2020-09-19, 15:07
Avslutad
Annas podcast Cafe Q är inte helt kass. Gäster som Åsa Linderborg, Peter Englund, Jörgen Huitfeldt mfl
Citera
2020-09-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Så du valde att inte besvara en enda av mina frågor... Eller?

Mjuka, kvinnliga egenskaper är vad flera feminister brukar förespråka att män lägger sig till med.

Det är alltså inte mina åsikter.

Ja, vi har diskuterat förut men jag kan inte tänka mig att det heller har givit dig insikt i mina åsikter. Jag argumenterar vanligtvis mot vansinniga argument snarare än mot sak.
Jag kan ha fel och det kan finnas undantag och du får gäääärna leta upp några såna inlägg om du tycker det bevisar att jag ljuger.

För övrigt är jag inte ett dugg emot feminister.
Jag är emot radikalister och fanatiker, oavsett vad de står för (eller säger sig stå för).

Jag är varken feminist eller antifeminist.
Jag skulle vilja hävda att jag är humanist, men i verkligheten är jag misantrop.

De flesta dåliga egenskaper som många feminister tillskriver "män" skriver jag under på utan att blinka....
I samma stund som de lägger till "niskor".
För det är SÅ verkligheten ser ut.

jag tyckte inte du ställde någon fråga värd att svara på, då de flesta bygger på att du totalt missförstått något i min text....jag orkar liksom inte...det verkar vara det enda formen av argumentationsteknik som körs här inne...försöka bluddra bort ämnet.

"mjukhet" är något som strukits under hos kivnnor av traditonella könsnormer, men föraktat grovt hos män dvs, strukits bort från den trad. manliga könsnormen.

Och denna idiotiska polarisering av egenskaper baserat efter fantasier över kön, är alltå vad feminism försker bygga bort.

De flesta dåliga egenskaper som TILLSKRIVS män, är just detta, tillskrivna... och inget som män föds med.

Män kan födas med extra känslighet för att utveckla våldstendenser ex. Men, det går via miljö, uppfostran normer att styra undan.
Och "boost" är ett sådant styrverktyg.
Citera
2020-09-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag tyckte inte du ställde någon fråga värd att svara på, då de flesta bygger på att du totalt missförstått något i min text....jag orkar liksom inte...det verkar vara det enda formen av argumentationsteknik som körs här inne...försöka bluddra bort ämnet.

"mjukhet" är något som strukits under hos kivnnor av traditonella könsnormer, men föraktat grovt hos män dvs, strukits bort från den trad. manliga könsnormen.

Och denna idiotiska polarisering av egenskaper baserat efter fantasier över kön, är alltå vad feminism försker bygga bort.

De flesta dåliga egenskaper som TILLSKRIVS män, är just detta, tillskrivna... och inget som män föds med.

Män kan födas med extra känslighet för att utveckla våldstendenser ex. Men, det går via miljö, uppfostran normer att styra undan.
Och "boost" är ett sådant styrverktyg.
Det är mycket möjligt, eller till och med troligt, att du inte ansåg mina frågor värda att svara på.
Eller så har du helt enkelt inga svar.

Men tanken slog dig aldrig att jag frågade för att jag faktiskt ville ha dina svar?
Att jag faktiskt ville veta och förstå hur du tänker?

Vad gör du på ett diskussionsforum om du inte ens kan bemöda dig med att besvara frågor som dina inlägg ger upphov till?

Jag kan tycka att det är rätt respektlöst av dig, speciellt eftersom jag inte ens har varit i närheten av att ha en otrevlig ton i diskussionen.
Citera
2020-09-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Det är mycket möjligt, eller till och med troligt, att du inte ansåg mina frågor värda att svara på.
Eller så har du helt enkelt inga svar.

Men tanken slog dig aldrig att jag frågade för att jag faktiskt ville ha dina svar?
Att jag faktiskt ville veta och förstå hur du tänker?

Vad gör du på ett diskussionsforum om du inte ens kan bemöda dig med att besvara frågor som dina inlägg ger upphov till?

Jag kan tycka att det är rätt respektlöst av dig, speciellt eftersom jag inte ens har varit i närheten av att ha en otrevlig ton i diskussionen.
Du menar min uppgift på detta forum är att besvara just dina frågor?
För ohhh du kan omöjligt se att jag svarar på några frågor här inne?

Ställ om dina frågor....men ställ relevanta sådana inte sådant som bara handlar om att du inte har lust förstå innebörden av något jag redan skrivit, eller läsa dig till det. Bara otroligt tröttsamt.
Citera
2020-09-19, 16:33
Avstängd
Citat:

Ställ om dina frågor....men ställ relevanta sådana inte sådant som bara handlar om att du inte har lust förstå innebörden av något jag redan skrivit, eller läsa dig till det. Bara otroligt tröttsamt.

