2020-09-24, 00:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Prestedama på søndagstur?
Slettes ikke umulig nei, eller onsdagstur.
Citera
2020-09-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg anbefaler at du ser Gudfaren. Tom H@gen er med der.
Ja, av alle teorier mener jeg den med selvforsvinning må være den mest usannsynlige. Hvis konklusjonen blir ukjent drapsperson, a la Orderud-saken, tror jeg ikke aktoratet har en sjanse uten at vitne el medhjelper sprekker. Og det er ingenting som kan slå et alibi, så mao er den eneste utveien ukjent drapsperson. TH kommer til å spille sine kort riktig heretter, instruert av dyktige SH. Jeg tror det finnes vitner el folk som vet, som er redde for å snakke.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-24 kl. 01:33.
Citera
2020-09-24, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det du beskriver er covert narsissist. Man har forskjellige typer: covert eller introvert narsisstist.
Og så har man dysosial / antisosial personlighetsforstyrrelse. Så du den dokumentaren? Der går de litt inn på dette.

Tillägg:
Ja, jag har ganska nyligen sett dokumentärer om psykopati, narcissism och underdiagnoser,
på Sveriges Television flera gånger - och tidigare läst några böcker och många artiklar-
Om borderline också.
Om personlighetsförstörelse däremot inte -

Som sagt, det enda som till del kunde passa in på TH är introvert narcissist om han nu verkligen är som man antar att han är.
Men det motsäges av att han inte verkar speciellt självcentrerad, utan mer utåtriktad i form av sin verksamhet mm. Hans värld handlar ju inte alls om "Jag, jag, mig och mitt"
- inte i hans talspråk tror jag, men möjligen i praktiken i det han vill ha pengar för sig själv, tydligen.
Men som jag skrev, en diagnos ska göras utifrån personens vanliga dagliga liv och leverne,
inte med utgångspunkt från att han är GM och vad slags diagnos han i egenskap av GM kan tänkas ha. En diagnos är för en hel person, inte vad han verkar vara under några timmar.

En fråga kan vara i vilken utsträckning han skulle vara introvert narcissist.
Det räcker inte med bara penning -girighet.

Han kanske är girig, kan vara pedantisk, har detaljsinne, kan planera, påbörja och avsluta
det han tänkt ...men sedan att planera ett dråp och lita på medhjälpare tror jag alltså inte på.

Om han dräpt henne under ett hastigt infall under påverkan av alkohol från kvällen innan (de åt ju middag ute efter teaterbesöket) så förstår jag inte varifrån trusselbrev och framför allt kryptovalutan och allt vad dit hör, kommer ifrån. Och medarbetarna.
Han kan ju knappast ha fixat allt detta under en natt.

Detta är ju tidernas gåta.
Senast redigerad av Moschata 2020-09-24 kl. 03:27.
Citera
2020-09-24, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tillägg:
Ja, jag har ganska nyligen sett dokumentärer om psykopati, narcissism och underdiagnoser,
på Sveriges Television flera gånger - och tidigare läst några böcker och många artiklar-
Om borderline också.

Som sagt, det enda som till del kunde passa in på TH är introvert narcissist om han nu verkligen är som man antar att han är.
Men det motsäges av att han inte verkar speciellt självcentrerad, utan mer utåtriktad i form av sin verksamhet mm. Hans värld handlar ju inte alls om "Jag, jag, mig och mitt"
- inte i hans talspråk tror jag, men möjligen i praktiken i det han vill ha pengar för sig själv, tydligen.
Men som jag skrev, en diagnos ska göras utifrån personens vanliga dagliga liv och leverne,
inte med utgångspunkt från att han är GM och vad slags diagnos han i egenskap av GM kan tänkas ha. En diagnos är för en hel person, inte vad han verkar vara under några timmar.

Han kanske är girig, kan vara pedantisk, har detaljsinne, kan planera, påbörja och avsluta
det han tänkt ...men sedan att planera ett dråp och lita på medhjälpare tror jag alltså inte på.

Om han dräpt henne under ett hastigt infall under påverkan av alkohol från kvällen innan (de åt ju middag ute efter teaterbesöket) så förstår jag inte varifrån trusselbrev och framför allt kryptovalutan och allt vad dit hör, kommer ifrån. Och medarbetarna.

