2020-10-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du, man mördar inte för att man blir uppretad om man är någorlunda normal. Var SD normal? Jag kan inte se att det fanns uppretade personer runt L, kan du nämna vilka du tänker på? Du bör vara ärlig och räkna bort de som har alibi vid tidpunkten för mordet.
Kvar i rättegång finns SD med motiv, möjlighet och ursinne. Bevis och indicier borde räcka men i det här landet ska det finnas ögonblicksvittnen för att vi ska slippa ha drösar av mördare ute i det fria. Rättsstat?
Stress gör så vi antigen flyr eller slåss.
Det är reaktivt beteende skyddsreflexer vid stark stress.
Så fungerar våra Försvarsmekanismer.
Citera
2020-10-22, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Vad tror du det finns för motiv gällande strössel/kaninerna ?
Man behöver här läsa mellan raderna så ser man tydligt motivet.
Det får var och en lista ut på egen hand.

Vet inte hur du menar riktigt, men jag ser en man som inte mår bra de där dagarna. Så mycket bråk...

Han känner sig obehövd och kränkt. Av alla. HD som har sin Sill, Lena som sätter upp hårt mot hårt med krav och hot, och t om barnen som tjafsar emot. Han säger att de inte vill ha honom...

Motivet som du kallar det, det är att SD måste återfå sin position igen. Motivet är att återfå kontrollen av barnen, det genom att hota och bestraffa dom och HD. Han avsäger sig vårdnaden. Han använder barnen som tillhygge för att få kontroll över HD också.

Lena däremot, verkar han inte få kontroll på. Hon är en tickande bomb...som kan förstöra allt som han nu precis håller på att hala in igen.
Citera
2020-10-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Så är det nog men att prata om strössel,SD's samt familjens beteende och ev brister ger ingen fakta.
Det ger bara floskler,noveller och trådsanningar.

Kan vara bra att påminna om GMs labilitet någon gång. Utan defekter hade han knappast begått ett mord. Eller sökt sätt att ta livet av egna familjen. Där har du den ruttna grundstommen.
Citera
2020-10-22, 14:13
Medlem
Citat:

Hur vanligt är det att vi slår ihjäl varandra vid stress?
Nä, det räcker inte.
Citera
2020-10-22, 14:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja, men i än mer spänning fortsätter det.Båda njuter i fulla drag av spänningen och än mer ökande risker.L vill ha honom och han mer spänning .Jag har även läst att S försökt kanske i senare skede att bett henne ta sitt förnuft till fånga och skaffa sig ett riktigt liv.Inte detta som blir fördolt med honom.Han vill senare de bådas bästa och han vill nu dra sig ur.
L kan och vill inte känna skam över sitt liv.Hon vägrar konstant att inse att loppet är kört.Som bara lät sig utnyttjas.
Efter 1 avslöjandet:Än mer spänning.L utnyttjar kvinnlig list och vet S akilleshäl.Han är svag för erotiken och den spänningen det medför.NU FÅR L INTE ALLS avslöja mer.Hon måste med all sannolikhet betyda detta.Att inte avslöja igen.Det blir ju än mer farligt för S i så fall.Det vet och inser L.
Varför gör de som de gör?Det är ju FEL.Det vet de båda.
Svare är bara människor med fel och brister som alla vi andra.Det försvarar ingens agerandeoch inte heller dess yttersta konsekvens.
Men det gör det hela mer begripligt.
Tycker jag.
Bra sammanfattning.
--------------------------
Aktbilaga 150 vittnesförhör sid 147. Messengerchat, Lena - Jenny den 11 Juni 2015.

De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så
lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?
Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna

Ja Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger
"Vill vara tydlig"
Jag har slutat kommentera

På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom. Tror han har två skäl att säga så:

J: Som om han inte bär något ansvar för eran relation - han har ju varit 'rak' mot dig hela
tiden ... 'öppet lekt med dina känslor' är ju ett annat sätt att se det på ...

L: 1. Han skulle inte uthärda att visa världen hur han verkligen ser på mig, det skulle bli så uppenbart
att han hela tiden haft såna känslor och en sån bild av sig själv KAN han inte visa upp, det förintar
hans bild som SNällStefan - som han hatar, men lever av

J: Det låter ju helt skruvat - varför ligger han då med dig nu ... om han inte skulle göra det om han inte
var med henne ...

