.

Och du är nöjd
Citera
2020-10-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Bananas är det du går på som näring!

Har du belägg för att "tusentals" hazarer "gått ut gymnasiet"??

Du är antagligen steril eller minderårig eftersom du saknar förmåga att relatera till gruppvåldtäkter i mitten av vintern.
Men antagligen är du en sandapa som gärna förgriper sig på flickor i alla åldrar. Du skall vara glad att vi inte får tag på dig!

Jag har en som bor hemma hos mig och som sköter sig exemplariskt. Kompletta betyg till årskurs 2 på gymnasiet plus att han jobbat extra på restaurang (vitt!). Han har många vänner som sköter sig lika bra. Problemhazarerna är de som fått avslag och uppehåller sig illegalt. De påverkas inte av någonting i den nya lagen.
Citera
2020-10-07, 19:52
Medlem
CassandraCs avatar
Sossarna har redan bytt väljarbas, det är muslimer och annat kriminellt skit folk som röstar på dem nu, och så klart de hjärndöda svenskarna som sover i de fina orterna som fortafarande inte är drabbade av massinvasionen.

Jag tror sossarna vinner 2022 också, sverige är överöst av ryggraslösa idioter som kommer fortätta rösta rött för de känner de sig trygga i.

Frågan är vart man ska flytta, är portugal det bästa alternativet?
Citera
2020-10-07, 19:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Ja inte är det en positiv nyhet för de som behöver sjukvård eller annan välfärd. Nu utarmas välfärden ännu mer vilket leder till att SD växer.

Och du är nöjd

Samtidigt som invandrare fortsätter att komma utanför samhället med fattigdom och kriminalitet. De gynnar inte direkt dessa som invandrat medan eliten gnuggar händerna med sin billiga arbetskraft.
Citera
2020-10-07, 19:54
Medlem
InvisiblePersons avatar
Citat:

Här har vi anledningen Sveriges problem. Att kalla SD rasistparti visar bara vilken okunskap och naivitet du besitter. Det du säger stämmer helt enkelt inte och det är pinsamt att se folk som gått på medias lögner genom åren och tror stenhårt på det.

Lär dig tänka själv i stället för att lyssna på PK-media. Eller så väntar du tills massinvandringens konsekvenser drabbar dig eller din familj. Ditt val
Citera
2020-10-07, 19:57
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Sossarna har redan bytt väljarbas, det är muslimer och annat kriminellt skit folk som röstar på dem nu, och så klart de hjärndöda svenskarna som sover i de fina orterna som fortafarande inte är drabbade av massinvasionen.

Jag tror sossarna vinner 2022 också, sverige är överöst av ryggraslösa idioter som kommer fortätta rösta rött för de känner de sig trygga i.

Frågan är vart man ska flytta, är portugal det bästa alternativet?

Du satte huvudet på spiken, svenskar är ryggradslösa. även vid valurnan. De flesta vet om hur dåliga Socialdemokraterna är idag men dem bryr sig inte. De är så van att rösta S att det finns inget annat. Det är en ganska skrämmande hjärntvätt som pågått här ett tag nu.

En typisk svenne är fortfarande en sosse som antingen inte bryr sig ett skit om politik, utan bryr sig bara om tv-tablån, eller en svenne-sosse som inte förstår att man kanske ska testa lägga sin röst på M eller SD om man är missnöjd.
Citera
2020-10-07, 19:58
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Om man viker sig i både migrationsfrågan och LAS så skulle jag nog inte bli förvånad om detta är början till ett S kring 20% och andra största parti.

Man kan bara svika så mycket.

Det har ju redan spekulerats en del om vem som ska ta över S efter Löfven. När han nu fått ge sig i båda frågorna, så är det kanske slagläge för en eller annan faktion inom partiet att fasa ut Löfven och pusha in sin egen fasad. Beroende på vem det blir kan man mycket väl tänka sig ett S som börja dyka mot 20% hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in