2020-09-15, 14:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har du sett om det står i FUP till vilket konto han gjorde sökningen på "Hitta min android"?
Jag undrar eftersom han har flera konton - sa*bstefan@gmail.com och herrteamdavidss*n@gmail.com. På den sistnämnda gjorde han en återställning av kontot den 20 maj -18 och det vore intressant att se om han fått några frågor i förhör om varför han gjorde det?

Vi vet att SD bl a har raderat 2 mobilmastningar, 16 trådlösa nätverk och 28 platser i sin mobil, men det verkar ju som han även har raderat ett helt Google-konto som han sen återställde 20 maj -18.

Har SD kollat vilka enheter han hade anslutna till sitt Google-konto för "saabstefan" eller kontrollerade han "herrteamdavidsson"? Tyvärr får vi aldrig svar på hur tidslinjerna såg ut och vad som som redigerats i efterhand eftersom undersökningarna startade försent.

Ja, du.
Inte min grej riktigt att förstå sånt där...
Jag hittade allt i A 163, sid 856 och framåt.

Det är ju sökningar flera gånger från mars , april och maj.
Kanske man har frågat mer om det här i förhör än det jag hittade, men jag har inte letat.
Sitter just nu och läser lite allmänt, och kan ju söka på det förstås.

Tror att när de frågade om sökningen 11 maj- 18, då var det med fokus på just den dagen. Förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sökningar på: Hitta, låsa och rensa en borttappad Android·
• Google-konto Hjälp
och liknande på SDs mobil och dator

Här kan man se att SD redan 31 mars 18 gör sökningar på hur man rensar, låser, hittar borttappad Android. Inte trevligt med tanke på vad som har hänt L*ena och hennes mobil att det har rensats lite här och där (minst sagt).

Aktbil 163, del B sid 856-
(mina fetningar)

"Undersökning av beslag 2018-5000-BG50883-1, Samsung Galaxy S6 och
2018-5000-BG50942-1, dator.
IT-forensiker ombads söka efter eventuell information ur beslag 2018-5000-BG50883-l
samt 2018-5000-BG50492-l rörande sökningar gällande "find my android, hitta min android
och liknande
" och detta redovisas i bilaga 1, 2 och 3.
Av bifogad information gällande BG50883-l kan utläsas att sökningar på find my android,
fond my andr, find, hitta and, hitta min enhet, så har detta skett under två olika dagar i
telefonen.
2018-03-31, vid ett tillfälle med start vid ca kl 14.58 och ett tillfälle med start ca kl 15.14 och
ett tillfälle med start ca kl 15.34 och ett tillfälle med statt ca kl 19.38.
2018-04-22, vid ett tillfälle med start vid ca kl 15: 19 och ett tillfälle med start ca kl 20.32 och
vid ett tillfälle med start ca kl 21: 11
Orsaken till mängden träffar i bilaga I och 2 är på grund av att om man varit inne på ett
Google-konto och gjort sökningar eller klickat sig fram så kan detta registreras som en separat
träff. Man kan notera tidsangivelser för jämförelse, då flera träffar har samma tidpunkt.
Det kan noteras att 2018-03-31 kl 15 :00:09 skickar telefonen ett meddelande till Wilma
(0768034666) med en kartbild. Se bilaga 3, förstorad bild bifogas rapporten med filnamnet:
Screenshot_ 20180331-145944.png.
Något liknande återfinns ej vid dom andra tidpunkterna.
Vidare kan en sökning noteras 2018-04-22, vid kl 15: 19 med titeln: Hitta, låsa och rensa en
borttappad Android-enhet - Google-konto Hjälp, vilket syns i bilaga 3.
Vidare kan en sökning noteras 2018-04-22, vid kl 15:43 med titeln: Hitta en borttappad
Android-enhet -Google-konto Hjälp, vilket syns i bilaga 3.
Vidare kan en sökning noteras 2018-04-22, vid kl 21: 11 med titeln: Hitta en borttappad
Android-enhet -Google-konto Hjälp, vilket syns i bilaga 3.
Av bifogad data i bilaga 3 gällande beslag 20 I 8-5000-BG50942-l så har detta endast skett
vid ett tillfälle. Sökningen är dock begränsad från 2017-01-0 I fram till datum för beslag.
Det kan nämnas att ingen begränsning finns för sökning gällande BG50883-l
En sökning kan noteras 2018-05-11 med start vid ca kl 11.32, vilket finns att se i bilaga 3.
Bilaga I - Google Searches - Beslag 20 I 8-5000-BG50883-l
Bilaga 2 - Browser Web History - Beslag 2018-5000-BG50883-l
Bilaga 3 - Chrome Web History - Beslag 20 l 8-5000-BG50942-l
"

