2020-10-04, 16:18
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Det är den bästa filmen om månlandningsbluffen hittills ifall man är nybörjare på ämnet.
Han smular sönder alla argument för att det skulle varit äkta, och visar på hur uppenbart fejkat det är.

Han är grundlig och har fått med de flesta frågorna som folk i allmänhet har, och går ganska grundligt igenom varje "bevis" som dom troende brukar hänvisa till.

Tror man på månlandningarna efter att ha sett den filmen...ja då är det något annat än logik som påverkar ens sinne.

Du fick ju aldrig filmen enligt ditt eget inlägg, så hur kan du då recensera den?
Citera
2020-10-04, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Du fick ju aldrig filmen enligt ditt eget inlägg, så hur kan du då recensera den?
Det var väl nåt år sedan jag skrev det i så fall.
Jag har flera kopior av den nu.
Citera
2020-10-04, 20:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det var väl nåt år sedan jag skrev det i så fall.
Jag har flera kopior av den nu.
Om jag minns rätt så hyllade du filmen redan innan du hade sett den.
Inget "bias" här inte...
Citera
2020-10-04, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om jag minns rätt så hyllade du filmen redan innan du hade sett den.
Inget "bias" här inte...
Jag hade sett delar av den.
Och den är precis då bra som jag skrev.
Citera
2020-10-04, 21:09
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En plasmafysiker som på sin fritid skrivit om skuggorna på fotografier.
Visst - han är en ”vetenskapsman” men inte inom det område han kritiserar..

Kan du inte bara lägga ner dessa åsikter som härstammar från stenåldern eller 40-talet? Mick West är dataprogrammerare men driver metabunk och tar sig rätten att sätta sig in alla ämnen han finner intressant.
Citera
2020-10-04, 21:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Kan du inte bara lägga ner dessa åsikter som härstammar från stenåldern eller 40-talet? Mick West är dataprogrammerare men driver metabunk och tar sig rätten att sätta sig in alla ämnen han finner intressant.

Du får nog läsa bakåt i tråden - jag har inga problem med att folk uttalar sig utanför sitt expertområde, det jag ifrågasatte var varför en plasmafysik skulle vara trovärdigare än till exempel du vad gäller att analysera ett fotografi.

Min poäng är alltså: Att vara vetenskapsman inom ett irrelevant område gör dig inte trovärdigare än någon annan - så varför ens nämna titeln som ett argument?
Citera
2020-10-04, 21:25
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du får nog läsa bakåt i tråden - jag har inga problem med att folk uttalar sig utanför sitt expertområde, det jag ifrågasatte var varför en plasmafysik skulle vara trovärdigare än till exempel du vad gäller att analysera ett fotografi.

Min poäng är alltså: Att vara vetenskapsman inom ett irrelevant område gör dig inte trovärdigare än någon annan - så varför ens nämna titeln som ett argument?

Läste jag bara men det innebar alltså bläddring bakåt i tråden och sätta sig in i dina diskussioner...nej tack
Citera
2020-10-04, 21:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname

Läste jag bara men det innebar alltså bläddring bakåt i tråden och sätta sig in i dina diskussioner...nej tack

Jag har bara ett inlägg - det du ifrågasatte. Men hela diskussionen är inte lång att följa, den började med Kukussons inlägg här: (FB) (USA) Den ENDA tråden om Apollo / Månlandningarna / Bemannade rymdresor

Capice?
Citera
2020-10-04, 23:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du får försöka fixa fram ett namn, annars blir det ju bara trams av ditt argument att det inte skulle räcka med att vara världsledande modefotograf.

Är du 5 år? När jag ifrågasätter italienska modefotografers utlåtanden om bilder från månen så måste jag lista fotografers vars hypotetiska utlåtanden jag skulle lita mer på? Vad tjänar någon på det?
Citera
2020-10-05, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är du 5 år? När jag ifrågasätter italienska modefotografers utlåtanden om bilder från månen så måste jag lista fotografers vars hypotetiska utlåtanden jag skulle lita mer på? Vad tjänar någon på det?
Du bad om experter som inte tror på månlandningarna, jag gav dig experter som inte tror på månlandningarna.
Då dög inte dessa experter så därför bad jag dig om ett exempel på en proffsfotograf som skulle duga som expert enligt dig.
Citera
2020-10-05, 07:21
Bannlyst
Jag menar, om inte värdens bästa studiofotografer, fotografer som kan avgöra ifall ett foto är tagit i en studio bara genom att kasta en blick på fotot, om inte dom duger...då får du faktiskt presentera ett namn på en fotograf som skulle duga.
Citera
2020-10-05, 09:49
Medlem
Citat:
Jag menar, om inte värdens bästa studiofotografer, fotografer som kan avgöra ifall ett foto är tagit i en studio bara genom att kasta en blick på fotot, om inte dom duger...då får du faktiskt presentera ett namn på en fotograf som skulle duga.
Jag har en syster som är en mycket känd studiofotograf. Utan att nämna någon ytterligare information visade jag henne en bild från Apollo 11. Efter ett tiotal sekunder sade hon spontat, men det där är ju studiobilder. Bilder jag tittat på, när en mångubbe står på en stege, observerar jag hur dynamiken, gråskalorna når upp i skrevet på gubben. Jag har sett hur syrran får jobba för att jaga fram denna gråskala, dynamik, eftersom en Hasselbladare inte har möjlighet att som ögat ställa in dynamiken på samma sätt. Fotograferna använder då reflektorskärmar och annan ljussättning, samt i analogt, skymt pappret partiellt och dynamiskt. -Eftersom man idag kan få en dinosaurie att flyga på film, lägger jag inte någon som helst värdering i var en bild eller film har sin påstådda härkomst, kan bara konstatera att deras träningsbilder ser likadana ut som de som påstås tagna på månen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in