2021-01-15, 14:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
HD är kallad till hovrätten av SD/försvaret. Blir intressant att se det förtäckta försvarstalet. Coachad av SD som hon är. Hon kommer säkert försöka göra hela den här soppan med blod än mer trovärdig som den bästa PR-kvinna han kan ha.

När o hur blev det känt?
Citera
2021-01-15, 14:40
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon har gett sin version i GC-loggen och allt digitalt material som hon har sparat.

Det fanns många som hade anledning att hata henne. Och hatar man någon så kan man också mörda om man saknar den spärren.
Förklara vilka de är och hur de inte är avförda. Har du läst slasken eller? Är du kanske en av de där idioterna som tror att utredningen är en stor feministisk konspiration?

Och måste fråga dig, vad tänker du om psykhäxan Malin Hilgendorf? Är hon en av de du misstänker?
Citera
2021-01-15, 14:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vem hatade henne och varför?

Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Förklara vilka de är och hur de inte är avförda. Har du läst slasken eller? Är du kanske en av de där idioterna som tror att utredningen är en stor feministisk konspiration?

Och måste fråga dig, vad tänker du om psykhäxan Malin Hilgendorf? Är hon en av de du misstänker?

Notknapparen har tydligen kartlagt mig. Ni får läsa hens sammanställning.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man får väl skilja på vad mördaren kan ha haft för blicken när man pratar on Lenas beteende.

Ditt fokus på Lena och vad du anser om hennes beteende får mig att undra.
I det som vi nyligen pratat om och som du stört dig på hos Lena, skulle ju ge HD motiv i allra högsta grad. SD däremot försöker inte gjuta olja på det hela, utan tvärtom fortsätter han genom brevet lura HD på ett slugt sätt, och på ett för honom typiskt sätt lägga skulden på dom.

Annars är du aggressiv i dina tankar mot hur Lena är "oskicklig" med män och ondgör dig över hur hon skickar intima bilder till några av männen. Då kan man väl tänka att motivet i dina tankar skulle falla på "de andra männen"?

Även mot barnen och UW har du dragit upp ett kort, att UW var på "bristningsgränsen". Alltså motivet har någon av barnen eller UW.

Med tanke på hur infekterad relationen mellan SD och Lena sett ut, och hur illa du tyckt att Lena betett sig både mot HD och andra, saknar jag helt och hållet något som skulle få SD att kunna ha ett motiv.

Ännu mer undrande blir jag, och känner att jag inte litar på dig ett dugg när jag följer din historik.
Ditt fokus på Lena, ditt grova skuldbeläggande på Lena (för mordet) och fingerpekande på alla andra, utom SD själv, är ju rent av märklig.

23/7-18:

[...]"och därför tror jag att SD är skyldig till mordet på LW."
https://www.flashback.org/p68180297#p68180297

Redan dagen efter, 24/7- 18:

"[...]Så att hen kan låsas in och SD och HD kan fortsätta sina liv utan misstankar[...]"
https://www.flashback.org/sp68186305

Att du påstår att du inte är insatt i fallet, det stämmer inte heller.
Jag har följt fallet från dag ett. Du är minst lika mycket insatt, om inte mer.

Jag litar inte ett dugg på dig.
Citera
2021-01-15, 14:45
Medlem
Citat:
HD är kallad till hovrätten av SD/försvaret. Blir intressant att se det förtäckta försvarstalet. Coachad av SD som hon är. Hon kommer säkert försöka göra hela den här soppan med blod än mer trovärdig som den bästa PR-kvinna han kan ha.

Ja, det blir intressant att se vad de har kokat ihop under tiden som gått. HD kan ju omöjligt komma ihåg något efter så lång tid!
Hon kanske i stället sätter dit honom för att kunna börja nytt liv?
Citera
2021-01-15, 14:50
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Det där var väl ändå absolut inte svar på mina frågor?
Citera
2021-01-15, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och hur vet du det?

Jag har naturligtvis ingen statistik här, men utgår från mig själv och de som jag har omkring mig, min egen livserfarenhet och det jag har lärt mig av att läsa, lyssna och vara nyfiken i allmänhet.
Jag har efter det här mordet frågat några i min omgivning. Naturligtvis kommer man inte få ärliga svar om de man frågar inte får vara anonyma.