Se vidare sidorna 858 och framåt.
Citera
2020-09-15, 16:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
TR gjorde bedömningen att det inte bevisats att SD mördat LW. De anförda skälen inte tillräckliga.
De misstänkta för råckstamordet frikändes i TR. Nu gör hovrätten en annan bedömning. och kommer fram till att VID EN SAMMANVÄGNING av den utredning som åklagaren presenterat ÄR STÄLLT UTOM RIMLIGT TVIVEL att männen medverkat till mord och mordförsök.

Måtte hovrätten i detta mordfall komma fram till samma dom.

Anförda skälen inte tillräckliga? Vi ska vara glada att dom märkligt fantasifulla (skälen) indicierna inte räckte till fällande. Tr & Björn Lindén höll rättssäkerhetens flagga högt och med intelligens och kunskap står emot karraktärsmordet som vore tiden vriden tusentals år tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Samma dom = ställt utom rimligt tvivel men till livstid.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Utam tvekan kommer dom att göra det.
Tittar man på en sammanvägning av utredningen är det solklart att Stefan är en rubbad mördare.
Någon annan tänkbar GM existerar inte, och Lena är död.
Blir löjligt med Sds fanclub som ägnar sig åt att skriva 100 tals inlägg om bla en datoraktivitet som inte bevisar någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är också min övertygelse att HR ändrar domen till skyldig. HR kommer att se att SD är på sannolika skäl skyldig till mordet på LW. Ja detta alibi är rent av löjeväckande. Ingen levande själ har sett pellejönssen sittande framför datorn.

Emedan ni var ännu säkrare på livstid i Tr vore det kanske på sin plats ni om förklarar vad som får er övertygade att HovR skulle ge er rätt denna gång? -Nada..

För att återgå till kompletteringen (nålen i höstacken):
Bilderna på Lenas handdiskning vilken ska indikera att DNA enligt Björn Lindén (med stöd av teknikerna) kanske bestod av så lite som en enstaka cell.

Det bärande i Åkl handdisknings ide' är att övertyga rätten att Lena var så noga med hygienen att den djupt ornamenterade ringen inte kunnat fått den microskopiska besudlingen innan den aktuella tiden för mordet. Med andra ord att Lenas renlighet kunna tidsbestämma DNA på ringen vilken i sin tur kunnat bida SD till BP. Lycka till Åkl.

Sätter man sig in i dom faktiska förhållandena så vore det snarare anmärkingsvärt om inte något spår av SD fanns på ringen med tanke på hur många ggr handen med ringen med säkerhet befunnit runt SDs könsorgan vid ejakulering. Eller varför inte i samband med intryckandet av papperstussar avsett att hindra könsvätskorna att ge sig iväg nedför benen..

AB 147 förhör SD (3) s 640 (pdf) SD är MT. Förhörsledare 2 är FL2

FL2: Hur då menar du?

MT: Att.. när vi har haft sex hemma hos henne så tar hon ju aldrig på sig nånting utan .. ah .. hon går alltid runt med toapapper.. mellan benen en stund och sen duschar hon .. och sen är det nya trosor och .. sånt där .. trosskydd.

FL2: Och hur har hon det här toapappret?

MT: Vad sa du?

