Citat:
Ursprungligen postat av
Victus
Håller faktiskt med, jag svarar inte ens på 10% av de som skriver först till mig på tinder. "Varför svepa ja från första början då?" kan man fråga sig. Jag gör det för jag i stunden ändå anser att personen ser ok ut. Dock har jag kontakt med mer intressanta matchningar och vet vad jag kan få och har ingen lust att skriva med alla. Man kan absolut nå fram till mig med mindre fördelaktigt yttre men då ska man vara väldigt rak på sak och inte söka att utveckla någon typ av seriös konversation. Jag har noll lust att svara på frågor om hur "Jag mår denna fantastiska måndag?"(Riktigt exempel...) för att nämna en. Då måste du minst spela i min liga eller snäppet under för jag ska tycka det är intressant att svara.
Det finns noll poäng att ta illa upp när någon du inte ens träffat i verkligheten slutar svara eller inte svarar alls. Antingen kanske du inte är intressant nog eller så finns det en miljon andra anledningar till varför de inte orkar svara. Jag får personligen svårt att svara om jag dejtar någon jag blivit kär i till exempel eller om jag mår psykiskt dåligt vilket händer ganska ofta. Jag har bara kapacitet att skriva mer seriöst med 1-2 tjejer åt gången, ibland ingen. Kan mycket väl vara samma sak för tjejerna. Jag har vart med om tjejer som inte svarade först men som svarar nån månad senare eller som nappar när man skriver när man sett att de uppdaterade bion. De kanske dejtade någon under tiden ni matchade och inte hade lust att svara då men det inte fungerade och nu är de redo att träffa någon ny. Upplever att detta kan vara ganska vanligt. Jag har väldigt svårt iaf för att ha känslor för fler samtidigt och har svårt att släppa en person jag har känslor för vilket nog gör att jag upplevs som väldigt off om jag skriver med någon när jag är kär eller sårad.
Något intressant jag tror är dock att många tjejer nästan enbart skriver först till sin absolut snyggaste matchning som troligen är flera ligor över dem själva. Har hört en del som säger "Jag skriver gärna först men killarna svarar inte". Skriver du till en kille först och inte får svar beror det oftast på att han hugger lite vilt med yxan och du inte var så intressant efter närmare eftertanke. Om en lika snygg tjej skriver först till mig kommer jag alltid att svara hyffsat snabbt, om jag är aktiv på appen överhuvudtaget såklart.
Sen ska jag vara helt ärlig med att jag samlar matchningar lite också och tycker bekräftelsen är nice även om jag inte ens har för avsikt att skriva med andra. Tror många tjejer är likadana och knappt vågar skriva med någon överhuvudtaget. Var på dejt med en tjej som inte dejtat på 2 månader och sa att hennes vänner nästan aldrig gick på dejter. Så många kan falla i den kategorin.
Det jag har noterat, hos mig själv och andra, är att man sveper lite på måfå. Man högrar någon man i stunden tänker kanske kan vara något. Och den där stunden; den kan vara påverkad av ensamhet, ångestpåslag, alkohol, bekräftelsebehov, intentionen att ge alla en chans, allmänt ofokus, att man pga solljus eller annat ens inte ser skärmen ordentligt etc.
Många tycks dra alltför stora växlar på ett högrande. Att det på något sätt skulle betyda att man i och med högersvepet lovar bort sig själv och sin tid. För mig är det ganska självklart att det inte är så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sea12
Jag förstår vad du skriver. Idag måste man utgå ifrån att det man ser är fejk och att det man ser är inte det man får. Jag förstår det men jag gillar det inte. Förtroende är extremt viktigt för ett samhälle och börjar medborgarna misstro varandra i hög utsträckning, vad får vi då för samhälle? Inget som jag vill ha i alla fall.
Jag håller med Talkthewalk att det heller inte skapar lyckliga människor utan gör folk bara än mer osäkra. Osäkerhet skapar i sin tur missförstånd som kan leda till olyckliga och helt onödiga saker. Jag förstår att nyttjandet av antidepressiva medel ökar. Tinder har garanterat bidragit till den ökningen. Sedan förstår jag också att det finns personer som du empoisonne, som kan hantera det men den stora massan tror jag inte kan det.
Jag personligen skulle säga att samhälleligt förfall i allmänt och medborgarnas förtroende för varandra och de folkvalda har med annat än Tinder att skaffa så det lämnar jag därhän ty detta är trots allt tråden om Tinder.
Jag har en annan upplevelse av Tinder. De flesta kan hantera det och förstår att det blott är en förlängning av den snabba köttmarknanden. Men så har jag ju också varit med ett tag. Jag skulle dock inte säga att Tinder skiljer sig så vansinnigt mycket från köttmarkanden IRL. Mer än att personer som inte har utseendet med sig men har sociala skills har det betydligt lättare IRL än på Tinder.
Nu vet jag knappt ens vad det är vi diskuterar. Är inte det här självklarheter?