2020-10-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
2. Den enda polisen som sprang någon annanstans än till grassy knoll direkt efter skotten, var MC-polis Marrion Baker, som sprang till skolbokslagret eftersom att han såg duvor lyfta från dess tak när han körandes på Houston Street hörde skotten.
Polismannen Foster sprang också till TSBD.
Citat:
Trots att det enligt samma Secret Service fanns exakt NOLL Secret Service-män på och kring Dealey Plaza direkt efter skotten?
Och här kan man lita på Secret Service?
Citat:
Det vore ju i så fall ett hisnande scoop, så här mer än 57 år efteråt.
Secret Service agenten Lem Johns, han heter faktisk så, klev ur följebilen (LBJ:s följebil) och blev kvarlämnad på Dealey Plaza. Endel menar att han även sprang upp till Pergolan och möjligtvis the Grassy Knoll.

Lem fick lift från Dealey Plaza av några foto journalister (Wiegman m.fl). Delar av förloppet är fångat på bild/film, dock inte av Wiegman. Det finns således både vittnen och teknisk bevisning.

Därmed inte sagt att det är Lem Johns som polismannen Joe Smith träffar på.

Enligt författaren Posner har Joe Smith lämnat en affidavit i nära anslutning till händelsen. I denna nämns inte mötet med Secret Service agenten, enligt Posner.
Har inte kunnat verifiera detta, då jag inte hittar någon sådan affidavit från Joe Smith.
Enligt Posner debuterar Joe Smith med uppgiften om mötet med Secret Service agenten vid hörningen inför Warrenkommissionen.
Citera
2020-10-06, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Polismannen Foster sprang också till TSBD.
Foster 'säger' att han sprang till TSBD, ja, men för att ta sig dit måste han först springa genom området precis bakom det vita staketet på grassy knoll, givet att han stod placerad på 'the tripple overpass' när skotten avlossades.

Citat:
Och här kan man lita på Secret Service?
Varför skulle Secret Service i så fall ljuga om det, menar du?

Citat:
Secret Service agenten Lem Johns, han heter faktisk så,
Nej, han hette Thomas "Lem" Johns.

Citat:
klev ur följebilen (LBJ:s följebil) och blev kvarlämnad på Dealey Plaza.
Han fick omgående lift med reportern Wiegman direkt till Parkland.

Citat:
Endel menar att han även sprang upp till Pergolan och möjligtvis the Grassy Knoll.
"En del"? Vem var det?

Citat:
Lem fick lift från Dealey Plaza av några foto journalister (Wiegman m.fl). Delar av förloppet är fångat på bild/film, dock inte av Wiegman.
Det stämmer. Wiegman fick däremot patsyn Lee Harvey Oswald "fångat på bild" ståendes längst in i västra hörnet av skolbokslagret huvudentré sekunderna efter skotten. Och nej, han hade inte ett stort gammalt italienskt gevär i händerna där heller.

Citat:
Det finns således både vittnen och teknisk bevisning.
För vad?

Citat:
Därmed inte sagt att det är Lem Johns som polismannen Joe Smith träffar på.
Så, vad är det då du vill ha "sagt"?

Citat:
Enligt författaren Posner
Den CIA-anstrukne serieplagiatören och bedragaren Gerald Posner, ja. Finns det något han har skrivit som stämmer med verkligheten, menar du? Allvar?

Citat:
har Joe Smith lämnat en affidavit i nära anslutning till händelsen. I denna nämns inte mötet med Secret Service agenten, enligt Posner.
Har inte kunnat verifiera detta, då jag inte hittar någon sådan affidavit från Joe Smith.
Enligt Posner debuterar Joe Smith med uppgiften om mötet med Secret Service agenten vid hörningen inför Warrenkommissionen.
Och?
Citera
2020-10-06, 20:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Foster 'säger' att han sprang till TSBD, ja, men för att ta sig dit måste han först springa genom området precis bakom det vita staketet på grassy knoll, givet att han stod placerad på 'the tripple overpass' när skotten avlossades.
Då är det väl ännu tydligare att han inte trodde skotten kom från grassy knoll om han sprang förbi den på vägen till TSBD?

Citat:
Nej, han hette Thomas "Lem" Johns.

Nej, han hette Thomas Lemuel Johns men kallades ”Lem”.
Citera
2020-10-06, 21:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då är det väl ännu tydligare att han inte trodde skotten kom från grassy knoll om han sprang förbi den på vägen till TSBD?
Nu skuttar du återigen in i en diskussion utan att bekymra dig om vad som specifikt diskuteras. Frågan gäller att samtliga vittnen utom ett, MC-polis Marrion sprang till det vita staketet på grassy knoll.

Foster sprang också först till det vita staketet på grassy knoll.