FL2: Hur.. på vilket sätt använder hon det här toapappret?

MT: Ja .. hon har det mellan benen bara och går runt en stund tills .. det har kommit ut det
som behöver komma ut..

FL2: Hur länge går hon runt så?

MT: Äh .. tills hon ko .. tills hon går till duschen. Men .. så pass länge så att.. jag brukar tjaffsat med henne för att.. det är inte det attraktivaste .. en naken människa som går runt med en tuss toapapper..

FL2: Gör hon så varje gång?

MT: Ah i princip .. äeh varje gång nej det ka .. nej det.. nej! det måste jag ju säga eftersom ni är ni .. så nej hon gör inte varje gång.

FL2: Näe ..

MT: Men det.. det är det vanliga .. när vi är hos henne. Det står till och med en liten toarulle för ändamålet i soffbordet. Där vi oftast hamnar hos henne .. det står en toarulle bredvid sängen också för ändamålet.

FL2: Vad är ändamålet, vad är anledningen till att hon tar..

MT: Eh att.. att det inte ska komma .. kladd på fel ställen.

FL2: Vad är det för kladd?

MT: Ja det är rester av mig och rester av henne ..

FL2: Och vad är det för rester?

MT: Det är sperma, det är blod det är slidsekret eller vad det kan kallas ..

---------
Tror inte endast jag har på känn att Åkl har nått vägs ände och endast rafsat ihop kompletteringen för att dölja den fromma förhoppningen att den osammanhängande gäringsbeskrivningen vilken Tr avvisat på något juridiskt gåtfullt sätt ska få HovR att falla till föga..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-15 kl. 16:32.
Citera
2020-09-15, 16:59
Medlem
Honan6s avatar
Jag tror att SD:s dator vaknade av de synkande app-relaterade och krypterade händelserna som registrerats kl 23.33 - alltså FÖRE Chrome Cache Records och Rebuilt webpages (av många flikar) som sker kl 23.34 och 5 sekunder framåt.
Därefter ses app-relaterade krypterade synkningar igen kl kl 23.36 och kl 23.54 (Aktbil. 167 pdf s 100) fast SD uppgett att han inte haft någon skärmtid och inget syns ske i mobilen.
Uppenbarligen sker något krypterat som haft synk till hans dator och det som händer är sannolikt att SD är inne i LW:s mobil och "raderar löpande".
Webb-sidorna som försöker refresha är ett antal öppna flikar på hans Drive. Jag tror detta sker p g a att SD inte har hunnit slå av hennes internetdelning och hans dator väcks några sekunder innan han hinner stänga wifi.

Öppningen av PDF:en ser i IT-protokollet ut som att det skulle kunna vara två genvägsfiler som öppnas kl 00.00.00 och det är ju knappast genomförbart av mänsklig hand. Det som syns kanske är samma fil som registreras 2 ggr med olika record nr och som i samma sekund hamnar i Jumplist för nyligen visade objekt? (Trie kanske förstår vad som sker? Jag är inte kunnig inom IT)
www.bildtagg.se/bild/s3w6yudo24qfbr7cawhiuqzo

Först kl 01.13 registreras SD:s mobil i Hjärsta. Det tyder på att han stängt automatisk wifi-sökning. Jag gissar att det sker kl 22 då mobilen ses registreras i Telias nät 3 ggr.

När han slår på wifi igen ser det ut som att han springer ut och in från Comhem-anslutningens upptagning eftersom registreringar sker kl 02.49, kl 03.51, 05.44 och kl 5.49.
Tiderna kl 03.51 och kl 05.44 sticker ut eftersom de ligger utanför session om 180 min (kl 02.49 och 05.49).

Jag tror att SD minns varenda detalj från mordkvällen.
Senast redigerad av Honan6 2020-09-15 kl. 17:23. Anledning: smärre rättelser efter ett hastigt inlägg
Citera
2020-09-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Anförda skälen inte tillräckliga? Vi ska vara glada att dom märkligt fantasifulla (skälen) indicierna inte räckte till fällande. Tr & Björn Lindén höll rättssäkerhetens flagga högt och med intelligens och kunskap står emot karraktärsmordet som vore tiden vriden tusentals år tillbaka.

