2020-09-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, det blir svårt att finna en förklaring till hennes skador om man tar bort parametern att det var planlagt, då allt tyder på att något slags tillhygge använts. Det ter sig osannolikt att skadorna uppkommit av ett tillhygge som en person bär med sig vardagligt.

Jag tror aldrig SD skulle göra något dylikt om han inte hade fullständig kontroll. Att införa RT, var en klar signal att planen började formalisera sig.
Citera
2020-09-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är frågan som syltryggarna duckar för. Tycker det är tydligt att dom djävulska elakheterna berodde på att hon var hon sjuk. Tror Mitrazapin hon ordinerades förvärrade galenskapen vilket gjorde hon levde som en sömnlös knarkare och förlorade all sans och moral och for fram som en ångvält sista åren vilket HW beskrev så fint) Hennes bisarra förföljelse av paret D och snokandet i MHs sovrum, alla män, misskötseln av barnen, för lite sömn, trakasserierna av HD, alla bråk på jobbet mm mm visar på att avancerat psykosocialt handikapp.
----------
Världshälsoorganisationen (WHO) räknar bipolär sjukdom till en av de tio mest handikappande sjukdomarna.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom
-----------
Visst är det så att för att hon njöt av att jävlas med mördaren så hade han inte rätt att slå ihjäl henne. Men det är utan minsta tvekan anledningen att hon mördades. Dom som hävdar motsatsen har varit för fega att läsa hela FUP

Så vem njöt hon att jävlas med enligt dig, så mycket att hon blev mördad? Själv så tror jag inte att vad hon gjorde var den avgörande saken i detta men det är min egna tolkning. Tror att jag aldrig fått ett svar från dig tidigare på något så förväntar mig kanske inget nu heller 😀😂
Senast redigerad av Chica16 2020-09-27 kl. 20:38.
Citera
2020-09-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som jag minns så kunde hon ha levt upp i mot en timme efter angreppet.
Enligt rättsläkaren va tre slag av dom minst 17 dödande, rätta mig om jag kommer ihåg fel.

Att gm va minst sagt sur på henne är nog helt klart.
Men antalet slag plus att hon skrek som hon gjorde får i alla fall mig
och fundera på hur effektivt mordvapnet egentligen va.

Enligt många här tråden så har ju SD utfört samt planerat mordet väl, hur fan har
han planerat ett mord i bebott område där offret får skrika i flera minuter.
dessutom använder han ett helt uselt verktyg eller vad det nu va till att mörda LW.

Hade han gett henne en smäll och därefter strypt henne så hade
det inte blivit ett jävla hallojande, bara tystnad å död.

Mycket talar mot ett planerat mord, tycker jag.

Gissa vem som sa "Hoppas du får en plågsam och utdragen död"
Citera
2020-09-27, 20:12
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Enlig rättsläkaren AL så skulle LW ha kunnat överleva högst nån timme.
Så vitt jag förstår framgår det dock inte att hon gjorde det.
Okej,det framgår inte att hon levde men chansen fanns att hon kunde ha hållt sig vid liv nån timme.
Rättsläkaren helgarderade sin syn på saken.
Citera
2020-09-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Okej,det framgår inte att hon levde men chansen fanns att hon kunde ha hållt sig vid liv nån timme.
Ok, var hittar du det i fupen nånstans?
Citera
2020-09-27, 20:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu vet jag inte riktigt hur stor den där mutterdragaren är. Jag trodde alltid att den såg ut som en borr/skruvdragare, men här kanske det handlar om den mindre delen som skruvas på maskinen? Ett slags "munstycke"?

Då skulle ju en sådan mindre sats nycklar kunna missas kanske?

Det är klart att om JG har varit hos SD många gånger kan dessa minnesblder blandas ihop, särskilt om han är lite av en virrpanna. Jag slås alltid av at han härbärgar mycket känslor och blir lätt påverkad av upplevelser. Det gör ju också att det kan bli lite virrigt.

Vad jag förstår så kan släpet vara på lite olika ställen, ibland hos SD ibland hos honom själv i garaget eller på gatan och ibland vid torpet. Det gör väl att han inte riktigt minns huruvida släpet var med. Men annars blir det ologiskt eftersom cementblandaren inte packas i bakluckan direkt.

Jag misstänker att JG sitter på rätt mycket info som han har svårt att hantera. Det har ju framkommit vissa saker tidigare; såsom att han kände till SDs tidigare tankar om att döda familjen och att han visste att Lena fått ha önskemål om färgval i huset.

JGs raderingar och smygande i SDs hus med mobillampa i mörkret spär på känslan av att JG kan ha haft outtalade "uppdrag" i huset, som han helst inte i efterhand vill kännas vid? SD säger att "jag litar på dig" vilket JG absolut vill. Det är det som JG känner är viktigt, att man är en lojal kompis. Och om han nu tror att SD är oskyldig, då kanske han "snokar runt" för att vara SD behjälplig? Inte som en tjuv om natten, eller en medhjälpare till att undanröja bevis, utan för att vara en god vän som hjälper någon i nöd sas?

Bara spekulationer.

Jag råkade läsa hur JG beskriver att han besöker Lenas minnesplats. Till skillnad mot SD kan han absolut inte gå bakom planket. Det känns alldeles för hemskt. Han är en person som låter sig styras av sina känslor, tror jag. Därför blir han lätt att styra för en som SD, som inte drar sig för att trycka på rätt knappar. Andra människor skulle ta hänsyn till det, medan andra drar en fördel av det.

