2020-09-15, 23:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Knatos" tycks ha ett säkert alibi.
Han var i Kina.

Ur förhör med Joha*nsson, Ken*neth

Lena låg med Stefan under förhållandet med Mats. Ken*neth visste om det och pratade med
Lena om att det inte var okej och att det inte kändes bra för honom att veta om det då han och Mats är vänner. Kenn*eth vet inte om Mats vet hur relationen mellan Lena och Stefan sett ut men Mats hatar Stefan. Det framgår också i Messengerkonversationen. Lena berättade inte för Mats att hon hade en sexuell relation med Stefan, men hon berättade att Stefan var dum och hotade henne.

Lena och Stefan har haft ett förhållande i sex år. Lena vigde Stefan och Hanna då de gifte sig. Hon sjöng för dem under vigseln. Något år efter det inleddes förhållandet.

s. 446

Lena låg i princip med Stefan två, tre gånger i veckan, efter klockan tolv. Hanna, Stefans
förra fru, tog sömntabletter och Stefan kunde därför smita ut. Lena har vid något tillfälle
skickat information från appen Endomondo där man kan se "spår" på hur Stefan går till
hennes bostad som loggats av en GPS. Ken*neths uppfattning är att Lena och Stefan träffats hos Lena på nätterna de flesta gångerna. Stefan har varit ute och gått runt elva, tolv och gått in till Lena via altandörren som hon lämnat öppen.

Lena och Stefan har, under många år, skickat nakenbilder till varandra. Ke*nneth säger att
Stefan haft tillgång till visnings lägenheter kopplat till sig jobb. Där träffades Lena och Stefan. Det finns skärmdumpar i konversationen där Stefan fotat från lägenheter och skickat till Lena.
De möttes ofta upp inne i stan. Det var en cykelsträcka på 15-20 minuter hem och på så sätt fick de tid med varandra

Kenn*eth och Lena fick en "fling" på tråden och det blev en konflikt mellan dem. Ken*neth var.tuff mot Lena och pressade henne genom att säga att det skulle gå åt helvete för henne om hon inte gjorde något åt sin kontakt med Stefan. Det var Ke*nneth som fick Lena att anmäla Stefan till polisen för det han gjort mot henne. Lena lyssnade på det Ken*neth sa. Han sa åt henne att hon fick göra som hon ville.

Det slutade med att Lena bjöd hem Hanna till sitt köksbord någon gång under förra året och
berättade allt för henne. Lena orkade inte bära det mer. Lena berättade för Hanna att hon haft
ett förhållande med hennes man. Hanna hade varit misstänksam innan mötet. Efter mötet
mellan dom tvingade Hanna Stefan att blocka Lena på Facebook. Det är de dem pratar om på
Flashback nu, varför konversationerna försvann

Det Ken*neth berättar har han fått veta från Lena.

s. 447

Kenn*eth höll på att ramla in i en relation med Lena. Hon har sovit över någon gång efter en skidtävling. När de närmade sig att bli en relation så blev det inget. De har inte haft en sexuell relation.

Kenn*eth säger att en anledning till att det skar sig mellan honom och Lena var att han ville berätta för Mats om att hon hade en relation med Stefan. Han hamnade i ett dilemma där han svek Mats.

Ken*neth ombedes berätta om Lena

Lena var charmig. Att hon skulle ha någon annan kärleksrelation än till Stefan vet inte
Kenn*eth något om, Lena umgicks mest med män. Hon kunde cacha i grupper med kvinnor
och män, men när hon var med någon själv då var det mest män. Lena var attraktiv och hade
en utstrålning. Hon var kramig, frän, gosig, artikulerad. Kenn*eth säger att han pratat med
flera personer om det som hänt Lena, den delade uppfattning bland dem om Lena är att hon.var flörtig.

Hon åkte till Stockholm till någon och bodde där. Ken*neth minns inte vad han heter.
Utifrån Ken*neths uppfattning var Lena och mannen vänner, inget mer.
Ke*nneth säger att hans relation till Lena var så bra att om hon sa att hon inte låg med någon, då gjorde hon inte det.

s. 448

Under sista tiden har Ken*neth och Lena inte haft kontakt. Det skar sig någonstans. Ken*neth gick på henne ganska hårt och sa åt henne att om hon inte gjorde något åt sin situation så kommer det att bli en katastrof.

