2020-10-01, 17:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag efterfrågar en röd tråd, alla bitar måste hänga med och ingå i paketet, de kan inte vara inkonsekventa och motsägelsefulla. Den tes du driver kan varken vara flerfaldig eller ha uppenbara luckor etc. Konkret, tydligt och överensstämmande. Domstolen har inte läst Fup, du måste välja partier och innehåll som stöder din tes och sedan driver du målet framåt.

Använder du Viveca måste domstolen sitta och gissa vilken av alla möjliga olika motiv på smörgåsbordet som gäller just i detta fall. Ok, ömsesidiga hot de två parterna emellan. Men varför hotar S egentligen L? För att hon lämnar honom, som Viveca menar är den riskablaste tidpunkten för att mördas, eller för att L hotar att avslöja Stefans dubbelspel×2 för Hanna, vilket hotar försvåra hans återförening med densamma?

Domstolen måste presenteras en sammanhängande bild utan alltför många motstridigheter och frågetecken. Även om de fattar vem som troligen begått mordet räcker det knappast. De måste få skäl att bli styrkta och alltmer övertygade, varefter saken hänger ihop hela vägen. Luckor i en indiciekedja är inte att föredra.

Vi behöver inte förstå alla alternativa bakomliggande anledningar och mönster bakom våld i nära relationer. Hur det fungerar med kontroll, manipulation och varför även starka kvinnor stannar kvar. Detta är ingen uppsats om varför män slår kvinnor, hur våld eskalerar över tid, eller vilken bindning som uppstår mellan offer och förövare och varför.

Denna undervisning kan man arbeta med i preventivt syfte, eller på centrum för våld i nära relationer. Vårt fokus är fallet med L och S. Vad är centralt i detta specifika fall, vad händer 2017-2018, vilka motiv har de i sin interna relation, vilka drivkrafter, vilka mål? Var är de oense?

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Motivet bör ju ligga i närtid. Om det ska äga giltighet. Vad som sades för flera år sen är då inte kritiskt, mer än genom att det understryker relations längd, djup och sårighet.

Mot slutet finns enligt dialogerna — förutom (såvitt det nu är representativt) LWs hot om utpressning och sabotage av SDs relation med HD — även tecken på djupt känt svek, just genom att LW tycks oförsonlig och oresonlig på den punkten. Utpressningen är inte det hela som sådan utan det är att den kommer från LW, vilket reflekterar tillbaka över den långa relationen. Vilken då inte varit entydig, utan (sannolikt) mängts av förringande och exploatering och nedvärdering — inte minst när SD inte just är hos LW. Men från SDs perspektiv av ”vad han gjort för henne” eldyl., inför henne, så anser han sig säkert ha ”gjort rätt för sig” och förtjänat ett bättre öde än att få återstoden av sitt familjeliv förött.

Det är den överflyglingen han inte accepterar. Skulle jag säga.

Det är synbarligen mer LW som intar den klassiskt kontrollerande positionen i separationen (hon vill behålla relationen men på sina villkor och mot hans vilja) när han vill dra sig ur eller ha avspänning. SD bemöter, i så fall, detta med dödligt våld. Han vänder sitt ansikte från henne (tycker hon); hon från honom (tycker han). Det blir kritiskt. Hon tar över hans kontrollerande roll på ett sätt. Det kan han inte tackla. Inte från henne.

På ett plan ligger det helt i förvecklingens utseende. Gift man slår ihjäl älskarinnan som hotar med avslöjande. Inget nytt under solen där.

Sen då kan det kanske vara både svårt och inopportunt att tillskriva offret och trebarnsmodern egenskaper som kan fattas som mindre klädsamma. I en långdragen och osäker utredning. Det är just inte heller hennes fullt lagliga vandel under rätt trängda omständigheter som ska bli föremål för offentlig granskning och rådbråkning. Utan just nån annans kriminella sätt att handskas med detta.