Citat:
Nej, han hette Thomas Lemuel Johns men kallades ”Lem”.
Nu skuttar du återigen in i en diskussion utan att bekymra dig om vad som specifikt diskuteras. Han hette inte "Lem Johns". Han hette Thomas L. Johns, men kallades för "Lem".
Citera
2020-10-06, 21:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu skuttar du återigen in i en diskussion utan att bekymra dig om vad som specifikt diskuteras. Frågan gäller att samtliga vittnen utom ett, MC-polis Marrion sprang till det vita staketet på grassy knoll.

Foster sprang också först till det vita staketet på grassy knoll.
Du skrev:
Citat:

Detta går knappat att tolka på annat sätt än att han helt enkelt var tvungen att passera staketet/knoll på väg mot sitt mål: TSBD.

Citat:
Nu skuttar du återigen in i en diskussion utan att bekymra dig om vad som specifikt diskuteras. Han hette inte "Lem Johns". Han hette Thomas L. Johns, men kallades för "Lem".

Pekkari skrev att han hett Lem Johns
Då försökte du rätta honom och påstås att han hette Thomas ”Lem” Johns

Jag påpekade bara att du också hade fel - han hette inte Thomas ”Lem” Johns, han hette Thomas Lemuel Johns men kallades ”Lem”.
Citera
2020-10-06, 22:54
Avstängd
Citat:
Du skrev:

Detta går knappat att tolka på annat sätt än att han helt enkelt var tvungen att passera staketet/knoll på väg mot sitt mål: TSBD.
Frågan är fortfarande inte vilka slutsatser som ska dras. Faktum är att endast ett vittne sparande till skolbokslagret och att resten sprang till området runt det vita staketet, direkt efter skotten.

Att fokus så småningom flyttades till skolbokslagret när ingen gärningsman hittades vid det vita staketet är det fortfarande ingen som bestrider.

Citat:
Pekkari skrev att han hett Lem Johns
Då försökte du rätta honom och påstås att han hette Thomas ”Lem” Johns

Jag påpekade bara att du också hade fel - han hette inte Thomas ”Lem” Johns, han hette Thomas Lemuel Johns men kallades ”Lem”.
Fast då missade du min intention med citationstecken runt "Lem". Syftet var att visa att han kallades för "Lem" men att det inte var hans riktiga namn.

Men så här blir det genomgående när du ska skutta in i en diskussion för att rädda din skyddsling PekkariP1. Du missar nyanserna och drar igång en helt annan diskussion utan relevans för det som diskuteras .... eller vänta nu .... det är kanske poängen?

Lol.
Citera
2020-10-06, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Frågan är fortfarande inte vilka slutsatser som ska dras. Faktum är att endast ett vittne sparande till skolbokslagret och att resten sprang till området runt det vita staketet, direkt efter skotten.

Att fokus så småningom flyttades till skolbokslagret när ingen gärningsman hittades vid det vita staketet är det fortfarande ingen som bestrider.
Som du beskrev det kan det knappast tolkas annat än att Forster sprang mot målet TSBD, och att han på vägen passerade Grassy Knoll. Om du ändrat dig, eller vara var otydlig, och egentligen menade att hans mål var Grassy Knoll och att han vid ett senare tillfälle sprang mot TSBD är det bara att säga det..

Citat:
Fast då missade du min intention med citationstecken runt "Lem". Syftet var att visa att han kallades för "Lem" men att det inte var hans riktiga namn.
Nej det missade jag inte, min poäng var att hans riktiga namn inte var Thomas ”Lem” Johns, hans riktiga namn var Thomas Lemuel Johns, precis som jag skrev. Din rättning av Pekkari var inte ett dugg mer korrekt än Pekkaris påstående - snarare tvärtom eftersom han gick under smeknamnet Lem Johns.

https://www.amazon.co.uk/Lem-Johns-Secret-Service-Man/dp/B071255L1J

https://www.google.se/amp/s/www.nytimes.com/2014/05/11/us/lem-johns-who-guarded-vice-president-lyndon-b-johnson-in-dallas-dies-at-88.amp.html

https://www.washingtonpost.com/local/obituaries/former-secret-service-agent-lem-johns-dies-at-88/2014/05/11/193327d0-d925-11e3-bda1-9b46b2066796_story.html
Citera
2020-10-07, 15:37
Avstängd
Citat:
Som du beskrev det kan det knappast tolkas annat än att Forster sprang mot målet TSBD, och att han på vägen passerade Grassy Knoll. Om du ändrat dig, eller vara var otydlig, och egentligen menade att hans mål var Grassy Knoll och att han vid ett senare tillfälle sprang mot TSBD är det bara att säga det..
Sprang Foster först till området bakom det vita staketet? Ja eller nej? Inte hans intentioner. Bara om han sprang dit först.

