Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Det fetade har jag tänkt på en del.
Han minns den blå tröjan, men inte om han grejade med sin cykel uppe, nere, garaget...
Snacka om selektivt minne.
Jag är alldeles övertygad om att jag hade kommit ihåg var jag fixade cykeln, men räkna upp vilka plagg jag tvättat när - nej, det skulle jag inte kunna specificera. Men det är jag det.
Även om han lagat cykeln ofta så borde han ha kommit ihåg just detta tillfälle, eftersom han blev utfrågad om det inte så långt efter att det hänt.
Naturligtvis minns man det m man sitter på polishuset bara några timmar efter försvinnandet och dessutom strax därefter blir anhållen. Det är ju inte rimligt att du efter så kort tid inte har en aning.
Om det fanns en situation där hans förklaringar verkade underliga kanske man kunde ha köpt det. Men hur sannolikt är det att efter att ha läst FUP två år senare plötsligt förstå att du inte alls höll på med cyklarna.
Ingen tycker att det verkar troligt att S*tefan D*avidsson talar sanning. Det är inte bara cyklingen, det är blodet osv osv.... nya versioner mitt i rätten.
Jag frågar mig om hans advokater ens har hört denna version?
Vad var det SD sa i början av rättegången nu igen; jag har en lista på saker som jag vill ta upp. Men mina advokater har avrått mig.
Sannolikt har de sett att detta kommer inte rätten finna som troliga förklaringar. Men nu sitter han och tror att han vet bättre och lägger fram dessa nya versioner och försvaret får svettas...
Och precis som både du och åklagaren säger; hans minne är märkligt selektivt.
Han borde bara hålla käft.
Han gräver sin egen grav.