2020-09-19, 12:18
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ok hade inte helt rätt, men kollade lite snabbt på webhallen och några exempel på ganska nya-nya och kommande spel är:

Ghosts of tsushima: 699kr

Avengers: 575kr
TLOU 2: 650kr
Fifa 21: 649kr
Cyberpunk: 599kr
AC Valhalla: 649kr
NBA 2K21: 649kr
Days gone: 599kr

Så man kan säga att priserna idag ligger mellan 600-700, så det blir en ökning på mellan 100-200kr.

Konstigt, när jag googlar får jag upp 599 för ghost of tsushima. Det finnd inga ps4 spel för 699 som normalpris. Det är endast deluxe versioner och liknande som landar på det priset eller om man handlar på gamestop
Citera
2020-09-19, 14:27
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
lägg till några spel 800kr styck, en extra kontroller playstation plus osv... hamnar du lätt på 10 000 för lite spel o konsoll... billigt eller?

Handkontroller har alltid varit dyrt, även till PS4/Xbox one. Fysiska spel kommer sänkas relativt snabbt i pris som det alltid gör. Även digitala kommer sänkas, det är precis som när PS4/Xbox one släpptes. Spelen låg högt i pris, men sänks relativt snabbt i pris. Har du nyligen börjat spela TV-spel eller din pajas. Tycker du att det är för dyr hobby, så kan ju börja spela kort med gamlingarna istället.
Senast redigerad av henkess 2020-09-19 kl. 14:32.
Citera
2020-09-19, 15:36
Medlem
Tampiss avatar
Ser att folk nämner att "konsol, spel och en handkontroll blir totalt en miljon kronor", men har folk verkligen användning av två handkontroller från dag ett?
Har haft mitt PS4 sedan release och det är bara ett fåtal tillfälle jag haft nytta av att ha två handkontroller. Funderar själv på att helt skita i att ha dubbla handkontroller den här generationen i och med att co-op är så lätt att lösa över internet.
Citera
2020-09-19, 21:36
Medlem
Rasande-Roses avatar
6000 är helt klart i överkant. Men för mig betyder 499 dollar egentligen 5000, vilket däremot vore helt OK för konsolvarianterna med allt, 3500-4000 för de billigare modellerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det är därför alla 4K tvs de senaste 10 åren har haft ett "Gaming mode" som gör just det. Min gamla tv från 2014 har 16 MS responstid.

Nope, gaming mode är inte detsamma som att processorn i TVn inte används, det innebär bara att så många processer som möjligt slås av. Men de mest grundläggande är fortfarande igång; att processera bildsignalen och skala bilden. Sånt som en CRT i princip inte gör, den bryter i princip bara ljus.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-09-19 kl. 21:41.
Citera
2020-09-19, 22:24
Medlem
Flufffens avatar
Om priserna på spelen stämmer så hade jag aktat mig från att köpa Digital Edition, då priserna på digitala spel via PS Store alltid är dyrare än fysiska exemplar. Ghost of Tsushima fysiskt exemplar 549-599kr, samma spel via PS Store 699kr och de har sällan rea.

Risken finns att 799 blir 899 om man sitter på en DE
Citera
2020-09-19, 23:50
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Om priserna på spelen stämmer så hade jag aktat mig från att köpa Digital Edition, då priserna på digitala spel via PS Store alltid är dyrare än fysiska exemplar. Ghost of Tsushima fysiskt exemplar 549-599kr, samma spel via PS Store 699kr och de har sällan rea.

Risken finns att 799 blir 899 om man sitter på en DE

Där jag bor får jag inte ens tag på fysiska spel i butik, jag orkar heller inte beställa skivor för att spara 100kr. Kanske om jag spelade mera, men det blir kanske två nya spel per år, resten gamla på psn store sales. Senaste spelet jag köpte på skiva var Dark souls 3 när det var nytt (2016?) på grund av att jag endast hade mobilnät.

Så för min del blir det troligen digital.
Citera
2020-09-20, 00:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Handkontroller har alltid varit dyrt, även till PS4/Xbox one. Fysiska spel kommer sänkas relativt snabbt i pris som det alltid gör. Även digitala kommer sänkas, det är precis som när PS4/Xbox one släpptes. Spelen låg högt i pris, men sänks relativt snabbt i pris. Har du nyligen börjat spela TV-spel eller din pajas. Tycker du att det är för dyr hobby, så kan ju börja spela kort med gamlingarna istället.

du kan ju stänga din käft istället kanske? bespar mig din amatör anaylys online innan du skämmer ut dig ännu mer, du är bra naiv om du tror spelen kommer snabbt sjunka i pris, det kommer dom inte göra idiot.
Citera
2020-09-20, 10:48
Medlem
Horrorgrams avatar
Jag har en ultra 4K tv och med dom spel som stödjer HDR så är det riktigt snyggt. Frågan är, kommer man tror ni se en jätte stor skillnad rent grafikmässigt på ps5?
Citera
2020-09-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Jag har en ultra 4K tv och med dom spel som stödjer HDR så är det riktigt snyggt. Frågan är, kommer man tror ni se en jätte stor skillnad rent grafikmässigt på ps5?

Jämfört med PS4? definitivt, det är ju 7 år gammal teknologi. Men kanske inte lika stor skillnad mellan PS5 och PS4 Pro
Citera
2020-09-20, 12:32
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Alltså, förvänta dig inga stora hopp som mellan N64 och Gamecube t ex, längre. För varje generation blir det grafiska hoppet allt mindre, pga. så kallade diminishing returns.
Du kan bara göra en modell såpass mjuk med så många trianglar.

Det som däremot är den stora grejen den här generationen är ljussättningen, pga raytracing-teknologi. Det blir ett betydligt naturligare ljus i spelet, som studsar "som det ska".

Så ja, det kommer vara skillnad, men förvänta dig inte t ex samma stora hopp som förr i tiden när karaktärernas händer gick från att vara stora klumpar till att faktiskt ha separata fingrar.
Citera
2020-09-20, 12:34
Medlem
Nihennas avatar
Vad blir det för releasetitlar för er som köper på release?

Jag har bokat Spider-Man: Miles Morales, Demon's Souls och Destruction All-Stars, som verkar riktigt roligt, men får se om det blir något mer. Kanske något tredjepart som AC: Valhalla. Kaaaaaanske Godfall också, beroende på hur recensionerna är. Looters är alltid skoj.
Senast redigerad av Nihenna 2020-09-20 kl. 12:37.
Citera
2020-09-20, 12:45
Medlem
Fangfaces avatar
Demon's Souls. Enda anledningen att jag köper 5:an på releasedagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in