2020-10-07, 22:04
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det har ju redan spekulerats en del om vem som ska ta över S efter Löfven. När han nu fått ge sig i båda frågorna, så är det kanske slagläge för en eller annan faktion inom partiet att fasa ut Löfven och pusha in sin egen fasad. Beroende på vem det blir kan man mycket väl tänka sig ett S som börja dyka mot 20% hållet.
Jo du. Suhonen kan vi räkna bort. Gjorde myteri och försvann (?) Morgan. Nä. A.S (vore just snyggt). Jag tror mer på M.D. han vet att vända kappan. Livsfarlig gubbe.
Citera
2020-10-07, 22:05
Medlem
Det blir ett kanonläge nästa högkonjunktur!
Citera
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Ändå rätt sjukt att S pratar om att M bär ansvaret för flyktingkrisen när S aldrig drev en restriktiv invandringspolitik innan november 2015.

Varken Mona Sahlin, Håkan Juholt eller Stefan Löfven förespråkade någon annan linje än den som Reinfeldt stod för. De opponerade aldrig mot massinvandringen på den tiden. Det är ren historierevisionism från Morgan och det är bara att titta på hur höga S-företrädare reagerade när Billström pratade om volymer kring 2012-13.

Ja det är helt jävla sjukt att denna fars tillåts fortgår Allt var rasism förut, det vet alla. S var ju minst lika antirasistiska som M även då. Ledande sossar stod på löpande band och förnekade alla problem. Sahlin ville bygga moskeer och sa att alla som kommer till Sverige är högutbildade. Tiderna förut var makalösa när man tänker tillbaks
Citera
Medlem
Sen Löfven skänkte 8 miljarder av våra kronor till FN s.k miljökonto, så skiter han i allt.
Lövin och han har köpt till sig fina poster i FN.

Kan man stjäla 8 miljarder så har man inga skrupler.
Det värsta var, ingen ifrågasatte det?

Ska vi slå vad om att Lövin har ett arvode från FN nästa år?
Citera
2020-10-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Det är helt sjukt.

Alla som nu befinner sig i Sverige har intresse av att invandringen ska upphöra, både invandrsre och svenskar.

Exakt!, även invandrare borde inse det. Men varje invandrare som förstått det (jo det finns några) bortser ju från sin egen familj och tar hit sina egna föräldrar ,14 syskon, 32 kusiner som alla är outbildade analfabeter med stenålderskultur och som kommer att ligga samhället till last i många decennier.

Jag börjar verkligen hata denna regering i så hög grad att jag funderar på att söka psykologhjälp innan jag går helt bananas.....
Citera
2020-10-07, 22:08
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nja, det är fortfarande största partiet men frågan om detta inte var spiken i kistan.

Nej, hälften av alla svenskar är fortfarande BLM-stödjande, antirasistiska kämpar som tycker det är mer värt att bry sig om mode, samt svennesossar som bryr sig om tv. Dessutom mycket valboskap importerade till sossarna nu. Dem är inte besegrade!
Citera
2020-10-07, 22:11
Medlem
Den gamla myten om att när hela Sverige till slut reagerar så sker det unisont, nästan som på en given signal, den kan väl avfärdas nu. Ingen reagerar längre på någonting överhuvudtaget.
Citera
2020-10-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag minns det totala mörkret jag kände när Fredrik Reinfeldt och "Alliansen" gjorde upp med Miljöpartiet om invandringspolitiken 2011 eftersom de på detta sätt fick bort frågan från dagordningen (ända tills invandringspolitiken sedan kollapsade 2015). Nu känner jag inte alls på samma sätt. Svensk invandringspolitik kommer att läggas om i dansk riktning om Sverige ska förbli ett någorlunda stabilt samhälle. Frågan är bara när. Denna överenskommelse kan ha påskyndat omläggningen eftersom Socialdemokraterna inte kommer att kunna gå in i nästa valrörelse med någon trovärdighet och hävda att man förespråkar en stram invandringspolitik. Denna armkrok med det brett avskydda MP kommer med all säkerhet att innebära att sossarna förlorar röster i nästa val och också driva väljarna i famnen på de partier som vill se en radikal omläggning av svensk invandringspolitik.

