2020-09-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Jeg vet ikke. Men jeg tror at det neppe skjer noe før nærmere 31. oktober. Se artikkel:

(24.09.20)Øst politidistrikt har de siste ukene ikke latt seg intervjue om status i etterforskningen utenom korte svar på e-post. Det vil de heller ikke gjøre før nærmere 31. oktober, opplyser de.
https://www.tv2.no/nyheter/11667003/

Jeg la merke til at JC Elden mente at uavklart identitet på Hettemannen vil skape problemer hvis politiet har bygget sak på utelukkelse av andre mulige gjerningsmenn. Så jeg tror at politiet nå endelig vil få avklart id på Hettemannen, og deretter kjøre tiltale og straffesak.

Da politiet la vekk Luemannen og Telefonmannen, sa de noe lignende ... at politiet "hadde en viss formening" om hvorfor Futurum-mennene ikke hadde meldt seg og at politiet dermed også hadde "en viss formening" om hvorfor de ikke hadde lyktes i å identifisere de to.

Litt kryptisk, men det ga meg inntrykk av at politiet vet noe om disse uidentifiserte mennene, som de hverken vil eller kan fortelle om. Ikke før det bli bevisføring i retten.
Citera
2020-09-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg la merke til at JC Elden mente at uavklart identitet på Hettemannen vil skape problemer hvis politiet har bygget sak på utelukkelse av andre mulige gjerningsmenn. Så jeg tror at politiet nå endelig vil få avklart id på Hettemannen, og deretter kjøre tiltale og straffesak.

Da politiet la vekk Luemannen og Telefonmannen, sa de noe lignende ... at politiet "hadde en viss formening" om hvorfor Futurum-mennene ikke hadde meldt seg og at politiet dermed også hadde "en viss formening" om hvorfor de ikke hadde lyktes i å identifisere de to.

Litt kryptisk, men det ga meg inntrykk av at politiet vet noe om disse uidentifiserte mennene, som de hverken vil eller kan fortelle om. Ikke før det bli bevisføring i retten.
Interessant! Takk! :-) Jeg tror at dine inntrykk stemmer bra med det som er situasjonen. Nå fikk jeg større håp om at saken vil bli løst.
Citera
2020-09-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant! Takk! :-) Jeg tror at dine inntrykk stemmer bra med det som er situasjonen. Nå fikk jeg større håp om at saken vil bli løst.

Jeg har god tro på at saken blir fullt oppklart.

Når vi får skilt fakta fra dekkhistorie, villedning, politiets mediestrategi og medienes feil og misforståelser, så tror jeg at handlingsforløpet faller på plass nærmest av seg selv.
Citera
2020-09-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har god tro på at saken blir fullt oppklart.

Når vi får skilt fakta fra dekkhistorie, villedning, politiets mediestrategi og medienes feil og misforståelser, så tror jeg at handlingsforløpet faller på plass nærmest av seg selv.

Ja det tror jeg også. At ting blir mye klarere når vi får flere opplysninger. Lurer på om det ligger noe i det flere skriver ang 2 års dagen.

Ja mange medier har kanskje skrevet små feil, og når ord og setninger blir analysert her og tatt for rene fakta opplysninger så tror vi kanskje at det er mer komplisert enn det egentlig er.

Man lager itillegg teorier ut fra det lille vi vet, det er ikke rart det spriker i hva vi tror har skjedd.

Blir spennende fremover.
Citera
2020-09-25, 21:12
Medlem
En veldig sterk indisie som taler imot at TH står bak denne hendelsen er tidspunktet det ble gjort på mener jeg, altså klokkeslett den morgenen.

Hypotese om TH innebærer at han har planlagt dette noe så hinsides grundig.
Men vi vet at den teaterkvelden dagen før, var ikke planlagt. Den var noe som oppstod helt på tampen, da venner inviterte siden andre hadde meldt avbud. Da dro TH og AEH ut og koste seg med venner på restaurant og teater, ganske impulsivt, slik vi har fått vite det.
Dette førte til sen kveld hjem og litt senere avreise på morgenen enn vanlig den dagen 31 okt.

I sin plan (hvis TH står bak) ville det være all grunn til å tro at han ville planlegge normal avreise denne morgenen for å ikke vekke mistanke. Vanlig rutine. Ikke noe avvik. Alt normalt. Altså ca kl 08 eller noe sånt, slik han pleier. Dette hadde han isåfall planlagt for lenge siden med sine hjelpere hvem det enn skulle være som er villig til å være med på noe så sinnsykt som dette, og da ville kl 09 akkurat den dagen være litt spesielt å planlegge mot. Om så skjedde at det ble teater, så ville det jo uansett være naturlig å forholde seg til den avtalte vanlige tiden med avreise til jobb, selv om det ble sent fra teater hjem. Altså presse seg opp kl 07 for eks som vanlig, og kjøre til vanlig tid. Man må gå ut i fra at isåfall var dette nøye planlagt med et stort team av profesjonelle isåfall, etter nøye tidsskjema.

