2020-10-05, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TurboCalle
Jag har en syster som är en mycket känd studiofotograf. Utan att nämna någon ytterligare information visade jag henne en bild från Apollo 11. Efter ett tiotal sekunder sade hon spontat, men det där är ju studiobilder. Bilder jag tittat på, när en mångubbe står på en stege, observerar jag hur dynamiken, gråskalorna når upp i skrevet på gubben. Jag har sett hur syrran får jobba för att jaga fram denna gråskala, dynamik, eftersom en Hasselbladare inte har möjlighet att som ögat ställa in dynamiken på samma sätt. Fotograferna använder då reflektorskärmar och annan ljussättning, samt i analogt, skymt pappret partiellt och dynamiskt. -Eftersom man idag kan få en dinosaurie att flyga på film, lägger jag inte någon som helst värdering i var en bild eller film har sin påstådda härkomst, kan bara konstatera att deras träningsbilder ser likadana ut som de som påstås tagna på månen.
Ja din syster har helt rätt.
Jag vet faktiskt ingen professionell fotograf som gått ut och försvarat att bilderna skulle vara tagna på månen.

Om någon här känner till en dylik, så skulle det uppskattas med ett namn på denne.
Citera
2020-10-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Jag vet faktiskt ingen professionell fotograf som gått ut och försvarat att bilderna skulle vara tagna på månen.

Om någon här känner till en dylik, så skulle det uppskattas med ett namn på denne.

Jag vet ingen bild från månlandningarna där man inte kunnat förklara eventuella invändningar och frågetecken.
Sedan kan man undra att om det verkligen skulle vara så enkelt att avslöja att bilderna är äkta skulle då USA försöka sig på en sådan gigantisk och dyr och meningslös bluff ?
Citera
2020-10-05, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Jag vet ingen bild från månlandningarna där man inte kunnat förklara eventuella invändningar och frågetecken.
Sedan kan man undra att om det verkligen skulle vara så enkelt att avslöja att bilderna är äkta skulle då USA försöka sig på en sådan gigantisk och dyr och meningslös bluff ?
Dom lyckades ju lura i stort sett hela världen.
Så det var verkligen ingen meningslös bluff!
Citera
2020-10-05, 11:45
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboCalle
Jag har en syster som är en mycket känd studiofotograf. Utan att nämna någon ytterligare information visade jag henne en bild från Apollo 11. Efter ett tiotal sekunder sade hon spontat, men det där är ju studiobilder. Bilder jag tittat på, när en mångubbe står på en stege, observerar jag hur dynamiken, gråskalorna når upp i skrevet på gubben. Jag har sett hur syrran får jobba för att jaga fram denna gråskala, dynamik, eftersom en Hasselbladare inte har möjlighet att som ögat ställa in dynamiken på samma sätt. Fotograferna använder då reflektorskärmar och annan ljussättning, samt i analogt, skymt pappret partiellt och dynamiskt. -Eftersom man idag kan få en dinosaurie att flyga på film, lägger jag inte någon som helst värdering i var en bild eller film har sin påstådda härkomst, kan bara konstatera att deras träningsbilder ser likadana ut som de som påstås tagna på månen.

Din syster har som jag förstår det stor erfarenhet av att fota i förhållanden som liknar de som råder på Månen?
Citera
2020-10-05, 12:04
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Fortfarande omvänd bevisföringstrams, och helt irrelevant. Att vara professionell fotograf betyder bara att de lever på det, om de är bra eller dåliga eller har djupare teknisk kunskap, särskilt inom fysiken bakom att ta bilder på månen.

Och turbocalles anekdotiska ”bevisföring” ger jag inte mycket för.

Alla dina kritiker har du hittat via Aulis, inte kända för att veta eller kunna lägga fram fakta.

Luis försöker utifrån bilder, mig veterligen inte från 1:1 kopior eller originalen, analysera bilderna utifrån dubbla skuggor. Går sådär.

Alexander Popov är den enda kända källan Aulis själva, annars hittar jag bara en person som dog för länge sedan.

Sedan anför du en fotograf, ingen vetenskapsman, som dessutom är klärvoajant, vars kunskaper är sådär tekniskt och man undrar vilka fotografier de granskade. Som http://www.moonhoaxdebunked.com/2014/07/532-how-come-famous-photographers-claim.html beskriver så ibland sitter dessa och granska manipulerade bilder, tittar man inte på 1:1 kopior eller originalen utan behandling är det ju värdelöst.

Men vill du ha film och fotokunniga som anser att bilderna är äkta kan du ju få en hel organisation som https://ascmag.com/articles/flashback-photographing-apollo-11

Men du kan väl skicka en fråga till Vetenskapsakademin, Svenska fotografers förbund och fråga vad de anser om månlandningarna och dess bilder är äkta!

Som jag länkat till tidigare man hade inte film eller videoteknik att simulera 1/6 gravitation 1969. Och det är bara e liten del av bevisen att vi varit där.
Citera
2020-10-05, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk

Men du kan väl skicka en fråga till Vetenskapsakademin, Svenska fotografers förbund och fråga vad de anser om månlandningarna och dess bilder är äkta!
Varför skulle jag det?
Jag vet att allt var fejk och behöver inte bry mig.

