2014-02-20, 10:23
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Dalaröpappan hörs i rätten
Citat:
Dalaröpappan verkar helt oberörd när han beskriver hur han tände eld på huset där hans tre barn låg och sov.

- Jag minns att jag saktade in vid en fartkamera, varför gör man det när man är på väg att ta sitt liv, det är ju helt sjukt.

Han åker till sin bror, lämnar lite saker vid hans dörr och åker vidare.- Folk kanske tycker jag är konstiga. Alla andra känner sorg, jag känner inte det, jag känner ilska. Jag hatar mig själv för det jag har gjort.
Citera
2014-02-20, 10:53
Medlem
Rampljus-horans avatar
Nu verkar direktrapporteringen på Aftonbladet vara igång:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18402902.ab
Citera
2014-02-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Jag tror att alla andra, tom hans barn, bara är statister i hans universum, och de ska finnas där och tillgodose hans behov och framhäva hans ego och uppfylla hans syften. Nu blev de innebrända sönerna ett medel för honom att hämnas på exet som sårat hans narcissitiska självbild genom att ställa krav på honom att vara pappa till sina barn och bära sig åt som en vuxen man. Det fick hon betala dyrt för, med sina barns liv. Exet har väl kränkt hans glorifierade bild av sig själv och vägrar dyrka honom längre. Den här mannen saknar medmänsklighet, karaktär och empati. Alla andra är bara till för honom. Allt handlar om honom. Han tycker nog synd om sig själv just nu för att ingen hyllar hans "uppoffring" eller vad han nu kallar barnamorden. Han är som en amputerad människa, han saknar de viktiga beståndsdelar som gör oss andra mänskliga. Ändå är han så full av självömkan över sitt eget lidande. Som om någon av oss andra skulle gå på det och tycka synd om honom. Han lever i ett helt eget universum med sig själv som gud och härskare. Den enda kärlek han känner är till sig själv, han hade aldrig allvarliga planer på att begå självmord och skada sig själv, det vara bara ett manipulativit utspel.

Du har nog rätt, och han är en person som saknar många viktiga bitar för att kunna fungera normalt. De egenskaper han har, som nu visar sig bli diagnosticerade som personlighetsstörning finns hos många människor.

Denne gärningsman tror jag har fått någon slags positiv feedback åt alla sina galenskaper under åren, med kvinnor som accepterat honom som manlig och handlingskraftig. Han har under åren kommit undan med sin dominans, tills det blivit skilsmässa, där han måste få bestämma villkoren. Av någon anledning så har omgivningen låtit honom hållas, och det intresserar mig, då frågan är varför?. För det är ju trots allt märkligt att man pressar denne man till att ta ansvar för barnen, när han visar många signaler på ett psykotiskt eller avvikande beteende.

Det är en kedja av händelser, under många år, med ett beteende från honom som uppmuntrats av omgivningen som nu ledde till en katastrof. För jag kan inte tänka mig en värre sak än denna, och det finns inget annat än livstid för en person som är så komplicerad som denne gärningsman som är skrämmande lik många män i sina resonemang kring kvinnor och barn. Han genomförde ett illdåd, många är rädda för att deras ex ska verkställa efter hotelser vid separationer. Men som omgivningen inte tar på allvar. Omgivningen kan inte se skillnad på dominans och intresse, när en person som honom resonerar kring barnen.

Det är just detta med självömkan som visar att han har inget begrepp om vad andra människor känner och han själv förväntar sig sympati. Det är en varningssignal, som omgivningen borde ha plockat upp för länge sedan. För denna gärningsman visar på ett beteende som inte är så ovanligt varken hos män eller kvinnor, som inte kan hantera livet när det är utom deras kontroll. Just därför att de alltid kan manipulera sin omgivning, prata sig ur situationer och få sista ordet.

Nu har denne man, tänkt till och kommer med olika logiska förklaringar som visar på hur synd det var om honom. Han framför skamlöst omständigheter som skall förklara saken, och som skulle göra denna vidriga handling rationell. Det är just det som gör honom så farlig att han tror av gammal vana att vi ska förstå honom.
Citera
2014-02-20, 11:12
Medlem
tigerwolfs avatar
"Inte en tanke på hur hemsk den handlingen var säger pappan" Herregud hans små barn som säkert dyrka sin pappa som barn gör, var värda noll och ingenting känslomässigt för honom! Det här är ett av de allvarligaste och vidrigaste brott jag hört om, det borde skrikas högre i medierna om detta än vad det gör och aldrig glömmas bort! Syskonen och överlevande dottern framförallt, hur ska de kunna någonsin kunna må bra ? Grattis till titeln Sveriges mest hatade man!
Citera
2014-02-20, 11:19
Medlem
Rampljus-horans avatar
Det kan inte vara så att han är medicinerad och därför är så avtrubbad/känslokall? Var sitter han frihetsberövad nu? Inte kvar på Huddinge sjukhus väl?
Citera
2014-02-20, 11:25
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Det kan inte vara så att han är medicinerad och därför är så avtrubbad/känslokall? Var sitter han frihetsberövad nu? Inte kvar på Huddinge sjukhus väl?
. Han sitter i häkte och har aldrig bedömts som sjuk varken före under eller efter.
Citera
2014-02-20, 11:37
Bannlyst
Jag skulle vilja ringa upp hans dotter om tio år och fråga 'hur gick det sen'. För jag kan nog garantera att hon är bortglömd två år efter pappans fällande dom. Han kommer leva vidare och hata sig själv tills han dör. Men alla runt omkring honom kommer nog både känna hat och sorg och jagas in i det sista efter allt det här. Vilket jävla trauma sjuåringen går igenom nu. Borde införas en speciell institution för människor som begår så här grymma brott, speciellt mot barn.

Fy fan. Hoppas hon aldrig förlåter honom.

Någon som kan länka till en sammanfattning eller eventuell bild, namn eller nåt? Är på jobbet så kan inte ladda ner FUPen.
Citera
2014-02-20, 11:47
Medlem
tigerwolfs avatar
Usch man orkar nog inte ens läsa om hans självömkande, som nu hans advokat ska framställa, som att stackarn inte visste vad han gjorde. Han visste och vet precis och är lika likgiltig nu som då! Klockren psykopat!
Citera
2014-02-20, 11:55
Medlem
Finns det ingen sammanfattning med länkar till bilder på pappan etc?
Citera
2014-02-20, 12:06
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Finns det ingen sammanfattning med länkar till bilder på pappan etc?
. Det finns fup i tråden med namn etc även bilder finns i tråden.
Citera
2014-02-20, 12:12
Medlem
Finns gm:s video här på FB (länk tack)?
Varför drog han till just Öland?
Senast redigerad av Kaymano 2014-02-20 kl. 12:18.
Citera
2014-02-20, 12:21
Medlem
Rampljus-horans avatar
I denna länk återges en liten del av videon - dock ej med bild utan bara hans röst:

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/article34438.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in