2020-09-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
En inte alltför vågad gissning på startelvan mot Ryssland

Johnsson
Johansson, Starfelt, Holmén, M Olsson
Claesson, Svensson, Svanberg, Sema
Andersson, J Larsson

Mmm kan bli något sådant tror jag, kanske inte Claesson dock.
Citera
2020-09-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Mmm kan bli något sådant tror jag, kanske inte Claesson dock.
Tror ändå Janne vill testa honom i en sån här match. Har ändå lite svårt att se honom starta mot Kroatien. Tippar på att Foppa, Seb och Dejan går före den matchen, och sen får Claesson kanske starta igen mot Portugal?
Citera
2020-09-30, 20:46
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
En inte alltför vågad gissning på startelvan mot Ryssland

Johnsson
Johansson, Starfelt, Holmén, M Olsson
Claesson, Svensson, Svanberg, Sema
Andersson, J Larsson
Känns lite vågat att tro att Starfelt startar före Helander, att Johansson går före Krafth, och att Olsson går före Bengtsson. Claesson lär nog vilas från start i träningsmatchen med tanke på hans skadehistorik. Isak startar nog före Jordan Larsson.
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Meningslös jävla uttagning då kan jag tycka. Men men!
Känns knappast meningslös när Gurra kan spela i 2 utav 3 matcher denna samling.
Citera
2020-09-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Känns lite vågat att tro att Starfelt startar före Helander, att Johansson går före Krafth, och att Olsson går före Bengtsson. Claesson lär nog vilas från start i träningsmatchen med tanke på hans skadehistorik. Isak startar nog före Jordan Larsson.

Vill personligen inte se han bli uttagen något mer. Ser hellre Ekdal/Larsson rotera där nu när vi har alla yttrar igen och Larsson inte behöver spela där längre. Så Ekdal/Olsson eller Larsson/Olsson. Ingen Svensson.
Citera
2020-09-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Jo, men Janne brukar ju köra rätt vågade uttagningar i träningsmatcher. Helander, Krafth och Bengtsson fick ändå alla starta tävlingsmatcher förra samlingen, och Janne vet var han har de spelarna. Starfelt, Johansson och Olsson lär ju inte få spela något mot Kroatien/Portugal, och man vill nog se dem i riktiga matchsituationer, inte bara på träning.
Citera
2020-09-30, 21:47
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Är det inte dags för Jordan Larsson att få komma in?

Tror han har bäst poängsnitt av samtliga svenskar i Europa.
spelar för en klubb som utmanar om 3-4 platsen i liga precis bakom "the big 5".

Rankad på 16'de plats bland alla Svenskar av Transfermarkt.

Vilket är högre än både
Berg, Guidetti och Kiese Thelin.

Kul att Janne lyssnade. Jordan äntligen med
Starfelt riktigt bra val tror på honom mer än folkförrädarna Anel och Deniz
Citera
2020-09-30, 21:48
Medlem
Det har ju dessutom aviserats att de krymper truppen efter träningsmatchen, är ju mycket möjligt att någon av gränsfallsryssarna får lite mer speltid.
Citera
2020-09-30, 22:44
Medlem
Kollar Cajuste idag och definitivt någon jag kan se nå herrlandslaget inom snar framtid. Väldigt Witsel-esque. Ligger lågt, löper inte en massa, stark fysisk med enormt bra timing på att bryta och sno bollar. Trygg med boll och passar helt ok.

Andersson i samma lag förövrigt bör ju vara given en högerbacksplats när Lustig lägger av.

De gick till CL nyss. Första gången för Midtjylland.
Senast redigerad av znorlax 2020-09-30 kl. 22:48.
Citera
2020-09-30, 22:59
Medlem
Enda riktiga överraskningen för mig är Mattias Johansson. Kan inte säga att jag haft stenkoll på honom vare sig i Panathinaikos eller nu i Gençlerbirliği, men har bevisligen gjort det bra. Men trodde ändå att någon av Joel Andersson, Anton Tinnerholm och Johan Larsson skulle gå före.
Citera
2020-09-30, 23:06
Medlem
DjPuttes avatar
2:a gången på rad Parma Italienska/svenska spelare är petad av Janne man undrar hur de övriga sumpråttorna i backlinjen går före denna gång ånyo, känns som Janne favoriserar spelare igen utan ta en beaktning till övriga känns jäkligt skumt!
Citera
2020-09-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
2:a gången på rad Parma Italienska/svenska spelare är petad av Janne man undrar hur de övriga sumpråttorna i backlinjen går före denna gång ånyo, känns som Janne favoriserar spelare igen utan ta en beaktning till övriga känns jäkligt skumt!

Han har varit skadad, men visst borde han gå för Olsson.
Citera
2020-09-30, 23:18
Medlem
Citat:
Enda riktiga överraskningen för mig är Mattias Johansson. Kan inte säga att jag haft stenkoll på honom vare sig i Panathinaikos eller nu i Gençlerbirliği, men har bevisligen gjort det bra. Men trodde ändå att någon av Joel Andersson, Anton Tinnerholm och Johan Larsson skulle gå före.

Ja där kan man tycka att Joel Andersson som gjort det bra och nu blev klar för CL borde fått chansen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in