2020-09-17, 10:39
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Ja är syftet att träffa en man som svingar yvigt med yxan och sen aldrig se honom igen så fungerar det.

Men hela min poäng var att det knappast ökar chanserna för något mer än så.

Tinder är Tinder är Tinder.

De allra flesta normalbegåvade vuxna människor fattar är det är så.

Hyrd Porsche 918 Spyder är en sak. Men ser man inte igenom hundöron, stjärnor och animerade kransar på huvudet är det bara att beklaga.
Citera
2020-09-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jodå, vi är bekanta med boostfunktionen. Men Tinders algoritmer är intressanta. Oavsett vad så får man inte upp samma personer i flödet. Jag har ingen aning om vad det beror på.

Och så ska man inte blir förvånad när dejten inte ser ut som ett Snapfilter. Det går åt två håll.
Tänk att bli bekräftad på sina bilder om hur slät och ung man ser ut, men att innerst inne veta om att man inte ser ut så egentligen. Snacka om att skjuta sin osäkerhet till nya höjder. Synd när man tänker på det. Jag förstår inte hur man tänker då? Hellre bli dömd innan man ens kommit någon vart, än att ses och sen bli ghostad när man inser att ’Naomi’ inte följde med?
Citera
2020-09-17, 10:54
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Tänk att bli bekräftad på sina bilder om hur slät och ung man ser ut, men att innerst inne veta om att man inte ser ut så egentligen. Snacka om att skjuta sin osäkerhet till nya höjder. Synd när man tänker på det. Jag förstår inte hur man tänker då? Hellre bli dömd innan man ens kommit någon vart, än att ses och sen bli ghostad när man inser att ’Naomi’ inte följde med?

Samtidigt så måste mottagaren förstå vad det är den ser och bearbeta informationen. Inte sant?

Om jag ser en bild på Tinder där en man lägger upp att han åkt skidor i Le Collet D'Allervard (år 2014 och bekostat revisonsfirman han jobbar på) kan jag inte utgå från att det är en extremskidåkare som på egen bekostnad och av eget intresse besöker, och mäktar med, La Grave varje säsong.
Citera
2020-09-17, 10:58
Avslutad
Citat:
Samtidigt så måste mottagaren förstå vad det är den ser och bearbeta informationen. Inte sant?

Om jag ser en bild på Tinder där en man lägger upp att han åkt skidor i Le Collet D'Allervard (år 2014 och bekostat revisonsfirman han jobbar på) kan jag inte utgå från att det är en extremskidåkare som på egen bekostnad och av eget intresse besöker, och mäktar med, La Grave varje säsong.

Men det beteendet ökar inte heller chansen för seriösa relationer.

Du försvarar ett beteende som minskar chansen för seriösa relationer med att det finns andra beteenden som också minskar chansen för seriösa relationer.

Och på något mystiskt vis landar du genom det i slutsatsen att det inte minskar chansen för seriösa relationer.

Vill man ha något som varar länge bör man komma ihåg att ärlighet varar längst. Även när man lägger upp en profil på Tinder.
Citera
2020-09-17, 10:59
Medlem
Citat:
Du pratar om falsk marknadsföring. Vad menar du? Kvinnor reggar sig på dejtingsidor/appar. "Visar upp sig på nätet" kallar du det. Trots det är de passiva och ovilliga till kontakt. Så här är det. Kvinnor är aktiva och villiga till kontakt när de är intresserade. Och så är det med det.

Kvinnor tycks inte vara så särskilt intresserade av dig, och många andra män, men det betyder det per se att deras närvaro i nätdejtingsammanhang är falsk marknadsföring? Hur tänker du? Man slänger ut en krok och är skyldig att ta sig an alla som nappar? Är det verkligen så?

F.ö. saknar jag svar på en del frågor som är av betydelse för diskussionen. Det (kvinnor och vår svarsfrekvens och förmåga att inleda vettiga relationer) var bättre förr säger du. Men du själv då? Är du bättre nu? Vad har du att erbjuda?

