2020-09-25, 12:36
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det var nettopp det jeg skrev; Hettemannen har ikke tatt seg inn i huset/åsstedet. Han har hatt en form for rekognoseringsoppdrag tror jeg.
I så fall lurer jeg på hvorfor anropet fra TH ble 7 min forsinket ift 1106, 1107 som førte til at han i stedet ringte 1113, 1114.

Jeg er overbevist om at disse anropene hadde med Hettemannen å gjøre.

Tenkt kodespråk:
1006, 1007: «MGM kommer, legg telefonen på bordet»

1113,1114: «MGM er tilbake, fortsett med stagingen som planlagt».
Citera
2020-09-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror grunnen til at man bevisst ikke går ut med høyden til «Hettemannen» og at man samtidig sier det ikke er TH, er at «Hettemannen» er påfallende lav.

At man kategorisk mener «Hettemannen» er en mann (bl.a. på Åsted Norge) er også spesielt, særlig hvis det stemmer at han er +/- 170 cm.

Av samme grunn tror jeg 0914-telefonen fortsatt blir ansett som siste sikre livstegn utad.

Hadde man gått ut med høyden, at det kan være en kvinne og at siste sikre livstegn trolig var 0856, som jeg tror, ville det offentlige søkelyset automatisk blitt rettet mot barna.

Disse tingene tror jeg man naturlig nok ønsker å holde for seg selv til «bomben sprenger», noe jeg tipper den gjør før 2 årsdagen.

Hvorfor tror du det? At «bomben sprenger før 2 års dagen»?

Om barna og TH sammen ville drepe henne, hvorfor fallt hun da ikke utfor en skrent eller uti et isvann når de hadde familietur på hytta?
Krysse en snøbro over en elv, så går det galt. Ingen hadde blitt mistenksom på noen ting. Verken familie, venner eller politiet.

Hvorfor skulle de laget til et slikt samsurium?
Citera
2020-09-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Lite sannsynlig at folk har tatt seg inn på åsstedet/huset i to omganger den kritiske dagen. Hva skulle være poenget med det. Øker risiko enormt, og hvorfor ikke ordne alt innendørs på ett besøk? Dette var tross alt planlagt. Hettemannen kom til fots og returnerte til fots så han fjernet i hvert fall ikke noe lik. At han kom ens ærend med et brev tror jeg neppe.
TH kan ha plantet brevet i forbindelse med at han likevel kom hjem, dersom han er oppdragsgiver her.

Hva tror du han gjorde da? Jeg tror han var på åstedet for en grunn. Tidligere her på tråden har det kommet frem med tiden var han ca 20 min i sloravegen(omhan var der) tar forbehold om at jeg husker riktig her.
Men godt mulig du har rett at TH hadde brevet.
Hva er Hettemann sin oppgave?
Citera
2020-09-25, 16:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hvorfor tror du det? At «bomben sprenger før 2 års dagen»?

Om barna og TH sammen ville drepe henne, hvorfor fallt hun da ikke utfor en skrent eller uti et isvann når de hadde familietur på hytta?
Krysse en snøbro over en elv, så går det galt. Ingen hadde blitt mistenksom på noen ting. Verken familie, venner eller politiet.

Hvorfor skulle de laget til et slikt samsurium?
Det er hevet over enhver tvil at denne saken dreier seg om et drap og ikke en kidnapping.

Da kan du si det om alle som har hatt slike planer.

Nettopp fordi alle vet at de nærmeste først ville blitt mistenkt dersom en kvinne i skilsmisse mystisk døde under familietur, var det nødvendig med noe spektakulært, eller «sammensurium» som du kaller det.
Citera
2020-09-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Milli har nok vært mye opptatt med andre saker og har også utgitt en bok:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lE1Ek3/orderud-saken-nye-opplysninger-om-mystisk-samtale
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoKXx4/hoer-mer-om-de-sensasjonelle-opplysningene-i-krimpoddens-orderud-episode
https://www.vg.no/rampelys/bok/i/gWPQRk/solid-og-oppsiktsvekkende-bokanmeldelse-orderud

"Krimpodden tilbake - VG satser på podkast om norsk krim"
"Nye episoder av Krimpodden slippes hver torsdag."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQv1vl/krimpodden-tilbake-vg-satser-paa-podkast-om-norsk-krim

Ja endelig Milli er flink🤩 må også si jeg er imponert over Astrid Meland som også jobber i VG og skriver mye om Wara saken om dagen. Hun skriver litt mer direkte, men saklig. Forholder seg til fakta. Håper hun skriver på
denne saken ved en ev rettsak også.
Citera
2020-09-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tillägg:
Ja, jag har ganska nyligen sett dokumentärer om psykopati, narcissism och underdiagnoser,
på Sveriges Television flera gånger - och tidigare läst några böcker och många artiklar-
Om borderline också.
Om personlighetsförstörelse däremot inte -

Som sagt, det enda som till del kunde passa in på TH är introvert narcissist om han nu verkligen är som man antar att han är.
Men det motsäges av att han inte verkar speciellt självcentrerad, utan mer utåtriktad i form av sin verksamhet mm. Hans värld handlar ju inte alls om "Jag, jag, mig och mitt"
- inte i hans talspråk tror jag, men möjligen i praktiken i det han vill ha pengar för sig själv, tydligen.
Men som jag skrev, en diagnos ska göras utifrån personens vanliga dagliga liv och leverne,
inte med utgångspunkt från att han är GM och vad slags diagnos han i egenskap av GM kan tänkas ha. En diagnos är för en hel person, inte vad han verkar vara under några timmar.

