Citat:
Ursprungligen postat av
candyboot
HAHA!
Carl Phillip har inte blivit ''groomad, manipulerad, och grundlurad'', av Sofia. Vet du ens vad dessa ord betyder? För du använder orden totalt felaktigt.
"manipulerad" och "grundlurad" använder jag i alla fall helt rätt. "groomad" var det någon annan som använde, angående att Sofia under lång tid följde efter C P överallt där han kunde vara, på hotspots för unga överklassmänniskor (typ Båstad), ställde sig in för rätt personer för att bli bjuden till samma fester och sådana saker. Och då tog jag efter ordet, men det är inte helt rätt - jag kollade upp det nu. Grooming är när en vuxen fångar in ett barn. (C P är i och för sig ett barn till intelligensåldern sett...)
Vet inte vad man ska kalla det för då - "stalking" är inte riktigt rätt heller. Borde finnas ett ord för beteendet, som inte är helt ovanligt bland kvinnor. En av Glenn Hyséns fruar (Helena tror jag att det var) gjorde ju samma sak - letade efter honom i Göteborgs nattliv, överallt där han kunde vara. När det inte lyckades, tog hon till ett ännu fulare knep. (Följde efter honom med bil, låtsades att hennes bil hade gått sönder och att hon behövde hjälp att laga den av en stor, stark man. Fastän han var gift.)