Citat:
Ursprungligen postat av
Victus
Min uppfattning här är faktiskt att utanför tinder har de flesta vanliga killar även chans på riktigt snygga tjejer. Allt handlar om din approach. Har sett korta, tunna killar som verkligen inte är någon jag lagt märke till vara ihop med tjejer som är riktigt snygga och som jag själv skulle kunna tänkt mig ett förhållande med. Upplever dock nästan aldrig motsatsen utan det känns som att kvinnor har lättare att "nöja sig" med någon sämre utseendemässigt medan män som ser bra ut hellre går som singlar resten av livet än blir ihop med någon under sin egen liga. Vet en hel del riktigt snygga och framgångsrika män som faktiskt är singlar och är 35-40 år gamla och dessa är personer som folk allmänt tror bör kunna få vem de vill. Det handlar oftast om att de inte hittat någon där ömsesidigt intresse uppstått som är i deras egen liga.
Jag är benägen att hålla med. Jag vet inte hur många gånger jag har sett kvinnor jag själv värderar högt tillsammans med män jag värderar ganska lågt avseende personlighet, utseende, förmåga att hålla ihop livet etc. Men som redan konstaterats så är känslor inte rationella ting. Jag har själv träffat män och reaktionen från mina vänner har varit: "Men...? Varför...? Du kan bättre." Då har det förvisso sällan handlat om utseendet. Det har mer varit en slags allmän fråga typ "Vad tänker du att det ska bli av det här? Egentligen?".
Men ja, allt handlar om det du kallar approach. Hur man får den man närmar sig att känna sig. Så visst är det så att män som inte har utseendet med sig har större chans IRL än på Tinder. Tinder är ytligt och stressigt. Punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Köttmarknaden är ändå köttmarknaden. I NYC har de till och med ett särskilt område för ändamålet som heter Meat Packing District.
Sorry, kunde inte låta bli, men du har så klart helt rätt i det du skriver. Jag skulle tro att samma informella "regler" gäller nu som nästan alltid, fast utbudet ökar rent hypotetiskt när alla på Tinder syns för alla, sas. Vi har förmodligen trots det någorlunda vattentäta skott mellan olika sociala miljöer, i alla fall när det gäller ordentliga relationer. Rika barn leka bäst, etc.
Jag förstår att det finns en lockelse för många män i att vilja simulera framgångskuk, men det är så klart avsevärt lättare sagt än gjort. Fatta vad soft det är att knulla nya brudar praktiskt taget oavbrutet, utan krav på motprestation, att halsa Moët ur flaskan, vara ett svin i största allmänhet och ändå känna att hela världen avgudar dig precis för den du är. En av de gyllene 20-procenten. Top class.
I Meat Packing har man ju varit. Aj!
Ja, jag är övertygad om att samma regler gäller nu som då. Rika och näst därefter lika barn leka bäst. Det kanske liggs över klassgränserna (det gör det), men det äktas alltjämt sällan över dem. Det här vet i stort sett alla om.
Vete tusan, men de här top notch-männen som i och med börd och/eller inkomst och framgång har obegränsad tillgång till fitta är människor de med. Det är kanske är kul att knulla runt, ungefär som en snygg Stockholmskvinna på Tinder kan göra, men sedan då? Som redan sagts; tomma knull will be tomma knull. Människan är ganska enkel ändå. Hon vill ha kärlek och samhörighet. Detsamma lär gälla them premium dicks. Antar jag.