Det er jo dette som er anklagen mot TH. At denne 70 åringen skal ha planlagt noe så vanvittig uten å legge igjen spor isåfall.

Jeg mener dette er et ganske sterkt indisium som taler imot at TH har stått bak dette.

Synes forøvrig at saken generelt preges av at folk har tunnelsyn på TH, og forsøker ensporet å lete etter ting som passer med den teorien, og samtidig hopper elegant over indisier som peker sterkt imot. Å ha tunnelsyn innebærer å ha laget en forutinntatt teori og lete etter spor som passer i den. Som at TH er sånn og sånn og at det derfor er nødt til være han. Dette er veldig farlig. Så begynner sikkert mange å snakke om at jeg er i TT, men hvis du ser mine innlegg fra tidlig i saken så har jeg argumentert veldig sterkt for TH i tidligere faser av denne saken, og var selv helt overbevist om det. Men jeg trodde faktisk at det var sterke bevis mot han, altså at politiet hadde sikre funn, men skjønte jo etterhvert at det SH sa var riktig, at det var syltynt grunnlag for arrestasjon. Så skjønner jeg også at de ikke har funnet mer siden de ikke arresterer han på nytt. En drapsmann kan jo ikke gå løs og være til risiko for øvrig familie osv. Det var jo trusler mot både barn og barnebarn. En slik mann kan ikke gå løs dersom politi har bevis mot han. Da er han jo svært farlig.

Skal denne saken løses så tenker jeg at man må ikke inkludere TH i alle tanker om saken. Det er bare min oppriktige mening på nåværende tidspunkt.
Citera
2020-09-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror det kan ha vært å overvåke skogholtet og gangveien mellom boligen og fiskeplassen i det transporten med AEH var klar til avreise. Gi signal til den i huset eller en sjåfør når det var klar bane. Slik at ikke bilen skulle bli observert av vitner på nært hold.

Ja det er godt mulig, det må jo ha vært noen på åstedet og staget, pga telefonen hennes var i bevegelse.
Mulig 10:07 samtalen var tegn på noe sånn, ‘ nå er han på vei, forbered deg på å dra’
Citera
2020-09-25, 22:14
Medlem
Det teamet TH har leid via x mektige venner har overdrivet med stagging.hettemannen er en ren villedning synes jeg.
Hagen tryllet bort uten bevis i total 35 mil i krypto.Han og hans medhjelper skulle hatt Mastercard i juks.Betalte han til narko,al qaeda eller egen konto ingen vet.
Citera
2020-09-25, 22:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Ikke om alle fire var tilstede når det skjedde. Tviler på politiet hadde tenkt drap. Det ville også vært svært vanskelig å bevise det ikke var en ulykke.

Nå er det jo masse greier for politiet å henge fingrene i.
Planen var egentlig «helt genial», hadde det ikke vært for at TH snublet på startstreken.
Citera
2020-09-25, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
En veldig sterk indisie som taler imot at TH står bak denne hendelsen er tidspunktet det ble gjort på mener jeg, altså klokkeslett den morgenen.

Hypotese om TH innebærer at han har planlagt dette noe så hinsides grundig.
Men vi vet at den teaterkvelden dagen før, var ikke planlagt. Den var noe som oppstod helt på tampen, da venner inviterte siden andre hadde meldt avbud. Da dro TH og AEH ut og koste seg med venner på restaurant og teater, ganske impulsivt, slik vi har fått vite det.
Dette førte til sen kveld hjem og litt senere avreise på morgenen enn vanlig den dagen 31 okt.

I sin plan (hvis TH står bak) ville det være all grunn til å tro at han ville planlegge normal avreise denne morgenen for å ikke vekke mistanke. Vanlig rutine. Ikke noe avvik. Alt normalt. Altså ca kl 08 eller noe sånt, slik han pleier. Dette hadde han isåfall planlagt for lenge siden med sine hjelpere hvem det enn skulle være som er villig til å være med på noe så sinnsykt som dette, og da ville kl 09 akkurat den dagen være litt spesielt å planlegge mot. Om så skjedde at det ble teater, så ville det jo uansett være naturlig å forholde seg til den avtalte vanlige tiden med avreise til jobb, selv om det ble sent fra teater hjem. Altså presse seg opp kl 07 for eks som vanlig, og kjøre til vanlig tid. Man må gå ut i fra at isåfall var dette nøye planlagt med et stort team av profesjonelle isåfall, etter nøye tidsskjema.

