2020-10-15, 22:52
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Finns ju kvinnliga nördar också och detta….

"51. Rubik’s cubes.

“Rubik’s cubes.
I get a little flustered seeing them…and even more so when I hear the sound of the cubes sliding as they’re being solved. Watching a pair of hands cradling a cube, fingertips deftly twisting the pieces this way and that, I can’t help but imagine them on my body…gah, just thinking about that makes my knees buckle.”

Nu tycker inte jag detta är kinky för det visar ju bara en smart man med snabb hjärna och bra handgrepp men jag hittade detta citat på denna sajten. Fan vad hon gjorde bort sig långtextlisa.

https://thoughtcatalog.com/lorenzo-j...-but-shouldnt/

Tror också det!
Kom igen nu jag skickar en liten "röksignal" till dig nu snälla svara! saknar dig.
Citera
2020-10-16, 06:27
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Jag menade att dina kompisar kunde ha varit i samma snygg-kategori, men att det slumpas vilka killar de får upp inom den kategorin. Dvs båda var i division 1, men de fick upp olika killar slumpmässigt ur division 1.

Det är givetvis rätt approach att se det som ett komplement till IRL. Personligen så är jag högst begränsad till att träffa någon IRL i de sammanhang jag umgås i, både under (totalt omöjligt) och innan corona, så om jag vill hitta någon är det nätdejting som gäller nuförtiden.
(Jag tror att du underskattar betydelsen av Tinder för detta generellt för folk, men den diskussionen har vi ju haft förr, den behöver vi inte dra igång igen.)

Så är det kanske? Men nä, jag tror ändå inte att det är slumpen som avgör vilka som visas. Ett fenomen jag märkte var att det helt plötsligt bara började visas folk som samtliga fanns en 1 km bort. Alltså, jag satt hemma och svepte och hade varken ändrat inställningar eller flyttat telefonen på länge och plötsligt så kom det upp typ mer än 30 profiler efter varandra som samtliga just då befann sig i mitt absoluta närområde. Det är klart att det hände att det fanns folk i mitt absoluta närområde annars också, men ibland körde Tinder ett race med enbart sådana profiler efter varandra. Kompisar till mig har varit med om samma sak.

Det här med algoritmerna, alltså. Inget vet riktigt hur de funkar.

Jo, vi har ju redan diskuterat betydelsen av Tinder och som jag sa då så beror det helt och hållet på vilken typ av liv man lever och vilka kontaktytor man har med andra. Nu har covid ställt till det för många som även i vanliga fall är ute och rör på sig. Så är det.

Fördelen med Tinder är att man kommer i kontakt med människor man kanske aldrig någonsin skulle ha träffat. En del tycker att det är enkelt och trevligt att träffa folk genom jobbet eller bekantskapskretsen men jag gillar inte det. Tar det roliga slut så är det mycket skönt att slippa träffa personen i fråga igen.

En annan bra sak med Tinder är ju att man vet ungefär vad folk har för intentioner. De har åtminstone ställt sig till dejtingmarknadens förfogande så att säga. Tre av de jag dejtade visste jag vilka de är sedan innan och våra vägar hade korsats tidigare och ömsesidigt intresse hade väckts då också. Men man har ingen koll på personens relationsstatus och har inga naturliga kontaktvägar. För all del, man kan creepa och kontakta på Messenger. Men det gör man liksom inte. Åtminstone inte jag - och uppenbarligen inte de heller.
Citera
2020-10-16, 11:03
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Blivit bannad på tinder på något sätt utan att skrivit olämpliga grejer eller bilder. "Ditt konto har stängts av".
Hur skapa nytt? Jag avinstellarade och rensade data och ladda ner med annat gmail + vpn men kommer bara fram till "ditt konto har stängts sv" wtf

Samma här.

Skaffade nytt nummer, ny mail och VPN men det gick inte att bli medlem igen. Jag misstänker att dom har spärrat serienumret i mobilen om inte annat?! På deras hemsida står det att man inte kan registrera ett nytt konto med Facebook eller sitt tfn-nummer. Om man då får nytt nummer, ordna ny gmail och kör VPN då bör det gå - men nej. Du är avstängd fortfarande. Tinder måste ha bannat någon mer uppgift annars ska det gå att bli medlem igen med nytt nummer, ny ip och ny mail.
Citera
2020-10-16, 11:38
Medlem
Lite ny på tinder. Om jag har inställt på att bara söka efter damer mellan 25-27 år. Kan damer på tex 35 år se mig i kortleken då?
Citera
2020-10-16, 11:44
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailorzizt
Lite ny på tinder. Om jag har inställt på att bara söka efter damer mellan 25-27 år. Kan damer på tex 35 år se mig i kortleken då?
Givetvis inte. Hur skulle ni kunna matcha med denna inställning?
Citera
2020-10-16, 13:40
Medlem
Plaguetongue1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Blev avstängd från Tinder förra månaden. Bytte telefonnumer idag och är fortfarande avstängd. Hur fan går det till egentligen? Spärrar dom inte telefonnumret bara eller spärrar dom också serienummer på telefonerna? Får koden till det nya numret och ska logga in men möts av texten "Du är avstängd från Tinder". Tinder måste spärra mer än bara telefonnumret.