Håller faktiskt med, jag svarar inte ens på 10% av de som skriver först till mig på tinder. "Varför svepa ja från första början då?" kan man fråga sig. Jag gör det för jag i stunden ändå anser att personen ser ok ut. Dock har jag kontakt med mer intressanta matchningar och vet vad jag kan få och har ingen lust att skriva med alla. Man kan absolut nå fram till mig med mindre fördelaktigt yttre men då ska man vara väldigt rak på sak och inte söka att utveckla någon typ av seriös konversation. Jag har noll lust att svara på frågor om hur "Jag mår denna fantastiska måndag?"(Riktigt exempel...) för att nämna en. Då måste du minst spela i min liga eller snäppet under för jag ska tycka det är intressant att svara.

Det finns noll poäng att ta illa upp när någon du inte ens träffat i verkligheten slutar svara eller inte svarar alls. Antingen kanske du inte är intressant nog eller så finns det en miljon andra anledningar till varför de inte orkar svara. Jag får personligen svårt att svara om jag dejtar någon jag blivit kär i till exempel eller om jag mår psykiskt dåligt vilket händer ganska ofta. Jag har bara kapacitet att skriva mer seriöst med 1-2 tjejer åt gången, ibland ingen. Kan mycket väl vara samma sak för tjejerna. Jag har vart med om tjejer som inte svarade först men som svarar nån månad senare eller som nappar när man skriver när man sett att de uppdaterade bion. De kanske dejtade någon under tiden ni matchade och inte hade lust att svara då men det inte fungerade och nu är de redo att träffa någon ny. Upplever att detta kan vara ganska vanligt. Jag har väldigt svårt iaf för att ha känslor för fler samtidigt och har svårt att släppa en person jag har känslor för vilket nog gör att jag upplevs som väldigt off om jag skriver med någon när jag är kär eller sårad.

Något intressant jag tror är dock att många tjejer nästan enbart skriver först till sin absolut snyggaste matchning som troligen är flera ligor över dem själva. Har hört en del som säger "Jag skriver gärna först men killarna svarar inte". Skriver du till en kille först och inte får svar beror det oftast på att han hugger lite vilt med yxan och du inte var så intressant efter närmare eftertanke. Om en lika snygg tjej skriver först till mig kommer jag alltid att svara hyffsat snabbt, om jag är aktiv på appen överhuvudtaget såklart.

Sen ska jag vara helt ärlig med att jag samlar matchningar lite också och tycker bekräftelsen är nice även om jag inte ens har för avsikt att skriva med andra. Tror många tjejer är likadana och knappt vågar skriva med någon överhuvudtaget. Var på dejt med en tjej som inte dejtat på 2 månader och sa att hennes vänner nästan aldrig gick på dejter. Så många kan falla i den kategorin.
Senast redigerad av Victus 2020-09-17 kl. 11:01.
Citera
2020-09-17, 11:03
Medlem
Citat:

Jag förstår vad du skriver. Idag måste man utgå ifrån att det man ser är fejk och att det man ser är inte det man får. Jag förstår det men jag gillar det inte. Förtroende är extremt viktigt för ett samhälle och börjar medborgarna misstro varandra i hög utsträckning, vad får vi då för samhälle? Inget som jag vill ha i alla fall.

Jag håller med Talkthewalk att det heller inte skapar lyckliga människor utan gör folk bara än mer osäkra. Osäkerhet skapar i sin tur missförstånd som kan leda till olyckliga och helt onödiga saker. Jag förstår att nyttjandet av antidepressiva medel ökar. Tinder har garanterat bidragit till den ökningen. Sedan förstår jag också att det finns personer som du empoisonne, som kan hantera det men den stora massan tror jag inte kan det.
Citera
2020-09-17, 11:04
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Men det beteendet ökar inte heller chansen för seriösa relationer.

Du försvarar ett beteende som minskar chansen för seriösa relationer med att det finns andra beteenden som också minskar chansen för seriösa relationer.

Och på något mystiskt vis landar du genom det i slutsatsen att det inte minskar chansen för seriösa relationer.

Vill man ha något som varar länge bör man komma ihåg att ärlighet varar längst. Även när man lägger upp en profil på Tinder.

Såvitt jag ser så har jag inte försvarat något. Vänligen länka till inlägg där jag så gör.

Det jag säger är att Tinder är Tinder är Tinder.

