2020-10-07, 20:05
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det har ju redan spekulerats en del om vem som ska ta över S efter Löfven. När han nu fått ge sig i båda frågorna, så är det kanske slagläge för en eller annan faktion inom partiet att fasa ut Löfven och pusha in sin egen fasad. Beroende på vem det blir kan man mycket väl tänka sig ett S som börja dyka mot 20% hållet.
Jag hoppas att Morgan Johansson steppar upp och axlar manteln. Antingen det eller att Mona gör comeback.

Varför inte.
Citera
2020-10-07, 20:06
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Har själv invandrarbakgrund. Mina föräldrar kom hit och kämpade sig upp till ett bra liv, vi klarade oss med hjälp av vår egna ansträngning. Jag vill att människor idag ska ha samma möjligheter som mina päron hade då och inte ha nån rasistisk SD politik. Jag är mycket nöjd med att MP och S kom överens, äntligen en positiv nyhet.
Det kommer de inte ha. Du förstår att invandringen är lång mycket högre än förr. Du inser inte att Sverige snart inte är ett land dit man vill komma
Citera
2020-10-07, 20:09
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Jag tycker det är fantastiskt att en någorlunda human asylpolitik nu förhoppningsvis drivs igenom. Många av de tusentals afghaner som nu befunnit sig i Sverige i 5 år, lärt sig språket, gått ut gymnasiet och försökt kämpa för att få ett värdigt liv kan nog snart pusta ut. Äntligen får man lite positiva besked. Detta är såklart en väldigt positiv nyhet för de som bryr sig om människor oavsett härkomst.

Du är jävligt korkad. Du inser inte att dessa afghanska män tog plats från kvinnor och barn som behövde skydd. Vidrigt att det finns så lågbegåvade människor som dig
https://youtu.be/9gYRA7c2xfY
Citera
2020-10-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul

Så jag vill veta, vilka är ni egentligen som tänker gå på steffes snack och bli lurade en gång till? Förstår ni ens att det är erat fel att sämhället är åt helvete? Hur dumma är ni på en skala.
.

Det är väl i sin ordning?
Miöjöpartiet är hela sjuklöverns + massmedias "invandringschef" i Sverige.

Även Reinfeldt såg ju på sin tid till att MP fick sin vilja igen.
Vi blir aldrig av med MP, de är som akademins "ständige sekreterare". Ska någon förändring till så måste svensk massmedia i princip brytas ner helt o byggas upp igen med absolut krav på politisk mångfald bland medarbetarna. Kommer aldrig hända.
Citera
2020-10-07, 20:15
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Valet 2022 blir i något avseende ett ödesval. Får vi inte ett konservativt block så är det bara att tacka och säga hejdå. Även folk som i grunden röstar rött har insett vansinnet och tafattheten inom svensk migrationspolitik. Jag får fan uppriktigt ont i magen av MP. Usch.
Vad ska hända vid “ödesvalet"..

SD får 23% och det förändrar absolut ingenting. S fortsätter importera 600.000 till araber till nästa val.

Har sagt det förut och säger det igen. Demokrati fungerar inte när ett parti importerar sin väljarbas. De ökar sina väljare med 3-4% varje val. Enkel mattematik att förstå att detta är dött lopp när när det tillåts.

Det är bara inse att Sverige som nation inte har någon framtid. Det har mina föräldrars generation, babyboomers sett till.
Senast redigerad av Kosmos. 2020-10-07 kl. 20:18.
Citera
2020-10-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Det är klart att övriga partier vaknat och förstått vad som behöver göras, det tar bara olika lång tid. Det viktigaste missar ändå de flesta, att tiden när vi kastade medborgarskap efter folk som inte ens kan peka ut Sverige på kartan är förbi. Det är oerhört viktigt ur utvisningssynpunkt framöver.