Emedan ni var ännu säkrare på livstid i Tr vore det kanske på sin plats ni om förklarar vad som får er övertygade att HovR skulle ge er rätt denna gång? -Nada..

Bilderna på Lenas handdiskning vilken ska indikera att DNA enligt Björn Lindén (med stöd av teknikerna) kanske bestod av så lite som en enstaka cell.

Det bärande i Åkl handdisknings ide' är att övertyga rätten att Lena var så noga med hygienen att den djupt ornamenterade ringen inte kunnat fått den microskopiska besudlingen innan den aktuella tiden för mordet. Med andra ord att Lenas renlighet kunna tidsbestämma DNA på ringen vilken i sin tur kunnat bida SD till BP. Lycka till Åkl.

Sätter man sig in i dom faktiska förhållandena så vore det snarare anmärkingsvärt om inte något spår av SD fanns på ringen med tanke på hur många ggr handen med ringen med säkerhet befunnit runt SDs könsorgan vid ejakulering. Eller varför inte i samband med intryckandet av papperstussar avsett att hindra könsvätskorna att ge sig iväg nedför benen..

MT: Att.. när vi har haft sex hemma hos henne så tar hon ju aldrig på sig nånting utan .. ah .. hon går alltid runt med toapapper.. mellan benen en stund och sen duschar hon .. och sen är det nya trosor och .. sånt där .. trosskydd.

MT: Ja .. hon har det mellan benen bara och går runt en stund tills .. det har kommit ut det
som behöver komma ut..

MT: Äh .. tills hon ko .. tills hon går till duschen. Men .. så pass länge så att.. jag brukar tjaffsat med henne för att.. det är inte det attraktivaste .. en naken människa som går runt med en tuss toapapper..

MT: Ah i princip .. äeh varje gång nej det ka .. nej det.. nej! det måste jag ju säga eftersom ni är ni .. så nej hon gör inte varje gång.

MT: Men det.. det är det vanliga .. när vi är hos henne. Det står till och med en liten toarulle för ändamålet i soffbordet. Där vi oftast hamnar hos henne .. det står en toarulle bredvid sängen också för ändamålet.

---------
Tror inte endast jag har på känn att Åkl har nått vägs ände och endast rafsat ihop kompletteringen för att dölja den fromma förhoppningen att den osammanhängande gäringsbeskrivningen vilken Tr avvisat på något juridiskt gåtfullt sätt ska få HovR att falla till föga..

Lögnaren slår till igen när det kommer tecken på att stjärtkompisen Sd kommer fällas för mord. Förstår att du vältrar dig i snusk och sperma, du är ju helt besatt.
Det du skriver om har inget med mordet att göra.
Inte heller kan du bemöta faktan i sammanställningen som ligger till grund för överklagan.
Du hemfaller ständigt till lögner och snusk, vad tror du att du ska vinna på det?
Inser du inte att de i tråden ser dig som en snuskig rubbad lögnare?

Eller hur var det nu med Sds tröja? Den du hävdade aldrig hade funnits, påhitt och hallucinationer kallade du det.

Kan du krypa till korset och erkänna att du ljög, som det mesta du skriver om, kan du det?

För vi kan ju själva läsa i fup att Sd erkänmer att han tvättade sin tröja mitt i mordnatten.
Det du hävdar inte existerar 🤦‍♂️
Citera
2020-09-15, 17:48
Medlem
notknapparens avatar
Tidigt förhör med Stefan maj-18.

