2020-05-06, 17:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag erkänner att jag gick lite väl hårt åt Kates utseende men det var i rritation över hur hon och hennes skallige make gömmer sig i palatset. Och hon har aldrig haft ett riktigt jobb.

Jag tror att Diana skulle varit stolt över prinsessan Meghan som tagit fram det bästa hos Harry.

Om det går som det engelska folket hoppas kommer Meghans drottningporträtt snart att finnas på varje mynt och varje sedel i England. Redan lika omtyckt som Diana var enligt min bedömning. Redan "Englands rose" tror jag.

Nej, men det behöver väl inte vara någon nackdel, under de omständigheterna? Hennes föräldrar är välbärgade, hon var hemmadotter innan hon gifte sig, och hjälpte väl till lite i firman samtidigt som hon skaffade sig kunskaper och färdigheter inför sin kommande roll i livet. (Hon var nog rätt säker på att William skulle gifta sig med henne.) Det ser jag inget fel i? Camilla har inte heller haft ett avlönat arbete, så vitt jag vet.

I alla fall enligt traditionella kungliga (och även adliga) normer, så är det mycket värre att ha varit skådespelerska, varietédansös, schlagersångerska eller liknande - än att ha varit hemmadotter och inte arbetat alls. I TV-SERIER dessutom - om M åtminstone hade varit karaktärsskådespelerska och spelat Shakespeare-roller på någon ansedd scen...
Citera
2020-05-07, 10:20
Medlem
Korrekt. Britterna snarare föraktar Meghan och Prins Harry för vad de har gjort mot deras drottning. Meghan är knappast populär och kommer inte att bli någon drottning, Prins Harry är långt ifrån tronen.
Citera
2020-05-07, 10:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Korrekt. Britterna snarare föraktar Meghan och Prins Harry för vad de har gjort mot deras drottning. Meghan är knappast populär och kommer inte att bli någon drottning, Prins Harry är långt ifrån tronen.

Ja, och han har ju själv sagt upp sin "kunglighet". Han skulle inte bli monark mer, ens om William och alla hans barn skulle avlida i t.ex. ett terrorattentat. Det skulle i så fall bli först Prins Andrew (efter Kronprins Charles såklart), och sedan - hemska tanke - Andrews äldsta dotter Prinsessan Beatrice "tokiga hattar" av York...
Citera
2020-05-07, 12:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och han har ju själv sagt upp sin "kunglighet". Han skulle inte bli monark mer, ens om William och alla hans barn skulle avlida i t.ex. ett terrorattentat. Det skulle i så fall bli först Prins Andrew (efter Kronprins Charles såklart), och sedan - hemska tanke - Andrews äldsta dotter Prinsessan Beatrice "tokiga hattar" av York...

Det kan han bli och hans barn. Det är en skild lagstiftning. Vår egen Viktoria ingår ju i den där listan utan att tillhöra brittiska kungahuset.

Citat:
Is Prince Harry still in line for the throne?

Prince Harry maintains his position in the line of succession - he is 6th in line to the British throne, after his father, brother, and his children.

Succession to the throne is based on legislation including the Succession to the Crown Act, which includes the Act of Settlement, so only an Act of Parliament could remove someone from the line of succession.
https://www.express.co.uk/news/royal/1271587/Prince-Harry-news-is-Prince-Harry-still-in-line-of-succession-royal-family
Citera
2020-05-07, 12:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kan han bli och hans barn. Det är en skild lagstiftning. Vår egen Viktoria ingår ju i den där listan utan att tillhöra brittiska kungahuset.

OK. Men det vore fult och futtigt, om det skulle passa att komma tillbaka till kungahuset som kung, när det inte passar nu...
Citera
2020-05-08, 15:12
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Nej, men det behöver väl inte vara någon nackdel, under de omständigheterna? Hennes föräldrar är välbärgade, hon var hemmadotter innan hon gifte sig, och hjälpte väl till lite i firman samtidigt som hon skaffade sig kunskaper och färdigheter inför sin kommande roll i livet. (Hon var nog rätt säker på att William skulle gifta sig med henne.) Det ser jag inget fel i? Camilla har inte heller haft ett avlönat arbete, så vitt jag vet.

I alla fall enligt traditionella kungliga (och även adliga) normer, så är det mycket värre att ha varit skådespelerska, varietédansös, schlagersångerska eller liknande - än att ha varit hemmadotter och inte arbetat alls. I TV-SERIER dessutom - om M åtminstone hade varit karaktärsskådespelerska och spelat Shakespeare-roller på någon ansedd scen...
Nej du har nog rätt

Hursomhelst verkar Prinsessan Megh ha hittat sig en liten stuga på andra sidan Atlanen.

Jag misstänker att du liksom jag förbeställt deras bok "Finding freedom". En skattkammare att läsa, läsa om och läsa högt ur.