Jag vet också hur viktigt det är att folk fortsätter tro på lögnen, så jag är helt nöjd med att inga proffsfotografer bemött kritiken eller gått ut offentligt med att bilderna är äkta.
Citera
2020-10-05, 12:33
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Varför skulle jag det?
Jag vet att allt var fejk och behöver inte bry mig.

Jag vet också hur viktigt det är att folk fortsätter tro på lögnen, så jag är helt nöjd med att inga proffsfotografer bemött kritiken eller gått ut offentligt med att bilderna är äkta.

Ja du tror dig veta, trots att du är okunnig.

Du fick en länk, ändå kör du med omvänd bevisföring. Det är kritikerna som ska visa på felaktigheterna i bilderna, något de misslyckas gång på gång. Men här har du en till, Magnus Fröderberg är fotoproffs https://www.fotosidan.se/cldoc/fotografer/sa-fotograferar-du-pa-manen.htm.

Men bra då vet vi andra att vi inte behöver bry oss om ditt okunniga trams!
Citera
2020-10-05, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ja du tror dig veta, trots att du är okunnig.

Du fick en länk, ändå kör du med omvänd bevisföring. Det är kritikerna som ska visa på felaktigheterna i bilderna, något de misslyckas gång på gång. Men här har du en till, Magnus Fröderberg är fotoproffs https://www.fotosidan.se/cldoc/fotografer/sa-fotograferar-du-pa-manen.htm.

Men bra då vet vi andra att vi inte behöver bry oss om ditt okunniga trams!
Var nånstans försvarar han bilderna mot anklagelserna från alla dessa proffsfotografer som säger att dom är tagna i en studio?
Citera
2020-10-05, 12:44
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Var nånstans försvarar han bilderna mot anklagelserna från alla dessa proffsfotografer som säger att dom är tagna i en studio?

Ett om de var fejk hade han inte tagit upp dem i den kontexten, två var är alla dessa proffsfotografer?

Du har tagit fram en, som dessutom påstår vara sig klärvoajant. faktum är att de flesta fotografer struntar i kritiken, för dem så är månlandningarna gjorda och de har inte tid med obegåvade konspirationsteorier som de som tror på dem aldrig lyckas bevisa någonting att så är fallet.

Visa du på alla dessa proffsfotografer som har granskat 1:1 kopior eller origninalen som dessutom har kompetens att bedöma foton gjorda utanför jordens atmosfär.
Citera
2020-10-05, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ett om de var fejk hade han inte tagit upp dem i den kontexten, två var är alla dessa proffsfotografer?

Du har tagit fram en, som dessutom påstår vara sig klärvoajant. faktum är att de flesta fotografer struntar i kritiken, för dem så är månlandningarna gjorda och de har inte tid med obegåvade konspirationsteorier som de som tror på dem aldrig lyckas bevisa någonting att så är fallet.

Visa du på alla dessa proffsfotografer som har granskat 1:1 kopior eller origninalen som dessutom har kompetens att bedöma foton gjorda utanför jordens atmosfär.
Klärvoajant?
Vem då?

Här kommer några namn på världsledande fotografer som alla säger att bilderna är tagna i en studio:
Aldo Fallai
Peter Lindberh
Toni Thorimbert
Olivier Toscani

Vill du ha fler?
Citera
2020-10-05, 13:13
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Klärvoajant?
Vem då?

Här kommer några namn på världsledande fotografer som alla säger att bilderna är tagna i en studio:
Aldo Fallai
Peter Lindberh
Toni Thorimbert
Olivier Toscani

Vill du ha fler?

Nej det räcker då du uppenbarligen inte läser länkar vi ger dig.

http://www.moonhoaxdebunked.com/2014/07/532-how-come-famous-photographers-claim.html beskriver varför de gör dessa påståenden, jo för de får undersöka felaktiga bilder.

Eller som det sammanfattad:

” In other words, Massimo Mazzucco asked the photographers whether the lunar photographs are false by giving them a false photo to examine. Their answer is not surprising”

Så du tror på någonting som inte har bäring på i bevis!
Citera
2020-10-05, 13:47
Bannlyst
Citat:
Nej det räcker då du uppenbarligen inte läser länkar vi ger dig.

http://www.moonhoaxdebunked.com/2014/07/532-how-come-famous-photographers-claim.html beskriver varför de gör dessa påståenden, jo för de får undersöka felaktiga bilder.

Eller som det sammanfattad:

” In other words, Massimo Mazzucco asked the photographers whether the lunar photographs are false by giving them a false photo to examine. Their answer is not surprising”

Så du tror på någonting som inte har bäring på i bevis!
Trams. Vilket alla som sett filmen kommer hålla med mig om.
Men förklara gärna vem som var klärvoajant av fotograferna.
Jag gissar att det var en liten lögn från din sida, men du får gärna motbevisa mig.

edit: du får några namn till
David S. Percy
Jack White
Marcus Allen
Senast redigerad av Kukusson 2020-10-05 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in