2019-11-09, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Iran gör ramjet. Det kan få deras robotar o komma upp till supersonisk nivå.
https://rasekhoon.net/_files/images/news/13980810151644575187877110-compressed.jpg

Kolla på bilden en gång till ser det ut som något som funkar eller några ihopklipta järnbitar 😂
Citera
2020-09-19, 21:50
Medlem
Bahrams avatar
https://youtu.be/Y6Gut-IOFXA
Ok, en ny robot kallad Haj Qassem. Den här tar sig 1800km
🤔 undrar om de utvecklar en variant av den här mot sjömål. Hade varit fett nice.
Citera
2020-09-21, 05:56
Medlem
Alltför mycket av Irans publikationer om nya vapen och s.k tekniska framsteg ger mig intrycket främst av propagandakaraktär riktat till de illiterata iranierna. Lite av iransk massmedial mental penisförlängare. Med tanke på alla iraniers upphetsning över skådespelet så verkar det funka. Dock, tittar man på produktionssiffrorna över vilka system som faktiskt sätts i massproduktion så är det inte många. Missilerna är förmodligen de främsta vapnen de tillverkar. Allting annat så som ”nya” flygplan och stridsvagnar är värdelösa jämförda med västerländsk och rysk jämförelse. Som påpekats tidigare är irans främsta bedrift här att hålla vid liv i vapensystem från 60-80-talet och göra mindre modifieringar. I ett krig med USA så lär iranierna inte ens försöka möta dem i en konventionell strid för det blir meningslöst. Asymmetrisk krigföring och gerillataktik fungerar bättre i försvar mot USA.
Citera
2020-09-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Alltför mycket av Irans publikationer om nya vapen och s.k tekniska framsteg ger mig intrycket främst av propagandakaraktär riktat till de illiterata iranierna. Lite av iransk massmedial mental penisförlängare. Med tanke på alla iraniers upphetsning över skådespelet så verkar det funka. Dock, tittar man på produktionssiffrorna över vilka system som faktiskt sätts i massproduktion så är det inte många. Missilerna är förmodligen de främsta vapnen de tillverkar. Allting annat så som ”nya” flygplan och stridsvagnar är värdelösa jämförda med västerländsk och rysk jämförelse. Som påpekats tidigare är irans främsta bedrift här att hålla vid liv i vapensystem från 60-80-talet och göra mindre modifieringar. I ett krig med USA så lär iranierna inte ens försöka möta dem i en konventionell strid för det blir meningslöst. Asymmetrisk krigföring och gerillataktik fungerar bättre i försvar mot USA.

Du är av den uppfattningen att Iran rapporterar sina produktioner?
Jag var väldigt väldigt ung när Iran 1983 presenterade idéen om underjordiska missiler. Det var först för några år sedan som Iran visade en liten del av tunneln. Du tror väl inte Fatehvarianterna är Irans senaste produktioner? Det är inte så..
Iran har mycket vapen som man inte visat upp..
Det är sjukt hur ni västerlänningar tvingas in i den här förnekelsen.
USA hade chansen att visa.. jag kan bara säga så här..
hade USA svarat på den iranska attacken, hade du sett en ny världsordning nu..
Därför så gjorde Trump ingenting .. det är bättre för honom och för er svenskar att Trump i fortsättningen inte gör något.. ni har satsat era slantar på USA.. Så att det finns foliehattar som du som går runt och fortfarande tror på USAs mäktiga fantasimilitär.. det är inte bra
Citera
2020-09-23, 19:11
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:

Brukar vara så i U-länder.
De verkar mest skjuta på sig själva eller andra civila flygplan.
Citera
2020-09-23, 22:56
Medlem
Citat:

USA:s senaste är en riktigt fin animering. Irans uppvisningar är iaf på riktigt. Som en kristen irakier från Fallujah tycker jag iranierna verkar mer trovärdiga än animeringar och Hollywood från väst.

https://www.youtube.com/watch?v=rLav0zMHut8
Citera
2020-09-24, 08:24
Medlem
Bahrams avatar
Citat:

Du tror ni själva e annorlunda med kåta affischer om FOI? Hemma e du blind. Lite propaganda finns i allt. Det är mer propaganda här än vad det är där. Du väljer bara att kalla det för något annat.
Irans militär propagerar inte mer än USAs militär. De visar filmer utan särskilda effekter. Titta bara på nån reklam från väst. Bara overkliga bilder.

https://www.youtube.com/watch?v=rSilTq4shzA

Titta själv. Hjärntvätt högsta kvalitet

Jämför med klippet privatpersoner gjort på youtube

https://www.youtube.com/watch?v=orhIFRZv_4o
Verkliga bilder

Fattar du? Eller vill du lura dig själv? Känns det skönt att lura sig själv?

