Citat:

Ursprungligen postat av 
particulum1

Bara att sätta igång, börja med det första i berget, för varje grej i berget du lär dig kommer din självkänsla och kapacitet för inlärning att öka. Titta inte på hela berget heller utan titta på en sak i berget och fokusera på det, sen när den saken är klar tar du nästa sak i berget.
Jag förstår, men det är för att du kontemplerar för stort... som påpekat; kontemplera en sak och börja med den.
Beskriv för mig en sak du skulle behöva lära dig som du inte kan.

Allt som män och/eller, människor i stort ska klara av kort och gått. Montera möbler, ha kännedom om bilen, arbetsminnet, (så dåligt minne), följa en instruktion genom att titta på hur en annan gör, (min hjärna har väldiga problem med det), allt som har med finmototik att göra, göra upp en eld, ordna med slips, förstå instruktioner många gånger i stort, laga punktering på cykel, vara street smart, ha något jag är bra på som utgör mig som individ. Kan inte komma på mer just nu men det är pinsamt mycket utan att överdriva. Alla män eller människor kanake inte kan allt men grundläggande utföranden kan majoriteten av människor, men inte jag. Har gjort bort mig otroligt mycket till den grad att min självbild är något djävulskt skadad.