Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jag argumenterar självfallet mot den antifeminisitska föreställningsvärld som konstant florerar på detta forum, även så hos dig, eftersom jag diskuterat med dig innan.
en förestållnignsvärld som direkt blir synligjord ex. i din kommentar:
" i mjukare egenskaper som ligger närmare kvinnor."
så jag kontrar dig....VEM/ VAD har denna föreställnignsvärld att något "mjukare" skulle ligga närmre kivnnor men tydligen dåp absolut ibnte män?
Jag känenr massor med män med massa "mjukhet" både i form av värderingar, sätt mot andra, personlighetstyper, beteenden etc....
"mjukhet" är något mänskligt och inte något "kvinnligt". Det är en enormt bra egenskap/ beteende, förmåga/ värdering etc etc att äga eftersom det i stort utgör det kit som håller samman hela samhället att man är snäll mot andra.
Så du valde att inte besvara en enda av mina frågor... Eller?
Mjuka, kvinnliga egenskaper är vad flera feminister brukar förespråka att män lägger sig till med.
Det är alltså inte mina åsikter.
Ja, vi har diskuterat förut men jag kan inte tänka mig att det heller har givit dig insikt i mina åsikter. Jag argumenterar vanligtvis mot vansinniga argument snarare än mot sak.
Jag kan ha fel och det kan finnas undantag och du får gäääärna leta upp några såna inlägg om du tycker det bevisar att jag ljuger.
För övrigt är jag inte ett dugg emot feminister.
Jag är emot radikalister och fanatiker, oavsett vad de står för (eller säger sig stå för).
Jag är varken feminist eller antifeminist.
Jag skulle vilja hävda att jag är humanist, men i verkligheten är jag misantrop.
De flesta dåliga egenskaper som många feminister tillskriver "män" skriver jag under på utan att blinka....
I samma stund som de lägger till "niskor".
För det är SÅ verkligheten ser ut.