2020-09-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Truppen mot Ryssland, Kroatien och Portugal.

Målvakter: Robin Olsen, Kristoffer Nordfeldt, Karl-Johan Johnsson.

Backar: Victor Nilsson Lindelöf, Ludwig Augustinsson, Pontus Jansson, Filip Helander, Martin Olsson, Mikael Lustig, Emil Krafth, Pierre Bengtsson, Sebastian Holmén, Mattias Johansson, Carl Starfelt.

Mittfältare/anfallare: Sebastian Andersson, Marcus Berg, Viktor Claesson, Albin Ekdal, Emil Forsberg, Alexander Isak, Dejan Kulusevski, Jordan Larsson, Sebastian Larsson, Kristoffer Olsson, Robin Quaison, Ken Sema, Mattias Svanberg, Gustav Svensson.
Väldigt bra trupp faktiskt. Kul att se Starfelt, Jordan, Holmén & !!Claesson!!

Sen är jag nyfiken på hur det funkar för Gurra Svensson som tog ett rött senast.. hänger det med till nästa samling eller är han "ren" direkt? Har noll koll på nations league.
Citera
2020-09-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Väldigt bra trupp faktiskt. Kul att se Starfelt, Jordan, Holmén & !!Claesson!!

Sen är jag nyfiken på hur det funkar för Gurra Svensson som tog ett rött senast.. hänger det med till nästa samling eller är han "ren" direkt? Har noll koll på nations league.

Han är nog avstängd i Nations League.
Citera
2020-09-30, 17:34
Medlem
Citat:
Meningslös jävla uttagning då kan jag tycka. Men men!
Citera
2020-09-30, 17:37
Medlem
Citat:

Han är avstängd mot Kroatien.
Citera
2020-09-30, 17:39
Medlem
Citat:
Meningslös jävla uttagning då kan jag tycka. Men men!

Man hade faktiskt kunna ta ut Cajuste som gjort det bra i Danmark. Tror dem spelar på samma position.
Citera
2020-09-30, 17:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Claesson har faktiskt spelat på vänsterkanten också i Krasnodar på senaste om jag inte är ute och cyklar.

Så han konkurrerar väl både med Forsberg och Kulusevski.

Det stämmer alldeles utmärkt. Jag rörde ihop det i huvudet tidigare. Det är vänsterkanten han spelar på i första hand. I klubblaget, alltså.
Citera
2020-09-30, 17:43
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tråkigt att Kulusevski och Claesson konkurrerar på samma position. Ser ju gärna båda i elvan.
Jag hade gärna sett att Sverige hade samma spetskonkurrens på samtliga positioner.
Citera
2020-09-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Jag hade gärna sett att Sverige hade samma spetskonkurrens på samtliga positioner.

Hahah, det hade varit en dröm. Tyvärr har Sverige inte spelare i världsklass på varje position som Frankrike eller Tyskland, vi får helt enkelt göra så gott vi kan.
Citera
2020-09-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet

Vi har väl ett konkurrens på mittbackspositionen men kanske inte på samma nivå ännu, men däremot hade det behövts på högerbacken.
Citera
2020-09-30, 18:05
Medlem
Citat:
Man hade faktiskt kunna ta ut Cajuste som gjort det bra i Danmark. Tror dem spelar på samma position.
Jaa jag har ingen stenkoll på Cajuste mer än att jag har läst om honom och sett lite sammanfattningar. Ska börja kika på honom redan idag i CL kvalet faktistk om han spelar (han kan va skadad då an inte lira senaste ligamatchen).

Men han blev uttagen till U21 istället. Ingen Elanga där .................
Citera
2020-09-30, 18:16
Medlem
Citat:
Jaa jag har ingen stenkoll på Cajuste mer än att jag har läst om honom och sett lite sammanfattningar. Ska börja kika på honom redan idag i CL kvalet faktistk om han spelar (han kan va skadad då an inte lira senaste ligamatchen).

Men han blev uttagen till U21 istället. Ingen Elanga där .................

Cajuste är en otroligt intressant spelare och gjort det väldigt bra och tagit en startelva i ett duktigt Midtjylland. Hade ju varit kul om dem gick vidare och han sedan gjorde det bra mot dem stora grabbarna i CL.
Citera
2020-09-30, 19:02
Medlem
En inte alltför vågad gissning på startelvan mot Ryssland

Johnsson
Johansson, Starfelt, Holmén, M Olsson
Claesson, Svensson, Svanberg, Sema
Andersson, J Larsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto