2020-09-20, 12:47
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad blir det för releasetitlar för er som köper på release?

Jag har bokat Spider-Man: Miles Morales, Demon's Souls och Destruction All-Stars, som verkar riktigt roligt, men får se om det blir något mer. Kanske något tredjepart som AC: Valhalla. Kaaaaaanske Godfall också, beroende på hur recensionerna är. Looters är alltid skoj.

Blir nog Spider-Man: Miles Morales och Demon's Souls för mig.

Kommer även kolla in Warzone och GTA5 Online som kommer få PS5 patchar.
Citera
2020-09-20, 13:09
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdkakall
Jämfört med PS4? definitivt, det är ju 7 år gammal teknologi. Men kanske inte lika stor skillnad mellan PS5 och PS4 Pro

Det är nästan lika stor skillnad på ps4 och ps5 som det är mellan ps4 pro och ps5. Pro är bara en väldigt finslipad version av ps4
Citera
2020-09-20, 13:30
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
du kan ju stänga din käft istället kanske? bespar mig din amatör anaylys online innan du skämmer ut dig ännu mer, du är bra naiv om du tror spelen kommer snabbt sjunka i pris, det kommer dom inte göra idiot.

Är du helt bakom flötet eller. Märks du börjat spela TV-spel nyligen, är du typ 13 år? Det kommer gå ungefär lika tempo som det alltid varit. Väntar man till sommaren 2021 så har det redan börjat sänkas i pris.
Senast redigerad av henkess 2020-09-20 kl. 13:32.
Citera
2020-09-20, 13:55
Medlem
Geographicas avatar
Citat:

Jag har bokat Spider-Man: Miles Morales, Demon's Souls och Destruction All-Stars, som verkar riktigt roligt, men får se om det blir något mer. Kanske något tredjepart som AC: Valhalla. Kaaaaaanske Godfall också, beroende på hur recensionerna är. Looters är alltid skoj.

För mig blir det nog inga överhuvudtaget. Har fortfarande flera ps4 spel som jag inte är helt färdig med. BFV och BF1 kommer jag fortsätta att spela och Red Dead Redemtion 2 har jag inte kommit igång med än. Den nya versionen av Mafia 1 som släpps snart blir det nog att inhandla lagom till jul, men den första renodlade ps5/nexgen titeln för min del blir nog Hogwards: Legacy som kommer nästa år.
Citera
2020-09-20, 16:16
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vilket monster, va ful o klumpig

Tur man är pc gamer o slipper sådana här heffa klumpar ståendes i tv rummet..jösses

https://www.theverge.com/2020/9/19/21446500/sony-ps5-first-photos-fcc-filing-images
Citera
2020-09-20, 17:22
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Alltså, förvänta dig inga stora hopp som mellan N64 och Gamecube t ex, längre. För varje generation blir det grafiska hoppet allt mindre, pga. så kallade diminishing returns.
Du kan bara göra en modell såpass mjuk med så många trianglar.

Det som däremot är den stora grejen den här generationen är ljussättningen, pga raytracing-teknologi. Det blir ett betydligt naturligare ljus i spelet, som studsar "som det ska".

Så ja, det kommer vara skillnad, men förvänta dig inte t ex samma stora hopp som förr i tiden när karaktärernas händer gick från att vara stora klumpar till att faktiskt ha separata fingrar.

Exakt, förväntar mig inga stora hopp är nöjd med min ps4 jag har. Kommer införskaffa mig en Gaming dator istället, inte värt nånstans med ett ps5 känner jag.
Citera
2020-09-20, 17:41
Medlem
Är det för sent att förhandsboka någonstans till första släppet eller finns det någon chans att boka en?
Citera
2020-09-20, 18:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilket monster, va ful o klumpig

Tur man är pc gamer o slipper sådana här heffa klumpar ståendes i tv rummet..jösses

https://www.theverge.com/2020/9/19/21446500/sony-ps5-first-photos-fcc-filing-images

jadu, den enda anledningen till o skaffa Sonys maskin har ju varit för att de har exklusiva titlar men då de verkar vara intresserade av att köpa upp Epic eller åtminstone köpa sig in hos dem och lansera spelen även där så vet jag inte om man verkligen behöver PS5an
Citera
2020-09-20, 18:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Är det för sent att förhandsboka någonstans till första släppet eller finns det någon chans att boka en?

Slutsålt på Webhallen åtminstone, pröva Elgiganten (tror dock att det är slut överallt)
Citera
2020-09-20, 22:42
Medlem
GodModes avatar
Citat:

Sackboy.
Citera
2020-09-20, 22:44
Medlem
GodModes avatar
Citat:

Det finns alltid någon glömd liten håla som har ett ex eller två. Jag har alltid köpte mina PS konsoler på Åhléns. Det är ingen som går dit.
Citera
2020-09-21, 09:01
Medlem
Citat:

fanns på Dustin igår iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in