Aktbil 147, sid 63

"PS: Har du varit och smygit utanför hennes hus och tagit några bilder nån gång?
MT: Ja det, det där är ju jätteroligt, det är en, en grej som jag gjorde förut ett tag äh ...
PS: Varför gör du deu?
MT: Det var för att inte ringa på ringklockan när hon hade barn, så, när jag skulle komma så
tog jag, hon sitter ju alltid med ryggen mot fönstret, tog jag en bild på henne och skicka till
henne i messinger istället eller nån annan chattfunktion. Ehh och det liksom det finns ju,
hundratals såna bilder genom åren
"

sid 65

"MT: Men det var vår vanliga hälsning liksom, nu är jag här, äh det var liksom ...
Ps: Inte att du ska visa ...
MT: Öppna dörren.
PS: Att jag ser dej?
MT: Ehh nej för, om det nu finns hundra såna bilder så är nittiosju av dom på bara hennes
rygg, och så kommer hon och öppnar dörren det är liksom.
PS: Har du, har du tagit när hon sitter och (ohörbart) till exempel vid köksbordet?
MT: Vad sa du om?
PS: När hon sitter själv inne i sitt hus vid köksbordet?
MT: Ja det är ju det jag säger ...
PS: Ja.
MT: Nittiosju av bilderna är ju såna ...
PS: Ja men varför ...
MT: Och ...
PS: Gör du det?
MT: Då tar hon upp telefonen och så ser hon och så här smilar hon och sen så går hon och
öppnar dörren.
"

Juli- 18:
Här nämner han inget om att han "brukar" fota henne utanför som en hälsning att han är på oväntat besök. Nu är det vanliga, att han knackar, för att ta hänsyn till barn mm. Plötsligt var det glömt, hur vanliga hälsningen var:

A 147, sid 512

"MT: Ja jag har en egen kod, antar att det kan va de som ä de intressanta ... ehh men ofta så
knackar jag på bara, på fönsterbrädan å hon öppnar
"

s 513

"MT: Nä jag går helt vanligt, ehhjajag går ju i allmänhet inte in utan att hon har öppnat
dörren, så jag knackar på på fönsterbrädan å om de då är fritt fram från barn eller, om nu
mamman är där eller ja, ja jag knackar på så kommer hon å öppnar då, de är de vanliga.
"

[...]

"MT: Näej ja något har de säkert blivit, inte särskilt medvetet, jag tycker de, de har liksom va
lite roligt å (knackar) knacka på så, de har bara blive en vana ehh, men ja, jag har nog blivit
lite mera, att ja ringer på eller möjligen kanske går in ehh med kod själv eller. Hon är, hon har
inte så ofta låst så, jag menar då så behöver man inte slå nån kod utan de är bara å gå in
F: Ringer ni inte innan eller?
MT: Näe oftast har vi nån kommunikation innan att, vi ses i kväll, ja kommer efter elva eller,
ja ... Men ganska så ofta så har ja liksom överraskat också
"
Citera
2020-09-15, 18:39
Medlem
Citat:
Jag tror att SD:s dator vaknade av de synkande app-relaterade och krypterade händelserna som registrerats kl 23.33 - alltså FÖRE Chrome Cache Records och Rebuilt webpages (av många flikar) som sker kl 23.34 och 5 sekunder framåt.
Därefter ses app-relaterade krypterade synkningar igen kl kl 23.36 och kl 23.54 (Aktbil. 167 pdf s 100) fast SD uppgett att han inte haft någon skärmtid och inget syns ske i mobilen.
Uppenbarligen sker något krypterat som haft synk till hans dator och det som händer är sannolikt att SD är inne i LW:s mobil och "raderar löpande".
Webb-sidorna som försöker refresha är ett antal öppna flikar på hans Drive. Jag tror detta sker p g a att SD inte har hunnit slå av hennes internetdelning och hans dator väcks några sekunder innan han hinner stänga wifi.