Lys på brottet o förbrytaren vid aktuell tidpunkt. Mot bakgrund av gemensam historia. Då klarnar också motivet. Skulle jag gissa.
Citat:
Får lov att hålla med. Kan skriva under på allt du skriver. Sedan att S visade svartsjuka vid ett tidigare tillfälle angående Lena och Mats relation kan liksom inte påverka vad som sker mellan parterna Lenas sista tid i livet. I överklagan har Sillen nu bevis på att S också var svartsjuk på Hanna och övervakade hennes kontakt med Sillen. Man måste skilja på att han är svartsjuk på Hanna och Sillen, men det är inte av svartsjuka han dödar Lena. Då är fokuset ett helt annat. Han uttrycker i slutet av Lenas liv att han vill återförenas med Hanna. Även om Hanna inte vill kommer han inte bli ihop med L. Men i sina loggar med vänner beskriver L just detta att hon inte tror honom angående det senaste.Just därför anser jag att Vivecas tal om förövares svartsjuka, och klargörande att den riskfylldaste tiden att utsättas för dödligt våld är när kvinnor lämnar, blir vilseledande för detta specifika fallet.

Ännu mer vilseledande blir det när detta då kan sammankopplas med Lenas egna ord till Stefan i slutet av sitt liv. Något i stil med att om det tar slut nu känns det helt odramatiskt för S har ingen makt eller kontroll över henne längre, hon har stannat självmant för att hon ville.

Om man för den tesen, måste man bortse från allt annat som de flesta andra vet vid detta laget som läst fup. Dvs allt du ovan nämner som jag anse utkristalliserat sig tydligt i fup det senaste året av Lenas liv. Hon höjer piskan mot S, nu är det dags att böja ryggen för honom. Payback time. Ombytta roller, hon har övertag och kontrollerar honom. Hon topprider och han får gå naken, kedjad till fots vid sidan om. Hämnden är hennes näring vid denna tiden av hennes liv.

Hon skrattar, njuter och utpressar honom. Därför att domstolen får detta mumbo jumbo serverat om vad forskningen säger om svartsjuka, har det ingen bäring på att bättre förstå denna infekterade historia. Det har ingen relevans för det aktuella fallet. Du förvillar bara om du tar upp svartsjuka, att kvinnor dör när de till sist lämnar, eller varför kvinnor stannar med våldsamma män. Oväsentligt för fallet är även bråket om cacher mellan L och H. Keep it simpel. Kom till huvudpoängen. Det gäller att smalna av, ta bort alla oviktiga sidospår, fokusera på varför Lena är hämndlysten, som en kort bakgrund. Sammanfatta, ge perspektiv på det primära, en översikt utan löst hängande trådar i luften. Visa upptrappningen Lenas sista år innan hon dör.

Du måste skaffa dig en strategi som åklagare. Du kan inte kasta 12000 sidor i slasken och återstående 14000 sparade sidor kan du inte hantera och manövrera. Vart vill hon komma, vad vill hon styrka, vilken tes är utgångspunkt. Hon måste själv vara övertygad om motivet för att förmå övertyga rätten. Då måste åklagaren genom Fup reda ut vem vill vad och varför, just innan Lenas död. Vem vill inte avslöjas, vem vill hämnas, vem vill skydda sig själv, familjekonstellation, socialt anseende. Vem har involverat sig, vem har ett problem, vem löser sitt problem etc.

Vem har en historia av dödshot explicit och implicit och slutligen vem ändrar uppgifter och ändrar historia efter att ha läst fup?

Om du ska redogöra för det relevanta, måste du ta bort det irrelevanta. När jag som barn hade lektion i svenska så lärde vi oss att de skickligaste skribenterna fick mesta möjliga sagt på minsta möjliga utrymme. Kort, koncist och kärnfullt skulle det vara. Det gäller även denna gång.
Citat:
Det tror jag att du har helt rätt i och det är enligt mig också pudelns kärna. Problemet som skapar skevhet och obalans i sakframställan och skapar förutsättningen för skelögdhet angående motivet.

Från ett mänskligt perspektiv förstår jag syftet med att tassa på tå runt het gröt, men priset du kan få betala i ett indiciemål är att juridiskt kan det bli förlust pga av att det blir konstruerat och därför ogripbart.

Sedan anser jag det ohederligt att en död människas eftermäle tycks viktigare än att en gm lagförs, vilket har högst prioritet? Jag vet min ståndpunkt. Inte heller tror jag domstolen är så oerfarna och världsfrånvända att de inte klarar av att korrekt värdera hur destruktiva relationer kan innefatta ömsesidiga behov och uttryck för hot om hämndbegär. Eller hur lögn och svek kan trigga en vendetta.