Ja eller nej.

Citat:
Nej det missade jag inte, min poäng var att hans riktiga namn inte var Thomas ”Lem” Johns,
Som sagt, min avsikt var att sätta hans smeknamn "Lem" inom parantes för att understryka att hans riktiga namn var Thomas Johns, inte Lem Johns.

Citat:
hans riktiga namn var Thomas Lemuel Johns, precis som jag skrev. Din rättning av Pekkari var inte ett dugg mer korrekt än Pekkaris påstående - snarare tvärtom eftersom han gick under smeknamnet Lem Johns.
Hans riktiga namn var både Thomas Johns och Thomas Lemuel Johns, beroende på om man vill inkludera mellannamnet eller inte.

Citat:
https://www.amazon.co.uk/Lem-Johns-Secret-Service-Man/dp/B071255L1J

https://www.google.se/amp/s/www.nytimes.com/2014/05/11/us/lem-johns-who-guarded-vice-president-lyndon-b-johnson-in-dallas-dies-at-88.amp.html

https://www.washingtonpost.com/local/obituaries/former-secret-service-agent-lem-johns-dies-at-88/2014/05/11/193327d0-d925-11e3-bda1-9b46b2066796_story.html

https://maryferrell.org/DealeyPlazaWitnessDB.html#witness=Johns

https://maryferrell.org/showDoc.html?docId=1135&relPageId=787
Citera
2020-10-07, 16:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Sprang Foster först till området bakom det vita staketet? Ja eller nej? Inte hans intentioner. Bara om han sprang dit först.

Ja eller nej.
Ingen aning - det är ju därför jag frågar dig..
Om man läser vad du skrev: Foster 'säger' att han sprang till TSBD, ja, men för att ta sig dit måste han först springa genom området precis bakom det vita staketet på grassy knoll, givet att han stod placerad på 'the tripple overpass' när skotten avlossades. så låter det ju onekligen som han hela tiden sprang med TSBD som mål.
Vad han var tvungen att passera på vägen känns ju rätt irrelevant - ungefär som att påstå att en hundrameterslöpare först springer 50 meter och sen när han har gjort det så springer han 50 meter till - 50-meterslinjen är ju knappast lika intressant som målsnöret, i alla fall inte för löparen..

Säg att hundra poliser hade stått på "fel" sida kullen och sprang som tokiga mot TSBD - hade du då påstått att de sprang till Grassy Knoll även om ingen av dem stannade till ens en sekund?

Så hur var det - sprang han till Grassy Knoll, eller sprang han till TSBD (frågar jag igen).?

Citat:
Som sagt, min avsikt var att sätta hans smeknamn "Lem" inom parantes för att understryka att hans riktiga namn var Thomas Johns, inte Lem Johns.
Fast det var det inte. Hans riktiga namn var Thomas Lemuel Johns.

Citat:
Hans riktiga namn var både Thomas Johns och Thomas Lemuel Johns, beroende på om man vill inkludera mellannamnet eller inte.
Och du menar att vet att Thomas var hans tilltalsnamn?
Här har du hans dödsruna - https://www.dignitymemorial.com/obituaries/birmingham-al/thomas-johns-5964254

"Thomas" används noll gånger i texten om honom, medan Lem används 36 gånger.
Hans far tilltalades för övrigt Lemuel.
Citera
2020-10-07, 17:02
Avstängd
Citat:
Ingen aning - det är ju därför jag frågar dig..
Om man läser vad du skrev: Foster 'säger' att han sprang till TSBD, ja, men för att ta sig dit måste han först springa genom området precis bakom det vita staketet på grassy knoll, givet att han stod placerad på 'the tripple overpass' när skotten avlossades. så låter det ju onekligen som han hela tiden sprang med TSBD som mål.
Vad han var tvungen att passera på vägen känns ju rätt irrelevant - ungefär som att påstå att en hundrameterslöpare först springer 50 meter och sen när han har gjort det så springer han 50 meter till - 50-meterslinjen är ju knappast lika intressant som målsnöret, i alla fall inte för löparen..

Säg att hundra poliser hade stått på "fel" sida kullen och sprang som tokiga mot TSBD - hade du då påstått att de sprang till Grassy Knoll även om ingen av dem stannade till ens en sekund?

Så hur var det - sprang han till Grassy Knoll, eller sprang han till TSBD (frågar jag igen).?
Det ursprungliga påståendet är: Alla vittnen utom ett, MC-polis Marrion Bakar, sprang till det vita staketet på grassy knoll. Inte VARFÖR de gjorde det, bara ATT de gjorde det.

Fattar du?