Jag vill inte lägga så storskuld på HD och JG som vissa här i tråden. Precis som Lena blev utsatt för hård RT och kyla/tystnad eftersom det var det värsta hon visste, så kan SD ha utnyttjat de andras svagheter till sin egen fördel.

"Vissa här i tråden"? Nu låter du som andra som hellre pratar om sina trådkollegor, än om fallet? Har du blivit smittad av någon "snorig", tro?

HD och JG HAR skuld för vad de gjort och vad de undanhållit samt ljugit om. De är vuxna människor, så även om SD gaslightat dem i åratal, så har de ändå ansvar. Och de ska dömas om de gjort något brottsligt.

Precis som SD har ansvar för allt han gjort mot LW och andra människor, trots att han sannolikt har växt upp med väldigt kalla föräldrar, som hjälpt till att skapa den personen han har blivit.

Och svara på mailen, Nötis! Eller har du gjort slut med mig?

#TeamÅsaHiding

"Manshoran" JG. Vad tror ni N*a tycker om honom nu efter hans snyftande förlåt tidigare, då N*a kollade honom "mashora" - och nu visar det sig att han umgås med SD igen.

Sitter och lyssnar om Rättegången för typ 20 gången. Varken SD, HD, JG eller SOA imponerar, det kan man lugnt säga i alla fall.

Lyssna på filen nedan:

JG: ”Då vill jag säga nått”.

Domare BL: ”Neej!

JG: ”Jo, jag vill...”

Domare BL: ”Vänta lite!

JG: ”Ja, okay..”

Domare BL: ”Det är så att ÅKLAGAREN LEDER FÖRHÖRET i den här delen och det är inte ditt fritt valt vad du ska säga i det här, utan HON STYR OCH DU SVARAR PÅ FRÅGOR!

JG: ”Hmm”

Domare BL: ”BRA!”

https://forumfiles.com/74q0H5Z8o8/JG2_mp4

Lyssnar igenom Rättegången igen. Tur att man laddat ner dem.
Citera
2020-09-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som jag minns så kunde hon ha levt upp i mot en timme efter angreppet.
Enligt rättsläkaren va tre slag av dom minst 17 dödande, rätta mig om jag kommer ihåg fel.

Att gm va minst sagt sur på henne är nog helt klart.
Men antalet slag plus att hon skrek som hon gjorde får i alla fall mig
och fundera på hur effektivt mordvapnet egentligen va.

Enligt många här tråden så har ju SD utfört samt planerat mordet väl, hur fan har
han planerat ett mord i bebott område där offret får skrika i flera minuter.
dessutom använder han ett helt uselt verktyg eller vad det nu va till att mörda LW.

Hade han gett henne en smäll och därefter strypt henne så hade
det inte blivit ett jävla hallojande, bara tystnad å död.

Mycket talar mot ett planerat mord, tycker jag.

Ja mördaren måste ha fått ett sjujävla raseriutbrott då allt verkar helt fel.Skjut&stickvapen eller strypning är ju vad som mestadels förekommer men här vet man ju inte vad som använts.
Och som du säger,låta offret gallskrika i 5-10 minuter och man inte lyckas få tyst på henne mitt i ett bostadsområder visar ju inte att detta var ett planeringsmord.Snarare tvärtom skulle jag vilja säga.
Kan hon ha överraskat någon okänd eller är det någon hon kände som fick tokspel på henne?
Planlagt är det iaf inte
Citera
2020-09-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, var hittar du det i fupen nånstans?
Jag litar på vad den jag citerade skrev till mig.
Citera
2020-09-27, 20:26
Medlem
Citat:
Jag litar på vad den jag citerade skrev till mig.
Jahaaa - gäller det resten av alla dina inlägg i tråden också?

Jag hittar nämligen inte rättsläkarens utlåtande i fupen och var nyfiken på var uppgifterna kom ifrån. Jag minns att jag sett något om att hon kan ha varit vid liv (om än inte vid medvetande) en stund efter, men som sagt - vet inte var jag läst det och hittar inte utlåtandet i fupen.
Citera
2020-09-27, 20:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Hon var åtminstone medvetslös och kunde inte överleva längre än typ en timme.
Ungefär så.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-27 kl. 20:32.
Citera
2020-09-27, 20:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ja mördaren måste ha fått ett sjujävla raseriutbrott då allt verkar helt fel.Skjut&stickvapen eller strypning är ju vad som mestadels förekommer men här vet man ju inte vad som använts.
Och som du säger,låta offret gallskrika i 5-10 minuter och man inte lyckas få tyst på henne mitt i ett bostadsområder visar ju inte att detta var ett planeringsmord.Snarare tvärtom skulle jag vilja säga.
Kan hon ha överraskat någon okänd eller är det någon hon kände som fick tokspel på henne?
Planlagt är det iaf inte

Det är konstigt då att alla proffs såsom poliser, åklagare och andra tycks vara säkra på att detta är planerat. Men det du hävdar alltså att dom har fel.

Nå, jag föredrar att lita på dem.

#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack...
Citera
2020-09-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jahaaa - gäller det resten av alla dina inlägg i tråden också?

Jag hittar nämligen inte rättsläkarens utlåtande i fupen och var nyfiken på var uppgifterna kom ifrån. Jag minns att jag sett något om att hon kan ha varit vid liv (om än inte vid medvetande) en stund efter, men som sagt - vet inte var jag läst det och hittar inte utlåtandet i fupen.
Jag har bara läst HD's förhör samt några förhör i aktbil 150 så allt jag skräpar ner med är från eget huvud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in