Var landar jag i att "det inte minskar chansen för seriösa relationer"? Igen; bild eller det hände inte.

Så. Vad vill du ha sagt? Mer än att lägga hittepåord i min mun. Vill du diskutera får du allt se till att snyta näsan, kamma luggen, dra upp byxan och komma med något konkret.
Citera
2020-09-17, 11:22
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Håller faktiskt med, jag svarar inte ens på 10% av de som skriver först till mig på tinder. "Varför svepa ja från första början då?" kan man fråga sig. Jag gör det för jag i stunden ändå anser att personen ser ok ut. Dock har jag kontakt med mer intressanta matchningar och vet vad jag kan få och har ingen lust att skriva med alla. Man kan absolut nå fram till mig med mindre fördelaktigt yttre men då ska man vara väldigt rak på sak och inte söka att utveckla någon typ av seriös konversation. Jag har noll lust att svara på frågor om hur "Jag mår denna fantastiska måndag?"(Riktigt exempel...) för att nämna en. Då måste du minst spela i min liga eller snäppet under för jag ska tycka det är intressant att svara.

Det finns noll poäng att ta illa upp när någon du inte ens träffat i verkligheten slutar svara eller inte svarar alls. Antingen kanske du inte är intressant nog eller så finns det en miljon andra anledningar till varför de inte orkar svara. Jag får personligen svårt att svara om jag dejtar någon jag blivit kär i till exempel eller om jag mår psykiskt dåligt vilket händer ganska ofta. Jag har bara kapacitet att skriva mer seriöst med 1-2 tjejer åt gången, ibland ingen. Kan mycket väl vara samma sak för tjejerna. Jag har vart med om tjejer som inte svarade först men som svarar nån månad senare eller som nappar när man skriver när man sett att de uppdaterade bion. De kanske dejtade någon under tiden ni matchade och inte hade lust att svara då men det inte fungerade och nu är de redo att träffa någon ny. Upplever att detta kan vara ganska vanligt. Jag har väldigt svårt iaf för att ha känslor för fler samtidigt och har svårt att släppa en person jag har känslor för vilket nog gör att jag upplevs som väldigt off om jag skriver med någon när jag är kär eller sårad.

Något intressant jag tror är dock att många tjejer nästan enbart skriver först till sin absolut snyggaste matchning som troligen är flera ligor över dem själva. Har hört en del som säger "Jag skriver gärna först men killarna svarar inte". Skriver du till en kille först och inte får svar beror det oftast på att han hugger lite vilt med yxan och du inte var så intressant efter närmare eftertanke. Om en lika snygg tjej skriver först till mig kommer jag alltid att svara hyffsat snabbt, om jag är aktiv på appen överhuvudtaget såklart.

Sen ska jag vara helt ärlig med att jag samlar matchningar lite också och tycker bekräftelsen är nice även om jag inte ens har för avsikt att skriva med andra. Tror många tjejer är likadana och knappt vågar skriva med någon överhuvudtaget. Var på dejt med en tjej som inte dejtat på 2 månader och sa att hennes vänner nästan aldrig gick på dejter. Så många kan falla i den kategorin.

Det jag har noterat, hos mig själv och andra, är att man sveper lite på måfå. Man högrar någon man i stunden tänker kanske kan vara något. Och den där stunden; den kan vara påverkad av ensamhet, ångestpåslag, alkohol, bekräftelsebehov, intentionen att ge alla en chans, allmänt ofokus, att man pga solljus eller annat ens inte ser skärmen ordentligt etc.

Många tycks dra alltför stora växlar på ett högrande. Att det på något sätt skulle betyda att man i och med högersvepet lovar bort sig själv och sin tid. För mig är det ganska självklart att det inte är så.

Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Jag förstår vad du skriver. Idag måste man utgå ifrån att det man ser är fejk och att det man ser är inte det man får. Jag förstår det men jag gillar det inte. Förtroende är extremt viktigt för ett samhälle och börjar medborgarna misstro varandra i hög utsträckning, vad får vi då för samhälle? Inget som jag vill ha i alla fall.