L: 2. Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska
förhoppningar. Både för att jag inte ska bli besviken, men kanske allra mest för att själv slippa
hantera det och framstå som en svikare
För att vi "bara har kul"
"Buset är kul, men en fis i rymden jämfört med den verkliga vänskapen"
Säger han ofta. "Vi kan sluta idag om det räddar vänskapen"

J: Han är verkligen både beredd på och kapabel till att leva ett dubbelliv - på riktigt...

L: Vet att allt det pekar i en enda riktning. Men kan inte avstå från det jag vill ha
Jag hatar det. Men vill inte släppa honom.

Trots att SD vid flera tillfällen slagit fast att han var 100% säker på att han inte ville ha ihop det med henne så fortsätter hon sin sjukliga besatthet om att vinna och äga honom.

SD gör klart för Lena att vill hon knulla med honom så får det stanna vad der. Lena var den som ville mer och absolut inte accepterade ett nej. Lena var säker på att om hon förstörde mellan HD och SD så skulle SD skita i dom 100% och ändå välja henne.
Undrar hur Jenny mår som applåderade hennes väg till fördärvet?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-22 kl. 14:34.
Citera
2020-10-22, 14:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra sammanfattning.
Aktbilaga 150 vittnesförhör sid 147. Messengerchat, Lena - Jenny den 11 Juni 2015.

De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så
lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?
Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna

Ja Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger
"Vill vara tydlig"
Jag har slutat kommentera

På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom. Tror han har två skäl att säga så:

J: Som om han inte bär något ansvar för eran relation - han har ju varit 'rak' mot dig hela
tiden ... 'öppet lekt med dina känslor' är ju ett annat sätt att se det på ...

L: 1. Han skulle inte uthärda att visa världen hur han verkligen ser på mig, det skulle bli så uppenbart
att han hela tiden haft såna känslor och en sån bild av sig själv KAN han inte visa upp, det förintar
hans bild som SNällStefan - som han hatar, men lever av

J: Det låter ju helt skruvat - varför ligger han då med dig nu ... om han inte skulle göra det om han inte
var med henne ...

L: 2. Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska
förhoppningar. Både för att jag inte ska bli besviken, men kanske allra mest för att själv slippa
hantera det och framstå som en svikare
För att vi "bara har kul"
"Buset är kul, men en fis i rymden jämfört med den verkliga vänskapen"
Säger han ofta. "Vi kan sluta idag om det räddar vänskapen"

J: Han är verkligen både beredd på och kapabel till att leva ett dubbelliv - på riktigt...

L: Vet att allt det pekar i en enda riktning. Men kan inte avstå från det jag vill ha
Jag hatar det. Men vill inte släppa honom.

Trots att SD vid flera tillfällen slagit fast att han var 100% säker på att han inte ville ha ihop det med henne så fortsätter hon sin sjukliga besatthet om att vinna och äga honom.

SD gör klart för Lena att vill hon knulla med honom så får det stanna vad der. Lena var den som ville mer och absolut inte accepterade ett nej. Lena var säker på att om hon förstörde mellan HD och SD så skulle SD skita i dom 100% och ändå välja henne.

Det är med sorg man inser att vara otrogen går bra mot en fru , men att lämna densamma är och förblir alldeles för mycket samvetskval och ångest = att vara illa omtyckt utav fru och barn tär antagligen sjumila mer på en gift man ?

Det som är konstigt är att inte samvetskvalet finns när det gäller det sexuella ?
Det om något är ju mycket intimt .

Du ligger ju typ med alla som den älskarinnan legat med , så det borde ju finnas t.o.m. oro inför typ känssjukdomar osv. kan man tycka ??

