2020-10-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Precis. SD är allraminst i positionen att han försöker hålla LW lugn för att hon inte ska ta sig för något dramatiskt visavi HD inför resan. Nästa steg är att han redan s.a.s. passerat gränsen för sin tolerans därvidlag, och att den känslan har intensifierats nu inför resan. Han är ägd, och nu inser han vad det kan betyda inför ett kritiskt ögonblick, det att genomföra resan. Han kan inte veta vad konsekvenserna blir av att han dyker upp där.

Överfört på sitsen i stort så är han helt låst och helt utlämnad åt hennes godtycke. Jag tror det kan ha blivit outhärdligt.
Absolut.Jag inser att jag retar upp och provocerar de flesta här inne men faktum är att jag kan inte annat än tycka väldigt synd om honom.Jag är rörd och tagen och försöker sätta mig in i hans sits för en stund.Vi har nog alla handlat i oförstånd någon gång.Inte minst jag.Jag är säker på att S både har varit och är en bra pappa.
Att L handlade fel menar jag är mänskligt.Då hon träffade en upptagen man.Hon gjorde parets liv till ett helvete.Det är mänskliga reaktioner.Jag vet hur det kan bli.Skillnaden mellan L och mig var att jag inte ville leva med sanningen gen ensam.Jag ville lätta hjärtat för frun.Jag anser det på sin plats att skämmas när man varit en stor idiot.Och jag sa ordet Förlåt.Hade L agerat som ett föredöme mot S och H trots allt elände då hade hon enligt mitt synsätt visat på en äkthet och ett hedersamt liv.Alla kan göra fel och misstag.Det finns förlåtelse och försoning för den som vill ha det.Att va ödmjuk är stort.
Citera
2020-10-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Absolut.Jag inser att jag retar upp och provocerar de flesta här inne men faktum är att jag kan inte annat än tycka väldigt synd om honom.Jag är rörd och tagen och försöker sätta mig in i hans sits för en stund.Vi har nog alla handlat i oförstånd någon gång.Inte minst jag.Jag är säker på att S både har varit och är en bra pappa.
Att L handlade fel menar jag är mänskligt.Då hon träffade en upptagen man.Hon gjorde parets liv till ett helvete.Det är mänskliga reaktioner.Jag vet hur det kan bli.Skillnaden mellan L och mig var att jag inte ville leva med sanningen gen ensam.Jag ville lätta hjärtat för frun.Jag anser det på sin plats att skämmas när man varit en stor idiot.Och jag sa ordet Förlåt.Hade L agerat som ett föredöme mot S och H trots allt elände då hade hon enligt mitt synsätt visat på en äkthet och ett hedersamt liv.Alla kan göra fel och misstag.Det finns förlåtelse och försoning för den som vill ha det.Att va ödmjuk är stort.

SDs svärfar tycker ju likadant: att alla kan göra ett misstag. Sex års otrohet mot hans dotter, ett litet misstag. SD kanske har visat ödmjukhet och ånger? Vet du?
Citera
2020-10-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
De drogs till varandra men hur kan du ens komma på tanken att kalla honom snygg och charmig?
De flesta uppfattade honom som obehaglig.
Han ser ut som en omogen 15-åring och har en pipig röst.
Det finns ingenting manligt hos honom.
Finns det någon annan än LW, HD och JG som uppfattar honom som attraktiv?

Uppfattade LW och HD honom som attraktiv eller var det moderskänslor? HD är vårdare dessutom. Man kan bara spekulera. Intellekt på samma nivå är väl också attraktivt.
Citera
2020-10-03, 17:53
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
SDs svärfar tycker ju likadant: att alla kan göra ett misstag. Sex års otrohet mot hans dotter, ett litet misstag. SD kanske har visat ödmjukhet och ånger? Vet du?
Fundera på hur det kunde komma sig att H svärfar uttryckte sig så.
Av vilken anledning skulle jag avslöja en annan persons innersta alls?
Citera
2020-10-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Uppfattade LW och HD honom som attraktiv eller var det moderskänslor? HD är vårdare dessutom. Man kan bara spekulera. Intellekt på samma nivå är väl också attraktivt.
S ser ut som vilken svenssonman som helst tycker jag.En proper välvårdad svenssonkille som jag tolkar honom.Det är han med all sannolikhet också.
Citera
2020-10-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hej igen, några tillägg till tidigare postning.

Missade ett ytterligare uppenbar alternativ anledning till den lista jag tidigare nämnde kan fyllas på i absurdum med det generella kontrollbehovet i fokus.

1. Lena mördas för att hon vägrade släppa S och klängde sig fast vid honom, trots att han ett halvår innan bad henne släppa greppet om honom. Redan 2015 finns loggar, där han deklarerar att han inte vill något seriöst med L. Detta hänvisar han också till.

Alla i tråden kan fortsätta lägga till tänkbara motiv till mordet, och sedan konstatera att vi tror olika, ingen vet säkert, eller tycker flera motiv är troliga samtidigt. Någon tror på fuskloggar, ngn på svartsjuka, ngn annan hot. Det funkar i en kriminaltråd, men duger inte i rättslig mening.

Åkl-sidan låter många kort komma upp till ytan, nämner ju loggbråket, de nämner Ls hot, de nämner återförening, svartsjuka. Allt kommer bli så bra nu...Det vore odramatiskt om det tog slut nu, du har ingen makt över mig, stannade för att jag ville....Ska till Norge nu...

Olika älskare på rad får under sekretess diskutera blod/sex.