Det er jo dette som er anklagen mot TH. At denne 70 åringen skal ha planlagt noe så vanvittig uten å legge igjen spor isåfall.

Jeg mener dette er et ganske sterkt indisium som taler imot at TH har stått bak dette.

Synes forøvrig at saken generelt preges av at folk har tunnelsyn på TH, og forsøker ensporet å lete etter ting som passer med den teorien, og samtidig hopper elegant over indisier som peker sterkt imot. Å ha tunnelsyn innebærer å ha laget en forutinntatt teori og lete etter spor som passer i den. Som at TH er sånn og sånn og at det derfor er nødt til være han. Dette er veldig farlig. Så begynner sikkert mange å snakke om at jeg er i TT, men hvis du ser mine innlegg fra tidlig i saken så har jeg argumentert veldig sterkt for TH i tidligere faser av denne saken, og var selv helt overbevist om det. Men jeg trodde faktisk at det var sterke bevis mot han, altså at politiet hadde sikre funn, men skjønte jo etterhvert at det SH sa var riktig, at det var syltynt grunnlag for arrestasjon. Så skjønner jeg også at de ikke har funnet mer siden de ikke arresterer han på nytt. En drapsmann kan jo ikke gå løs og være til risiko for øvrig familie osv. Det var jo trusler mot både barn og barnebarn. En slik mann kan ikke gå løs dersom politi har bevis mot han. Da er han jo svært farlig.

Skal denne saken løses så tenker jeg at man må ikke inkludere TH i alle tanker om saken. Det er bare min oppriktige mening på nåværende tidspunkt.

Det som er rart er at de som taler sånn imot at TH står bak, de har samtidig ingen fornuftig forklaring på hva som kan ligge bak drapet. Ingen fornuftig hypotese. Hvis "vi" har tunnelsyn, så er ikke TT noe bedre, for der letes det isåfall utelukkende etter ting som kan peke VEKK fra TH, mens alt som taler for at han er skyldig, elegant skuffes under teppet. At Svein sier at grunnlaget er syltynnt, det må han jo si. Det er jo jobben hans. I veldig mange straffesaker så ber advokaten om full frifinnelse, alternativt at han dømmes på mildest mulig måte. Uansett hvor sterke bevis som foreligger. TH ble løslatt etter press fra Svein, men politiet ønsket å pågripe han med det samme. Det må det jo være en grunn til. Det virker som at det er momenter i denne saken som de vil holde hemmelig for ikke å skade etterforskningen. De ville ha varetektsfengslet TH, men med å legge minst mulig på bordet. De ventet bl.a med å arrestere Ute¤ngen pluss en eller to til. Og så har de gjordt nye funn som styrker mistanken mot TH.
Å miste en kone, hvis man er glad i konen, må være en forferdelig opplevelse, og enda mer forferdelig blir det hvis man ikke vet om hun lever eller er drept. Å på toppen av det hele skal bli beskyldt for å ha drept henne, hvis man er uskyldig, må være helt grusomt, og jeg nekter å tro at politiet gjør slikt uten grunn. De må ha noe som peker mot han, men som ikke kommer frem i media.

At TH dro på jobb kl. 9 istedetfor 7, tror jeg ikke forteller noe om at det ikke kan ha vært han. Det trenger ikke være planlagt på klokkeslettet, slik Egon Olsen ville ha gjordt det. Han kunne jo bare ringt til mellommann kvelden før og sagt at det blir utsettelse. GM må jo uansett ha noe slags klarsignal på når TH har dratt på jobb, så det spiller jo ingen rolle om det er 7 eller 9.
Dessuten er man avhengig av klar bane. Funker dårlig hvis Skansen står å raker løv i hagen f.eks.
Klarsignalet kan være noe så enkelt at THs bil blir observert på Futurum kombinert med et tone-signal som sendes med vhf.-radio fra f.eks. hettemannen. Trenger ikke prate i radioen, bare sende et enkelt pipesignal.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-25 kl. 22:35.
Citera
2020-09-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror det kan ha vært å overvåke skogholtet og gangveien mellom boligen og fiskeplassen i det transporten med AEH var klar til avreise. Gi signal til den i huset eller en sjåfør når det var klar bane. Slik at ikke bilen skulle bli observert av vitner på nært hold.

Enig i at dette er en mulig forklaring som kan ha vært aktuell.
Det kan ha vært viktig å ha noen til å observere på fluktveien.