En fråga kan vara i vilken utsträckning han skulle vara introvert narcissist.
Det räcker inte med bara penning -girighet.

Han kanske är girig, kan vara pedantisk, har detaljsinne, kan planera, påbörja och avsluta
det han tänkt ...men sedan att planera ett dråp och lita på medhjälpare tror jag alltså inte på.

Om han dräpt henne under ett hastigt infall under påverkan av alkohol från kvällen innan (de åt ju middag ute efter teaterbesöket) så förstår jag inte varifrån trusselbrev och framför allt kryptovalutan och allt vad dit hör, kommer ifrån. Och medarbetarna.
Han kan ju knappast ha fixat allt detta under en natt.

Detta är ju tidernas gåta.

Noen ganger er snusfornuft den beste fornuft.

I mangel av ny åte fra politiet og SH-klanen, som pleide å kaste åte til åtselseterne her på tråden, har de fleste nå, de siste dagene sluttet å hakke på hverandre og i stedet brukt det meste av tiden på å finne ut hvem av de allerede kjente aktørene som kan være hettemannen.

Jeg vet ikke mye om dette, men den mest nærliggende tanken er at politiet har sittet på disse klippene i to år.

Hvorfor gikk de ikke til publikum med dette for 17 måneder siden????

Kanskje blir vi presentert for noen av kidnapperne.

De vi ser er selvfølgelig verken TH, sønnen eller døtrene i forkledning.

Hvis det vi ser er gjerningsmenn, så stirrer vi på bilder av folk som idiotpolitiet aldri interesserte seg for, på grunn av manglende intellektuell kapasitet.

Hvis de hadde publisert disse filmene rett etter bortføringen, kunne vi kanskje funnet ut hvem som virkelig stod bak kidnappingen.

(Kanskje til og med reddet AEHs liv.)
Citera
2020-09-25, 18:18
Medlem
Legokatts avatar
En pitteliten Hettemann..
Hva betyr det?

Det kan bety at Lillemann ikke drev med idretten basketball. Men kanskje idretter som jocey i travløp, skranke, svingstang, bøylehest, bordtennis, bryting eller dvergkasting..

Hvis dette er GM - kunne denne lille personen følt seg mindreverdig både med tanke på inntekt og høyde? Måtte han bare ta hevn (også for at han var så liten)??
Citera
2020-09-25, 18:30
Medlem
Legokatts avatar
Jeg tipper uttalelsen fra de voksen barna er noe de i samråd med politiet har blitt enige om å si.
Dette er et taktisk spill
Citera
2020-09-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tipper uttalelsen fra de voksen barna er noe de i samråd med politiet har blitt enige om å si.
Dette er et taktisk spill
Det faktum at bistandsadvokat sier møtet var "hyggelig" men er fortsatt total isfront, virket kunstig.
Påstandene har jo haglet tidligere, men tonen var litt annerledes nå.
Citera
2020-09-25, 19:40
Medlem
Citat:
I så fall lurer jeg på hvorfor anropet fra TH ble 7 min forsinket ift 1106, 1107 som førte til at han i stedet ringte 1113, 1114.

Jeg er overbevist om at disse anropene hadde med Hettemannen å gjøre.

Tenkt kodespråk:
1006, 1007: «MGM kommer, legg telefonen på bordet»

1113,1114: «MGM er tilbake, fortsett med stagingen som planlagt».
Hettepersonens (observerte) ferd både starter og slutter ved Lørenskog Ishall - det er derfor nærliggende å tro at den KAN ha hatt utgangspunkt fra Futurum bygget/Nordliveien 21. Dersom vedkommende hadde en sykkel i skogholtet ved ishallen (der personen sist ble observert rundt kl. 11:05), så kunne hen vært tilbake ved Futurum rundt kl. 11:13 og ringt AEH for å være sikker på at anropet ble gjort fra «rett» basestasjon. Oppgaven til denne personen kan (som noen andre allerede har nevnt) ha vært å være en slags «los» som vha kikkert og walkietalkie sier fra når «kysten er klar» for utfrakting av lik med bilen som kan ha byttet plass med THs bil i THs garasje rundt kl. 09:05.
Det kan ha vært viktig med anrop så tidlig som mulig etter bortfraktingen for å holde liv i THs alibi på Futurum bygget.
Senast redigerad av Bjoddska 2020-09-25 kl. 19:44.
Citera
2020-09-25, 20:08
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Hva tror du han gjorde da? Jeg tror han var på åstedet for en grunn. Tidligere her på tråden har det kommet frem med tiden var han ca 20 min i sloravegen(omhan var der) tar forbehold om at jeg husker riktig her.
Men godt mulig du har rett at TH hadde brevet.
Hva er Hettemann sin oppgave?
Jeg tror det kan ha vært å overvåke skogholtet og gangveien mellom boligen og fiskeplassen i det transporten med AEH var klar til avreise. Gi signal til den i huset eller en sjåfør når det var klar bane. Slik at ikke bilen skulle bli observert av vitner på nært hold.
Citera
2020-09-25, 20:15
Medlem
Citat:
Det er hevet over enhver tvil at denne saken dreier seg om et drap og ikke en kidnapping.

Da kan du si det om alle som har hatt slike planer.

Nettopp fordi alle vet at de nærmeste først ville blitt mistenkt dersom en kvinne i skilsmisse mystisk døde under familietur, var det nødvendig med noe spektakulært, eller «sammensurium» som du kaller det.

Ikke om alle fire var tilstede når det skjedde. Tviler på politiet hadde tenkt drap. Det ville også vært svært vanskelig å bevise det ikke var en ulykke.

Nå er det jo masse greier for politiet å henge fingrene i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in