Det enda molnet på himlen därborta är väl "pappan" som i tid och otid ger taskiga intervjuer för några hundralappar. Det känns som om vemsomhelst i Compton kan vara hennes pappa utom han Hade jag varit prinsessan hade jag omedelbart krävt en faderuskapsutredning.

Källa

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8297083/Meghan-Harry-living-Tyler-Perrys-18-million-hilltop-mansion-Beverly-Hills.html
Citera
2020-05-08, 16:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/kungligt/meghans-jakt-pa-lyxhus-for-200-miljoner-kronor/
Vem är förvånad över att Meghan drog Harry till Beverly Hills, Los Angeles, i slutändan? Och över att de letar snuskigt dyra, och vräkigt och onödigt lyxiga hus? Inte jag! Harry är ett mähä som går i fruns ledband!

Mycket kan man säga om Harry, men jag tror inte han är ett mähä. Han deltog ju i strider i MÖ. Han är Apache-helikopterpilot och det är inget för tunnisar. Jag tror däremot att Harry är emotionellt skadad från barndomen. Att vara så liten när mamman flöjtade runt med en arab i pressen och sedan förlora henne i den åldern. Fy fan, stackars kille. Till på köpet har han sannolikt fått höra tillräckligt mycket om att prins Charles inte är hans biologiska pappa utan att det är James Hewitt, mammans älskare. Tro fan att det kan sätta sina spår i en sådan killes uppväxt. Dessutom tror jag att han lurats iväg till Epsteins ö och där drogpåverkad filmats göra saker som inte får komma ut. Därefter blev han globalisternas bitch. Gift dig med M. De klipp jag sett av honom verkar han allt annat än glad och avslappnad bredvid henne. Prins Andrew verkar dock vara ett avskyvärt jävla kräk. Prins Harry lurades in och prins Andres såg en möjlighet. Så tror jag.

En annan som jag uppfattat är kontrollerad på samma vis George Clooney. Han såg jävligt obekväm i de klipp jag sett med honom och hans fru. Nu verkar det dock som att hans fru är en man, precis som i fallet med Obamas och David Bowies "fruar".

Citat:
Av samma skäl, som folk fattar att vår egen C P blivit groomad, manipulerad och grundlurad av Slitzerella. Livserfarenhet, människokännedom. Man känner igen typerna, helt enkelt.

Att kungabarnen följer vanliga människor kan jag förstå eftersom jag gissar att det kan vara rätt sliskiga typer i kretsarna runt dem. Samtidigt tycker jag det är brist på omdöme av CP och Sofia. Han borde valt någon utan hennes bakgrund och hon borde begripit att detta var en relation att tacka nej till. Nu är det som det är och man får hoppas att hon sköter sig i sin roll och utanför.

Jag uppfattar alla kungabarnen som fina människor. De får ju inte yttra sig om politik, men jag hoppas att de kan vara en sammanhållande kraft i framtiden när landet ska rensas. Om de propagerar för multikulti osv så är nog deras dagar som Högheter räknade.

Citat:
Konstigt, du ser något som jag inte alls ser. Jag tycker att Harry verkar snäll, trevlig och välmenande - men också naiv och lättlurad. Tyvärr hör det ofta ihop...

Så uppfattar jag honom också. Jag tror han är tvingad eller manipulerad in i detta och man har hållhakar på honom så han inte kan backa ur. I alla fall inte enkelt. Jag hoppa han väljer att träda fram oavsett vad han gjort och avslöja dem än att han "råkar ut för en olycka".

Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Det ska bli intressant att se hur länge det här kommer att hålla.
Undrar hur lång tid det tar innan den snälla men lättstyrda Harry vaknar upp och inser att jetsetlivet Meghan vill ha inte passar honom alls.
Tror att inom en inte alltför lång tid kommer den stackars kraken att må riktigt jävla dåligt då Meghan styr undan hans vänner och enbart godkänner dem som kan ge henne själv fördelar i hennes s k arbetsliv. Dessutom använder hon Harry och hans kontakter som en plog för att försöka ta sig fram i jobbsökandet.

Usch jag gillar inte den där Meghan. Hon känns mycket obehaglig trots att hon vill framstå som så mjuk och fin. Nä hon är en riktig skitapa.

Instämmer. Hon är värsta sorten.