Öppningen av PDF:en ser i IT-protokollet ut som att det skulle kunna vara två genvägsfiler som öppnas kl 00.00.00 och det är ju knappast genomförbart av mänsklig hand. Det som syns kanske är samma fil som registreras 2 ggr med olika record nr och som i samma sekund hamnar i Jumplist för nyligen visade objekt? (Trie kanske förstår vad som sker? Jag är inte kunnig inom IT)

Först kl 01.13 registreras SD:s mobil i Hjärsta. Det tyder på att han stängt automatisk wifi-sökning. Jag gissar att det sker kl 22 då mobilen ses registreras i Telias nät 3 ggr.

När han slår på wifi igen ser det ut som att han springer ut och in från Comhem-anslutningens upptagning eftersom registreringar sker kl 02.49, kl 03.51, 05.44 och kl 5.49.
Tiderna kl 03.51 och kl 05.44 sticker ut eftersom de ligger utanför session om 180 min (kl 02.49 och 05.49).

VSSVC.exe är startfil för att exekvera backup och imaging av filer. Även filer som är öppna...

https://appuals.com/what-is-vssvc-exe-and-why-is-it-running/
Citera
2020-09-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

som behöver komma ut..

---------

Vi har nog kommit till olika slutsatser beroende på att du och några andra mestadels koncentrerat er på LWs liv och leverne, medan andra har SDs förehavanden framför sina ögon.
Citera
2020-09-15, 18:58
Medlem
Citat:

Min reflektion är närmast att detta helst bör testas på riktigt av utredarna med ett par datorer och mobiler som är konfigurerade så likt de beslagtagna enheterna som möjligt för att kunna ge några pålitliga indikationer.

Jag såg att MrBarnaby nyligen citerat domen där det står att IT-forensikern installerat samma Google-program och därefter testat att låta sin egen dator stå påslagen över natten. Förhoppningsvis är det en felsyftning från domstolens sida och det är en av polisens egna datorer som satts upp enbart för detta test. Allt som åberopas som bevis bör också kunna visas upp om försvaret så önskar och det blir i så fall konstigt om en personlig dator kommer in i målet.

Det låter ändå som en låg ambitionsnivå på dessa tester jämfört exempelvis med ansträngningarna som gjorts för att ta fram DNA spår. Som minst borde alla program av betydelse ha varit installerade liksom motsvarande konton för all känd kommunikation och både de kända händelserna som varit och de möjliga händelserna samt de program eller webbfönster som kunnat vara öppna borde ha testats.
Citera
2020-09-15, 19:36
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Min reflektion är närmast att detta helst bör testas på riktigt av utredarna med ett par datorer och mobiler som är konfigurerade så likt de beslagtagna enheterna som möjligt för att kunna ge några pålitliga indikationer.

Jag såg att MrBarnaby nyligen citerat domen där det står att IT-forensikern installerat samma Google-program och därefter testat att låta sin egen dator stå påslagen över natten. Förhoppningsvis är det en felsyftning från domstolens sida och det är en av polisens egna datorer som satts upp enbart för detta test. Allt som åberopas som bevis bör också kunna visas upp om försvaret så önskar och det blir i så fall konstigt om en personlig dator kommer in i målet.

Det låter ändå som en låg ambitionsnivå på dessa tester jämfört exempelvis med ansträngningarna som gjorts för att ta fram DNA spår. Som minst borde alla program av betydelse ha varit installerade liksom motsvarande konton för all känd kommunikation och både de kända händelserna som varit och de möjliga händelserna samt de program eller webbfönster som kunnat vara öppna borde ha testats.

Det är högst anmärkningsvärt att man inte har gjort grundligare IT-undersökningar och testkörningar i speglade enheter. Det mest förvånande är att undersökningar gjordes när det var försent att kunna återskapa raderat material på hans Google-konton. Hur kunde det ske?