Mitt sunda förnuft säger mig att människor kan bli olika arga, men alla blir arga någon gång, ibland fruktansvärt arga, en del kan explodera, men att tänka på att döda någon inte är en tanke som dyker upp i de flestas huvud.

Slå någon på käften, kanske typ hämnas, säga förflugna ord kan nog vara det värsta människor kan tänka sig göra.

Möjligen om någon dödar ett av dina barn (eller din mor?) så kan sådan tankar komma. Då pratar vi inte sådana oförrätter som du tar upp. Då handlar det om väldigt allvarliga brott som gör att livet har svårt att ta en ny vändning. Livet blir totalt förstört och det går inte att ta sig igenom det utan vidare.

De händelser du tar upp är sådana händelser som händer hela tiden i livet. All the time. Du får räkna med sådan livshändlelser. Man löser dom genom att bearbeta besvikelser, skrika tillbaka, svära, säga dumma saker eller kanske lämna.

SD har själv en stor del i att han hamnat i klistret (och utsatt HD och barnen för ett livslångt svek). Vad är det för reaktion att bli förbannad på Lena?

Jag tror att det är en mycket liten grupp människor som tänker sig mord som en lösning eller som tänker mordiska tankar om det inte handlar om mycket, mycket stora svek och kränkningar.
Citera
2021-01-15, 14:56
Medlem
Citat:
SD är martyr efter skilsmässan och har inte orkat städa. Lojala patrullen löser det.

SD har inte städat och då allra minst torkat av tvättmaskinen.

Har då SD och LW haft det här härliga sexet på de platser SD markerat i förhör så måste hennes DNA eller fingeravtryck vara kvar på maskinerna.
De älskade ju vad som i folkmun brukar kallas ”doggy-style”.

SD berättar ju glatt hur de ofta byter ställningar så lite krumbuktande med händerna måste det ju ha varit där mot maskinerna.

Han har haft massor av sex. Sex hela hela tiden och överallt. LW blöder alltid. Det är andra kroppsvätskor som flyger i olika riktningar. Hon får bevisligen sperma på kläder. Det är besudlingar t o m på barnets cykel. Satsen ska spottas ut för det blev lite mycket att behålla i munnen.

Hela den här grejen med blod köpte tingsrätten. Det är ofattbart. För sen är det ju det ”faktumet” och SD och HD:s ”trovärdiga” vittnesmål som de bygger vidare på när de sänker bevisen från tvättmaskinen och blå skorna totalt.

Gör hovrätten samma bedömning att paret D:s vittnesmål (inkl de manipulerade vännernas) är trovärdigt vad gäller samlagsblod så kommer detta gå åt helvete även i hovrätten.

Därför är all analys de kan lyfta fram angående den här fläcken viktig.

Ja alltså det här öronbedövande snacket om all akrobatsex och blod och vätskor överallt från SD mfl är klart en efterhandskonstruktion. Men också nu ett tillfälle för ÅK att utveckla/stärka och motbevisa inför HR.

DNA fläckarna är klart viktiga. Både hur som när de tillkommit.

Hur fläckarna tillkommit framgår genom vad de inte är. Så avstrykning i horisontell (?) riktning i någon form. Stärkt bevisningen av fläcken på handtaget, via Holland, kan peka på att något förts in i maskinen för tvätt och med blod på. Sen är det mer eller mindre stopp.

När är intressant. Som någon var inne på ser det inte ut som LW varit i huset i någon större omfattning senare tid, vilket SD vill påskina.

Kan man på något vis kartlägga hur ofta och hur långa tidsintervall LW kan ha befunnit sig i huset via LWs mobildata, säg senaste månaden innan mordet?

Hon kanske inte alls kan placeras i huset i någon rimlig närtid för akrobatiksex eller snickerier.

Torkat blod blir mer svart till färgen med tiden men detta är så rött att teknikern genast drar slutsatsen att det är blod, vilket tyder på att det är relativt färskt.

Det är +4 och ej kontaminerat med hans DNA.
Hur sannolikt är det vid sexblödning, med SDs mun, fingrar och full penetration, att han inte skulle lämna något spår där i?

En annan analys man kan göra är att leta efter annat material i blodavsättningen som ev kan härledas till brottsplatsen. Pollen tex.
Citera
2021-01-15, 15:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Det där var väl ändå absolut inte svar på mina frågor?

OK.

Hennes gamla älskare som hon ville låna laddare av t.ex. Han var hemma. Hans alibi är platsdelning på hans telefon.

UW och NW var hemma. Det finns inget som visar att de inte gick ut via altandörren. De hade fri tillgång till LWs bostad efter försvinnandet.

KKs kvinna kanske inte uppskattade att hennes man åkt runt på sin fyrhjuling och tagit LW på brösten.

Där har du några stycken. Det finns hur många som helst till. Bara gå in i LWs GC-logg och titta på alla foton av hennes olika män. Alla dessa män kunde se de andra männen och alla ville mer med LW.

Nej, jag misstänker inte MH eftersom hon hade cancer och genomgick behandling för det i Stockholm. Jag tror inte att hon hade orkat ta sig till Örebro och mörda LW. Jag tror att LW hade kunnat försvara sig mot henne.
Citera
2021-01-15, 15:05
Medlem
Citat:
Men det är ju LW själv som har skrivit att SD var knäckt av skilsmässan och inte ville ha henne.

Ja man ligger inte alltid på topp.
Citera
2021-01-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Hur gör åklagarna om de också vill förhöra henne?
Måste de också kalla henne?
Eller nöjer de sig med att fråga ut henne när hon ändå är där?

Lite intressant fråga om bägge sidor kan kalla samma person som ”sitt” vittne. Undrars om det hänt?
Men givetvis måste det formellt funka för åkl att höra HD även om hon är där för försvarets räkning.
Citera
2021-01-15, 15:13
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
OK.

Hennes gamla älskare som hon ville låna laddare av t.ex. Han var hemma. Hans alibi är platsdelning på hans telefon.

UW och NW var hemma. Det finns inget som visar att de inte gick ut via altandörren. De hade fri tillgång till LWs bostad efter försvinnandet.

KKs kvinna kanske inte uppskattade att hennes man åkt runt på sin fyrhjuling och tagit LW på brösten.

Där har du några stycken. Det finns hur många som helst till. Bara gå in i LWs GC-logg och titta på alla foton av hennes olika män. Alla dessa män kunde se de andra männen och alla ville mer med LW.

Nej, jag misstänker inte MH eftersom hon hade cancer och genomgick behandling för det i Stockholm. Jag tror inte att hon hade orkat ta sig till Örebro och mörda LW. Jag tror att LW hade kunnat försvara sig mot henne.
Och du vet att det är på endast dessa underlag som de är avförda? Nej du. Det där är alldeles för tunt. Blir bara löjligt.
Citera
2021-01-15, 15:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det handlar inte om dig, utan frågan är varför du lägger allt ansvar på mordet på Lena.

Om du hade lagt upp kopplingen vad Lena har gjort mot någon till varför hon blir mördad i ett eller något fall så att det hade gått att förstå vad du är ute efter hade det inte varit konstigt.

Nu målar du upp alla möjliga saker som spretar åt alla håll. Precis alla håll, utom mot SD som då ändå har faktiskt ett utomordentligt dåligt förhållande med Lena.

Du har inte varit intresserad ett dugg i att diskutera mordfallet, inte alls. Det har ju ändå nu funnits en nytändning i tråden, med mång nya infallsvinklar att haka på.

Som jag ser det är det endast smutskastning av offret det handlar om. Du gör inte kopplingen till brottet självmant. Endast när du blir pressad lyckas du klämma ur dig att det är Lenas beteende som är orsaken till mordet. Då i generella drag.

Och att:
"[...]"Jag tror att många hade motiv att mörda LW men alla utom en (?) valde att inte göra det. Alla utom en (?) hade spärren att inte mörda."[...]

Victim blaming kallas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in