Vad jag förstår angående överklagan tänker åklagaren inte backa tillbaka och välja en ny väg framåt med tydligare inriktning, utan istället försöker hon förstärka kontroll och svartsjukespåret eftersom Sillen ska höras om saken. Parallellt med någon film och belysning av Lenas ring och diskande. Själv hade jag hoppats att hon bytt spår och försökt få länkarna att hålla ihop otvetydigt.

Lenas kännedom och hot om att outa Stefans dubbelliv har utgjort ett överhängande hot mot hennes liv och leverne sedan år tillbaka i tiden. Däremot trodde hon enligt min teori på det i mindre och mindre utsträckning desto längre tid som förflöt utan att så verkställdes.
Så många kloka ord. Att försöka undervisa Tr i genusstatistik var väl snarare oförskämt än klokt. Genustänket har skräpat ner tråden eftersom feltänket inte kan hävdas om man läst FUP. Min peng på att även Åkl hoppat över dom delar som talar mot hennes fummel med genusmallen.

Eftersom Lena var "den ondsinta mannen" så blir genustramset grovt vilseledande. -Dina ord om att "det är ohederligt att en död människas eftermäle tycks viktigare än att en gm lagförs är ord som beskriver hycklarna som vägrar se att Lena njöt av att suga blodet ur paret Ds relation.

Att mygla bort att Lena fann stor behållning i att att plåga SD är en absolut förutsättnign för att hävda hon genusmördades av en svartsjuk man. Som det har förstört..

Lena grävde sin egen grav slugt, raffinerat och tålmodigt där hon kunde glädja sig dinglande med benen över den välansade kansten. Beslutet att ge henne putten ner ansåg mördaren att hon tagit själv.

Att hävda Lena statistiskt mördades av en svartsjuk man för att hon ville lämna honom har förstört det som fanns kvar att förstöra av utredningen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-01 kl. 17:47.
Citera
2020-10-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Ja. I stort ja.

Möjligen, apropå det fetade, så behöver man å ena sidan inte befästa alternativ som kanske inte har bäring, eller, man vidgar problematiken till att omfatta mer och kanske även dem båda.

Att SD ”kontrollerar” LW betyder inte nödv-vis att han (längre) gör det värst påfallande eller utstuderat, skulle jag säga. Han kanske har gjort det mer, nu mindre, eller så är det mer en fråga om relationens längd o destruktivitet. SD kan vara kontrollerad av LW samtidigt. Kontrollen kan ligga i relationen och utövas från denna mot dem båda. I praktiken. Det är av såna skäl det finns lagar o normer o uppförandekoder o annat.

LW är inte riktigt ”frisk”. Det är inte bara från uppväxten utan också ett resultat av relationen. Relationen är inte ”frisk”. Skulle jag tro. Sen kunde väl i teorin andra kanske ha lyckats ”bättre” men inte dessa. Om det finns ett moment däri (i hämnden) att LW ska bevaka sin ”heder”, så är LW i samma tassemarker som mycket skummare figurer. Det är så dags liksom. Och för övrigt en misstolkning. Det här har också att göra med att relationen inte är sund. För de involverade är inte uppgiften mäktiga. Få är, särskilt jämfört med den egna övertygelsen. Det liggger i saken. Men man behöver ju då inte heller insistera.

I röran nånstans kanske man kan urskilja en hypotes att SD slog ihjäl henne för att han inte kunde låta henne vara, dvs låta henne hållas med sin utpressning och ev polisanmäla henne eller flytta eller vad man nu gör inom lagens råmärken. Det är kanske svartsjuka? Man slår kanske inte ihjäl ngn med 17 slag som man inte tycker väldigt mycket om?

Sen vet jag inte vad som är svårast att förmedla till domstol o allmänheten utan att dessa höjer på ögonbrynen.

Och är åklagarn å andra sidan då ute efter nåt försvårande resonemang kring att SD just därför borde ha gått varligare fram med LW (varligare är ju möjligt. Två slag hade räckt) så är jag väl inte främmande för det heller. En niding som knackar på dörren och vill ha sitt badrum omtapetserat för att inte avslöja ens otrohetsaffärer för frun kunde ju få en domstol att fatta tycke för en om man slog ihjäl vederbörande. Kanske. Men har man sju års relation med nidingen som har tre barn, är kvinna och man har lovat flygresor till mitt Afrika till och som vigt en, så hamnar saker i annan dager.

