2020-10-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte bara "bättre" - om rösterna ex.vis blir lika, lika många som vill fälla som fria - så blir det friande dom.
Ja
Citera
2020-10-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Absolut.Både S samt H hade mått bättre då. Han borde ha slängt ut L.Då hade han inte blivit ägd.
Jag förstår INTE varför han inte bröt upp där med L.

Du har nog inte förstått: SD ville ha LW vid sidan av. Problemet var att hon inte nöjde sig med att vara "vid sidan av" längre. Efter sex års löften hade hon tröttnat. Hon begrep inte själv varför hon var så besatt av SD. Och så länge hon var besatt, så var SD nöjd - för då visste han var han hade henne. Det var när hon skrev att "jag har stannat för att jag själv ville. Men nu har du inget grepp om mig längre. Jag åker till Norge - bestämt sen igår" (fritt ur minnet). Det var där och då hon skrev under sin dödsdom. Innan kunde han styra henne hyfsat, men nu gled hon honom ur händerna - och det var nu det kunde blir jobbigt för honom. Precis som många andra mördare där kvinnan bestämt sig för att göra slut och fortsätta sitt liv utan den man man hängt ihop med länge.
Citera
2020-10-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Känns fel att störa erat flöde och kommunikation i tråden nu. Intressant att läsa!!

Jag vill minnas att LW hotade med att avslöja relationen för HD om de gjorde slag i saken och åkte till USA. Därför verkade SD smyga med resan in i det längsta. Well.. Det framgår i SD's och LW's chattar att LW nu förstod att de skulle åka ändå. Jag tycker mig nästan skönja en syrlighet i hennes meddelande till SD om att de kunde skicka bilder till varandra när HD inte var i närheten. En underton av "du är avslöjad"??

Så.... Nu när LW visste att SD tänkte åka trots hennes hot, så insåg han också vad klockan var slagen: LW tänkte kvadda resan genom att släppa bomben om att SD och hon fortfarande hade en relation. Och det ville inte SD riskera.

Om man ska prata konkreta motiv i närtid till mordet??

Trevlig lördag på er!!😊
Helt rätt tänkt.L svarade syrligt.Hade hon tappat i intresset för honom då hade hon inte skrivit alls.Hon gav sken att hon själv valt att gå.Varför skrev hon det ens?
Citera
2020-10-03, 20:27
Medlem
Citat:
Du har nog inte förstått: SD ville ha LW vid sidan av. Problemet var att hon inte nöjde sig med att vara "vid sidan av" längre. Efter sex års löften hade hon tröttnat. Hon begrep inte själv varför hon var så besatt av SD. Och så länge hon var besatt, så var SD nöjd - för då visste han var han hade henne. Det var när hon skrev att "jag har stannat för att jag själv ville. Men nu har du inget grepp om mig längre. Jag åker till Norge - bestämt sen igår" (fritt ur minnet). Det var där och då hon skrev under sin dödsdom. Innan kunde han styra henne hyfsat, men nu gled hon honom ur händerna - och det var nu det kunde blir jobbigt för honom. Precis som många andra mördare där kvinnan bestämt sig för att göra slut och fortsätta sitt liv utan den man man hängt ihop med länge.
Problemet var att hon ville vara fru Davidsson.
Citera
2020-10-03, 20:37
Medlem
Citat:
Problemet var att hon ville vara fru Davidsson.
Japp. Och det största problemet var att SD inte från början kunde hålla kuken i brallorna. Han fick inte sex av HD, hon var sjuk, alltså smyger han ut på kvällarna. Ett ännu större problem är hans löften till LW under 5 år att lämna HD. Som han sa i rätten "HD var söt att se på, men inte mycket mer". Han sket fullständigt i HD. Men när hon började bli frisk det sista året, eller två åren - då dög plötsligt HD. Vilken karlakarl han är Stefan Davidsson.
Citera
2020-10-03, 20:39
Medlem
Enda anledningen att S trots avslöjanden till H från L till att han träffade L var att det ökande spänningen än mer.Ko ihåg att i S ögon var L enbart ett verktyg i sex.Ett hjälpmedel utan känslor och hjärna.En marionettdocka.Det var som sådan han stötte på he ne från början.Hon var för honom i klass med en prostituerad kinesluder.
Så det ökade hemlighetsmakeriet ännu mer efter avslökande. Jag är säker på att det är HD och familjen so är hans riktiga liv naturligtvis.Till slut fick det inte ske mer avslljanden för han spelade ett skyhögt spel.USA resan och återföreningen skulle bli början på slutet för det här med L.Han ville inte veta av denna simpla slyna.I mannens ögon är man som älskarinna simpel slya. Hon saboterade ju för honom och trakasserade paret.Hur kan man ens få för sig att tvi ga till sig kärleken? Så korkat
Citera
2020-10-03, 20:47
Medlem
Citat:
Japp. Och det största problemet var att SD inte från början kunde hålla kuken i brallorna. Han fick inte sex av HD, hon var sjuk, alltså smyger han ut på kvällarna. Ett ännu större problem är hans löften till LW under 5 år att lämna HD. Som han sa i rätten "HD var söt att se på, men inte mycket mer". Han sket fullständigt i HD. Men när hon började bli frisk det sista året, eller två åren - då dög plötsligt HD. Vilken karlakarl han är Stefan Davidsson.
Är du verkligen säker på att H inte kunde gå till sängs med män?Det är inte jag.Tror inte hon var speciellt sjuk heller.Gifta män och kvinnor normalt som vänstrar går inte att lita på över lag.L kunde väl väntat med att lägga upp sig tills han ev skilde sig. Då hade hon märkt om det lågsanni g i det han sa.
H var i alla fall söt.S är ärlig! Jag tror S mer gled ifrån H om hon mot för odan var sjuk Han en livsnjutare
Citera
2020-10-03, 20:59
Medlem
Citat:
Är du verkligen säker på att H inte kunde gå till sängs med män?Det är inte jag.Tror inte hon var speciellt sjuk heller.Gifta män och kvinnor normalt som vänstrar går inte att lita på över lag.L kunde väl väntat med att lägga upp sig tills han ev skilde sig. Då hade hon märkt om det lågsanni g i det han sa.
H var i alla fall söt.S är ärlig! Jag tror S mer gled ifrån H om hon mot för odan var sjuk Han en livsnjutare
Det var nog det roligaste nån sagt i tråden! Tack för den. SD har ljugit om precis allt - utom just det uttalandet. Möjligen. "Livsnjutare" - är man det om man är otrogen sin hustru i sex år?
Citera
2020-10-03, 21:06
Medlem
Citat:
Det var nog det roligaste nån sagt i tråden! Tack för den. SD har ljugit om precis allt - utom just det uttalandet. Möjligen. "Livsnjutare" - är man det om man är otrogen sin hustru i sex år?
Ja, men det var ju fint att han tyckte att frun var söt.Ärligt sagt i så fall. Han har humor.
De söker spänningen o det gröna gräset.Efterkloka.
Citera
2020-10-03, 21:10
Medlem
Vilken tur att S inte tyckte att hans fru var ful.Tvärtom tycker han att hon är SÖT.Bra sagt!
Citera
2020-10-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ja, men det var ju fint att han tyckte att frun var söt.Ärligt sagt i så fall. Han har humor.
De söker spänningen o det gröna gräset.Efterkloka.
Efterklok kan man vara efter en otrohetsgång - i fyllan och villan kanske. Här har SD planerat, smugit ut, i sex år. Det är liksom inte eftertankens kranka blekhet här efter en fylla på krogen och en random kvinna. Han dödade sin älskarinna när han förlorade kontrollen över henne.