Jag håller med Talkthewalk att det heller inte skapar lyckliga människor utan gör folk bara än mer osäkra. Osäkerhet skapar i sin tur missförstånd som kan leda till olyckliga och helt onödiga saker. Jag förstår att nyttjandet av antidepressiva medel ökar. Tinder har garanterat bidragit till den ökningen. Sedan förstår jag också att det finns personer som du empoisonne, som kan hantera det men den stora massan tror jag inte kan det.

Jag personligen skulle säga att samhälleligt förfall i allmänt och medborgarnas förtroende för varandra och de folkvalda har med annat än Tinder att skaffa så det lämnar jag därhän ty detta är trots allt tråden om Tinder.

Jag har en annan upplevelse av Tinder. De flesta kan hantera det och förstår att det blott är en förlängning av den snabba köttmarknanden. Men så har jag ju också varit med ett tag. Jag skulle dock inte säga att Tinder skiljer sig så vansinnigt mycket från köttmarkanden IRL. Mer än att personer som inte har utseendet med sig men har sociala skills har det betydligt lättare IRL än på Tinder.

Nu vet jag knappt ens vad det är vi diskuterar. Är inte det här självklarheter?
Citera
2020-09-17, 11:32
Medlem
Citat:

Ja jo, alltså jag köper konceptet med en 6-7 år gammal bild. I detta fall ditt exempel på 2014. Men ser annars inte själv kopplingen till att visa sitt sanna ja(utan filter) med hur olika evenemang betalas på. Men absolut, det är ganska simpelt att se just de tillgängliga filterna som finns på snapchat, instagram med mera. Både gamla bilder, och löjliga filter är båda lika dåligt i längden. Oseriöst om något och många röda flaggor i sig.

Använder du själv dessa filter, och isåfall vad är egentligen själva syftet med att inte visa hur ’du’ verkligen ser ut?
Citera
2020-09-17, 11:49
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Ja jo, alltså jag köper konceptet med en 6-7 år gammal bild. I detta fall ditt exempel på 2014. Men ser annars inte själv kopplingen till att visa sitt sanna ja(utan filter) med hur olika evenemang betalas på. Men absolut, det är ganska simpelt att se just de tillgängliga filterna som finns på snapchat, instagram med mera. Både gamla bilder, och löjliga filter är båda lika dåligt i längden. Oseriöst om något och många röda flaggor i sig.

Använder du själv dessa filter, och isåfall vad är egentligen själva syftet med att inte visa hur ’du’ verkligen ser ut?

Är det något som jag har skrivit som föranleder dig att tro att tro att jag framställt mig själv som en halvkatt med blänkande ögon? Om ja, vad?

Så här; jag förstår att man tycker att det är coolt att visa upp en bild där man har varit i Alperna och åkt skidor. Det är dessutom något kul och oavsett hur dålig man är på att åka skidor och hur de facto ointresserad man än är så är det något man kan använda för att visa att man är aktiv, reser, har ett liv etc.

Men ptja, det ändå något män använder sig av för att visa upp en sida av sig själv. Och well, är det arbetsgivaren som har stått för fiolerna och man själv är en ytterst medioker skidåkare (knappt ens det) men ändå medelst bilden vill ge sken av att man är äventyrlig och har dyra fritidsintressen så är det närmast att jämställa med den hyrda sportbilen. Förstår du vad jag menar?

Du anar inte hur många skid/dyk/surfbilder man som kvinna sveper igenom. Eller det gör du kanske? Vet inte.

Det måste man ha med i beräkningen när man sveper. Djurfilter = personen ser ut på att annat sätt. Skid/dyk/surfbilder = personen har åtminstone gjort det här en gång i livet men det betyder inte att det är en återkommande del av vederbörandes liv.
Citera
2020-09-17, 11:53
Medlem
brianmolkos avatar
Hur väljer tinderappen ut vilka du kan göra like eller dislike på innan du börjat ?
Citera
2020-09-17, 12:57
Medlem
Citat:
Du anar inte hur många skid/dyk/surfbilder man som kvinna sveper igenom. Eller det gör du kanske? Vet inte.
Anar du hur mycket skid/dyk/surfbilder som en man sveper igenom?

Jag är bara intresserad av vad en kvinna tror att andra kvinnor har för bilder, så inte menat att vara dryg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in