Så om svart + sjuk = högre straffvärde så är jag med på skutan. Int slår man ihjäl utpressare med 17 slag? De måste haft nånting ändå? It myst have been love, but it’s over nööw. De är då kanske lite medsjukliga båda, och det som för de tu upplevs som svek (å ömse håll) ser för utomstående mer ut som stockdumt tramsande där vuxna mänskor då rakt inte löser saker med våldsutveckling i någon form.

Eh. Jag tror de är rätt intrasslade i varann. Det förtäljer en del. Det förmildrar dock näppeligen i SDs ände. Kontextuella dumskallar kan bråka men det är extra viktigt att de inte använder dödligt våld. De är nämligen medskyldiga till varandras bedrövelse. Det borde de kunna fatta. Etc.

Tar gärna insiktsfulla synpunkter på detta förstås.

Ber så hemskt mycket om ursäkt, men det var svårt att sluta skratta åt din text. Mycket underhållande, och sunt att skratta, trots trista omständigheter. Den här tråden har endast i undantagsfall resulterat i ett asgarv för min del.

1. Jag upplever att kontrollförsöken hör samman med hoten fram för allt. Man hotar för att man vill ha något av den andre, eller för att få behålla vad man har eller för att den andre ska låta bli att avslöja något ofördelaktigt om dig själv till andra människor. Men när du är beredd att gå så långt att du hotar en människa, visar du samtidigt något väsentligt, du blottar att du själv är rädd, trängd och känner dig i underläge. Du uppvisar svaghet. Sedan tror jag SD i allmänhet är en kontrollfreak, men jag tror inte att han dödar av vilken orsak som helst. Inte för kontrollens egen skull. Jag tror han i flera år funderat i dessa banor fast undvikit utfallet, men när han kände sig tillräckligt trängd, och att han hade för mycket att förlora, så blev det game over. Lena vill främst ställa till med ett helvete när hon inte får vad som utlovats. Då kör hon med kontroll, för att hämnas.

2. Sunda, friska och sådana vackra ord blir lite avvikande, i sammanhanget. Lena pendlar med olika bilder och föreställningar om sig själv, sin heder och sin delaktighet. Men resonemangen är inte vidare konstruktiva eller uppbyggande, utan snarare konkurrerande och nedlåtande. Vad vi vet verkar de en aning sexuellt bundna till varandra och det verkar vara en stark drivkraft dem emellan. Men tror inte det handlar om kärlek, utan en osund bindning av besatthet. 17 slag är knappast ett kärleksbevis, snarare ett konstaterande att man vill frigöra sig, utan vidare repressalier. Och om man nu känner nåt, är det iallafall inte kärlek. Utan någon man kan tänka sig avstå, och vill slippa fortsatt relation med. SD upplever jag som en känslomässigt flack, ytlig person, som jag inte tror varken ångrar sig, eller har mycket av empatiska förmågor.

Jag tror de båda är gränslösa, på olika vis, själviska och skadeskjutna vuxna, därför fungerar de inte vidare bra i kärleksrelationer, och allra minst insnärjda i varandra. Då exploderar hela fabriken.
Citera
2020-10-01, 18:41
Medlem
Citat:
Du förstår det mesta som är viktigt att förstå, som du också uttrycker utmärkt. Det är klockrent mot slutet att Lena biter sig fast, hon släpper iallafall inte sin hämndsturné i Nya Hjärsta utan att åtminstone drivit honom halvvägs till sammanbrott. Hon vill ge igen. Hon tror samtidigt inte att hon överträder någon smärtgräns, så hon behöver inte vara observant och på sin vakt. Det finns alltså fortfarande saker hon inte känner till om honom, om hans inre sammansättning, att han, precis som hon, kan tänka sig gränslöshet som en utväg ur ett dilemma. Ja, kanske gränslös, men ändå inte så gränslös...inte att döda. Kanske har det under åren löpt inflation bland dödshoten? Jag kan tänka mig att hans stressade reaktioner på hennes hot hade ett underhållningsvärde vad gäller hennes långa upplevelse av att vara i underläge. Makt kan nog vara beroendeframkallande på sitt sätt. Säkert är det bekvämare att vara sadist än machosist? Inte för att jag prövat men, men....

