Citat:
Ursprungligen postat av
teacher80
Alltför mycket av Irans publikationer om nya vapen och s.k tekniska framsteg ger mig intrycket främst av propagandakaraktär riktat till de illiterata iranierna. Lite av iransk massmedial mental penisförlängare. Med tanke på alla iraniers upphetsning över skådespelet så verkar det funka. Dock, tittar man på produktionssiffrorna över vilka system som faktiskt sätts i massproduktion så är det inte många. Missilerna är förmodligen de främsta vapnen de tillverkar. Allting annat så som ”nya” flygplan och stridsvagnar är värdelösa jämförda med västerländsk och rysk jämförelse. Som påpekats tidigare är irans främsta bedrift här att hålla vid liv i vapensystem från 60-80-talet och göra mindre modifieringar. I ett krig med USA så lär iranierna inte ens försöka möta dem i en konventionell strid för det blir meningslöst. Asymmetrisk krigföring och gerillataktik fungerar bättre i försvar mot USA.
Du är av den uppfattningen att Iran rapporterar sina produktioner?
Jag var väldigt väldigt ung när Iran 1983 presenterade idéen om underjordiska missiler. Det var först för några år sedan som Iran visade en liten del av tunneln. Du tror väl inte Fatehvarianterna är Irans senaste produktioner? Det är inte så..
Iran har mycket vapen som man inte visat upp..
Det är sjukt hur ni västerlänningar tvingas in i den här förnekelsen.
USA hade chansen att visa.. jag kan bara säga så här..
hade USA svarat på den iranska attacken, hade du sett en ny världsordning nu..
Därför så gjorde Trump ingenting .. det är bättre för honom och för er svenskar att Trump i fortsättningen inte gör något.. ni har satsat era slantar på USA.. Så att det finns foliehattar som du som går runt och fortfarande tror på USAs mäktiga fantasimilitär.. det är inte bra