Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Varför är detta något uppseendeväckande? Alla etablerade partier har jobbat decennier på att maxa migrationen till Sverige, inte bara Mp. Är det något som jag inte är orolig för är att dessa partier kommer göra något för att hindra massinvandringen. Vad som helst kan hända tom en påstådd pandemi, men massinvandringen fortsatte obehindrat ändå.
Det är klart att övriga partier vaknat och förstått vad som behöver göras, det tar bara olika lång tid. Det viktigaste missar ändå de flesta, att tiden när vi kastade medborgarskap efter folk som inte ens kan peka ut Sverige på kartan är förbi. Det är oerhört viktigt ur utvisningssynpunkt framöver.
Rent samhällsekonomiskt är det faktiskt smart att de får stanna som klarar gymnasiet och får ett jobb inom rimlig tid. Den gruppen blir ju nettobidragsgivare. Det är gruppen bidragsskadade med medborgarskap som är vårt stora problem. Jag ser framför mig att följande händer de närmaste åren (pådrivet av varje ny Irakministerskandal):
1) Resa tillbaks till hemlandet resulterar i att uppehållstillståndet ryker. Här kommer också medborgare som ”åker hem” och lever halvårsvis på svenska skattepengar att styras upp inom kort.
2) Grova brott resulterat i att man aldrig kan få ett medborgarskap och oftast blir man ut isad direkt.
3) Medborgarskap börjar återkallas vid grova brott såsom terrorism.
Den svenska opinionen är stark för detta så jag tvivlar inte på att det kommer att ske.