Så otroligt dumt att chansa om man inte vill bli påkommen ...hmm..
( spekulation)
Citera
2020-10-22, 14:38
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kan vara bra att påminna om GMs labilitet någon gång. Utan defekter hade han knappast begått ett mord. Eller sökt sätt att ta livet av egna familjen. Där har du den ruttna grundstommen.
"Där har du den ruttna grundstommen"
Grundstommen till vad?Begå ett mord? Hör du inte själv hur sjukt det låter?Den ruttna grundstommen är det avgjörande för att man har rätt MGM?
Citera
2020-10-22, 14:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ja det fungerar säkert bra om du blir hotad till livet av en människa med kniv men absolut inte när det gäller att bli avslöjad som otrogen make. Jag kan förstå om en människa slår ihjäl en annan människa om det gäller liv eller död men om du har så låg stressnivå att du faktiskt slår ihjäl en tre barns mor bara för att du riskerar att bli avslöjad som en otrogen liten skit. Då har du förbrukat rätten att gå fri på gatorna och ska förpassas till ett rum med madrasserade väggar och medicineras 24/7.
Citera
2020-10-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det fungerar säkert bra om du blir hotad till livet av en människa med kniv men absolut inte när det gäller att bli avslöjad som otrogen make. Jag kan förstå om en människa slår ihjäl en annan människa om det gäller liv eller död men om du har så låg stressnivå att du faktiskt slår ihjäl en tre barns mor bara för att du riskerar att bli avslöjad som en otrogen liten skit. Då har du förbrukat rätten att gå fri på gatorna och ska förpassas till ett rum med madrasserade väggar och medicineras 24/7.
Precis!
Vem pratar vi om?
Citera
2020-10-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är min tolkning av hans beteende.
Inte ens HD tyckte om hur han var mot T. Det berättat hon själv i förhör och även hennes väninna nämner att HD inte gillade hur han betedde sig vid tiden för mordet mot T.

Det finns fler grader på skalan än noll och max. Mellan vitt och svart.

Alla beter sig dumt och primitivt ibland, men här handlar det om stora avstamp från att bete sig lite dumt ett litet tag.

Att kalla SDs 6 års långa otrohet och svek mot HD, hans sätt att bete sig mot barnen som floskler och skvaller det får stå för dig. Han har själv erkänt sig ha dödshotat Lena och A, andra har vittnat om hans dödshot mot sin egen familj. Alla som kan läsa eller har läst FUP kan bilda sig en egen uppfattning. Allt detta finns i FUP, det är inte skvaller.

Det är hur vi tolkar det som är olika.
Så han mådde dåligt vid tiden före mordet??
Citera
2020-10-22, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vi vet aldrig andra människors innesta väsen.
Därför bör vi ha eget konsekvens tänkande och inte ta livet för givet.

Du menar att man alltid ska ha i bakhuvudet att du kan bli mördad om du tex avslöjar för frun att ni har haft ett förhållande?

Så tänkte ju inte du själv.

Det är inte ett normalt tänk att man mördar någon för en sådan sak, därför tror jag inte att Lena fattade vem hon hade att göra med. Det är ytterst få som gå till sådana ytterligheter för en så liten sak som kunde ha lösts på väldigt enkla sätt.

Hans sätt att agera när det blir konflikter är avvikande och visar på att han har stora problem med att hantera stress. Men Lena och SD hade tjafsat så länge om så mycket, att hon måst blivit ganska avtrubbad. Hon såg verkligen inte faran när den väl kom.

Det att hon å ena sidan sparar och spelar in visar att hon vet vad det handlar om, men samtidigt är hon så "dum" att hon inte berättar för någon vare sig om dödshoten eller om att hon träffar SD.

Jag tror att han lindade in allt i ett väldigt fint paket, ett sådant som han vet att hon längtar efter.
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-22 kl. 16:23.
Citera
2020-10-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du menar att man alltid ska ha i bakhuvudet att du kan bli mördad om du tex avslöjar för frun att ni har haft ett förhållande?

Så tänkte ju inte du själv.

Det är inte ett normalt tänk att man mördar någon för en sådan sak, därför tror jag inte att Lena fattade vem hon hade att göra med. Det är ytterst få som gå till sådana ytterligheter för en så liten sak som kunde ha lösts på väldigt enkla sätt.

Hans sätt att agera när det blir konflikter är avvikande och visar på att han har stora problem med att hantera stress. Men Lena och SD hade tjafsat så länge om så mycket, att hon måst blivit ganska avtrubbad. Hon såg verkligen inte faran när den väl kom.

Det att hon å ena sidan sparar och spelar in visar att hon vet vad det handlar om, men samtidigt är hon så "dum" att hon inte berättar för någon vare sig om dödshoten eller om att hon träffar SD.

Jag tror att han lindade in allt i ett väldigt fint paket, ett sådant som han vet att hon längtar efter.
"Jag tror att han lindade in allt i ett väldigt fint paket, ett sådant som han vet att hon längtar efter."

Jag tror att han var hemma och tvättade sina favve kläder och packade inför USA-resan den kvällen.
Har du något som kan motbevisa detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in