Intessant, så "vi" ska förstå innebörden av vad du skriver medans du själv inte har en aning om innebörden av vad du skriver.....

Och sen ska du serveras frågor du väljer att inte svara på (utan undtag) för att du var för upptagen med att bygga fantasifulla argumentations staplar som motsäger både sigsjälv och verkligheten.

Så att du kan bli "sur" och skrika hat för att ingen förstår dig... snyggt... på ett litet barns nivå mao...
Citera
2020-09-19, 16:37
Medlem
Citat:

Tack... Men vet du, jag tror att jag lägger min tid på vettigare saker nu istället.
Citera
2020-09-19, 17:06
Medlem
Hon slår huvudet på spiken i problematiken med att "ge" makt till någon och vika problem det kan medföra när man belönar någon med en maktposition därför att de besitter "rätt" biologiska attribut och inte rätt meriter.

Kvotering om vi ska tala klarspråk men av någon anledning verkar hon ha ansträngt sig ordentligt för att inte använda det ordet...
Citera
2020-09-19, 17:20
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag blev uppriktigt förvånad. Ni?

Ähh, hennes meningsbyggnad suger ju balle. Hon skulle vinna på att sätta punkt oftare, samt att skapa mer flyt i språket. Dessutom saknar hon det personliga tilltalet, så det blir mest allmänt referat av hennes teorier.
Ett tag trodde jag att min position som ledande feministisk skribent var hotad. Men så läste jag henne, och då insåg jag att så inte var fallet.
Citera
2020-09-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Hon slår huvudet på spiken i problematiken med att "ge" makt till någon och vika problem det kan medföra när man belönar någon med en maktposition därför att de besitter "rätt" biologiska attribut och inte rätt meriter.

Kvotering om vi ska tala klarspråk men av någon anledning verkar hon ha ansträngt sig ordentligt för att inte använda det ordet...
I vilken av artiklarna tar hon ens upp givna maktpositioner?
Hon pratar om den makt som sociala medier ex kan ge en kändis. Men det är ju knappast den formen av makt som ges ut av ett samhälle, utan rör sig om s.k. "social makt" av sorten pondus, beundran, förebild etc etc.....
Citera
2020-09-19, 18:14
Medlem
Citat:
Hon pratar om den makt som sociala medier ex kan ge en kändis. Men det är ju knappast den formen av makt som ges ut av ett samhälle, utan rör sig om s.k. "social makt" av sorten pondus, beundran, förebild etc etc.....

Hon använder social media och idrott som exempel på unga kvinnor man vill använda för reklam.

Men hon talar faktiskt om att kvinnor boostas till "kvinnligt ledarskap" och att makt som ges, inte förtjänas, korrumperar.

Han talar om allmän ung kvinnlig makt. Att dessa har tolkningsföreträde, att de anses berätta sanningen, att de inte ifrågasätts.

Hade en ung kille på 15 bast fått samma uppmärksamhet som Greta? Det kan man fundera över.

Det finns ju även en annan artikel hon skriver där hon ifrågasätter dina ständiga käpphästar om kvinnligt förtryck i äktenskap och av kyrkan. Där ger hon några källor på att det inte stämmer historiskt.

Det är ju delar av den feministiska historiens kärna hon angriper.

"Äktenskapet gynnade kvinnan". "De flesta gifte sig av fri vilja". "Kyrkan dömde oftast i kvinnors favör."
Citera
2020-09-19, 18:14
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankel
Alltså min kritik var ju av mer generell karaktär mot flashback som sådan, men sure. Jag vill minnas att mycket liknande argument har luftats i SVD:s podcast ledarredaktionen. Ska hålla ett öga öppet så får vi se om jag hittar något.

Ja della q var stora när de begav sig. Helt klart en av de större "tjej-podarna". Jämfört med "SVT och blaskorna", svårt att säga. Jag upplever det som att genomslaget av podcasts är ganska annorlunda jämfört med traditionell media. Sen tycker jag att vi ska komma ihåg att tankesmedjan är ett program som sänds inom public service, även om det är inramatom humor.

Det drogs ju rätt stora växlar på att Della Q kom ut, alla skulle granska och försöka komma fram till vad detta var början på (tillsynes framgångsrika kvinnor sa att de ville vara hemma med sina barn) . Inget liknande har sagts av andra, förutom kanske av vissa som betraktas som avgrundsfigurer som man lätt har kunnat tysta med den sedvanliga härskatekniken. Jag tror att många faktiskt skäms, man känner att pendeln börjar svänga och man vill kunna säga att: "jag var faktiskt inte med på det där".
Citera
2020-09-19, 18:17
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:

Makten får de av politiker och de mest hänsynslösa företagsjättar som existerat på vår jord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in