2020-09-25, 16:34
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
AK 151 vittnesförhör (3) sid 185 (pdf) Förhör med S*avonen, U*lla; 2018-05-16 15:48

Sovrummet i bostaden är på ovanvåningen, mot uteplatsen och parken/lekplatsen som gränsar mot raden hus med nummer 4. Det var en varm kväll så Ulla hade sovrumsfönstret på glänt. Ulla säger att det varit många varma nätter och att hon därför har svårt att veta vilken natt som hon väcktes av ijud. Ulla tror att det var natten mellan måndag till tisdag som hon vaknade av röster. Hon steg inte upp för att titta då hon var så trött. Ingemar var inte hemma tänker hon, för hade han varit hemma hade hon berättat om händelsen för honom då hon vaknade. Ingemar var på tjänsteresta och sov borta natten mellan måndag och tisdag denna vecka. Ingemar sov inte borta fler nätter än den natten.

Ulla vet att hon tänkte, "vad högt man pratar" och att det kändes väldigt nära. Hon hörde inte vilket språk rösterna pratade på. Hon vet att det var någon av de varma dagarna det hände. Ulla brukar gå upp och se efter vad det är då hon blir väckt. Det har tidigare hänt att en grupp personer passerat på gården, då har hon tittat ut. Den här gången var hon för trött. Rösterna kom från gatan, men lät nära. Det var en röst som var stark som väckte henne. Den starka rösten var en mans röst. Den var ganska mörk. Han pratade väldigt snabbt. Ulla kunde inte urskilja vad den sa. Rösten lät en kort stund, kanske en halv minut. Ulla vet inte om hon hörde någon mer röst. Hon kan inte beskriva ytterligare en röst.

Den rösten Ulla hörde pratade med någon men hon vet inte om personen fanns på platsen eller om han pratade i mobil. Ulla var sömndrucken. Hon tror att hon kan ha hört något mummel också. Det var en stark röst som lät, sen blev det tyst och sen lät den starka rösten igen. Med stark röst menar Ulla att hon kunde höra den från gatan, genom springan vid det öppnade fönstret. Den var så stark, inte var en vanlig samtalston om någon bara passerar, att hon väcktes av den. Ulla har ingen aning om vad det rösten pratade om handlade om. Men rösten lät uppjagad och intensiv. Det första Ulla hörde var rösten, då vaknade hon. Hon tänkte att hon borde gå och titta för lät som att de befann sig i trädgården utanför hennes sovrumsfönster. Hon tänker att de måste ha varit precis utanför planket vid uteplatsen vid hennes uteplats.
------------------

Det låter misstänkt likt MVs röstvittne.

Det kvinnliga vittnet som hört samtalet från sitt öppna sovrumsfönster beskrev rösterna som en manlig och kvinnlig röst samtalande gående mot planket.

Noteras bör att hon beskriver den manliga rösten som mörk till skillnad från MGMs som hånats tråden igenom för sin pipiga röst.

Ja den personens samtalsbeteende skulle ju kunna vara den som mördade LW bakom planket ; ilskan ;uppjagad ;på bristningsgränsen , typ .....ja usch !
Citera
2020-09-25, 16:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Exakt. Pengar, makt, kontroll...alldeles oavsett är det GM som äger motivet. Det är där man ska leta, spekulera och döma. Offret/offren är ointressanta ur den synpunkten.
Om vi säger såhär: pengar behöver alla, de flesta vet att banker har just pengar men likafullt är det väldigt få personer som faktiskt rånar en bank. Vilken bank som blir rånad är ointressant för själva motivet.

Samma sak i detta mordfall. Istället för pengar är motivet kontroll.

Förstår inte hur man vill ha total kontroll över en människa ?
Då brukar ju personen bli så ofattbart tråkig när den inte tar sig för någonting utan bara gör som en annan människa säger till den !?
Som en marionettdocka !

