Citat:
Gåt lite i tankarna på att flytta till Göteborg med familjen. Bor nu i Malmö (i bra område) och märker inte av mycket stök här. Askim har man ju hört skall vara bra, ligger nära stan också. Det som oroar mig lite är att huspriserna är väldigt överkomliga. Påtagligt billigare än där jag bor nu. Detta t.ex. https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...vag-2-17022923
Jag letar efter ett bra vilaaområde med barnfamiljer, bra skolor och utan närliggande hyreskomplex. Gärna nära city. Tänk Limhamn, Täby osv. Inte Djursholm eller Skanör/Falsterbo. Bra, men inte extrem överklass.
Är Askim ett sådant område och husen bara råkar vara hyfsat billiga, eller är det som jag misstänker, att störa delar av Askim är dåligt? I så fall, har ni några andra tips på bra områden?
Jag letar efter ett bra vilaaområde med barnfamiljer, bra skolor och utan närliggande hyreskomplex. Gärna nära city. Tänk Limhamn, Täby osv. Inte Djursholm eller Skanör/Falsterbo. Bra, men inte extrem överklass.
Är Askim ett sådant område och husen bara råkar vara hyfsat billiga, eller är det som jag misstänker, att störa delar av Askim är dåligt? I så fall, har ni några andra tips på bra områden?
Citat:
Det enda som skulle kunna klassas som dåligt (relativt) i Askim är ju Pilegården.
Stena Fastigheter har ju dock hållt på att renovera för fullt senaste åren, så en nyrenoverad 2:a ligger på 9k ungefär.
Dessutom ska det byggas helt nytt bredvid Pilegården.
Är dock inte speciellt "nära stan" som någon trodde.
Man kan "fynda" i Askim också, samtidigt finns det villor för allt mellan 10-20 miljoner.
Stena Fastigheter har ju dock hållt på att renovera för fullt senaste åren, så en nyrenoverad 2:a ligger på 9k ungefär.
Dessutom ska det byggas helt nytt bredvid Pilegården.
Är dock inte speciellt "nära stan" som någon trodde.
Man kan "fynda" i Askim också, samtidigt finns det villor för allt mellan 10-20 miljoner.
det går ju att konstatera att även om askims-huset inte ligger nästgårds pilegården så ligger det rätt nära och det ligger precis i anslutning till ett annat flerbostadsområde som inte ser särskilt kul ut.