2022-07-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90

Varför tar jag mig inte en titt på dokumentation?? Låt oss fråga NASA om teknologin
https://youtu.be/TbUtpmoYyiQ

Men ritningar och dokumentation finns kvar även om den specifika utrustningen man använde inte gör det. Man kan göra det på bättre sätt när man nu planerar att återvända till månen genom artemis projektet.
Citera
2022-07-23, 15:52
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Men ritningar och dokumentation finns kvar även om den specifika utrustningen man använde inte gör det. Man kan göra det på bättre sätt när man nu planerar att återvända till månen genom artemis projektet.
Ja om man vill bygga ett nytt stridsflygplan idag så bygger man inte replikor av Spitfire eller P52 Mustang. På samma sätt så bygger man inte replikor av en Commodore PET eller en OriginalMac från 1984 utan man bygger nytt med dagens teknologi. På samma sätt blir det både billigare och enklare och säkrare med nya raketer än att nyproducera Saturn 5 raketer och Apollokapslar.
Citera
2022-07-23, 17:45
Medlem
Citat:
Snake: Ja precis, men tidigare personer hävdade att tejpning var det enda alternativet för att fästa det där mörka, ihopknölade papperet, vilket jag tycker är märkligt att de påstod, då den är nitad där.

Tinnitus: Jag ifrågasätter varför man inte nitade mer.

https://i.ibb.co/NNYH1vr/12.jpg

Att du tycker det ser ut som ett ingenjörsmässigt under, säger mest om dig själv. 22 miljarder dollar för den där.

Man gjorde vad man beräknade var nödvändigt, varför strö på med mer nitar etc om man efter moget övervägande beräknande och testande ansåg att det inte skulle behövas…?
Citera
2022-07-23, 17:48
Medlem
Citat:
Snake: Ja precis, men tidigare personer hävdade att tejpning var det enda alternativet för att fästa det där mörka, ihopknölade papperet, vilket jag tycker är märkligt att de påstod, då den är nitad där.

Tinnitus: Jag ifrågasätter varför man inte nitade mer.

https://i.ibb.co/NNYH1vr/12.jpg

Att du tycker det ser ut som ett ingenjörsmässigt under, säger mest om dig själv. 22 miljarder dollar för den där.

Man gjorde vad man beräknade var nödvändigt, varför strö på med mer nitar etc om man efter moget övervägande beräknande och testande ansåg att det inte skulle behövas…?

Att du inte begriper vad som kan vara ingenjörsmässigt eller inte säger ju en del om dig, inte om mig…

Du verkar ju dessutom insinuera att alla dessa dollar bara handlar om just det som din bild visar….. men det handlade ju om liiiite mer, eller hur….?

Sen, ingenjörsmässigt är inte en garanti för att det ska se snyggt ut, utan att det är tänkt att fungera just som tänkt under de förutsättningar har som förväntas.
Citera
2022-07-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jasså! Hur kan ett hologram skapa ebb och flod?

Det kan det Inte. Ebb och Flod har Ingenting med Månen att Göra.
Citera
2022-07-25, 19:07
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidetiker
Det kan det Inte. Ebb och Flod har Ingenting med Månen att Göra.

Eeeh jo det har det. Det är tack vare månens position som vi kan beräkna tidvattnet.
Citera
2022-07-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Eeeh jo det har det. Det är tack vare månens position som vi kan beräkna tidvattnet.

Jaha. Ja, man lär sig nåt nytt varje dag. Jag som trodde att dom Existerande Fysiska Lagarna

kan Invagga varje normalt Tänkande Människa i en känsla av Övertygelse om Månlandningen

Rymdresor etc. etc. Men jag ska ta ditt Svar i Beaktande. Det är en Intressant Tanke.
Citera
2022-07-25, 22:42
Medlem
Citat:
Jaha. Ja, man lär sig nåt nytt varje dag. Jag som trodde att dom Existerande Fysiska Lagarna

kan Invagga varje normalt Tänkande Människa i en känsla av Övertygelse om Månlandningen

Rymdresor etc. etc. Men jag ska ta ditt Svar i Beaktande. Det är en Intressant Tanke.

Varför inte prata klartext? Vilka "Existerande Fysiska Lagarna" pratar du om? Och vad har de för bäring på månlandningarna?
Citera
2022-07-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Varför inte prata klartext? Vilka "Existerande Fysiska Lagarna" pratar du om? Och vad har de för bäring på månlandningarna?

I Vacuum kan inget bränsle brinna för det finns inget Syre. Om man släpper ett kilo Bly

tillsammans med en Bomullstuss i Vacuum så faller dom ner lika fort. Detta faktum omöjliggör

Månlandningen och Rymdresor. Det verkar finnas en hel Hejarklack av Sandlådeteoretiker som

till varje Pris ska motarbeta ren Fakta.
Citera
2022-07-26, 19:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
I Vacuum kan inget bränsle brinna för det finns inget Syre. Om man släpper ett kilo Bly

tillsammans med en Bomullstuss i Vacuum så faller dom ner lika fort. Detta faktum omöjliggör

Månlandningen och Rymdresor. Det verkar finnas en hel Hejarklack av Sandlådeteoretiker som

till varje Pris ska motarbeta ren Fakta.

Men det finns ju syre. Har du inte kollat någonting över huvudet taget?

Utveckla det

Där med
Bomullen och Blyet

Är du Snäll
Citera
2022-07-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men det finns ju syre. Har du inte kollat någonting över huvudet taget?

Utveckla det

Där med
Bomullen och Blyet

Är du Snäll

Jag tyckte jag Uttryckte mig klart.
Citera
2022-07-26, 20:10
Medlem
Alltså jag tror inte heller den officiella varianten stämmer öht... den känns lite clownig? De hade tillochmed med sig en liten elbil upp dit som de var ute och börnade med tydligen. Hmm. Aningen "risky" eller Ja, och sen bestod lem-modulens/månlandarens väggar liksom av millimeter-tjockt folie typ? hmm
Det är gammal info, och de hintade åt detta i interstellar också för nåt år sedan, eller ja långt innan dess men där också mer uttryckligen, att det bara var fejk. Som de brukar göra när de är igång med sitt tramsande i den "riktiga världen" så måste de liksom filma det och trycka in det i en hollywoodrulle också. Annars blir det väl en "tråkig dag på jobbet" sas, vem vet

Jag skulle tro att ufo-open är en liknande psyop... dock har jag sett oförklarliga himlafenomen själv, och vid ett tillfälle stött på en telepat .. så nånting finns där definitivt. Men den officiella storyn kan man nog glömma mer eller mindre även om den är fascinerande.
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-07-26 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in