Hur kul är det i längden ?
Näääää...
Citera
2020-09-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag vill minnas att SD cyklade till just denna besiktning/jobb. (Jag kan ha blandat ihop det med en annan besiktning, men jag tror att det var så.) Då är det ju verkligen busenkelt att stanna till längs vägen och göra sej av med vad-det-nu-var.

Jo, jag tror att du minns rätt gällande själva cyklandet.
Min minnesbild från FUP: Han och kollegan (manlig) cyklar tillsammans till bygget och en kvinnlig kollega möter upp dom tillsammans med klienterna (hette hon J*ulia eller nåt sånt??).
Senast redigerad av uncommon-name 2020-09-25 kl. 16:44.
Citera
2020-09-25, 16:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jo, jag tror att du minns rätt.
Min minnesbild: Han och kollegan (manlig) cyklar tillsammans till bygget och en kvinnlig kollega möter upp dom tillsammans med klienterna (hette hon J*ulia eller nåt sånt??).
Ska sätta mej med FUP i helgen.
Det finns mycket jag vill kolla på nytt. 🤓
Citera
2020-09-25, 16:47
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ska sätta mej med FUP i helgen.
Det finns mycket jag vill kolla på nytt. 🤓
Som vad?Asså vad ska du kolla på nytt?
Citera
2020-09-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan

Så du har läst mer än bara HD's förhör nu?
Bra, i så fall.
Citera
2020-09-25, 16:53
Medlem
Citat:
Jag fattar för jag är normalbegåvad så jag kan svara på det mesta.

LW var elak mot människor och därav fick någon en anledning till att mörda henne.Och längre än så kommer man inte i tråden för det vill ingen disskutera utan man är här för att chatta och äta popcorn och ha det allmänt mysigt.Lite hjärna måste man väl ha om man ska spekulera mordet anser jag.
Har du inte efter 3 år inte förstått att det kan finnas människor runt henne som hon kan ha sårat såpass att hon mördades?I 6 långa år har SD skvätt ner LW och bara SD och gud vet hur djupt in ringen varit i SD?
Var ligger svårigheterna i att disskutera ämnet?

edit: din fråga var på snoris inlägg "Lena jobbade länge, enträget och hårt för att åstadkomma en mördare och hon njöt av jävelskapet."

Har man lite hjärna så är det uppenbart att SD är gärningsmannen. Detta är jag övertygad om att HR kommer fram till. Dina fantasier ute i periferin är precis som t ex snoris och glorious vilda spekulationer. Har man hjärna så inser man att ditt och deras resonemang är så infantila att man baxnar. Inte något vettigt har ni att komma med mer än ungefär "det kan vara vem som helst". Eller har du något nytt uppslag som konkurrera, ar ut SD?

Omdömet om Lenas påstådda djävulska elakhet kommer bara från vissa personer i syfte att svartmåla henne. De flesta är förståndiga nog att inte ha det epitetet.

Och de flesta här i tråden har kommit längre än att "någon" har mördat LW. Förutom du, snoris, glorious och några andra. Här räcker det tydligen inte att vara normalbegåvad för att analysera vem som är gärningsman.
Citera
2020-09-25, 16:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Kolla de uppgifter jag lämnat ”fritt ur minnet” till exempel. Och ev rätta mej själv.
SDs besiktning 15/5
FRs FTF när det gällde LWs cache

Jag tänkte också läsa vad SOA säger om 19/5
Kolla första förhöret med SD
Titta på diverse bilder
Läsa om mutterdragare
Läsa om HDs skogspromenad...

Plus se om jag hittar någon info om vad LW gjorde under förmiddagen 14/5 då hon hade en ovanlig ”mobil-tystnad”.
Citera
2020-09-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Så du har läst mer än bara HD's förhör nu?
Bra, i så fall.
Jag har läst lite i aktbilaga 150 så ja,jag har läst mer än HD's förhör.Fast jag har ju också ögnat igenom lite från fup som klistrats i tråden.
Citera
2020-09-25, 16:58
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Vad är det du önskar finna i data spåren?En inspelning när SD slår ihjäl LW?
Något annat har man inte någon nytta av nämligen..

