2020-09-27, 13:05
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
All respekt till sonen som brutit med monstret. Att kalla en sådan psykopat pappa fattar jag inte, än mindre hur man som dottern gör, kan älska och besöka honom.
En så brutal handling kräver att man bryter alla band och låter fanskapet lida i resten av sitt eländiga liv.
Han har ju behandlat alla barn illa tidigare också, korsförhör osv
Nej, låt honom ruttna ensam i sin cell

Nej exakt, verkar inte alls ha varit en bra pappa till någon av sina barn före sitt dåd heller.
Styra ungar med järnhand, korsförhör och framtvingase erkännanden.
Låter helt galet...
Citera
2020-09-27, 14:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vi vet inte hela sanningen. Det kan vara så att han hotat ta livet av sig och manipulerar henne. Hon kan känna ett ansvar.

Ja, något sådant är det förmodligen som ligger bakom hennes önskan att ha kontakt med pappan.
Alla andra har övergivit honom så hon känner kanske ett ansvar över att han inte blir helt ensam.
Hon skulle förmodligen må bättre på sikt om hon kunde bryta sej loss helt.
Citera
2020-09-27, 14:50
Medlem
barkeepers avatar
Är det inte ett relativt vanligt förekommande fenomen, att det finns kvinnor som dras till "hopplösa fall", livstidsdömda mördare får kärleksbrev och hittar fruntimmer fast dom sitter i fängelse etc. Tror att dom föreställer sig att dom kan "förändra ett monster" och att "kärleken övervinner allt". Att dom känner sig speciella om dom får vara "den enda som tror på honom" och "dom ska allt få se, med mig i bilden blir allt bra".

Vi har en pedofil som granne, och hans flickvän måste helt enkelt veta om det, då grannskapet vet, och domen är färsk.
Citera
2020-09-27, 15:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Är det inte ett relativt vanligt förekommande fenomen, att det finns kvinnor som dras till "hopplösa fall", livstidsdömda mördare får kärleksbrev och hittar fruntimmer fast dom sitter i fängelse etc. Tror att dom föreställer sig att dom kan "förändra ett monster" och att "kärleken övervinner allt". Att dom känner sig speciella om dom får vara "den enda som tror på honom" och "dom ska allt få se, med mig i bilden blir allt bra".

Vi har en pedofil som granne, och hans flickvän måste helt enkelt veta om det, då grannskapet vet, och domen är färsk.
Jag hänger inte alls med på vad du pratar om nu...
Är det hans dotter du beskriver så handlar det knappast om att "dras till" och är det han ex. så är det jäkligt magstarkt att försöka lägga ansvar på dem.
Citera
2020-09-27, 15:13
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hänger inte alls med på vad du pratar om nu...
Är det hans dotter du beskriver så handlar det knappast om att "dras till" och är det han ex. så är det jäkligt magstarkt att försöka lägga ansvar på dem.

Jag lägger inte alls något ansvar på någon annan än pappan själv. Jag syftade på alla kommentarer om att man inte förstår dottern, och hennes val att ha kontakt med pappan, och jag menar att det inte är ovanligt alls. Det finns massor av kvinnor som dras till de som resten av samhället kallar för "monster". Och alltså att det kan vara samma mekanism som påverkar dotterns val.
Citera
2020-09-27, 15:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag lägger inte alls något ansvar på någon annan än pappan själv. Jag syftade på alla kommentarer om att man inte förstår dottern, och hennes val att ha kontakt med pappan, och jag menar att det inte är ovanligt alls. Det finns massor av kvinnor som dras till de som resten av samhället kallar för "monster". Och alltså att det kan vara samma mekanism som påverkar dotterns val.

Att vara dotter till en mördare går inte jämföra med kvinnor som söker sej till våldsamma män.
Citera
2020-09-27, 16:28
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att vara dotter till en mördare går inte jämföra med kvinnor som söker sej till våldsamma män.

Fast det tycker jag. Speciellt om man lägger ihop det med viljan att kliva fram i media och tala om det.
Citera
2020-09-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, något sådant är det förmodligen som ligger bakom hennes önskan att ha kontakt med pappan.
Alla andra har övergivit honom så hon känner kanske ett ansvar över att han inte blir helt ensam.
Hon skulle förmodligen må bättre på sikt om hon kunde bryta sej loss helt.

Precis, han drar snyftvalsen om hur ensam han är. Han säger säkert att hon är enda anledningen till att han inte tar livet av sig. Att allt ska bli bra när han kommer ut.
Citera
2020-09-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Precis, han drar snyftvalsen om hur ensam han är. Han säger säkert att hon är enda anledningen till att han inte tar livet av sig. Att allt ska bli bra när han kommer ut.

Dottern var också tänkt att brinna inne. Pappan satt i bilen och väntade tills han såg att branden tagit sig, textade mamman "hämnden är ljuv!", sedan gasade han iväg.

Han är en narcissist och en patetisk kallhamrad mördare som sannerligen inte förtjänar dotterns omsorger!!! Han utnyttjar sin dotter för ytterligare hämnas på sitt exfru. Dessvärre är han förfinad manipulativ nog att veta vilka knappar han skall trycka på. Stackars barn!

USCH vad förbannad jag blir
Citera
2020-09-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Jag skulle vilja ringa upp hans dotter om tio år och fråga 'hur gick det sen'. För jag kan nog garantera att hon är bortglömd två år efter pappans fällande dom. Han kommer leva vidare och hata sig själv tills han dör. Men alla runt omkring honom kommer nog både känna hat och sorg och jagas in i det sista efter allt det här. Vilket jävla trauma sjuåringen går igenom nu. Borde införas en speciell institution för människor som begår så här grymma brott, speciellt mot barn.

Fy fan. Hoppas hon aldrig förlåter honom.

Någon som kan länka till en sammanfattning eller eventuell bild, namn eller nåt? Är på jobbet så kan inte ladda ner FUPen.

Dottern är intervjuad nu , de har bra kontakt säger hon.
https://www.expressen.se/nyheter/pappa-dodade-deras-tva-sma-broder-gar-inte-att-forlata/

Edit: Barnen/personerna med i artikeln verkar vara barnen i GM's första äktenskap. Från andra äktenskapet så var det äldsta barnet , en dotter som överlevde (inte hon i artikeln) och hon är fortfarande ett barn så inga dumma skriverier som sårar.
Senast redigerad av testaros 2020-09-28 kl. 00:46.
Citera
2020-09-28, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Dottern är intervjuad nu , de har bra kontakt säger hon.
https://www.expressen.se/nyheter/pappa-dodade-deras-tva-sma-broder-gar-inte-att-forlata/

Detta är inte dottern som var med i branden
Citera
2020-09-28, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dottern var också tänkt att brinna inne. Pappan satt i bilen och väntade tills han såg att branden tagit sig, textade mamman "hämnden är ljuv!", sedan gasade han iväg.

Han är en narcissist och en patetisk kallhamrad mördare som sannerligen inte förtjänar dotterns omsorger!!! Han utnyttjar sin dotter för ytterligare hämnas på sitt exfru. Dessvärre är han förfinad manipulativ nog att veta vilka knappar han skall trycka på. Stackars barn!

USCH vad förbannad jag blir

Inte samma dotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in