2020-09-27, 14:46
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Jag fattar för jag är normalbegåvad så jag kan svara på det mesta.

LW var elak mot människor och därav fick någon en anledning till att mörda henne.Och längre än så kommer man inte i tråden för det vill ingen disskutera utan man är här för att chatta och äta popcorn och ha det allmänt mysigt.Lite hjärna måste man väl ha om man ska spekulera mordet anser jag.
Har du inte efter 3 år inte förstått att det kan finnas människor runt henne som hon kan ha sårat såpass att hon mördades?I 6 långa år har SD skvätt ner LW och bara SD och gud vet hur djupt in ringen varit i SD?
Var ligger svårigheterna i att disskutera ämnet?

edit: din fråga var på snoris inlägg "Lena jobbade länge, enträget och hårt för att åstadkomma en mördare och hon njöt av jävelskapet."

Jag har noterat att det finns några nick här på Flashback som har samma syn på detta. Såklart att ni förstår varandra. Att någon jobbar på att bli mördad är förstås fullt normalt i er tankevärld.
I den övriga världen är ni dock klart avvikande, alldeles oavsett intelligenskvot.
Citera
2020-09-27, 14:59
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Förstår inte hur man vill ha total kontroll över en människa ?
Då brukar ju personen bli så ofattbart tråkig när den inte tar sig för någonting utan bara gör som en annan människa säger till den !?
Som en marionettdocka !

Hur kul är det i längden ?
Näääää...

Jag förstår inte heller grejen då jag varken har intresse, tålamod eller utbyte av någon annan människa på det sättet. Verkar otroligt energikrävande och extremt tråkigt.
Vad vi däremot måste förstå är att det är en störd och avvikande individ som agerar och lever på det viset. Den kanske tvärtom får energi av det hela, för något utbyte borde det rimligen finnas kan jag tycka.
Citera
2020-09-27, 16:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Vad jag fattar så andades LW ca en timme efter slagen och även det är märkligt.Ska man utföra ett mord så bör man väl säkerhetsställa att BO verkligen är död.Men kanske skrikandet gav ett stresspåslag som gjorde att GM inte kunde kontrollera om hon var död.Händelsen inträffade iaf i ett bostadsområde.

Enlig rättsläkaren AL så skulle LW ha kunnat överleva högst nån timme.
Så vitt jag förstår framgår det dock inte att hon gjorde det.
Citera
2020-09-27, 17:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Om man läser mgm:s ord här, så framkommer motivet bakom mordet förhållandevis och tillräckligt tydligt
enligt min mening. Även om man behöver tolka underförstådda, implicita betydelsebärande innehåll utan att förstå exakt på detaljnivå.

Vad förmedlar och kommunicerar S egentligen till L?
1. Att L fortfarande har tid och egenmakt att välja att vända om från döden. Hon kan upphöra att fortsätta vandra i den riktning där hon sänker sig själv till döden. Hur kan S veta det? För att han implicit påverkar utgången beroende av hur hon väljer.
2. Han avråder henne att fortsätta slåss och kriga. Underförstått mot honom. Istället uppmanar han henne att släppa greppet om honom. Explicit uttryckt, saken angår honom.
3. Han vill också passa på att "vädja" till henne att inte drivas av elakhet och skadeglädje utan tänka på barnens situation, när L blir skyldig till sin egen död. Som hon implicit själv valt, till fördel framför moderlösa barns minne av sin mor.
4. Lenas liv kan bli bra eller åtminstone hyggligt iallafall. Implicit utan honom, om hon väljer rätt.

Här förutsäger mgm hela händelseförloppet. Just för att han är gm, kan han också veta att Lena kommer dö, när hon "väljer" fel, dvs slåss och kriga. Det skulle kunna vara så att han inte anser sig skyldig till hennes död på ett moraliskt plan, eftersom han varnat henne innan, genom dessa underförstådda dödshot, såväl som tidigare explicita. Utan att han istället anser att hon själv ville dö för att hon medvetet valde fel.

Även om vi inte vet på detaljnivå så verkar det här kriget innebära och innefatta att Lena har en slags utpressningsövertag på Stefan. Kunskap, och information om honom av något slag, som han är beredd att döda henne för och därigenom förhindra en outning av honom. Tänk, 6 års samlad kunskap, till fel person och/eller offentlighet. Tydlig motivbild. Om man läser dessa, hans egna ord till henne, utan att förstå att han mördade henne, då kommer man nog aldrig låta sig övertygas.

Det fetade är både logiskt och oantastligt enligt en postare i denna tråd.

För mej är det ett helt vansinnigt resonemang.
Citera
2020-09-27, 18:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Förstår inte hur man vill ha total kontroll över en människa ?
Då brukar ju personen bli så ofattbart tråkig när den inte tar sig för någonting utan bara gör som en annan människa säger till den !?
Som en marionettdocka !

Hur kul är det i längden ?
Näääää...

Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag förstår inte heller grejen då jag varken har intresse, tålamod eller utbyte av någon annan människa på det sättet. Verkar otroligt energikrävande och extremt tråkigt.
Vad vi däremot måste förstå är att det är en störd och avvikande individ som agerar och lever på det viset. Den kanske tvärtom får energi av det hela, för något utbyte borde det rimligen finnas kan jag tycka.
Det är frågan som syltryggarna duckar för. Tycker det är tydligt att dom djävulska elakheterna berodde på att hon var hon sjuk. Tror Mitrazapin hon ordinerades förvärrade galenskapen vilket gjorde hon levde som en sömnlös knarkare och förlorade all sans och moral och for fram som en ångvält sista åren vilket HW beskrev så fint) Hennes bisarra förföljelse av paret D och snokandet i MHs sovrum, alla män, misskötseln av barnen, för lite sömn, trakasserierna av HD, alla bråk på jobbet mm mm visar på att avancerat psykosocialt handikapp.
----------
Världshälsoorganisationen (WHO) räknar bipolär sjukdom till en av de tio mest handikappande sjukdomarna.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom
-----------
Visst är det så att för att hon njöt av att jävlas med mördaren så hade han inte rätt att slå ihjäl henne. Men det är utan minsta tvekan anledningen att hon mördades. Dom som hävdar motsatsen har varit för fega att läsa hela FUP
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-27 kl. 18:15.
Citera
2020-09-27, 18:11
Medlem
Citat:
Vad jag fattar så andades LW ca en timme efter slagen och även det är märkligt.Ska man utföra ett mord så bör man väl säkerhetsställa att BO verkligen är död.Men kanske skrikandet gav ett stresspåslag som gjorde att GM inte kunde kontrollera om hon var död.Händelsen inträffade iaf i ett bostadsområde.

Som jag minns så kunde hon ha levt upp i mot en timme efter angreppet.
Enligt rättsläkaren va tre slag av dom minst 17 dödande, rätta mig om jag kommer ihåg fel.

Att gm va minst sagt sur på henne är nog helt klart.
Men antalet slag plus att hon skrek som hon gjorde får i alla fall mig
och fundera på hur effektivt mordvapnet egentligen va.

Enligt många här tråden så har ju SD utfört samt planerat mordet väl, hur fan har
han planerat ett mord i bebott område där offret får skrika i flera minuter.
dessutom använder han ett helt uselt verktyg eller vad det nu va till att mörda LW.

Hade han gett henne en smäll och därefter strypt henne så hade
det inte blivit ett jävla hallojande, bara tystnad å död.

Mycket talar mot ett planerat mord, tycker jag.
Citera
2020-09-27, 18:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Enligt rättsläkaren va tre slag av dom minst 17 dödande, rätta mig om jag kommer ihåg fel.

Enligt många här tråden så har ju SD utfört samt planerat mordet väl, hur fan har
dessutom använder han ett helt uselt verktyg eller vad det nu va till att mörda LW.

Kolka tankar.
ALLT talar emot det.
Anser också att det är något som inte stämmer med raseriet och antalet slag med SD som GM.
Citera
2020-09-27, 18:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

En plan A kan ju förvandlas till en plan B. Plan B kanske just berör det sista tillvägagångssättet, själva våldet. Frågan är ju då: Var mordvapnet detsamma i plan A som i plan B..?
Citera
2020-09-27, 18:46
Medlem
Citat:

Offret kanske var mer förberett än han räknat med? Snabbare? Gjorde mer motstånd? Ingen vet.

Mordet var planerat enligt mig. SD är ett kontrollfreak.

Madsen for ut med Ubåten med Kim Wall och visade upp dom två i 1,5 timme inför stor strandpublik samt Kim Walls käresta med vänner. Innan hann dök med ubåten och försvann. Tanken var "så gör ingen mördare" - det verkar korkat. Det var synnerligen välplanerat mord och hade inte torson flutit upp hade Madsen klarat sig. Här har mördaren lyckats skydda sig lika väl som en corona-kirurg från att lämna DNA ifrån sig.
Senast redigerad av Remark 2020-09-27 kl. 19:08.
Citera
2020-09-27, 19:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Offret kanske var mer förberett än han räknat med? Snabbare? Gjorde mer motstånd? Ingen vet.

Ja, det blir svårt att finna en förklaring till hennes skador om man tar bort parametern att det var planlagt, då allt tyder på att något slags tillhygge använts. Det ter sig osannolikt att skadorna uppkommit av ett tillhygge som en person bär med sig vardagligt.
Citera
2020-09-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Tror också det var planerat. Inte när det skulle ske, utan han hade en plan - en ganska exakt plan - OM och NÄR det skedde. Nu var tiden tydligen inne den 15:e maj. Lagom till USA-resan. LW grävde sin grav när hon sa att han hade inte någon makt över henne längre, och att hon skulle till Norge. Inga tårar. Inget gnäll. Inget bedjande. Bara rakt och enkelt - "jag har stannat för att jag själv ville". DÅ begrep han. Noll kontroll över LW - och det fanns inte på kartan.
Citera
2020-09-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror också det var planerat. Inte när det skulle ske, utan han hade en plan - en ganska exakt plan - OM och NÄR det skedde. Nu var tiden tydligen inne den 15:e maj. Lagom till USA-resan. LW grävde sin grav när hon sa att han hade inte någon makt över henne längre, och att hon skulle till Norge. Inga tårar. Inget gnäll. Inget bedjande. Bara rakt och enkelt - "jag har stannat för att jag själv ville". DÅ begrep han. Noll kontroll över LW - och det fanns inte på kartan.

Tror också just det avgjorde saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in