Om allt detta ovan blir sekundärt, skymt av utsikten att Lena primärt hade mördats oavsett, just för att den utlösande faktorn är att hon lämnar mördaren, och inget annat skäl och syfte existerar annat än att hon äntligen fattat mod och lämnat sin baneman, då kommer detta fall fortsätta i grumligt vatten och dimma. Det går inte att föra en tes att man biter sig fast, samtidigt som man lämnar, det är orimligt. Hela hennes relation med S baseras på separationsångest, inte för att Lena var styrd, kontrollerad, och manipulerad av gärningsman, utan för att hon var självdestruktiv och hade anknytningsproblematik i bakgrunden.

Hon fullkomligt genomskådar hans trix, manipulationsförsök, kontrollbehov, sociopat- och psykopatvibbar som han signalerar. Hon sa honom sanningen mot slutet, hon hade stannat för att hon ville, inte för att han kontrollerade henne. Det har jag uppfattat också ju längre jag läst i Fup, hon tillät mycket, men det berodde på att hon tillät det för att hon själv ville. Hon vet när hon talar med H.Å att hon ska erbjudas terapi, och att hon kan välja bryta med honom om hon vill. Helena hejar på och uppmuntrar att hon ska vilja bryta sig loss.

Men jag uppfattar att när hon fortsätter bjuda in honom på kladdkaka så är inte det valet aktuellt eller avgjort på något vis, inte alls, närmare bestämt.

Summa summarum, du har redan avslöjat det klassiska motivet. Varför försvåra och krångla till saken i onödan?
Solklart sedan länge.
Citera
2020-10-01, 18:49
Medlem
Motivet är lätt att se och förstå.Hon lurade honom.Efter allt han gjort för henne så lurade hon honom.Hon såg till så att hans och hans frus äktenskap gick i kras med allt vad det innebar.Hon stressade honom och pressade honom och bidrog sitt öde genom sitt eget beteende. Vad kan vi lära oss av detta: Gå medan tid finns.!
Citera
2020-10-01, 19:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../

I rätten använde försvaret tidigare konversationer för att visa att ordet "döden" har använts av både SD och Lena på ett sätt för att uttrycka annat än själva döden. Mer som ett ord för att visa att det skulle innebära slutet på något annat. Något som förstör.

Försvaret tog också upp att SD vid andra hot snabbt tagit tillbaka det som sagts, vilket framgår i domen som en förmildrande omständighet (usch säger jag här).
Först när L i chatt påmint S om hoten, svarar han att det var dumt sagt. Alltså inget han pga samvetskval själv tagit upp. Vem som tog initiativet, dvs L, borde ha framförts i TR. Givetvis kände han sig illa tvungen att ta tillbaka hoten för att lugna henne, han var medveten om att han i affekt gått över gränsen och räknade ut att hon kunnat sätta hårt mot hårt i det läget.
Citat:
Vad jag är orolig för, är att SD likt en orm, kan komma att slingra sig ur den här konversationen som att det inte betyder mer än att Lena själv är den som förstör för sig själv och sitt liv (utan att det har något med honom att göra) och att hennes sätt är det som förstör hennes liv. Han säger "du behöver inte slåss", vilket är mildare än att uttrycka det med "sluta slåss" och "ditt liv kan bli bra" istället för att säga "ditt liv blir ett helvete".

Han vet hur han ska använda orden, för att det inte tydligt ska stå att det är ett dödshot, utan lindar in dom i förtäckta ordalag, men tydligt nog för att förstå.