Jag hoppas på detta du skriver.

Men bryr sig de flesta, läser de på!?

Detta var ju så givet förra valet, trodde man, men icke idiot svensken röstade återigen helt jävla galet, emot alla sveriges barn och deras framtid. Och det efter det galna flyktinginvällnings året 2015. Och nu kommer ÄNNU flera.

Det var inte länge sedan vi blev 10 miljoner, tja nu är vi 10,5 miljoner!

Tyvärr är svenskarna idioter och kvinnorna röstar fel.
Senast redigerad av Martlet 2020-10-07 kl. 22:18.
Citera
2020-10-07, 22:19
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Då hoppas jag den dealen blir lika förödande som öppna era hjärtan Reinfeldt-dealen med MP var. Att S som största parti inte längre är en självklarhet och det blir något som ältas år ut och år in varje gång S försöker intala väljare att dom nyktrat till sig.
Citera
2020-10-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag minns det totala mörkret jag kände när Fredrik Reinfeldt och "Alliansen" gjorde upp med Miljöpartiet om invandringspolitiken 2011 eftersom de på detta sätt fick bort frågan från dagordningen (ända tills invandringspolitiken sedan kollapsade 2015). Nu känner jag inte alls på samma sätt. Svensk invandringspolitik kommer att läggas om i dansk riktning om Sverige ska förbli ett någorlunda stabilt samhälle. Frågan är bara när. Denna överenskommelse kan ha påskyndat omläggningen eftersom Socialdemokraterna inte kommer att kunna gå in i nästa valrörelse med någon trovärdighet och hävda att man förespråkar en stram invandringspolitik. Denna armkrok med det brett avskydda MP kommer med all säkerhet att innebära att sossarna förlorar röster i nästa val och också driva väljarna i famnen på de partier som vill se en radikal omläggning av svensk invandringspolitik.
Dom partierna vill jag se först. I ett utav dom partierna du ovan nämnde, så får du knappt kalla invandrare för invandrare innan du åker ut ur partiet. Det var kanske inte detta som förväntas av ledningen i Sd när alla dom som fått lämna gick med i partiet.

Men vi får väl se om dom tre kan stå upp mot förväntningarna som ställs på dom.
Något måste ju faktiskt göras. Vi klarar ju idag inte ens av att få ordning på många av dom som redan är här
Citera
2020-10-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag hoppas på detta du skriver.

Men bryr sig de flesta, läser de på!?

Detta var ju så givet förra valet, trodde man, men icke idiot svensken röstade återigen helt jävla galet, emot alla sveriges barn och deras framtid. Och det efter det galna flyktinginvällnings året 2015. Och nu kommer ÄNNU flera.

Det var inte länge sedan vi blev 10 miljoner, tja nu är vi 10,5 miljoner!

Tyvärr är svenskarna idioter och kvinnorna röstar fel.

Finns väl inte en enda svensk som inte tkr det är för mkt invandrare här? Det har gått för fort.

Problemet är att ingen synar S - kolla SVT. Dom nämner det knappt fast en majoritet vill ha minskad inte ökad. Det ör säkert 85 % som vill ha lika lite som nu eller mindre.

Säkert 50% som vill ha minus netto. Folk har tröttnat med corona får folk att glömma. Om ett år när allt är som vanligt igen så blir dom påminds igen.

Att vara i sthlms tunnelbana idag är som att vara i mena. Inget fel på människorna men inga svenskar alls, sjukt?
Citera
2020-10-07, 22:26
Avstängd
Glöm aldrig "öppna våra hjärtan" Reinfeldt. Har alltid velat prata med nån som röstade moderaterna under den tiden. Vad hände? Masspsykos? Hur känner man idag..skäms?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in