Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nu vet jag inte riktigt hur stor den där mutterdragaren är. Jag trodde alltid att den såg ut som en borr/skruvdragare, men här kanske det handlar om den mindre delen som skruvas på maskinen? Ett slags "munstycke"?
Då skulle ju en sådan mindre sats nycklar kunna missas kanske?
Det är klart att om JG har varit hos SD många gånger kan dessa minnesblder blandas ihop, särskilt om han är lite av en virrpanna. Jag slås alltid av at han härbärgar mycket känslor och blir lätt påverkad av upplevelser. Det gör ju också att det kan bli lite virrigt.
Vad jag förstår så kan släpet vara på lite olika ställen, ibland hos SD ibland hos honom själv i garaget eller på gatan och ibland vid torpet. Det gör väl att han inte riktigt minns huruvida släpet var med. Men annars blir det ologiskt eftersom cementblandaren inte packas i bakluckan direkt.
Jag misstänker att JG sitter på rätt mycket info som han har svårt att hantera. Det har ju framkommit vissa saker tidigare; såsom att han kände till SDs tidigare tankar om att döda familjen och att han visste att Lena fått ha önskemål om färgval i huset.
JGs raderingar och smygande i SDs hus med mobillampa i mörkret spär på känslan av att JG kan ha haft outtalade "uppdrag" i huset, som han helst inte i efterhand vill kännas vid? SD säger att "jag litar på dig" vilket JG absolut vill. Det är det som JG känner är viktigt, att man är en lojal kompis. Och om han nu tror att SD är oskyldig, då kanske han "snokar runt" för att vara SD behjälplig? Inte som en tjuv om natten, eller en medhjälpare till att undanröja bevis, utan för att vara en god vän som hjälper någon i nöd sas?
Bara spekulationer.
Jag råkade läsa hur JG beskriver att han besöker Lenas minnesplats. Till skillnad mot SD kan han absolut inte gå bakom planket. Det känns alldeles för hemskt. Han är en person som låter sig styras av sina känslor, tror jag. Därför blir han lätt att styra för en som SD, som inte drar sig för att trycka på rätt knappar. Andra människor skulle ta hänsyn till det, medan andra drar en fördel av det.
Jag vill inte lägga så storskuld på HD och JG som vissa här i tråden. Precis som Lena blev utsatt för hård RT och kyla/tystnad eftersom det var det värsta hon visste, så kan SD ha utnyttjat de andras svagheter till sin egen fördel.
"Vissa här i tråden"?

Nu låter du som andra som hellre pratar om sina trådkollegor, än om fallet? Har du blivit smittad av någon "snorig", tro?
HD och JG HAR skuld för vad de gjort och vad de undanhållit samt ljugit om. De är vuxna människor, så även om SD gaslightat dem i åratal, så har de ändå ansvar. Och de ska dömas om de gjort något brottsligt.
Precis som SD har ansvar för allt han gjort mot LW och andra människor, trots att han sannolikt har växt upp med väldigt kalla föräldrar, som hjälpt till att skapa den personen han har blivit.
Och svara på mailen, Nötis! Eller har du gjort slut med mig?
#TeamÅsaHiding
"Manshoran" JG. Vad tror ni N*a tycker om honom nu efter hans snyftande förlåt tidigare, då N*a kollade honom "mashora" - och nu visar det sig att han umgås med SD igen.
Sitter och lyssnar om Rättegången för typ 20 gången. Varken SD, HD, JG eller SOA imponerar, det kan man lugnt säga i alla fall.
Lyssna på filen nedan:
JG: ”Då vill jag säga nått”.
Domare BL: ”Neej!
JG: ”Jo, jag vill...”
Domare BL: ”Vänta lite!
JG: ”Ja, okay..”
Domare BL: ”Det är så att ÅKLAGAREN LEDER FÖRHÖRET i den här delen och det är inte ditt fritt valt vad du ska säga i det här, utan HON STYR OCH DU SVARAR PÅ FRÅGOR!
JG: ”Hmm”
Domare BL: ”BRA!”
https://forumfiles.com/74q0H5Z8o8/JG2_mp4
Lyssnar igenom Rättegången igen. Tur att man laddat ner dem.