Citat:
Fast det var det inte. Hans riktiga namn var Thomas Lemuel Johns.
Så, om diskussionen hade handlat om, låt säga, Peter "Foppa" Forsberg och signaturen PekkariP1 hade hävdat att han faktiskt hette "Foppa Forsberg" och att jag därpå korrigerat med att han heter Peter "Foppa" Forsberg, så hade du gått in och hävdat att nej, det gör han inte, han heter Peter Mattias Forsberg?

Bara så att läsaren får en liten inblick i ditt säregna sätt att resonera?

Citat:
Och du menar att vet att Thomas var hans tilltalsnamn?
Här har du hans dödsruna - https://www.dignitymemorial.com/obituaries/birmingham-al/thomas-johns-5964254

"Thomas" används noll gånger i texten om honom, medan Lem används 36 gånger.
Hans far tilltalades för övrigt Lemuel.
Det är under namnet "Thomas L. Johns" han sorterar i Warrenkommissionens material. Det var därför som jag gick in och korrigerade, så att genuint intresserade läsare av tråden ska hitta honom i det relevanta materialet.

Nu väntar vi alla spänt på att även DU förklarar varför DU gick in och 'korrigerade'.
Senast redigerad av onopono 2020-10-07 kl. 17:05.
Citera
2020-10-07, 17:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det ursprungliga påståendet är: Alla vittnen utom ett, MC-polis Marrion Bakar, sprang till det vita staketet på grassy knoll. Inte VARFÖR de gjorde det, bara ATT de gjorde det.
Fattar du?
Det betyder ju att om så precis alla poliser hade sprungit förbi Grassy Knoll på sin väg mot TSBD så hade du påstått att de sprang till Grassy Knoll fast de egentligen bara passerade den..?

Då ställer vi om frågan - sprang Foster helt enkelt förbi Grassy Knoll på väg mot TSBD?
Vet du om det var fler poliser som gjorde det?

Citat:
Så, om diskussionen hade handlat om, låt säga, Peter "Foppa" Forsberg och signaturen PekkariP1 hade hävdat att han faktiskt hette "Foppa Forsberg" och att jag därpå korrigerat med att han heter Peter "Foppa" Forsberg, så hade du gått in och hävdat att nej, det gör han inte, han heter Peter Mattias Forsberg?
Javisst - det gör han ju - men jag hade behållt Foppa också (precis som jag behöll smeknamnet ”Lem” i beskrivningen). precis som det är lättast att hitta Johns om man söker ”Lem” så är ju Forsberg lättast att hitta om man söker ”Foppa”. Blir ju väldigt svårt att hitta rätt person - särskilt i historiska arkiv i USA där det finns mängder av Thomas Johns och Lemuel Johns om man bara ger halva namnet och påstår att det är det rätta namnet dessutom.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-10-07 kl. 17:47.
Citera
2020-10-07, 18:04
Avstängd
Citat:
Det betyder ju att om så precis alla poliser hade sprungit förbi Grassy Knoll på sin väg mot TSBD så hade du påstått att de sprang till Grassy Knoll fast de egentligen bara passerade den..?
Ja. ATT de i så fall sprang mot det vita staketet på grassy knoll.

Citat:
Då ställer vi om frågan - sprang Foster helt enkelt förbi Grassy Knoll på väg mot TSBD?
Vilka "vi" ställer den frågan och varför?

Citat:
Vet du om det var fler poliser som gjorde det?
Vet du?

Citat:
Javisst - det gör han ju - men jag hade behållt Foppa också (precis som jag behöll smeknamnet ”Lem” i beskrivningen). precis som det är lättast att hitta Johns om man söker ”Lem”
Din "Lem" finns inte nämnd i Thomas L. Johns skrivna och undetecknade vittnesmål till Warrenkommissionen, så vad är det du vill ha sagt?

Att han begick urkundsförfalskning? https://maryferrell.org/showDoc.html?docId=1135#relPageId=787&tab=page

Citat:
så är ju Forsberg lättast att hitta om man söker ”Foppa”.
Även i officiella juridiska handlingar? I passet? Körkortet? Som eventuellt vittne till mord? "Foppa Forsberg"?

Citat:
Blir ju väldigt svårt att hitta rätt person - särskilt i historiska arkiv i USA där det finns mängder av Thomas Johns och Lemuel Johns om man bara ger halva namnet och påstår att det är det rätta namnet dessutom.
Frågan är hur många Thomas L. Johns som finns i Warrenkommissionens material. Här har du hittat "mängder" av sådana?

1. Samtliga vittnen utom ett, MC-polis Marrion Baker, sprang till det vita staketet på grassy knoll direkt efter skotten.

2. Nej, han hette inte "Lem Johns", han hette Thomas L. Johns, men kallades för "Lem".

Var hittar du felen i de här två av mig gjorda påståendena?
Senast redigerad av onopono 2020-10-07 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in