Rent samhällsekonomiskt är det faktiskt smart att de får stanna som klarar gymnasiet och får ett jobb inom rimlig tid. Den gruppen blir ju nettobidragsgivare.
———————-

Att förändra regelverket för personer som redan har fått avslag men som trots det är kvar i landet, tar udden ur myndigheternas beslut. Signalen blir att det lönar sig inte att efterfölja besluten. Tvärtom.

Så har vi också skyhöga kostnader för alla som efter avslag stannar kvar i landet och fortsätter söka än det ena än det andra. Upp och ner i alla instanser gång på gång på gång. Avslag. Avslag. Avslag. För helt plötsligt förändras reglerna till ens egen fördel.

Vi lär ut att obstruktion lönar sig. Myndigheterna tappar sin auktoritet och laglösheten brer ut sig allteftersom.
Citera
2020-10-07, 20:28
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jaha då har vi svart på vitt ännu en gång att Stefan Löfven parti kommer behålla makten även nästa val. Genom att låta Miljöpartiet diktera villkoren. Och svika väljarna ännu en gång.

Totalt ryggradslös.
Dem ska presentera detaljerna sen. Men jag kan bespara er lögnerna och skitsnacket.
Politiken blir:
1. Höj skatterna
2. Öka invandringen

Så jag vill veta, vilka är ni egentligen som tänker gå på steffes snack och bli lurade en gång till? Förstår ni ens att det är erat fel att sämhället är åt helvete? Hur dumma är ni på en skala.

Expressen skriver om skiten:
https://www.expressen.se/nyheter/isabella-lovin-och-morgan-johansson-haller-presstraff/

Vi icke-PK känner samma förtvivlan över att svensk PK idag ideligen lägger sig platt för invandringsfanatiker som demokrater kände inför hela Västvärldens undfallenhet gentemot nazismen under 1930-talet. PK förstör Sverige fullständigt - om vi inte stoppar dem i tid https://www.youtube.com/watch?v=sTDrZ5ofNxg&t=162 (12 sek långt)
Citera
2020-10-07, 20:29
Medlem
En regering, regerar. Sverige har inte haft någon regering på många år.
Administrationen Löfven II måste omedelbart lämna plats för starkt ledarskap.

Vi behöver totalstopp och massrepatriering. Politikerna kommer ALDRIG att lösa detta. De VILL inte lösa detta.
Folk behöver ta saken i egna händer, ut på gator och torg. Men de flesta lever vidare som om inget hänt.
Senast redigerad av Olbars 2020-10-07 kl. 20:32.
Citera
2020-10-07, 20:30
Avstängd
Fick jag bestämma skulle man landsförvisa alla dumsossar, miljöpartister, alternativt spärra in dom på livstid.
Denna "överenskommelse" är bara bullshit!!
Och det värsta är alla dessa idioter som röstar på dessa pajaser!
Landsförrädare är ett mycket milt betyg på dessa!!
Nu hoppas jag nästan att landet går fullständigt åt helvete!
Jag klarar hårda/svåra tider, men det gör inte dessa "hen" människor som tagit åt helvete för mycket plats i det offentluga rummet...
Citera
2020-10-07, 20:38
Medlem
Dagens sossar är en katastrof.
Citera
2020-10-07, 20:41
Bannlyst
Var är arboga-conny som gång på gång försvarat S och sagt att dom för en mer restriktiv politik på årtioenden?
Citera
2020-10-07, 20:43
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att 6% som de nederländska sossarna - en gång i tiden också ett statsbärande parti - nu har är en mer realistisk siffra.

Stefan Löfven leder nu den mest arbetarefientliga regeringen sedan amiral Lindman i början på förra seklet. Det kommer att få konsekvenser.

Det sossarna gjorde idag är otroligt korkat och förmodligen ödesdigert för partiet.

Sossarna måste ha missat att en majoritet av svenskarna numera vill minska på invandringen.

Jag förstår ärligt talat inte hur de resonerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in