I konversationen framgår också hur Kenn*eth och Lena kom varandra nära men att hon blev
besviken på honom för att han släppte sina känslor och inte höll distansen till henne. Det sker sig under vintern förra året, -17.
Lena har haft fullt upp med kontakt med Stefan, hon har aldrig aldrig släpp Stefan. Hon ville inte öppna sig mer om honom utan stängde igen. Kenn*eth beskriver Lena som duktig på att."stänga igen".

s. 449

Lena låg med Stefan under förhållandet med Mats. Ken*neth visste om det och pratade med Lena om att det inte var okej och att det inte kändes bra för honom att veta om det då han och Mats är vänner. Kenn*eth vet inte om Mats vet hur relationen mellan Lena och Stefan sett ut men Mats hatar Stefan. Det framgår också i Messengerkonversationen. Lena berättade inte för Mats att hon hade en sexuell relation med Stefan, men hon berättade att Stefan var dum och hotade henne.

Kenn*eth säger att en anledning till att det skar sig mellan honom och Lena var att han ville berätta för Mats om att hon hade en relation med Stefan. Han hamnade i ett dilemma där han svek Mats.

Ken*neths uppfattning är att Lena och Stefan träffats hos Lena på nätterna de flesta gångerna. Stefan har varit ute och gått runt elva, tolv och gått in till Lena via altandörren som hon lämnat öppen.

Undrar om hon lämnat den öppen för honom
14 maj -18?
Hon verkar inte varit speciellt säkerhetsmedveten. Vem som helst kunde ju
ha kommit in.

Ken*neth var.tuff mot Lena och pressade henne genom att säga att det skulle gå åt helvete för henne om hon inte gjorde något åt sin kontakt med Stefan. Det var Ke*nneth som fick Lena att anmäla Stefan till polisen för det han gjort mot henne.

Så det var därför hon gjorde ofredandeanmälningen.

Under sista tiden har Ken*neth och Lena inte haft kontakt. Det skar sig någonstans. Ken*neth gick på henne ganska hårt och sa åt henne att om hon inte gjorde något åt sin situation så kommer det att bli en katastrof.

Var han den enda som brydde sig så mycket
så att han vågade säga emot henne?

Lena har haft fullt upp med kontakt med Stefan, hon har aldrig aldrig släpp Stefan. Hon ville inte öppna sig mer om honom utan stängde igen. Kenn*eth beskriver Lena som duktig på att "stänga igen"
.

Synd att hon inte "stängde igen" mot SD.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-16 kl. 00:13.
Citera
2020-09-15, 23:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

rt är för att DU valt att låta henne ha kontroll över din telefon, dina konton, ditt liv

"om du inte vill ta eget ansvar för din äckliga sekretess som dina ruttna val av livegenskap tvingar oss till"

Tror du på det där med att MGM var livegen..? - Det gör inte JS (A17, s. 37):
Citat:
J hörde att H fick frågor under rättegången om hon varit tvungen att filma sin omgivning för att visa S, det har J aldrig hört talas om eller upplevt.
Däremot njöt han av att spela ut kvinnorna mot varandra: att kunna plåga LW med sitt ideliga rt:ande - och att underhålla HD med olika skrönor om LW:s framfart. - HD fick veta att LW var sjuk, och LW hur dags den håriga tg somnade... Sedan fick LW höra att HD förbjudit honom att hälsa på henne, medan HD:s samtalstant efter livfulla beskrivningar med ursprung i MGM:s betraktelser rekommenderade fullständig avhållsamhet från LW. - Trots dessa försiktighetsåtgärder inkl. bannlysning av LW blev det skilsmässa - och MGM lär t.o.m. ha släppt in den sjukligt besatta LW på sitt kontor den 11 maj, en historisk dag som felaktigt gått till historien som Ö-bro blodbad - vilket vi nu vet ägde rum 3 dagar senare.
Citera
2020-09-15, 23:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tingsrättens dom sid 55-56 förhåller sig till påståendet här;
Ja, men då hade inte JS fått komma till tals. - Och när menar TR att HD skulle ha läst Expressen..? - TR är ute och cyklar värre än t.o.m. MGM när de inte kan hålla reda på vem som sagt vad - och när.
Citera
2020-09-16, 01:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du får tro vad du vill om LW och hennes föräldrar kan bara konstatera att vi tycker olika.

Du och Lena verkar också tycka olika.

Citat:
Lena Wesström
sedan mamma och pappa hemma. Trassligt som tusan. Från varsin trassig familj, på olika sätt
23 aug 2017 21 :33

Lena Wesström
Trassel med min bror, big time
23 aug 2017 21 :33

Lena Wesström
Kärv och torftig miljö under uppväxten, både materiellt och socialUkänslomässigt. Mina föräldrar är
inskränkta, begränsade människor som aldrig fått blomma ut, förmådde inte så mycket
23 aug 2017 21 :34
Citera
2020-09-16, 02:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har förstått det som att du har läst huvudprotokollet och där har du den informationen.
I polisens händelserapport ringer UW in kl 22.57 för att NW vill hämta lite saker i radhuset. Han får svar 23.07 när man kollat av med JFUL att det är ok att gå in.
Informationen finns på två ställen och i det bandade LKC-samtalet (aktbilaga 158) får vi veta konkret vad som sades. Där vill NW in för att "kolla igenom hennes hus". Ingenting nämns om att han vill hämta lite saker. UW säger i detta samtal att "vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte vill att vi ska gå in".

