Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
En veldig sterk indisie som taler imot at TH står bak denne hendelsen er tidspunktet det ble gjort på mener jeg, altså klokkeslett den morgenen.
Hypotese om TH innebærer at han har planlagt dette noe så hinsides grundig.
Men vi vet at den teaterkvelden dagen før, var ikke planlagt. Den var noe som oppstod helt på tampen, da venner inviterte siden andre hadde meldt avbud. Da dro TH og AEH ut og koste seg med venner på restaurant og teater, ganske impulsivt, slik vi har fått vite det.
Dette førte til sen kveld hjem og litt senere avreise på morgenen enn vanlig den dagen 31 okt.
I sin plan (hvis TH står bak) ville det være all grunn til å tro at han ville planlegge normal avreise denne morgenen for å ikke vekke mistanke. Vanlig rutine. Ikke noe avvik. Alt normalt. Altså ca kl 08 eller noe sånt, slik han pleier. Dette hadde han isåfall planlagt for lenge siden med sine hjelpere hvem det enn skulle være som er villig til å være med på noe så sinnsykt som dette, og da ville kl 09 akkurat den dagen være litt spesielt å planlegge mot. Om så skjedde at det ble teater, så ville det jo uansett være naturlig å forholde seg til den avtalte vanlige tiden med avreise til jobb, selv om det ble sent fra teater hjem. Altså presse seg opp kl 07 for eks som vanlig, og kjøre til vanlig tid. Man må gå ut i fra at isåfall var dette nøye planlagt med et stort team av profesjonelle isåfall, etter nøye tidsskjema.
Det er jo dette som er anklagen mot TH. At denne 70 åringen skal ha planlagt noe så vanvittig uten å legge igjen spor isåfall.
Jeg mener dette er et ganske sterkt indisium som taler imot at TH har stått bak dette.
Synes forøvrig at saken generelt preges av at folk har tunnelsyn på TH, og forsøker ensporet å lete etter ting som passer med den teorien, og samtidig hopper elegant over indisier som peker sterkt imot. Å ha tunnelsyn innebærer å ha laget en forutinntatt teori og lete etter spor som passer i den. Som at TH er sånn og sånn og at det derfor er nødt til være han. Dette er veldig farlig. Så begynner sikkert mange å snakke om at jeg er i TT, men hvis du ser mine innlegg fra tidlig i saken så har jeg argumentert veldig sterkt for TH i tidligere faser av denne saken, og var selv helt overbevist om det. Men jeg trodde faktisk at det var sterke bevis mot han, altså at politiet hadde sikre funn, men skjønte jo etterhvert at det SH sa var riktig, at det var syltynt grunnlag for arrestasjon. Så skjønner jeg også at de ikke har funnet mer siden de ikke arresterer han på nytt. En drapsmann kan jo ikke gå løs og være til risiko for øvrig familie osv. Det var jo trusler mot både barn og barnebarn. En slik mann kan ikke gå løs dersom politi har bevis mot han. Da er han jo svært farlig.
Skal denne saken løses så tenker jeg at man må ikke inkludere TH i alle tanker om saken. Det er bare min oppriktige mening på nåværende tidspunkt.
Det som er rart er at de som taler sånn imot at TH står bak, de har samtidig ingen fornuftig forklaring på hva som kan ligge bak drapet. Ingen fornuftig hypotese. Hvis "vi" har tunnelsyn, så er ikke TT noe bedre, for der letes det isåfall utelukkende etter ting som kan peke VEKK fra TH, mens alt som taler for at han er skyldig, elegant skuffes under teppet. At Svein sier at grunnlaget er syltynnt, det må han jo si. Det er jo jobben hans. I veldig mange straffesaker så ber advokaten om full frifinnelse, alternativt at han dømmes på mildest mulig måte. Uansett hvor sterke bevis som foreligger. TH ble løslatt etter press fra Svein, men politiet ønsket å pågripe han med det samme. Det må det jo være en grunn til. Det virker som at det er momenter i denne saken som de vil holde hemmelig for ikke å skade etterforskningen. De ville ha varetektsfengslet TH, men med å legge minst mulig på bordet. De ventet bl.a med å arrestere Ute¤ngen pluss en eller to til. Og så har de gjordt nye funn som styrker mistanken mot TH.
Å miste en kone, hvis man er glad i konen, må være en forferdelig opplevelse, og enda mer forferdelig blir det hvis man ikke vet om hun lever eller er drept. Å på toppen av det hele skal bli beskyldt for å ha drept henne, hvis man er uskyldig, må være helt grusomt, og jeg nekter å tro at politiet gjør slikt uten grunn. De må ha noe som peker mot han, men som ikke kommer frem i media.
At TH dro på jobb kl. 9 istedetfor 7, tror jeg ikke forteller noe om at det ikke kan ha vært han. Det trenger ikke være planlagt på klokkeslettet, slik Egon Olsen ville ha gjordt det. Han kunne jo bare ringt til mellommann kvelden før og sagt at det blir utsettelse. GM må jo uansett ha noe slags klarsignal på når TH har dratt på jobb, så det spiller jo ingen rolle om det er 7 eller 9.
Dessuten er man avhengig av klar bane. Funker dårlig hvis Skansen står å raker løv i hagen f.eks.
Klarsignalet kan være noe så enkelt at THs bil blir observert på Futurum kombinert med et tone-signal som sendes med vhf.-radio fra f.eks. hettemannen. Trenger ikke prate i radioen, bare sende et enkelt pipesignal.