Citat:
De jag känner med svagbegåvning har antingen inte klarat körkort alls eller fått både skriva och köra upp mellan 5-10 gånger. Vem har sagt att du är svagbegåvad?
Om du var lika ointresserad som barn är det inte konstigt att du behövde speciallärare, det har fortfarande inget med svagbegåvning att göra. Ang finmotoriken handlar det också om att träna vilket du nog aldrig gjorde eftersom det fanns ett ointresse där också.
Alla måste träna på saker för att bli bra, det är först när man tränat mycket men ändå inte klarar av det som man kan börja diskutera anledning. Att du gått på syslöjden alla år betyder ingenting om du aldrig tränade ordentligt.
Troligtvis är du deprimerad och har varit så i många år. Sök läkarhjälp och se om det gör någon skillnad i ditt liv!
Om du var lika ointresserad som barn är det inte konstigt att du behövde speciallärare, det har fortfarande inget med svagbegåvning att göra. Ang finmotoriken handlar det också om att träna vilket du nog aldrig gjorde eftersom det fanns ett ointresse där också.
Alla måste träna på saker för att bli bra, det är först när man tränat mycket men ändå inte klarar av det som man kan börja diskutera anledning. Att du gått på syslöjden alla år betyder ingenting om du aldrig tränade ordentligt.
Troligtvis är du deprimerad och har varit så i många år. Sök läkarhjälp och se om det gör någon skillnad i ditt liv!
Lärare när jag gick i grundskolan samt när jag genomgick en utredning för adhd har sagt det. Samtidigt så ligger där en viss sanning i det. Ett exempel. Youtubade hur man viker en flyttkartong. Tittade och tittade men det blev ändå fel gång på gång, fått veta att min hjärna har svårigheter med att vända på bilder i huvudet. Låt säg att personen framför mig håller upp höger arm varpå jag svarar ”vänster.” Minns detta från när jag var barn och genomgick massa tester varpå jag svarade vänster. Det slog mig inte då att det är höger arm personen håller upp men att det från mitt håll såg ut att vara vänster.
Men måste ändå medge att hur mycket tid har jag ägnat på att lära mig grejor? Jo ingenting. Det har gått så pass långt att jag dragit på mig depressioner så det bara är ännu tuffare än vad det annars hade varit..
Det har kännts hopplöst då jag många gånger gjort bort mig totalt kring olika vardagsmoment, sådant man ska kunna per automatik.