2020-09-25, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hettemannen 172 cm?

Folkens, da har jeg vært en tur langs deler av ruten til hettemannen og tatt bilder, video og målt opp.
I følge mine målinger kommer jeg til en høyde på "bare" 172 cm. Ganske lavt for en voksen mann hvis det er det vi ser på. Må ta høyde for en viss feilmargin her, men har hørt fra kilder som står nær etterforskningen at han skal være beregnet til 170.

Se bildet med beregninger her. Jeg målte fra bakken til øverste del av den andre metallringen rundt søppelkassen. Deretter projiserte jeg det på mannen ved det beinet som han holder strakt i full kontakt med bakken.

https://imgur.com/a/D25YZRJ

Planerar man i 6 månader och sen poserar så fint vid soptunnan framför kameran är kanske en del av poängen att avslöja hur lång man är...
Citera
2020-09-25, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dow
Planerar man i 6 månader och sen poserar så fint vid soptunnan framför kameran är kanske en del av poängen att avslöja hur lång man är...
Det kan hende at det er slik som du skrev her. Jeg tror at hettemannen og også luemannen og telefonmannen utenfor Futurum (hvis de er medskyldige) og den/de andre GM er personer som ikke bor i Lørenskog og som ikke brukte å oppholde seg i Lørenskog og at de av den grunn kanskje følte seg trygg på at de ikke kom til å bli gjenkjent ut fra overvåkningsfilmer (som avslørte bl.a. deres høyde og kroppsfasong og kroppsbevegelser). De tenkte kanskje at det var nok å skjule ansiktet for å ikke bli gjenkjent.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-25 kl. 07:51.
Citera
2020-09-25, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ingen ny podcast. Trodde man skulle følge opp denne saken med podcaster. Dårlig av journalistene. Nå har de ikke noe å skrive, og Milli har ikke laget flere podcaster.
Milli har nok vært mye opptatt med andre saker og har også utgitt en bok:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lE1Ek3/orderud-saken-nye-opplysninger-om-mystisk-samtale
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoKXx4/hoer-mer-om-de-sensasjonelle-opplysningene-i-krimpoddens-orderud-episode
https://www.vg.no/rampelys/bok/i/gWPQRk/solid-og-oppsiktsvekkende-bokanmeldelse-orderud

"Krimpodden tilbake - VG satser på podkast om norsk krim"
"Nye episoder av Krimpodden slippes hver torsdag."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQv1vl/krimpodden-tilbake-vg-satser-paa-podkast-om-norsk-krim
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-25 kl. 08:04.
Citera
2020-09-25, 08:16
Medlem
Citat:
Jeg tenker at det er en spesiell grunn til at han beveger seg fysisk inn rett bak den søplekassen. Hvis formålet var å sjekke kameraene kunne han bare snudd ansiktet skrått til venstre mens han fortsatte å gå dit han skulle. Hva grunnen var vet jeg ikke, men ser at han fikler med hender/hansker bak der. Han ser også over parkeringsområdet. Kanskje for å se etter om han ble observert av noen?

Jeg føler meg rimelig sikker på at hettemannen var aktivt involvert, og at han er en nøkkel til å forstå tidslinjen. Han var en brikke i spillet. Et spill som involverte flere, mer eller mindre profesjonelle, som hadde ulike oppgaver denne morgenen.
Jeg har et inntrykk av at dette er pingvinmannen. Ikke mange menn er 1,70. Det er også en rimelig spinkel mann med ekstra lag klær. Hvor høy er ru. Han hadde et økonomisk motiv. Etter de opplysninger vi har nå tror jeg dette er staging i likhet med futurummannen. Han stiller seg bevisst foran kamera for å bli sett. TH har vært svært opptatt av ikke å bli involvert direkte. Derfor alle disse alibiene. De er så timet at det er mistenkelig.
Citera
2020-09-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Du har rett, hettemannen kaster noe i containeren. Muligens så er det en container for glass og metall?

I så fall så kan det være en medisinflaske med noe gift eller lignende.
mener du th kjørt i henne en giftsprøyte?
Citera
2020-09-25, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg har et inntrykk av at dette er pingvinmannen. Ikke mange menn er 1,70. Det er også en rimelig spinkel mann med ekstra lag klær.
Det er interessant at også du har inntrykk av at hettemannen er pingvinmannen (luemannen fra videoopptak utenfor Futurum), for da er vi flere som ser likhetstrekkene.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-25 kl. 10:36.
Citera
2020-09-25, 11:18
Medlem
Citat:
Jeg har et inntrykk av at dette er pingvinmannen. Ikke mange menn er 1,70. Det er også en rimelig spinkel mann med ekstra lag klær. Hvor høy er ru. Han hadde et økonomisk motiv. Etter de opplysninger vi har nå tror jeg dette er staging i likhet med futurummannen. Han stiller seg bevisst foran kamera for å bli sett. TH har vært svært opptatt av ikke å bli involvert direkte. Derfor alle disse alibiene. De er så timet at det er mistenkelig.