Så min fråga kvarstår. Kan detta bli till rimligt tvivel för försvaret?

Obegripligt! Hur många missar har polisen
gjort i den här utredningen?

Två personer som borde vara högt på listan av
misstänkta får tillåtelse att gå in och kanske
förstöra bevis eller plantera bevis mot GM.
Citera
2020-09-16, 02:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det var som att Lena levde ett hemligt liv som väldigt få personer kände till.

Lena behövde alltid ha ett manligt intresse i sitt liv, något man kanske kan likna vid ett missbruk. Så var det både innan och efter relationen med Ulf.

Förhören med Jen*ny är väldigt intressanta.
Hon verkar ha vetat det mesta om LW och är
ärlig och undanhåller inte något för att skydda
LWs rykte. För henne verkar det vara viktigare
att berätta sanningen så att rätt GM kan
hittas och fällas.

Man noterar att LW o SD i alla fall hade det gemensamt att de hade liten eller obefintlig relation till sina föräldrar. I den förras fall men kanske i bådas anar man möjligen en tragik rörande föräldrarollen. Där de kanske också konvergerar mot varandra. Vem har sagt att det är enkelt?
Citera
2020-09-16, 02:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tidigt förhör med Stefan maj-18.

Aktbil 147, sid 63

"PS: Har du varit och smygit utanför hennes hus och tagit några bilder nån gång?
MT: Ja det, det där är ju jätteroligt, det är en, en grej som jag gjorde förut ett tag äh ...
PS: Varför gör du deu?
MT: Det var för att inte ringa på ringklockan när hon hade barn, så, när jag skulle komma så
tog jag, hon sitter ju alltid med ryggen mot fönstret, tog jag en bild på henne och skicka till
henne i messinger istället eller nån annan chattfunktion. Ehh och det liksom det finns ju,
hundratals såna bilder genom åren
"

sid 65

"MT: Men det var vår vanliga hälsning liksom, nu är jag här, äh det var liksom ...
Ps: Inte att du ska visa ...
MT: Öppna dörren.
PS: Att jag ser dej?
MT: Ehh nej för, om det nu finns hundra såna bilder så är nittiosju av dom på bara hennes
rygg, och så kommer hon och öppnar dörren det är liksom.
PS: Har du, har du tagit när hon sitter och (ohörbart) till exempel vid köksbordet?
MT: Vad sa du om?
PS: När hon sitter själv inne i sitt hus vid köksbordet?
MT: Ja det är ju det jag säger ...
PS: Ja.
MT: Nittiosju av bilderna är ju såna ...
PS: Ja men varför ...
MT: Och ...
PS: Gör du det?
MT: Då tar hon upp telefonen och så ser hon och så här smilar hon och sen så går hon och
öppnar dörren.
"

Juli- 18:
Här nämner han inget om att han "brukar" fota henne utanför som en hälsning att han är på oväntat besök. Nu är det vanliga, att han knackar, för att ta hänsyn till barn mm. Plötsligt var det glömt, hur vanliga hälsningen var:

A 147, sid 512

"MT: Ja jag har en egen kod, antar att det kan va de som ä de intressanta ... ehh men ofta så
knackar jag på bara, på fönsterbrädan å hon öppnar
"

s 513

"MT: Nä jag går helt vanligt, ehhjajag går ju i allmänhet inte in utan att hon har öppnat
dörren, så jag knackar på på fönsterbrädan å om de då är fritt fram från barn eller, om nu
mamman är där eller ja, ja jag knackar på så kommer hon å öppnar då, de är de vanliga.
"

[...]

"MT: Näej ja något har de säkert blivit, inte särskilt medvetet, jag tycker de, de har liksom va
lite roligt å (knackar) knacka på så, de har bara blive en vana ehh, men ja, jag har nog blivit
lite mera, att ja ringer på eller möjligen kanske går in ehh med kod själv eller. Hon är, hon har
inte så ofta låst så, jag menar då så behöver man inte slå nån kod utan de är bara å gå in
F: Ringer ni inte innan eller?
MT: Näe oftast har vi nån kommunikation innan att, vi ses i kväll, ja kommer efter elva eller,
ja ... Men ganska så ofta så har ja liksom överraskat också
"

Du vet mycket väl att LW har godkänt och
berättat om fotograferingen genom fönstret
och att han hade nyckel till henne.