Jeg vil si dysosial/antisosial personlighetsforstyrrelse hvis det må spesifiseres, men foretrekker helst å si ordet psykopat.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-24 kl. 08:39.
Citera
2020-09-24, 11:25
Medlem
Fra VGs dekning av Bertheussen-saken, kl 09:04 og 09:20 i dag 24 september 2020.

https://direkte.vg.no/bertheussen-rettssak/news/papir-matcher-sannsynligvis-trusselbrev.6Xpj5D8K5?utm_source=vgfront&utm_conte nt=row-2

Om referansedatabasen som Kripos har bygget opp "i forbindelse med en annen sak".
"–Sentralt er også å sammenligne papir med en referansesamling som vi har på Kripos som ble bygget opp i forbindelse med en annen straffesak. Den består av hvite kopipapir/kontorpapir. Den består av 54 ulike typer, sier han."
Kripos har lagt ned mye arbeid i Hagen-saken.
"Forsvarer Be*rnt He*iberg lurer på når referansedatabasen til Kripos ble bygget opp.

– I begynnelsen av 2019 og til 2020. Det er egentlig et dynamisk, pågående arbeid. Så fort vi ser det er nye papirtyper som går igjen, så kjøper vi papir. Men hovedpoenget er å ha et innblikk i de variasjoner som finnes, vi har ikke nødvendigvis alle typer, sier han."

Det er ekstremt krevende for politiet å bygge sak gjennom å utelukke andre mulige løsninger.
Citera
2020-09-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er riktig, jeg utelukker ikke at det kan være ei dame.

Politiet sa på Åsted Norge at de mener det er en mann, men sier samtidig at de ikke tror det er TH.

Hvis det ikke er TH tror jeg det er 50% sjanse for at det er ei dame, som uansett må ha kommunisert med TH etter 1007 og før 1113.

Edit: Mannen i min teori, utover TH, ligner ikke på Hettemannen, men kvinnen kan ha kledd seg ut som mannen på bildet.

Hm. Hvorfor får jeg assosiasjoner til raggsokken i Orderudsaken? Str 35-36.
Senast redigerad av Piltingsrud 2020-09-24 kl. 12:09.
Citera
2020-09-24, 12:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piltingsrud
Tja si det? Den saken viste også hva penger, misunnelse og svik kunne få folk til å gjøre mot den kjære moren, faren og søstera si.

Juleselskapet og nøye planlegging over år, 180-villedning, sabotasje for å rette fokus mot utlandet osv. gir også assosiasjoner.
Citera
2020-09-24, 12:57
Medlem
Farkostens avatar
Citat:

Han hadde ikke bare natten, men fram til kl. 14:10 neste dag.
Citera
2020-09-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piltingsrud

En av morderne i Orderud saken er jo mest sannsynlig kvinne da...

Hettemenn 1&2 er menn. Se på hoftene. Ingen dame går slik.
Akkurat som Futurum mennenene. De er menn.
Citera
2020-09-24, 15:38
Medlem
Minnimuss avatar
Hettemannen 172 cm?

Folkens, da har jeg vært en tur langs deler av ruten til hettemannen og tatt bilder, video og målt opp.
I følge mine målinger kommer jeg til en høyde på "bare" 172 cm. Ganske lavt for en voksen mann hvis det er det vi ser på. Må ta høyde for en viss feilmargin her, men har hørt fra kilder som står nær etterforskningen at han skal være beregnet til 170.

Se bildet med beregninger her. Jeg målte fra bakken til øverste del av den andre metallringen rundt søppelkassen. Deretter projiserte jeg det på mannen ved det beinet som han holder strakt i full kontakt med bakken.

https://imgur.com/a/D25YZRJ
Citera
2020-09-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hettemannen 172 cm?

Folkens, da har jeg vært en tur langs deler av ruten til hettemannen og tatt bilder, video og målt opp.
I følge mine målinger kommer jeg til en høyde på "bare" 172 cm. Ganske lavt for en voksen mann hvis det er det vi ser på. Må ta høyde for en viss feilmargin her, men har hørt fra kilder som står nær etterforskningen at han skal være beregnet til 170.

Se bildet med beregninger her. Jeg målte fra bakken til øverste del av den andre metallringen rundt søppelkassen. Deretter projiserte jeg det på mannen ved det beinet som han holder strakt i full kontakt med bakken.

https://imgur.com/a/D25YZRJ
Bra jobba! I rest my case...
Citera
2020-09-24, 15:50
Medlem
Citat:
Tillägg:
Om borderline också.

Siterer artikkelen din, slik at mange fler skal lese den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in