Av det som kommer vidare i chatten (se nedan) kan man se hur han slirar på detta vis, vilket gör att det är svårt att fånga det hela som ett tydligt dödshot, vilket det naturligtvis är.
Efter anmälningarna är han på sin vakt och väger sina ord noggrant. De direkta och mera tydligt uttalade hoten sker utanför allt vad chattkonversationer heter.
Citat:
Vad gäller svartsjukan, tror jag att SD lider av flera typer av kontrollbehov, varav svartsjukan är ett av dom. Det framstår tydligt när Lena hade MgL hos sig t ex.
Kontrollen inbegriper hela omgivningen; alltifrån att agera kvarterspolis för att göra sig oumbärlig och tillfredsställa behovet av bekräftelse, till att i skrämselsyfte stå som en stenstod utanför fönstret hos manliga bekanta. MGM uppvisar ett avvikande socialt beteende och har svårigheter att föreställa sig hur han uppfattas av omgivningen.
Citat:
Min helt egensnickrade analys är att eftersom SD verkar sakna det känsloregister (till någon del) som livet brukar innebära, som innerlighet, ömhet, värme, ånger, sorg, empati (helt enkelt det som färgar livet) osv blir han hänvisad till det "kalla" livet som handlar mer om position, makt och kontroll.

Av den anledningen ser man i den relation som SD har med Lena, att det blir som ett krig istället för en diskussion, ett ömsesidigt beslut om hur de ska gå vidare. Det handlar inte om några frågor, inga ömhetsbetygelser, inga ord som visar att han förstår vad hon går igenom. Man saknar hela den palett av känslor som brukar finnas i en relation.
MGM är känslomässigt omogen och mera primitiv i sina känslouttryck till förmån för ett överaktivt intellekt. Den egna dotterns ord träffar rätt när hon säger att han är som ett litet, litet barn. För på känslomässig nivå är hon förbi honom.
Citat:
Allt handlar om en maktkamp (för dom båda), en strid. Lena sätter själv ord på det, genom att säga att det är han som sätter henne till strid. Det är det enda sättet som fungerar. Ja, kanske för att SD är helt kall för känslor? Det som får andra att byta taktik.
Du har en klar poäng här; hon provocerar ofta mer eller mindre medvetet för att framkalla reaktioner och när han svarar med hot, uppstår paradoxalt nog ett slags lugn hos henne. Hon tolkar ofta vreden som rädsla - egentligen vill han innerst inne ha henne och använder därför hoten för att skrämma bort henne. Och eftersom hon tillhör en av de kvinnor som älskar för mycket låter hon sig inte rubbas utan omtolkar till egen fördel och tar fram sin moderliga kärlek för att säga: jag står kvar här, jag vet att du kan bättre än så, jag älskar dig förbehållslöst oavsett dina ord etc.
Citat:
/.../

Och se hur skickligt SD styr bort det hela. Och förvirrar. Dubbeltydig. T ex " Du
kan skada dig själv mycket utan infon"-
vad menar han med det?
Frågan är vad han har för frågor som han undrar över asmycket?
Min tolkning är att "utan infon" = när du har verkställt dina hot om avslöjande. "Utan" står för att släppa infon.
Citera
2020-10-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Motivet är lätt att se och förstå.Hon lurade honom.Efter allt han gjort för henne så lurade hon honom.Hon såg till så att hans och hans frus äktenskap gick i kras med allt vad det innebar.Hon stressade honom och pressade honom och bidrog sitt öde genom sitt eget beteende. Vad kan vi lära oss av detta: Gå medan tid finns.!

Äktenskapet förstörde han så bra på egen hand, det ska vi inte hyckla om. Så vad är lärdomen? Se till att inte komma i en galnings väg! Hur nu det ska gå till.
Citera
2020-10-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Avskyr för mycket uppvaktning också. Då är det något lurt. Men jag förstår att vissa har en svaghet och det är alltid den som tar till våld som är skyldig såklart.
Var tredje vecka dödas en kvinna av en man läste man häromdagen. Trodde verkligen inte det var så illa.

En sorglig statistik. Och som du säger: gärningsmannen är den skyldige. Det finns andra utvägar. I det här fallet valde GM den sämsta vägen. För att han är den han är.
Citera
2020-10-01, 22:37
Medlem
landbandys avatar
Funderar på hur det hade fortgått ifall LW varit i livet tills hon blev gammal ,just när det gäller de där 17 loggarna ?

Vet att det i första hand (såvida det inte blir diskussion med rewiewern från olika håll osv.) är så att CO "burkägaren" (cachownern) är den som själv bestämmer vilka folk som inte har loggat rätt, enligt hen .....

Burkägaren har en rätt stor bestämmandekraft i just det ...

Så undran finns hur det hade blivit ; hade det hållts på i all oändlighet med raderade/nypåskrivna loggar hela tiden, då ?