Citat:
Ursprungligen postat av Mali09

Så uppfattar jag det också, i alla fall M. Jag tror folket känner med sin prins, även om han inte skulle vara prins Charles äkta son. Han är drabbad av yttre omständigheter som han redan i starten av livet inte kunde påverka.
Citera
2020-05-08, 16:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Mycket kan man säga om Harry, men jag tror inte han är ett mähä. Han deltog ju i strider i MÖ. Han är Apache-helikopterpilot och det är inget för tunnisar. Jag tror däremot att Harry är emotionellt skadad från barndomen. Att vara så liten när mamman flöjtade runt med en arab i pressen och sedan förlora henne i den åldern. Fy fan, stackars kille. Till på köpet har han sannolikt fått höra tillräckligt mycket om att prins Charles inte är hans biologiska pappa utan att det är James Hewitt, mammans älskare. Tro fan att det kan sätta sina spår i en sådan killes uppväxt. Dessutom tror jag att han lurats iväg till Epsteins ö och där drogpåverkad filmats göra saker som inte får komma ut. Därefter blev han globalisternas bitch. Gift dig med M. De klipp jag sett av honom verkar han allt annat än glad och avslappnad bredvid henne. Prins Andrew verkar dock vara ett avskyvärt jävla kräk. Prins Harry lurades in och prins Andres såg en möjlighet. Så tror jag.

En annan som jag uppfattat är kontrollerad på samma vis George Clooney. Han såg jävligt obekväm i de klipp jag sett med honom och hans fru. Nu verkar det dock som att hans fru är en man, precis som i fallet med Obamas och David Bowies "fruar".

Att kungabarnen följer vanliga människor kan jag förstå eftersom jag gissar att det kan vara rätt sliskiga typer i kretsarna runt dem. Samtidigt tycker jag det är brist på omdöme av CP och Sofia. Han borde valt någon utan hennes bakgrund och hon borde begripit att detta var en relation att tacka nej till. Nu är det som det är och man får hoppas att hon sköter sig i sin roll och utanför.

Jag uppfattar alla kungabarnen som fina människor. De får ju inte yttra sig om politik, men jag hoppas att de kan vara en sammanhållande kraft i framtiden när landet ska rensas. Om de propagerar för multikulti osv så är nog deras dagar som Högheter räknade.

Så uppfattar jag honom också. Jag tror han är tvingad eller manipulerad in i detta och man har hållhakar på honom så han inte kan backa ur. I alla fall inte enkelt. Jag hoppa han väljer att träda fram oavsett vad han gjort och avslöja dem än att han "råkar ut för en olycka".

Instämmer. Hon är värsta sorten.

Även de störste av fältherrar, kan vara mähän inför ragatan därhemma!

Du är ju värre på konspirationsteorier än vad jag är!
Citera
2020-05-08, 16:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Om det går som det engelska folket hoppas kommer Meghans drottningporträtt snart att finnas på varje mynt och varje sedel i England. Redan lika omtyckt som Diana var enligt min bedömning. Redan "Englands rose" tror jag.

Tror du ganska grovt missförstått opinionen bland det brittiska folket. Alla tycker förstås inte lika, men den allmänna opinionen är helt klart att man ogillar Meggan och anser att hon lindat Harry kring fingret och dragit honom i fördärvet.
Citera
2020-05-08, 16:38
Medlem
AnythingGoess avatar
Citat:
Håller inte med här.

Prinsessan Meghan är så kungahuslig jämfört med den där hemska Kate Middleton. Pojkaktig utan kurvor. Som ständigt kallas för Wrinkelton av adeln och allmogen på grund av sitt åldriga ansikte.

Prinsessan Meghan kommer alltid att vara en hjältinna i mina ögon oberoende av hur hon uppför sig. Jag är inte överraskad av att drottningen sa att hon gillade Meghan "very much". Prinsessan Meghan har också ett sjätte sinne för att välja kläder vilket klart framgår av fotona av henne i persikofärgad dress.

Jag kan knappast vänta på ögonblicket när hon får toppjobbet som Englands rättmätiga drottning och jag kommer att lyssna andäktigt på de tillfällen när hon talar till det engelska folket.

Snubblade över den här tråden och var tvungen att bild-googla snabbt. Kate är 38 år. Hon ser ut som 38 år. Du vet, precis som 38-åriga kvinnor ska göra. Jag finner henne väldigt attraktiv. Kan du inte lägga upp en bild på dig?
Citera
2020-05-08, 18:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Även de störste av fältherrar, kan vara mähän inför ragatan därhemma!

Du är ju värre på konspirationsteorier än vad jag är!

Han har ju figurerat i opassande sammanhang under åren. Jag uppfattar honom som en snäll kille men som blivit vilseledd/manipulerad/utnyttjad.
Citera
2020-05-08, 19:39
Medlem
Harry och Meghan är så lagom populära bland befolkningen idag, efter att ha svikit den hyggliga gamla Drottningen. Prins William torde vara bättre sedd och betraktas som en eventuell tronföljare, snarare än den enkelspårige och lättlurade Prins Charles. Prins Andrew har efter historien med Epstein blivit en Driftkucku som inte kan tolereras som tronföljarkandidat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in