Kanske du tänker att mina tankar är hoppfullt naiva eftersom du är så tvärsäker på att det inte skulle ha någon nytta om man finner fler kopplingar som kan presenteras i HR? Kopplingarna skulle ju bevisligen inte vara en slump. Som du förstår tror jag att det skulle vara till en viss nytta för åklagaren att kunna bevisa fler kopplingar, direkta bevis och indicier eftersom det tydligen inte räckte i TR med den såriga otrohetshistorien, hot, våld, stalking, lögner, endast hans DNA på henne, Lenas DNA i hans skoplös och på tvättmaskinen.

Vad det gäller en inspelning av själva mordet kanske det finns en sån i Lenas försvunna mobil. En hemsk tanke, men inte otrolig eftersom hon provocerade SD med att skicka en bild på loggremsan för "Ord som beskriver världen". Hon kan ha försökt gardera sig och satt på ljudinspelning precis innan hon mötte sin baneman. Den kan ligga lokalt i mobilens minne. Om SD har mobilen gömd någonstans, så kliar det no i honom att gå in och titta i den för att plocka fram minnen från den gamla goda tiden innan HD hade upptäckt otrohetshistorien.
Han själv har ju raderat närmare 6673 bilder i sin mobil. Något han kan ångra om han har förmåga att bli nostalgisk.

Det bästa vore ju förstås om SD blir tagen på bar gärning med hennes mobil eller mordvapnet. Det kommer antagligen inte att ske.
Citera
2020-09-25, 16:58
Medlem
Citat:
Kolla de uppgifter jag lämnat ”fritt ur minnet” till exempel. Och ev rätta mej själv.
SDs besiktning 15/5
FRs FTF när det gällde LWs cache

Jag tänkte också läsa vad SOA säger om 19/5
Kolla första förhöret med SD
Titta på diverse bilder
Läsa om mutterdragare
Läsa om HDs skogspromenad...

Plus se om jag hittar någon info om vad LW gjorde under förmiddagen 14/5 då hon hade en ovanlig ”mobil-tystnad”.
Det blev mycket på en gång.Ska bli kul och se vad du hittar
Citera
2020-09-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kanske du tänker att mina tankar är hoppfullt naiva eftersom du är så tvärsäker på att det inte skulle ha någon nytta om man finner fler kopplingar som kan presenteras i HR? Kopplingarna skulle ju bevisligen inte vara en slump. Som du förstår tror jag att det skulle vara till en viss nytta för åklagaren att kunna bevisa fler kopplingar, direkta bevis och indicier eftersom det tydligen inte räckte i TR med den såriga otrohetshistorien, hot, våld, stalking, lögner, endast hans DNA på henne, Lenas DNA i hans skoplös och på tvättmaskinen.

Vad det gäller en inspelning av själva mordet kanske det finns en sån i Lenas försvunna mobil. En hemsk tanke, men inte otrolig eftersom hon provocerade SD med att skicka en bild på loggremsan för "Ord som beskriver världen". Hon kan ha försökt gardera sig och satt på ljudinspelning precis innan hon mötte sin baneman. Den kan ligga lokalt i mobilens minne. Om SD har mobilen gömd någonstans, så kliar det no i honom att gå in och titta i den för att plocka fram minnen från den gamla goda tiden innan HD hade upptäckt otrohetshistorien.
Han själv har ju raderat närmare 6673 bilder i sin mobil. Något han kan ångra om han har förmåga att bli nostalgisk.

Det bästa vore ju förstås om SD blir tagen på bar gärning med hennes mobil eller mordvapnet. Det kommer antagligen inte att ske.
Tvärsäker kan jag inte vara men att hitta något som bevisar hela scenariot i en mobil är en högoddsare.
Tror mer att hitta GM på bar gärning med mobil&mordvapen kan vara en möjlighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in