Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
10-20 år sedan säger du. 2000-2010. Bara inom det decenniet så finns det en betydande skillnad i aktivitet och beteende på internet. Nätdejting är numera en integrerad del av våra liv. Det är inte längre något skumt och ses inte som en sista desperat väg ut ur ensamheten för de stackare som inte lyckas IRL.
Runt år 2000-2010 fungerade det för egen del att chatta en del med kvinnor, prata med dem i telefon, dejta och även umgås flera gånger (men utan att det blev något djupare). Nu däremot och de senaste åren har det blivit i stort sett omöjligt att få till någon som helst vettig kontakt. Faktum är att mina profiler faktiskt blivit bättre med åren och inte tvärtom, som man skulle kunna tro.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Jag är f.ö. skeptisk till begreppet "veta vad man söker och vill ha". Känslor är som sagt irrationella ting och det är trots allt det kärlek och kättja kokar ner till. Inte hur många rätt någon lyckas pricka in i personlighets- och livsquizet och hur väl vederbörande på pappret tycks passa mig.
Känslor och eget tyckande må vara irrationella ting, men de kan ändå ge vägledning vad gäller vilka man väljer att kontakta på en dejtingsajt utifrån utseende och text i en profil. Och även om jag är ganska kräsen, är det ändå ganska många kvinnor jag skickat like/ Super likes på Tinder (men utan resultat).
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
20% av männen "är upptagna med" 80% av kvinnorna. Hur då? Hur går det till rent praktiskt och hur yttrar det sig i vardagen? Även om det inte är ständig sexuell aktivitet så betyder det ändå att de männen som "är upptagna med kvinnor" lirar flera samtidigt. Är det så?
Läs gärna vad
Sea12 skriver på
#29771, för det förklarar en hel del. Och ja, absolut finns det killar som sysslar med flera kvinnor samtidigt och alltså tar deras tid och ork i anspråk på flera sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Jag vet inte om det är kvinnor som har orimliga krav. Det är sällan man hör fruntimmer gnälla om att de minsann förtjänar en man för att de är "snälla" eller att de får nöja sig med någon fet valross flera divisioner under sin egen.
Att kvinnor speciellt på senare år höjt sitt marknadsvärde markant är många överens om, så att t ex om de själva är en 5-6, så anser de sig "förtjäna" en man som är minst en 8-9. Kvinnor söker alltså en man som på olika sätt har långt högre status än de själva. Googla gärna ordet
hypergami.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Personligen så tycker jag att det är sunt att välja bort relationer om man inte träffar någon man verkligen vill vara med. Du tycks förespråka att man ska nöja sig. Jag gör inte det. Varför ska man investera tid och sig själv i någon det inte känns rätt med? För att slippa vara ensam?
Nej, jag menar inte att man ska vara i vilka relationer som helst, men ska man träffa någon passande via nätdejting, måste man också vara beredd på att själv vara drivande och försöka svara på meddelande och ibland också vara ute på dejter i verkliga livet. Min uppfattning är tyvärr att kvinnor för det allra mesta, trots profil med bild och text, är fullständigt passiva. Mitt bästa råd är att ta då bort profilen, än att fortsätta sprida falska förhoppningar!