2020-09-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Gå inte in på dina rasistiska gener som du har fått ärva av historiens mörkaste avskum.
Håll dig till saken istället. Din mentalitet är säkert mänsklighetens förebild

Vad är det du invänder mot?
Uppskjutningen?
Landningen?

Bahram poängterar något viktigt.. att västerländska militärer spenderar mycket mer på propaganda än vad Iran gör.
Jag minns inte (i egenskap av fd militär) att Iran spenderade något på militär propaganda..

Så vem ansvarar för desinformationen?
Så kan det varit när du bodde i Iran. Men nu har vi en ful ankunge som kallas Qaher 313 som inte fyller sin funktion riktigt. Vad är Qaher 313 om inte propaganda, samt en väldigt falsk sådan?
Citera
2020-09-25, 03:41
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Så kan det varit när du bodde i Iran. Men nu har vi en ful ankunge som kallas Qaher 313 som inte fyller sin funktion riktigt. Vad är Qaher 313 om inte propaganda, samt en väldigt falsk sådan?
Jag har en släkting som jobbar med radarsystem i Iran. Han säger att han har sett ett Qaher krascha. Men att det finns några Qaher kvar.
Citera
2020-09-25, 08:18
Medlem
Citat:
Du är av den uppfattningen att Iran rapporterar sina produktioner?
Jag var väldigt väldigt ung när Iran 1983 presenterade idéen om underjordiska missiler. Det var först för några år sedan som Iran visade en liten del av tunneln. Du tror väl inte Fatehvarianterna är Irans senaste produktioner? Det är inte så..
Iran har mycket vapen som man inte visat upp..
Det är sjukt hur ni västerlänningar tvingas in i den här förnekelsen.
USA hade chansen att visa.. jag kan bara säga så här..
hade USA svarat på den iranska attacken, hade du sett en ny världsordning nu..
Därför så gjorde Trump ingenting .. det är bättre för honom och för er svenskar att Trump i fortsättningen inte gör något.. ni har satsat era slantar på USA.. Så att det finns foliehattar som du som går runt och fortfarande tror på USAs mäktiga fantasimilitär.. det är inte bra

Här får du verkligen förklara dig. Du tror på fullaste allvar att ni hade spöat skiten ur Usa. Du tror verkligen den?

Att Trump inte svarade visar på att han trots allt har lite att tänka med.
Citera
2020-09-25, 13:00
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag har en släkting som jobbar med radarsystem i Iran. Han säger att han har sett ett Qaher krascha. Men att det finns några Qaher kvar.

Hade den också en cockpit med Logitech-dataspelsjoystick som styrspak och diverse billiga civila mätare och "utrustning" köpt på Amazon, som de skrytbyggena som visades upp för världen som skulle bevisa hur långt fram Iran teknologiskt är, hade?
Citera
2020-09-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Här får du verkligen förklara dig. Du tror på fullaste allvar att ni hade spöat skiten ur Usa. Du tror verkligen den?

Att Trump inte svarade visar på att han trots allt har lite att tänka med.
Det har jag aldrig påstått. Men däremot så vet jag att Iran ALDRIG skulle överväga en sådan attack om inte det fanns något starkare bakom det.
Trump är verkligen dum. Man märker att han är en pokerspelare. Iran räddade världsfreden. Det förstår inte du. Det kallar jag för planering av en attack. De var så säkra på sina missiler. Facit i hand.. de agerade mänskligt med minimala personskador. Du ser att det ändå är skillnad om Iran har kärnvapen än om USA har dessa.
Citera
2020-09-25, 17:21
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig påstått. Men däremot så vet jag att Iran ALDRIG skulle överväga en sådan attack om inte det fanns något starkare bakom det.
Trump är verkligen dum. Man märker att han är en pokerspelare. Iran räddade världsfreden. Det förstår inte du. Det kallar jag för planering av en attack. De var så säkra på sina missiler. Facit i hand.. de agerade mänskligt med minimala personskador. Du ser att det ändå är skillnad om Iran har kärnvapen än om USA har dessa.

Tycker att det ser ut som att det är just det du påstår indirekt.
Bara för att Usa kan så behöver dom inte slå tillbaka.
För övrigt så är det väl Usa som är mänskliga när dom inte slår tebax
Citera
2020-09-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Så de kan flyga alltså? Liksom humlan... Hur många riktiga finns det? För i media har det inte visats en enda.
Citera
2020-09-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Tycker att det ser ut som att det är just det du påstår indirekt.
Bara för att Usa kan så behöver dom inte slå tillbaka.
För övrigt så är det väl Usa som är mänskliga när dom inte slår tebax

Jag förtydligar:
Attacken var inte en vedergällning för Qassem Suleimani. Attacken hade en psykologisk aspekt och avsikten var inte att döda några soldater.
Iran ville tydligt visa att de inte bluffar. De attackerar.
Suleimanis vedergällning är mer komplicerad. Det där med attacken var bara en örfil. Iran har planer för något större.
Just nu diskuteras det om att ge sig in på massförstörelsevapen. Disskussionen har intensifierats bland viktiga militärer.
Citera
2020-09-26, 15:46
Medlem
Citat:
Jag förtydligar:
Attacken var inte en vedergällning för Qassem Suleimani. Attacken hade en psykologisk aspekt och avsikten var inte att döda några soldater.
Iran ville tydligt visa att de inte bluffar. De attackerar.
Suleimanis vedergällning är mer komplicerad. Det där med attacken var bara en örfil. Iran har planer för något större.
Just nu diskuteras det om att ge sig in på massförstörelsevapen. Disskussionen har intensifierats bland viktiga militärer.

Det där påstår ju även Trumps administration.

Barnsligt att vedergälla efter en vedergällning. Naturligtvis var robotanfallet en vedergällning, annars var det ju bara ett meningslöst vispande.
Citera
2020-09-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det där påstår ju även Trumps administration.

Barnsligt att vedergälla efter en vedergällning. Naturligtvis var robotanfallet en vedergällning, annars var det ju bara ett meningslöst vispande.
Nej. Det var en liten del av vedergällningen.
Det är inte barnsligt.. Iran söker en ordentlig skada på USA:s ledning.
Du ska inte tro att USA gjorde er någon tjänst.. Det var bara plus för ISIS
Citera
2020-11-07, 23:38
Medlem
Bahrams avatar
https://youtu.be/fOSdSCWb4w8
Nytt missilsystem på vagnar .
Citera
2021-04-12, 21:50
Medlem
Wishies avatar
Iran verkar ha klantat till sig ännu en gång, den här gången vid Natanz anrikningsanläggning i samband med att man körde igång sina nya centrifuger vilket verkar ha överbelastat anläggningens elinfrastruktur. Naturligtvis skylls allt på sabotage av allt från IAEA:s inspektörer till Mossad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in