Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ja, läser du intervjun med äldsta dottern så är de osams kring just det när han begår morden. Han skickar elaka sms till henne och hon hoppas att ilskan skall rinna av honom och han skall inse att de som syskon visst skall umgås.
Hon träffar syskon och sover över sista gången ett par dagar före morden.
Lite ur artikeln
[...]
Men dagen kom då relationen med pappa kraschade även för Amanda. Hon var 15 år gammal och skulle tillbringa helgen hos honom – men valde i stället att stanna hemma.
– Jag ville träffa en kille. Mamma sa att pappa själv hade varit tonåring och att han skulle förstå.
Faderns bestraffning blev omedelbar. Han förbjöd henne att träffa småsyskonen.
[...]
Pappans äktenskap slutade i skilsmässa och konflikter. Efter separationen hörde de yngre syskonens mamma av sig till Amanda.
– Hon sa att jag självklart skulle få träffa dem.
[...]
Efter att de tillsammans hämtat pojkarna skulle Amanda själv få hämta sin lillasyster när skoldagen var slut.
– När hon kom ut ur skolan började hon springa mot mig och hoppade upp i min famn. Vi höll om varandra länge och båda grät. Det var en sån lycka, säger Amanda.
Samma kväll ringde hennes pappa. Av rädsla för att bli utskälld svarade hon inte. Röstmeddelandet han lämnade resulterade i att hon gjorde en polisanmälan.
– Han sa att han visste att jag träffat barnen bakom hans rygg – och att det var det värsta jag hade gjort i mitt liv. Det var hotfullt.
Amanda lät sig inte kuvas. Två dagar senare träffade hon syskonen igen. De lekte med lego, busade och hade myskväll tillsammans. Amanda sov över.
– Sen sa vi hejdå och jag lovade att snart komma tillbaka.
Det var sista gången hon såg dem. Knappt två dygn senare skedde morden.
https://www.expressen.se/nyheter/pappa-dodade-deras-tva-sma-broder-gar-inte-att-forlata/
Läser man hennes redogörelse så får man uppfattningen att det faktum att hon och barnens mamma trotsade honom - och hon träffade barnen - är den direkta orsaken till att han startade branden.
Edit
Jag hoppas han själv brinner ihjäl som episkt slut på livet - all den smärta och skräck dessa barn fick uppleva önskar jag honom tiofalt.
Missade artikeln från i höstas samt ditt inlägg ovan, så tack för att du saxade ur betalartikeln.
Den extrema ondska som genomsyrar detta brott är i det närmaste oförståelig.
Det sätt att dö på som skulle skrämma mig som vuxen mest vore att brinna inne. Man får hoppas att pojkarna hade förlorat medvetandet helt p.g.a. röken innan eldslågorna nådde dem.
Din "Edit" beskriver precis mina egna känslor både när det hela inträffade och så än idag.
Jag är emot dödsstraff bl.a. p.g.a. att ett genomfört domslut inte kan revideras om felaktigt, men det här svinet förtjänar inte att öht få vara i livet på samma planet som alla oss andra.