Du brukar anklaga andra för att utelämna
fakta och förvränga sanningen.

Citat:
2016-11-11 Ur förhör. Ofredande.

2016-11-16

Han tar kort på mig när han ser mig i fönstret sen skickar den till mig, det är en kul grej
bara. Det har vart lite kul sätt ett busigt sett att säga att han är här.
Han älskar att smyga och överrakas. Ibland smyger han in i lägenheten och smyger på mig, han tycker det är kul. Jag brukar inte låsa utan han får gå in. Han har haft min nyckel också jag har inte tyckt att det har varit konstigt, han fick gå in.

s. 5-13

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:38cdeeebce5a36ed456c5b7883cf7e8e
Citera
2020-09-16, 07:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../

Ken*neths uppfattning är att Lena och Stefan träffats hos Lena på nätterna de flesta gångerna. Stefan har varit ute och gått runt elva, tolv och gått in till Lena via altandörren som hon lämnat öppen.

Undrar om hon lämnat den öppen för honom
14 maj -18?
Hon verkar inte varit speciellt säkerhetsmedveten. Vem som helst kunde ju
ha kommit in.

/../

Intressant om altandörren, den möjligheten har jag också funderat på.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citera
2020-09-16, 08:01
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man noterar att LW o SD i alla fall hade det gemensamt att de hade liten eller obefintlig relation till sina föräldrar. I den förras fall men kanske i bådas anar man möjligen en tragik rörande föräldrarollen. Där de kanske också konvergerar mot varandra. Vem har sagt att det är enkelt?

Nej känslan man får är att de båda var fast i en dödsdans och att ingen av dem förmådde att bryta. SD manipulerade både HD och LW i nån slags dödsdans som var dömd att sluta farligt för någon. Och LW var besatt av honom. Det handlar inte om kärlek utan om besatthet. Hon var medveten om hur sjukt det var men hon förmådde inte att bryta även om det var det hon behövde. Tragiskt. Fruktansvärt tragiskt.
Citera
2020-09-16, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej känslan man får är att de båda var fast i en dödsdans och att ingen av dem förmådde att bryta. SD manipulerade både HD och LW i nån slags dödsdans som var dömd att sluta farligt för någon. Och LW var besatt av honom. Det handlar inte om kärlek utan om besatthet. Hon var medveten om hur sjukt det var men hon förmådde inte att bryta även om det var det hon behövde. Tragiskt. Fruktansvärt tragiskt.
Inte bara Sd och LW i den dödsdansen, Hanna dansar fortfarande. Undrar när den dansen tar slut..
Citera
2020-09-16, 09:24
Medlem
Citat:
Konversationen ska läsas nerifrån och upp.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:17c48d72d8c8c80ce2819b5acd459dd4

Det går ju inte att förneka baserat på den där galna konversationen turturduvorna emellan att SD verkar ändå mer klar i huvudet än Lena.

Hon hotar och terroriserar och berättar klart och tydligt att hon minsann ska göra livet jävligt tråkigt för SD - OM han inte blir ihop med henne.

SD försöker säga att den stilen inte är framgångsvägen, men Lena vägrar att lyssna.

Tydligen spelade det ingen roll av vilken orsak SD skulle vara ihop med henne: av rädsla eller kärlek eller... Huvudsaken var att hon skulle "vinna".

Varför inte hota med att kasta syra i ansiktet på SD när hon ändå var i farten? Då skulle han förhoppningsvis inte "duga" till någon annan..
Citera
2020-09-16, 09:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant om altandörren, den möjligheten har jag också funderat på.

Bra tänkt. Fyller på med temperaturen vilket kanske är ytterligare en indikation om öppen altandörr.

2018-05-14 12:00 +22C och kväll 23:25: +14C
2018-05-15 12:00 +26C och kväll 23:25: +16C
2018-05-16 12:00: +27C och kväll 23:25: +18C
2018-05-17 12:00: +17C och kväll 23:25: +12C
2018-05-18 12:00: +18C och kväll 23:25: +9C
2018-05-19 12:00: +20C

https://rl.se/vadret/historik.php

Nya rekord för högsta månadsmedeltemperatur -Maj 2018.,

Karlstad 15,5°. Tidigare rekord -14,0° 1889. Startår: 1858
https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/manadens-vader-och-vatten-sverige/manadens-vader-i-sverige/maj-2018-sommarvader-med-rekordvarme-1.134781
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-16 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in