Citat:
Ursprungligen postat av chelchele
USA:s senaste är en riktigt fin animering. Irans uppvisningar är iaf på riktigt. Som en kristen irakier från Fallujah tycker jag iranierna verkar mer trovärdiga än animeringar och Hollywood från väst.

https://www.youtube.com/watch?v=rLav0zMHut8
Laser funkar inte i alla förhållanden. Sånt har funnits länge men de kommer inte vara effektiva.
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Brukar vara så i U-länder.
De verkar mest skjuta på sig själva eller andra civila flygplan.
Iran har inte haft lika många incidenter jämfört med USA och Europa. Om du vill snacka förluster till följd av att nån klantar sig ska du kolla upp plan som USA slagit sönder pga sina landningar.
Det här med Ukrainska planet var nåt jävligt mysko.
Citera
2020-09-24, 08:38
Medlem
Citat:
Du tror ni själva e annorlunda med kåta affischer om FOI? Hemma e du blind. Lite propaganda finns i allt. Det är mer propaganda här än vad det är där. Du väljer bara att kalla det för något annat.
Irans militär propagerar inte mer än USAs militär. De visar filmer utan särskilda effekter. Titta bara på nån reklam från väst. Bara overkliga bilder.

https://www.youtube.com/watch?v=rSilTq4shzA

Titta själv. Hjärntvätt högsta kvalitet

Jämför med klippet privatpersoner gjort på youtube

https://www.youtube.com/watch?v=orhIFRZv_4o
Verkliga bilder

Fattar du? Eller vill du lura dig själv? Känns det skönt att lura sig själv?

Laser funkar inte i alla förhållanden. Sånt har funnits länge men de kommer inte vara effektiva.

Iran har inte haft lika många incidenter jämfört med USA och Europa. Om du vill snacka förluster till följd av att nån klantar sig ska du kolla upp plan som USA slagit sönder pga sina landningar.
Verkar som mitt inlägg bevisar faktum då jag uppenbarligen har trampat på din ömma tå, eller avslaknade organ. En gång aggressiv menait med mentala problem, alltid menait med mentala problem.
Citera
2020-09-24, 17:13
Medlem
Citat:
Verkar som mitt inlägg bevisar faktum då jag uppenbarligen har trampat på din ömma tå, eller avslaknade organ. En gång aggressiv menait med mentala problem, alltid menait med mentala problem.

Verkar mer som Irans framgångar trampat på din ömma tå eftersom du öht skriver här. Och dina fantasier om iranska organ i enlighet med din naturliga fallosdyrkan förblir endast fantasier.
Citera
2020-09-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vilka framgångar syftar du på?
Inga Flashbackianska framgångar iallafall.. det här speglar väldigt mycket användar-karaktärer som skriver här. Se på din inställning.

Israelisk expert uttalar sig i sakfrågan;”:
https://youtu.be/nZXlD9mvyLE

Du kanske inte har märkt det men ett sådana teknologier är inte tillgängliga för så många länder. Gissa vad? Iran är ett av dessa länder som besitter tekniken. Detta kallas fakta och inte propaganda.
De är dessutom beprövade teknologier; mot ISIS+Israel och USA med skrämmande precision. Har du något att tillägga?
Jag trodde skandinaverna fick budskapet genom deras representant på plats?! Det konstigt att ni inte kommunicerar med varandra. Det var en varning. Världen är inte längre såsom den en gång var.
https://m.youtube.com/watch?v=odjGcUwzxIw

Så är det oavsett hur du tänker och tycker.

Beträffande Qaher:

Iran har fler flygplan på gång. Men just Qaher ska visas upp. Iran massproducerar inget förrän man är säker på en långsiktig användning. Iran har experimenterat med olika typer av vapen. Allt massproduceras inte.
Citera
2020-09-24, 19:08
Medlem
Citat:

Gå inte in på dina rasistiska gener som du har fått ärva av historiens mörkaste avskum.
Håll dig till saken istället. Din mentalitet är säkert mänsklighetens förebild

Vad är det du invänder mot?
Uppskjutningen?
Landningen?

Bahram poängterar något viktigt.. att västerländska militärer spenderar mycket mer på propaganda än vad Iran gör.
Jag minns inte (i egenskap av fd militär) att Iran spenderade något på militär propaganda..

Så vem ansvarar för desinformationen?
Citera
2020-09-24, 19:15
Medlem
Citat:

Innan operatören i Tehran såg målet.. var målet rapporterad från gränsområden.. operatör når inte ut för att kontrollera saken strax efter upptäckten..
Flygplanet var försenad utan anledning..

Det finns mycket i den här historien som talar för EW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in