Jag har nytt telefonnummer och försökte registera mig men nej, det gick inte. Är fortfarande avstängd. Då måste numret jag fick (det nya) tidigare varit avstängt från Tinder?

Spammar du folk med dickpicks eller varför blir man avstängd från en datingapp?
Citera
2020-10-16, 14:02
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue1
Man behöver inte uppträda olämpligt för att bli avstängd. Man kan ha en inaktiv profil och av det skälet bli utrensad av systemet. I vissa fall spekuleras det i att impopulära konto tas bort för att de inte bidrar med matchningar. En annan möjlighet är att man blir anmäld av andra användare på ren djävulskap.
Citera
2020-10-16, 14:19
Medlem
Citat:

Blev skuggbannad en gång utan att ha skrivit något konstigt alls, antagligen var det för att jag höll på att aktivera och avaktivera en VPN jag använde förut och man antog väl att det var någon bot eller något. Sedan när jag skrev till supporten för att be om hjälp fick jag svar efter en dryg månad och när jag svarade på deras svar så svarade dem först efter några veckor igen.

Vet för övrigt en kille som frågade vad en kvinna vägde efter att hon först frågat om hennes längd och sedan blev avstängd för det. Tinder kommer ju från största SJW-nästet i hela världen så det är lite märkligt att tro att avstängningar enbart har att göra med arga och äckliga män. Onlinedejting 2020 är lite speciellt.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-10-16 kl. 14:22.
Citera
2020-10-16, 15:25
Medlem
Plaguetongue1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Blev skuggbannad en gång utan att ha skrivit något konstigt alls, antagligen var det för att jag höll på att aktivera och avaktivera en VPN jag använde förut och man antog väl att det var någon bot eller något. Sedan när jag skrev till supporten för att be om hjälp fick jag svar efter en dryg månad och när jag svarade på deras svar så svarade dem först efter några veckor igen.

Vet för övrigt en kille som frågade vad en kvinna vägde efter att hon först frågat om hennes längd och sedan blev avstängd för det. Tinder kommer ju från största SJW-nästet i hela världen så det är lite märkligt att tro att avstängningar enbart har att göra med arga och äckliga män. Onlinedejting 2020 är lite speciellt.

ja vafan, varför tar folk kort på ansiktet bara. Kul om man drar iväg flera mil för att träffa någon och så är det en fet kossa. JA utseendet spelar roll och JA kroppsvikten/formen spelar roll. Det är ju i hälften av fallen det enda man har att gå på, några bilder och vilket avstånd dom befinner sig.

Visst man ska ha lite saker att prata om, så allt behöver ju inte stå i profilen men man lär ju lägga upp iallafall en helkroppsbild så vi som inte är intresserade av tjockisar kan bespara och mödan och tiden och swipea vänster direkt, det blir ju ändå vänster swipe tillslut.
Citera
2020-10-16, 15:40
Medlem
Citat:
ja vafan, varför tar folk kort på ansiktet bara. Kul om man drar iväg flera mil för att träffa någon och så är det en fet kossa. JA utseendet spelar roll och JA kroppsvikten/formen spelar roll. Det är ju i hälften av fallen det enda man har att gå på, några bilder och vilket avstånd dom befinner sig.

Visst man ska ha lite saker att prata om, så allt behöver ju inte stå i profilen men man lär ju lägga upp iallafall en helkroppsbild så vi som inte är intresserade av tjockisar kan bespara och mödan och tiden och swipea vänster direkt, det blir ju ändå vänster swipe tillslut.
Det finns ju en enkel lösning på det. Vänsterswipa tjejer som inte har någon helkroppsbild.

Det sorgliga med det är ju att jag har stött på profiler på tjejer som inte har någon helkroppsbild, men som heller inte är tjockisar. Men de missarna får man väl leva med.
Citera
2020-10-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Samma här.

Skaffade nytt nummer, ny mail och VPN men det gick inte att bli medlem igen. Jag misstänker att dom har spärrat serienumret i mobilen om inte annat?! På deras hemsida står det att man inte kan registrera ett nytt konto med Facebook eller sitt tfn-nummer. Om man då får nytt nummer, ordna ny gmail och kör VPN då bör det gå - men nej. Du är avstängd fortfarande. Tinder måste ha bannat någon mer uppgift annars ska det gå att bli medlem igen med nytt nummer, ny ip och ny mail.

Så kört? Måste skaffa ny lur wtf
Tur att man har bumble kvar iallafall
Citera
2020-10-16, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Så kört? Måste skaffa ny lur wtf
Tur att man har bumble kvar iallafall

Du kan förmodligen inte använda samma Googlekonto på nya luren heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in