Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Tillägg:
Ja, jag har ganska nyligen sett dokumentärer om psykopati, narcissism och underdiagnoser,
på Sveriges Television flera gånger - och tidigare läst några böcker och många artiklar-
Om borderline också.
Om personlighetsförstörelse däremot inte -
Som sagt, det enda som till del kunde passa in på TH är introvert narcissist om han nu verkligen är som man antar att han är.
Men det motsäges av att han inte verkar speciellt självcentrerad, utan mer utåtriktad i form av sin verksamhet mm. Hans värld handlar ju inte alls om "Jag, jag, mig och mitt"
- inte i hans talspråk tror jag, men möjligen i praktiken i det han vill ha pengar för sig själv, tydligen.
Men som jag skrev, en diagnos ska göras utifrån personens vanliga dagliga liv och leverne,
inte med utgångspunkt från att han är GM och vad slags diagnos han i egenskap av GM kan tänkas ha. En diagnos är för en hel person, inte vad han verkar vara under några timmar.
En fråga kan vara i vilken utsträckning han skulle vara introvert narcissist.
Det räcker inte med bara penning -girighet.
Han kanske är girig, kan vara pedantisk, har detaljsinne, kan planera, påbörja och avsluta
det han tänkt ...men sedan att planera ett dråp och lita på medhjälpare tror jag alltså inte på.
Om han dräpt henne under ett hastigt infall under påverkan av alkohol från kvällen innan (de åt ju middag ute efter teaterbesöket) så förstår jag inte varifrån trusselbrev och framför allt kryptovalutan och allt vad dit hör, kommer ifrån. Och medarbetarna.
Han kan ju knappast ha fixat allt detta under en natt.
Detta är ju tidernas gåta.
Noen ganger er snusfornuft den beste fornuft.
I mangel av ny åte fra politiet og SH-klanen, som pleide å kaste åte til åtselseterne her på tråden, har de fleste nå, de siste dagene sluttet å hakke på hverandre og i stedet brukt det meste av tiden på å finne ut hvem av de allerede kjente aktørene som kan være hettemannen.
Jeg vet ikke mye om dette, men den mest nærliggende tanken er at politiet har sittet på disse klippene i to år.
Hvorfor gikk de ikke til publikum med dette for 17 måneder siden????
Kanskje blir vi presentert for noen av kidnapperne.
De vi ser er selvfølgelig verken TH, sønnen eller døtrene i forkledning.
Hvis det vi ser er gjerningsmenn, så stirrer vi på bilder av folk som idiotpolitiet aldri interesserte seg for, på grunn av manglende intellektuell kapasitet.
Hvis de hadde publisert disse filmene rett etter bortføringen, kunne vi kanskje funnet ut hvem som virkelig stod bak kidnappingen.
(Kanskje til og med reddet AEHs liv.)