Det som er litt mer rart i så måte er valg med å gå den ruten gjennom Lørenskog sentrum, og ikke bare heller gå en runde i mer perifert terreng i nærheten av Sloraveien et sted. Forklaringen må være at det var viktig for den personen å være der han kom fra både før og etter dette kanskje.
Citera
2020-09-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Han hadde ikke bare natten, men fram til kl. 14:10 neste dag.

Jaa, en kan fundera och fundera ...
Men i hastigt mod ...hur kan han hitta medhjälpare fram till dagen efter kl 14.10
som man litar på?
Citera
2020-09-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det som er rart er at de som taler sånn imot at TH står bak, de har samtidig ingen fornuftig forklaring på hva som kan ligge bak drapet. Ingen fornuftig hypotese. Hvis "vi" har tunnelsyn, så er ikke TT noe bedre, for der letes det isåfall utelukkende etter ting som kan peke VEKK fra TH, mens alt som taler for at han er skyldig, elegant skuffes under teppet. At Svein sier at grunnlaget er syltynnt, det må han jo si. Det er jo jobben hans. I veldig mange straffesaker så ber advokaten om full frifinnelse, alternativt at han dømmes på mildest mulig måte. Uansett hvor sterke bevis som foreligger. TH ble løslatt etter press fra Svein, men politiet ønsket å pågripe han med det samme. Det å det jo være en grunn til. Det virker som at det er momenter i denne saken som de vil holde hemmelig for ikke å skade etterforskningen. De ville ha varetektsfengslet TH, men med å legge minst mulig på bordet. De ventet bl.a med å arrestere Ute¤ngen pluss en eller to til. Og så har de gjordt nye funn som styrker mistanken mot TH.
Å miste en kone, hvis man er glad i konen, må være en forferdelig opplevelse, og enda mer forferdelig blir det hvis man ikke vet om hun lever eller er drept. Å på toppen av det hele skal bli beskyldt for å ha drept henne, hvis man er uskyldig, må være helt grusomt, og jeg nekter å tro at politiet gjør slikt uten grunn. De må ha noe som peker mot han, men som ikke kommer frem i media.

At TH dro på jobb kl. 9 istedetfor 7, tror jeg ikke forteller noe om at det ikke kan ha vært han. Det trenger ikke være planlagt på klokkeslett slik Egon Olsen ville ha gjordt det. Han kunne jo bare ringt til mellommann kvelden før og sagt at det blir utsettelse. GM må jo uansett ha noe slags klarsignal på når TH har dratt på jobb, så det spiller jo ingen rolle om det er 7 eller 9.
Dessuten er man avhengig av klar bane.
Klarsignalet kan være noe så enkelt at THs bil blir observert på Futurum kombinert med et tone-signal som sendes med vhf.-radio fra f.eks. hettemannen. Trenger ikke prate i radioen, bare sende et enkelt pipesignal.

Jeg er helt enig med deg i at det kan være tunnelsyn begge veier og har sikkert hatt veldig mye av det selv og. Det innser jeg. Jeg aner ikke hva som har skjedd, og det er mange store spørsmål. Jeg håper at politiet kan avsløre en dag hva som gjør at de har siktet TH. Jeg er litt til og fra i å tenke på saken, nå for tiden sporadisk når jeg har tid, men prøver følge med, for det er jo en veldig underlig gåte, men har skjedd lite i det siste i media ihvertfall.

Men enten så har TH planlagt dette i detalj, eller så har han ikke tenker jeg. Det er ikke bare å ringe til andre den morgenen eller kvelden før og utsette. Mest sannsynlig kan han ikke ha hatt kontakt med noen av de andre i særlig grad i lang tid før, og lang tid etter. Det ville blitt avslørt. Politiet har vært på han dag og natt vil jeg anta.

Så det spiller rolle med tiden. Det var isåfall folk som skulle gjøre oppgaver. Disse måtte også passe på sine alibi, og kunne ikke sitte å vente i timesvis isåfall. Det går ikke med slump tenker jeg. Da blir det som mer Bertheussen. Alt for lett å oppdage i etterkant. Jeg mener dette er et indisium som indikerer og taler imot at TH står bak.

Det holder ikke bare snakke om psykopati og skilsmisse. At han kan ha hatt tenkelig motiv det vet vi. Men det er hvordan han kan ha gjort det som er gåten isåfall. Nå har jo alle vridd hodene på dette i et par år og blir ikke klokere, men jo hun skulle jo skille seg sier noen...så da må det jo være han likevel uansett om man ikke skjønner hvordan. Jeg oppfatter at det er litt sånn mange tenker på nåværende tidspunkt.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-09-25 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in