Har de t ex undersökt alla appar som hade tillgång till Mikrofonen? Jag har hört talas om att en del app-leverantörer kan positionera mobilen via den när platsdelning är avstängd - t ex Instagram.
Om det stämmer vet jag inte, men jag läste i någon kriminalskrift om IT-forensiker i Frankrike el.Holland som hade utvecklat en teknik som t o m kunde visa vilket våningsplan en mobil hade befunnit sig i en byggnad. Jag hoppas verkligen att det är något sånt som ÅH ska visa upp i HR och att de som så uppenbart har undanhållit uppgifter öppnar sig (HD, SOA och JG).
Citera
2020-09-15, 19:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny

Lena beskrev Hanna som en vek och svag person som led av kroniskt trötthetssyndrom. I den tidiga kontakten mellan Stefan och Lena var Hanna okapabel och sjuk. Stefan pratade med Lena om att Hanna var tråkig och att han ville lämna henne och inte älskade henne längre. På så sätt kändes den otroheten mer "normal". Då Hanna böijade må bättre, under sista åren, blev relationen mellan Lena och Stefan mer "onormal". Det var som att Stefan ville ha dem båda och höll liv i båda relationerna.

s . 210

10/05/2015 18:42 L: Konstigt I vissa avseenden umgås vi nu nästan som förut Fast med ständig närvaro av nån sorts "flodhäst i vardagsrummet" (missbruksterm) av att det är lånad tid, att hon definitivt är på väg tillbaka, att han lämnar mig i sanna takt som hon kvicknar till. Aldrig trodde jag väl jag skulle sjunka så djupt att jag skulle önska att nån inte skulle bli frisk!
Härom dagen sa han att det nog inte dröjde förrän de är intima, "det går otroligt fort nu". Herregud. Jag har sagt hela tiden att jag delar INTE, så fort det börjar kännas annorlunda för honom gentemot henne är det slut. Och han har varit så säker på att så blir det aldrig mer. Men när det blir så, då visar det sig att jag bara var en ersättare. Mycket bättre ersättare. Men ingen som ersätter på riktigt

Han var vansinnig på mig. Skulle ses helt kort, han gick med på det för att jag i princip krävde det.

10/05/2015 22:12
Men pratar nästan varje dag om att det är orimligt att ses så mycket som vi gör. Fast vi gjorde det ju hela vintern och våren. Så länge hon var som en zombie. Men nu ...

s . 135-136

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Redan 3 år innan mordet:

10/05/2015

Jag har sagt hela tiden att jag delar INTE, så fort det börjar kännas annorlunda för honom gentemot henne är det slut.

Men när det blir så, då visar det sig att jag bara var en ersättare. Mycket bättre ersättare. Men ingen som ersätter på riktigt.

Hon hade tre år på sig att fatta.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-15 kl. 19:52.
Citera
2020-09-15, 19:56
Medlem
Citat:
Det är högst anmärkningsvärt att man inte har gjort grundligare IT-undersökningar och testkörningar i speglade enheter. Det mest förvånande är att undersökningar gjordes när det var försent att kunna återskapa raderat material på hans Google-konton. Hur kunde det ske?

Har de t ex undersökt alla appar som hade tillgång till Mikrofonen? Jag har hört talas om att en del app-leverantörer kan positionera mobilen via den när platsdelning är avstängd - t ex Instagram.
Om det stämmer vet jag inte, men jag läste i någon kriminalskrift om IT-forensiker i Frankrike el.Holland som hade utvecklat en teknik som t o m kunde visa vilket våningsplan en mobil hade befunnit sig i en byggnad. Jag hoppas verkligen att det är något sånt som ÅH ska visa upp i HR och att de som så uppenbart har undanhållit uppgifter öppnar sig (HD, SOA och JG).

När SD pratade om att han erbjudit inloggningsuppgifter till Google kontot i rätten vet jag att ÅK svarade något om befogenheter när det kommer till ’cyber space’ . Kollar man Google så säger de att myndigheter måste söka tillstånd för inloggningsuppgifter som kan avslås även om de har konto ägarens tillstånd. Själv vet jag inte vad polisen får och inte får göra och om/hur misstankegraden spelar en roll där.
Citera
2020-09-15, 20:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

Min blygsamhet förbjuder mig egentligen att ta till sådana här ord men jag tror att de enda seriösa tester som gjorts är de som jag gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in