Därmed lämnar jag dig. Du tillhör SD-beundrarna och offerhatarna - varför begriper jag inte. Men såna går inte att diskutera med. När ens agenda är att svärta ner ett mordoffer så gott det går, då anser jag att det är svårt att ens nå fram i en diskussion.
Citera
2020-10-03, 22:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är kanske inte särskilt analyserat av mig men om MGM uppfattar att LW riktar sin utpressning direkt mot USA-resans genomförande så kan SD ha gått igång på det. Om, efter exv nån försäkran om avspänning från LW, hon plötsligt antyder att hon försöker snärja honom kort inpå den. Inbjudan med kaka är ju exv explosiv om man betänker att SD inte kan veta säkert om hon kommer att skicka HD bilder eller meddelanden sen. (Bilden på nån strumptorknypa (eller anant intimare) ger ju som sådan exv indikation på hur HD skulle kunna uppfatta ett meddelande från LW vid den tiden). SD spelar ju ett högt spel och har synbart hamnat i sitsen att LW kan tvinga honom till saker med hjälp av vad hon redan ”har på honom”, men att då varje nytt möte samtidigt kan användas på samma sätt. Och gör saker värre om det kan visas äga rum nu i samtid och direkt inpå resan. Om MGM uppfattar LWs ord som helt substanslösa vad gäller förtroende, och som potentiellt utstuderade försök att haverera just resan genom att locka honom till sig där på natten och sen skicka meddelanden till HD (för att rent av försöka komma med på resan själv istället..?) så kan nog MGM ha gått igång på det.

Nu vet vi att det sannolikt har funnits planering, men ögonblicket av förtroendehaveri kan ju ha infunnit sig redan tidigare.

Det är lite egendomligt i sig att se att LW skickar inbjudande meddelanden till SD kort inpå resan, då det borde vara uppenbart för de flesta hur explosivt detta är från SDs synvinkel. Omvänt håller SD skenet uppe gentemot LW från sitt håll men borde ju (om han inte redan hade planerat mörda henne) se till att hålla sig därifrån och från all kommunikation, till varje pris.

Eftersom LW är helt opålitlig så skulle en SD utan mordplaner inte vilja ha något alls med henne att göra, och alltså riskera resan.

Citat:
S är egentligen rädd för vad L kan ta sig till.Han är ägd av henne.Därför vet han varken ut eller in hur han ska bli fri från henne.Om han vägrar träffa henne så kommer hon att hämnas och så får inte ske igen.Tro inte allt ni ser och läser rak av.Försök att läsa mellan raderna är mitt tips.

Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Känns fel att störa erat flöde och kommunikation i tråden nu. Intressant att läsa!!

Jag vill minnas att LW hotade med att avslöja relationen för HD om de gjorde slag i saken och åkte till USA. Därför verkade SD smyga med resan in i det längsta. Well.. Det framgår i SD's och LW's chattar att LW nu förstod att de skulle åka ändå. Jag tycker mig nästan skönja en syrlighet i hennes meddelande till SD om att de kunde skicka bilder till varandra när HD inte var i närheten. En underton av "du är avslöjad"??

Så.... Nu när LW visste att SD tänkte åka trots hennes hot, så insåg han också vad klockan var slagen: LW tänkte kvadda resan genom att släppa bomben om att SD och hon fortfarande hade en relation. Och det ville inte SD riskera.

Om man ska prata konkreta motiv i närtid till mordet??

Trevlig lördag på er!!😊

Man kan väl uttrycka sig som att aldrig i livet (?) skulle L missa en chans att förstöra resan för paret. NO WAY.
Hävdar man hon skulle avstå en sån delikat elakhet så har man absolut inte läst FUP.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-03 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in