Tänk själv, att sitta i domstolen utan att ha läst fup. Vad ska de tro och tänka? Sedan kommer Viveca och konstaterar det de flesta redan vet. Att kvinnor i första hand mördas när de lämnar.

Sedan får de höra Lenas sista logg med Stefan. Kladdkaka, emoji hjärta, medan Stefan tackar nej, det blev för sent. Jobbmail efter Gustafsvik och Jerry.

Hur får man ihop hans ointresse, med kontrollbehovet? Eller att han 2015, men även i nov 2017 inte vill ngt seriöst, vill släppas ur Lenas grepp? Kan inte vara lätt för domstolen, det bör man förstå. Hade jag inte läst Fup, hade jag fattat nada under rättegången. Precis, som fallet låg till innan jag läste Fup.

Fast flera av oss läst Fup, kommer vi fortfarande fram till olika slutsatser. Domstolens roll är därför mycket svår. Åkl uppgift att smidigast möjligt guida dem igenom utan att lämna massa vaccum efter sig. Detta fall är svårt.

Känns fel att störa erat flöde och kommunikation i tråden nu. Intressant att läsa!!

Jag vill minnas att LW hotade med att avslöja relationen för HD om de gjorde slag i saken och åkte till USA. Därför verkade SD smyga med resan in i det längsta. Well.. Det framgår i SD's och LW's chattar att LW nu förstod att de skulle åka ändå. Jag tycker mig nästan skönja en syrlighet i hennes meddelande till SD om att de kunde skicka bilder till varandra när HD inte var i närheten. En underton av "du är avslöjad"??

Så.... Nu när LW visste att SD tänkte åka trots hennes hot, så insåg han också vad klockan var slagen: LW tänkte kvadda resan genom att släppa bomben om att SD och hon fortfarande hade en relation. Och det ville inte SD riskera.

Om man ska prata konkreta motiv i närtid till mordet??

Trevlig lördag på er!!😊
Citera
2020-10-03, 19:06
Medlem
Citat:
Får hoppas att HR s domare har livserfarenhet nog att se ett klart motiv.
Motivet är inte intressant för en domare. Han är inte skyldig för att det kan finnas ett motiv. Han döms som skyldig om indiciekedjan visar att han är skyldig eller om det finns bevis, så att domarna anser honom skyldig. Hur kan livserfarenhet göra att man kan se ett motiv? Då måste man ju gissa eftersom SD inte säger något. Och några gissningslekar finns det inte plats för.
Citera
2020-10-03, 19:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om SD hade reagerat klokt och om han hade haft någon känsla för att vilja ha en ärlig relation med HD så hade han brutit direkt med LW när HD fick kännedom om förhållandet.

Inte för att det verkar ha varit viktigt för SD men då hade nog HD mått betydligt bättre.

LW hade då inte haft något att hota med och ingen makt överhuvudtaget.
Citera
2020-10-03, 19:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Funderar på hur det hade fortgått ifall LW varit i livet tills hon blev gammal ,just när det gäller de där 17 loggarna ?

Vet att det i första hand (såvida det inte blir diskussion med rewiewern från olika håll osv.) är så att CO "burkägaren" (cachownern) är den som själv bestämmer vilka folk som inte har loggat rätt, enligt hen .....

Burkägaren har en rätt stor bestämmandekraft i just det ...

Så undran finns hur det hade blivit ; hade det hållts på i all oändlighet med raderade/nypåskrivna loggar hela tiden, då ?

Det enda som fick loggarna att få vara kvar; var då helt enkelt att "radera bort" LW istället ....??

Bedrövligt ...om det var det som gjordes ?

Vore ju fruktansvärt om LW i sin stolthet sagt orden ; "-Över min döda kropp ,att de loggarna någonsin kommer få vara kvar !"

????????????????

(Spekulation)
Reviewern verkar totalt oengagerad.
Varför behövs det en reviewer när hen inte bryr sig?
Någon måste kunna tolka om man får logga burkar man inte har sett eller om man inte får logga dem, och sedan göra klart för deltagarna vad som gäller.
Att låta de stridande parterna lösa det själv tills det slutar med mord var nog inte den bästa idén den reviewern hade.
Citera
2020-10-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Motivet är inte intressant för en domare. Han är inte skyldig för att det kan finnas ett motiv. Han döms som skyldig om indiciekedjan visar att han är skyldig eller om det finns bevis, så att domarna anser honom skyldig. Hur kan livserfarenhet göra att man kan se ett motiv? Då måste man ju gissa eftersom SD inte säger något. Och några gissningslekar finns det inte plats för.
Det heter ju också Bättre fria än fälla.Vi får se hur det blir i vår.
Citera
2020-10-03, 20:16
Medlem
Citat:
Det heter ju också Bättre fria än fälla.Vi får se hur det blir i vår.
Inte bara "bättre" - om rösterna ex.vis blir lika, lika många som vill fälla som fria - så blir det friande dom.
Citera
2020-10-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om SD hade reagerat klokt och om han hade haft någon känsla för att vilja ha en ärlig relation med HD så hade han brutit direkt med LW när HD fick kännedom om förhållandet.

Inte för att det verkar ha varit viktigt för SD men då hade nog HD mått betydligt bättre.

LW hade då inte haft något att hota med och ingen makt överhuvudtaget.
Absolut.Både S samt H hade mått bättre då. Han borde ha slängt ut L.Då hade han inte blivit ägd.
Jag förstår INTE varför han inte bröt upp där med L.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in