2020-10-05, 10:05
Medlem
F1REs avatar
Hej, har fått xanor 0.5mg utskrivet nu för att bryta eller hindra mina svåraste panikattacker. Har aldrig tidgare tagit xanor, endast oxascand ett fåtal gånger vilket inte fungerade mot just panikångest pga tiden till effekt.

Kan jag förvänta mig snabbare effekt än oxascand? 0.5mg lagom eller kan jag dela? Svälja hel eller lägga under tungan/tugga sönder den? Blir man helt bäng eller bara lugn?
Citera
2020-10-05, 11:44
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F1RE
Hej, har fått xanor 0.5mg utskrivet nu för att bryta eller hindra mina svåraste panikattacker. Har aldrig tidgare tagit xanor, endast oxascand ett fåtal gånger vilket inte fungerade mot just panikångest pga tiden till effekt.

Kan jag förvänta mig snabbare effekt än oxascand? 0.5mg lagom eller kan jag dela? Svälja hel eller lägga under tungan/tugga sönder den? Blir man helt bäng eller bara lugn?

Ja, du kommer sannolikt få en snabbare effekt av xanor än av oxascand. Tror inte det är någon fara att börja med 0,5mg, du kommer inte bli ”väck” på det. Du kommer känna dig lugn i kroppen, ev lite ”mjuk” och avslappnad. Om du är osäker kan du dela den och börja med 0,25mg för att känna av. Det bästa är nog att testa dig fram och så märker du vilken dos som passar dig bäst.

Ser ingen anledning att tugga tabletten, dem smakar väldigt beskt och har inte en speciellt trevlig smak. Du kan smälta den under tungan för ett snabbare påslag, men då pratar vi om kanske fem minuter istället för femton då xanor verkar väldigt snabbt som de är.
Citera
2020-10-05, 16:06
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det kan man verkligen bli, MEN man kan också totalt tappa impulsförmågan och göra saker man aldrig skulle göra utan, just Alprazolam är ju "värstingen" i Sverige bland alla benzo och den mest populära men också den absolut mest svåra att sluta med vilket nästan ingen tänker på utan äter de som godis. Träffat tjejer som börjat dagen med 30 st. 1mg Ksalol Xanor, och ändå varit talbar.

Toleransökning ska man akta sig för. Det SKA räcka med 1mg för att ta bort din ångest, gör det inte det så bör du ta en paus tills det fungerar igen, INTE höja dosen.
Jo, korrekt.

Jag anser mig själv vara en trevlig och generös prick med bra värderingar. Lite tjuvheder tänk som en princip. En aning dumsnäll kanske, även om jag vet om att den här stållen visst har pengar och kan betala tillbaka sin redis till mig, trots det så tror jag på att ge människor en andra, oftast flera (allt för många chanser). Om någon trampar en på tårna allt för många gånger så kokar det över och då brukar inte jag vara så rolig att ha o göra med. För rätt ska vara rätt i min värld. Den principen tycks vara exceptionellt svår för vissa att följa som lever i pillertriller/benzo träsket. Och med substanser i blodet som suddar bort förmågan att hantera sin impulskontroll och sitt konsekvenstänk så kan skit lätt uppstå och jag är inte den som är den. SPECIELLT på Alprazolam. Tror absolut inte på våld av något slag utan här är det kärlek hela vägen, men ibland krävs det att man sätter ner foten och visar att det inte är okej, för man ska aldrig låta någon trampa på en.

Har suttit helt tokflöddrad på blåbär och planerat personrån på oskyldiga människor när plånkan är tom, och i min bensofylla så bryr jag mig inte utan då låter det som ett sunt och rationellt alternativ till att få loss lite cash, "för jag behöver ju stålar". När jag nyktrat till så skäms jag över att jag ens övervägt tanken och är glad över att jag inte utsatt någon oskyldig för det. För det är inte jag som person och inte så man driftar ihop pengar enligt mig.
Vet folk som glider omkring habbade med kniv och hugger folk hit o dit o jag pallar fan inte med sånt skit längre. Jävla livsstil egentligen.

Alla hasslar på sitt sätt, antingen kan man göra det ärligt och hederligt, eller så fular man sig och rånar, blåser, stjäl och ljuger för vänner/familj.

Nej usch man tror man blir så jävla smart, blev plockad häromdagen av civilklädda väktare när jag var ute i mataffären och "handlade" helt pixad på en massa benso. Värdet på stöldgodset hamnade på 2300kr så det blev stöld och ringa narkotikabrott. Har redan ett par andra rättsliga ärenden som jag kommer få stå till svars för och väntar på en kortare volta där eventuellt mera tid läggs på nu.

Nej jag ska inte äta benso, speciellt inte alprazolam. Men ack så goa dom är! Får vara slut på detta nu för jag är 27 år och trillat dit på benso sen jag började med det vid 16 års ålder. Tänker fan inte gå igenom en fet avtändning på bensot igen, för känner att jag är på väg dit igen nu.

Ta det lugnt där ute, fan allt kan hända.
Senast redigerad av Fluson 2020-10-05 kl. 16:10.
Citera
2020-10-05, 16:23
Medlem
Flusons avatar
En fråga till er alpra-fans. Sitter på ett gäng blå av två sorter.

Ksalol 1 mg kontra Stada Alprazolam 1 mg. Vad fungerar bäst för er? Vilken är det mest tryck i?
Vet att de blå serbiska kan variera i styrka. Men alltid tyckt att alprazolam stadan hållit jämnast kvalité gällande potens, dock en aning mindre krut i dom än om man skulle få tag på schysst blå.
Citera
2020-10-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

Ksalol 1 mg kontra Stada Alprazolam 1 mg. Vad fungerar bäst för er? Vilken är det mest tryck i?
Vet att de blå serbiska kan variera i styrka. Men alltid tyckt att alprazolam stadan hållit jämnast kvalité gällande potens, dock en aning mindre krut i dom än om man skulle få tag på schysst blå.