Det enda som fick loggarna att få vara kvar; var då helt enkelt att "radera bort" LW istället ....??

Bedrövligt ...om det var det som gjordes ?

Vore ju fruktansvärt om LW i sin stolthet sagt orden ; "-Över min döda kropp ,att de loggarna någonsin kommer få vara kvar !"

????????????????

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-10-01 kl. 22:49.
Citera
2020-10-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Funderar på hur det hade fortgått ifall LW varit i livet tills hon blev gammal ,just när det gäller de där 17 loggarna ?

Vet att det i första hand (såvida det inte blir diskussion med rewiewern från olika håll osv.) är så att CO "burkägaren" (cachownern) är den som själv bestämmer vilka folk som inte har loggat rätt, enligt hen .....

Burkägaren har en rätt stor bestämmandekraft i just det ...

Så undran finns hur det hade blivit ; hade det hållts på i all oändlighet med raderade/nypåskrivna loggar hela tiden, då ?

Det enda som fick loggarna att få vara kvar; var då helt enkelt att "radera bort" LW istället ....??

Bedrövligt ...

Vore ju fruktansvärt om LW i sin stolthet sagt orden ; "-Över min döda kropp ,att de loggarna någonsin kommer få vara kvar !"

????????????????

(Spekulation)
Hon förstörde livet för andra människor.
Citera
2020-10-01, 22:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Jo ,men tror Du inte att om hon INTE blivit lovad saker och ting,så HADE hon inte blivit SÅ pådrivande ?

Hade varit bättre om det sagts till med SKARPA ORD att nån egentlig relation blir det Aldrig någonsin- utan enbart ren skär SEX enbart då och då , på den manlige personens villkor !

Då hade hon kanske insett att det inte var någon mening att hänga på ,även om det kändes bra för stunden?

Någon slags logik hade hon väl innanför pannbenet får man hoppas ,eller var SD så pass smart och manipulativ så att hon inte kunde se allt som på en "spelplan" = den evige förlorerskan ....så som så ofta- för de kvinnor i älskarinnerollen !Typ att ALLT var på lånad tid ?

Antar att hon som person; inte pallade att vara använd för sakens skull - just för att hon tidigare i livet, kan ha känt sig som en sak/ett litet barn, som "råkade" befinna sig av misstag på ett barnhem ,typ oönskad och bortglömd ,kanske ,vem vet ?

Så tror inte LW var den rätta ; att agera "älskarinna ".Det tog för mycket på hennes inre känslor av att komma i andra hand som hon antagligen hade känt av redan då hon föddes ? Att inte känna sig tillräckligt älskad är fruktansvärt.
Hon var för vek för älskarinnerollen helt enkelt....Det förstod hon nog antagligen inte ens själv...

Det var otroligt synd att de satte igång den här "relationen" för det verkar ha missgynnat båda två till tjyvene och sist.....
Sent skall syndaren vakna ,suck

Du menar alla de gifta män som hon låg med ?
Jo där håller jag med dej ,fruarna måste ha tyckt det varit för jäkligt ,LW kunde väl ha hållt sig till singelmän kan man tycka .Att såra oskyldiga människor är ingen bra renomme'.

Så där har du HELT RÄTT .
Undrar varför hon drogs till GIFTA män hela tiden ?Eller till stor del - vad det verkar ?Konstigt....

Konstigt att GIFTA MÄN ville ligga med andra än sin fru kan man tycka också ,där borde väl ett uns kärlek stannat vid att se men inte röra ,eller något åt det hållet .Verkar ju otroligt galet att vara GIFT om man vill ligga med andra kvinnor ?

Fattar ingenting utav det här ?

Trodde man var gift för att leva med och för; en speciell kvinna ?
Sin Fru .
Varför har man annars en Fru ?

(Spekulationer)
Senast redigerad av landbandy 2020-10-01 kl. 23:39.
Citera
2020-10-01, 23:29
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

HON förstörde livet för andra!!!!! Va fan gjorde SD då? Klappmongot krossade väl två familjer om det nu skulle ha gått dej förbi.
Citera
2020-10-01, 23:39
Medlem
Citat:

Någon mördade Lena för att Någons Annan ville logga just LWs loggar, 17 st.
Båda sakerna inträffade i den ordningen.
Det är väl resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in