Citat:
Ursprungligen postat av
Adelynne
Jag tror att alla andra, tom hans barn, bara är statister i hans universum, och de ska finnas där och tillgodose hans behov och framhäva hans ego och uppfylla hans syften. Nu blev de innebrända sönerna ett medel för honom att hämnas på exet som sårat hans narcissitiska självbild genom att ställa krav på honom att vara pappa till sina barn och bära sig åt som en vuxen man. Det fick hon betala dyrt för, med sina barns liv. Exet har väl kränkt hans glorifierade bild av sig själv och vägrar dyrka honom längre. Den här mannen saknar medmänsklighet, karaktär och empati. Alla andra är bara till för honom. Allt handlar om honom. Han tycker nog synd om sig själv just nu för att ingen hyllar hans "uppoffring" eller vad han nu kallar barnamorden. Han är som en amputerad människa, han saknar de viktiga beståndsdelar som gör oss andra mänskliga. Ändå är han så full av självömkan över sitt eget lidande. Som om någon av oss andra skulle gå på det och tycka synd om honom. Han lever i ett helt eget universum med sig själv som gud och härskare. Den enda kärlek han känner är till sig själv, han hade aldrig allvarliga planer på att begå självmord och skada sig själv, det vara bara ett manipulativit utspel.
Du har nog rätt, och han är en person som saknar många viktiga bitar för att kunna fungera normalt. De egenskaper han har, som nu visar sig bli diagnosticerade som personlighetsstörning finns hos många människor.
Denne gärningsman tror jag har fått någon slags positiv feedback åt alla sina galenskaper under åren, med kvinnor som accepterat honom som manlig och handlingskraftig. Han har under åren kommit undan med sin dominans, tills det blivit skilsmässa, där han måste få bestämma villkoren. Av någon anledning så har omgivningen låtit honom hållas, och det intresserar mig, då frågan är varför?. För det är ju trots allt märkligt att man pressar denne man till att ta ansvar för barnen, när han visar många signaler på ett psykotiskt eller avvikande beteende.
Det är en kedja av händelser, under många år, med ett beteende från honom som uppmuntrats av omgivningen som nu ledde till en katastrof. För jag kan inte tänka mig en värre sak än denna, och det finns inget annat än livstid för en person som är så komplicerad som denne gärningsman som är skrämmande lik många män i sina resonemang kring kvinnor och barn. Han genomförde ett illdåd, många är rädda för att deras ex ska verkställa efter hotelser vid separationer. Men som omgivningen inte tar på allvar. Omgivningen kan inte se skillnad på dominans och intresse, när en person som honom resonerar kring barnen.
Det är just detta med självömkan som visar att han har inget begrepp om vad andra människor känner och han själv förväntar sig sympati. Det är en varningssignal, som omgivningen borde ha plockat upp för länge sedan. För denna gärningsman visar på ett beteende som inte är så ovanligt varken hos män eller kvinnor, som inte kan hantera livet när det är utom deras kontroll. Just därför att de alltid kan manipulera sin omgivning, prata sig ur situationer och få sista ordet.
Nu har denne man, tänkt till och kommer med olika logiska förklaringar som visar på hur synd det var om honom. Han framför skamlöst omständigheter som skall förklara saken, och som skulle göra denna vidriga handling rationell. Det är just det som gör honom så farlig att han tror av gammal vana att vi ska förstå honom.