Nu har jag bara testat stada tre-fyra gånger, just på grund av hur jag upplevde dem som bra mycket svagare (otur?) än ksalol. Även ksalolen kan ju vara lite av ett lotteri så.
Citera
2020-10-06, 00:01
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

För ca tre år sen skulle jag svara vanliga ksalol utan att tveka. Men på senare tid föredrar jag stada. Har köpt det en hel del senaste året och i jämförelse med ksalol så tycker jag stadan är betydligt bättre.

Sen är det naturligtvis skillnad beroende på vart man får sina grejer ifrån, köper du t.ex från FS så är ksalolen ett rätt säkert kort i de flesta fallen och är sällan kopior. Men även där har jag börjat luta mig tillbaka på stada. Förut käkade jag uteslutande endast ksalol, rörde ingen annan form av alpra. Men har hittat en ny favorit nu 😁😁
Så jag säger stadan, absolut. Tycker inte det är någon märkbar skillnad på ”trycket” direkt.
Citera
2020-10-06, 10:42
Medlem
Jag hittade en karta (12st) Ksalol 1mg från Galenika a.d Beograd på bussen imorse, googlade.. och hamnade här.

Jag har ingen erfarenhet av benso öht , förutom att man hört att man ska passa sig för dom pga risk för beroende osv...

Hur snabbt kan man bli beroende?
Hur mycket ska man ta som förstagångs dos?
Kommer omgivningen märka något ?
Citera
2020-10-06, 10:56
Medlem
Lämplig dos för någon utan större ångestproblematik som endast vill att vardagen ska flyta på lite smidigare? Tänker begränsa mig till till 2-3ggr/veckan. Omärkta Ksalol jag har.

Testade 1mg 12:00 och en 1mg 16:00 igår, med väldigt subtila effekter utan något direktrus. Typ som phenibut.
Imorse tog jag 2mg direkt, med liknande erfarenhet som igår. Är det någon mening med att ta 1mg efter lunch?
De ggr jag tagit benso tidigare har det varit ikto som slog hårdare och gav det rus jag önskade,bmen något som utomstående märkte ganska tydligt vilket jag helst vill undvika.

Vet att opiater egentligen är min grej men kan tyvärr inte hantera dessa på ett moget sätt. Så mitt hopp är att Ksalol kan fungera på liknande sätt, med ett ökat humör och iniativstagande utan att man ska se ut som en zombie och börja mumla.
Senast redigerad av AVART3N 2020-10-06 kl. 11:10.
Citera
2020-10-06, 12:53
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tja, testade joibba förra veckan på blåa ksalol. Funkade riktigt bra, gott humör å dagen bara sprang förbi. Undrar om detta är placebo eller om de så de ska va?
Isåfall blir de inte sista gången jag gör de :P

Jag käkade en halv stav för första gången på några månader igår, och jo min arbetsdag gick också supersnabb och allmänt bra feeling.
Citera
2020-10-06, 12:53
Medlem
Ett förtydligande (om det inte framgick) med min post ovan.. jag har alltså inge problem med ångest eller liknande , utan handlar bara om att få en skön upplevelse.

Ytterligare några funderingar;
-någon form av baksmälla/trötthet?
-hur snabbt kickar det in?
Senast redigerad av kallesboll 2020-10-06 kl. 13:11.
Citera
2020-10-06, 16:25
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesboll
Ett förtydligande (om det inte framgick) med min post ovan.. jag har alltså inge problem med ångest eller liknande , utan handlar bara om att få en skön upplevelse.

Ytterligare några funderingar;
-någon form av baksmälla/trötthet?
-hur snabbt kickar det in?

Du utan erfarenhet kommer (Om du har oro/ångest/rastlöshet) känna hur den helt släpper på en tablett. Du kommer nog även bli lite mysig och skön och möjligtvis trött.

Ingen baksmälla alls.

Tar väl en ~30 min innan den kickar in.
Citera
2020-10-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Lämplig dos för någon utan större ångestproblematik som endast vill att vardagen ska flyta på lite smidigare? Tänker begränsa mig till till 2-3ggr/veckan. Omärkta Ksalol jag har.

Testade 1mg 12:00 och en 1mg 16:00 igår, med väldigt subtila effekter utan något direktrus. Typ som phenibut.
Imorse tog jag 2mg direkt, med liknande erfarenhet som igår. Är det någon mening med att ta 1mg efter lunch?
De ggr jag tagit benso tidigare har det varit ikto som slog hårdare och gav det rus jag önskade,bmen något som utomstående märkte ganska tydligt vilket jag helst vill undvika.

Vet att opiater egentligen är min grej men kan tyvärr inte hantera dessa på ett moget sätt. Så mitt hopp är att Ksalol kan fungera på liknande sätt, med ett ökat humör och iniativstagande utan att man ska se ut som en zombie och börja mumla.

Blev 1mg till efter lunchen. Min summering kring dessa 2 dagar med 2mg+3mg är att jag knappt känt något. Är väl främst "mood booster" jag är ute efter, vilken uteblev. Dessa Ksalol gav mig endast ett litet lugn, vilket iofs nog är huvudtanken med substansen.
Tex Tramadol blir jag glad och utåtriktad, likadant med ikto även om dessa gjorde mig mer "bäng"!
Hur brukar och upplever ni andra ksalol? Vilka doser tar ni?

PS: dessa jag är blå utan märkning och kom lösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in