RU ser liten ut.
Er også trolig at han kan ha hjulpet til med utskrift og kryptoinformaskon i brevet, jeg tror det er det hettemann har i ermet
Citera
2020-09-25, 11:59
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
RU ser liten ut.
Er også trolig at han kan ha hjulpet til med utskrift og kryptoinformaskon i brevet, jeg tror det er det hettemann har i ermet
Lite sannsynlig at folk har tatt seg inn på åsstedet/huset i to omganger den kritiske dagen. Hva skulle være poenget med det. Øker risiko enormt, og hvorfor ikke ordne alt innendørs på ett besøk? Dette var tross alt planlagt. Hettemannen kom til fots og returnerte til fots så han fjernet i hvert fall ikke noe lik. At han kom ens ærend med et brev tror jeg neppe.
TH kan ha plantet brevet i forbindelse med at han likevel kom hjem, dersom han er oppdragsgiver her.
Citera
2020-09-25, 12:03
Medlem
Citat:
1) Lite sannsynlig at folk har tatt seg inn på åsstedet/huset i to omganger den kritiske dagen. Hva skulle være poenget med det. Øker risiko enormt, og hvorfor ikke ordne alt innendørs på ett besøk? Dette var tross alt planlagt.
2) Hettemannen kom til fots og returnerte til fots så han fjernet i hvert fall ikke noe lik. At han kom ens ærend med et brev tror jeg neppe.
TH kan ha plantet brevet i forbindelse med at han likevel kom hjem, dersom han er oppdragsgiver her.
Fetad 1) : 1 eller 2 GM kan ha vært i S4 da hettemannen gikk i retning S4. Hettemannens oppdrag kan ha vært å sjekke om kysten var klar før GM kjørte fra S4.

Fetad 2) : Hettemannen kan ha hentet en bil i S4, kjørt et stykke, parkert bilen og gått til fots til festplassen. Hvis en bil ble kjørt fra S4 etter at hettemannen kom til området ved S4, så synes jeg at det i så fall er mer trolig om de var flere i bilen og at en sjåfør kjørte videre til avtalt sted etter å ha sluppet av hettemannen (og eventuelt hettemann2 dersom han er involvert) ved motorveien før festplassen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-25 kl. 12:21.
Citera
2020-09-25, 12:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror grunnen til at man bevisst ikke går ut med høyden til «Hettemannen» og at man samtidig sier det ikke er TH, er at «Hettemannen» er påfallende lav.

At man kategorisk mener «Hettemannen» er en mann (bl.a. på Åsted Norge) er også spesielt, særlig hvis det stemmer at han er +/- 170 cm.

Av samme grunn tror jeg 0914-telefonen fortsatt blir ansett som siste sikre livstegn utad.

Hadde man gått ut med høyden, at det kan være en kvinne og at siste sikre livstegn trolig var 0856, som jeg tror, ville det offentlige søkelyset automatisk blitt rettet mot barna.

Disse tingene tror jeg man naturlig nok ønsker å holde for seg selv til «bomben sprenger», noe jeg tipper den gjør før 2 årsdagen.
Citera
2020-09-25, 12:31
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad 1) : 1 eller 2 GM kan ha vært i S4 da hettemannen gikk i retning S4. Hettemannens oppdrag kan ha vært å sjekke om kysten var klar før GM kjørte fra S4.

Fetad 2) : Hettemannen kan ha hentet en bil i S4, kjørt et stykke, parkert bilen og gått til fots til festplassen. Hvis en bil ble kjørt fra S4 etter at hettemannen kom til området ved S4, så synes jeg at det i så fall er mer trolig om de var flere i bilen og at en sjåfør kjørte videre til avtalt sted etter å ha sluppet av hettemannen (og eventuelt hettemann2 dersom han er involvert) ved motorveien før festplassen.
Det var nettopp det jeg skrev; Hettemannen har ikke tatt seg inn i huset/åsstedet. Han har hatt en form for rekognoseringsoppdrag tror jeg.
Citera
2020-09-25, 12:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
mener du th kjørt i henne en giftsprøyte?
Glem ideer om gift. Åsstedet bar preg av voldsomhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in