Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-07, 21:07
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tinder är tjejernas köpplats av män. Hehe.
De tror att de kan lura oss med sitt spackel och skedar som ögonbryn...nix.

Om man bara vill ligga vs att söka något långsiktigt, någon speciell taktik eller upplägg att ha?
Citera
2019-07-07, 21:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Om man bara vill ligga vs att söka något långsiktigt, någon speciell taktik eller upplägg att ha?

Ligga så ska du framstå som oseriös. Fyllebilder och gärna skryt och lögner.

Rekommenderar det inte att följa den nya världsordningen dom är skapat av judiska intressen så den vita rasen blir allt fördummad och billig.
Citera
2019-07-07, 23:05
Medlem
Hur skamlösa erbjudanden får ni andra män egentligen av honorna? Har utryckligen fått "knulla?" eller liknande som inledande meddelande från vissa jag matchat med... Är kvinnorna de nya männen?
Citera
2019-07-08, 03:55
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskyn
Hur skamlösa erbjudanden får ni andra män egentligen av honorna? Har utryckligen fått "knulla?" eller liknande som inledande meddelande från vissa jag matchat med... Är kvinnorna de nya männen?
Jag har aldrig fått såna meddelanden, mest tjejer som skriver ”hej” och ”vad gör du?” sen förväntar dom att jag ska leda konversationen. Gjorde ett konto av en kändis en gång och då kom det såna förslag. En tjej skrev en snuskig dikt och hoppades att få rida kändis-kuk.

Laddat upp en ny profilbild nu, den blev riktigt bra så hoppas på massa matchningar.
Citera
2019-07-08, 07:32
Medlem
Hur är förutsättningarna för att träffa någon om man själv nyss passerat 30? Är ute efter ett seriöst förhållande men utan barn i ett par år till iaf. Bor i en av Sveriges största städer, är högutbildad, strax över medel i längd och vältränad.
Citera
2019-07-08, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltsbonden
Hur är förutsättningarna för att träffa någon om man själv nyss passerat 30? Är ute efter ett seriöst förhållande men utan barn i ett par år till iaf. Bor i en av Sveriges största städer, är högutbildad, strax över medel i längd och vältränad.

För att knulla har du goda chanser om du ser bra ut.

Förhållande? Glöm det.
Citera
2019-07-08, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avskyn

Några av polare till mig får såna förslag dagligen, ja.
Citera
2019-07-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlurigGet
För att knulla har du goda chanser om du ser bra ut.

Förhållande? Glöm det.

Varför inte? Är ju en mer mogen ålder än 18-23 t.ex.
Citera
2019-07-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appleskrutt
En annan fråga: Hur viktig skulle ni säga att första bilden är? Kollar ni alltid igenom texten och resten av bilderna eller hets-svajpar ni enbart utefter den första bilden?

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Mina preferenser avgjorde allt. Vissa hade inte en chans hos mig oavsett första bild då jag, låt säga, vanligtvis inte föredrar exempelvis blondiner eller långa tjejer.
Om jag tyckte om den första bilden så läste jag även bion och kollade alla andra bilder.

Aldrig hetssvep. Det är meningslöst och dessutom något förlorar på då algoritmen kommer att arbeta mot en.
Inte heller tjej, men jag advocerar också för eftertänksamhet och granskande.

Jag kan svepa vänster på tjejer med dålig 1:a-bild, men brukar alltid granska alla bilder samt kanske profiltexten innan en högersvepning.

Jag tror de flesta seriösa honorna också iakttar samma metodiska noggrannhet.

Men som lakritc säger så är en förstabild viktig för det möjliggör att man ens får en chans utan att bli ratad direkt. Urskillningslöst högersvepande drabbar både dig och alla tjejer du matchar med oavsiktligt. Man kommer göra misstag ändå även om man är noggrann.
Citera
2019-07-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Någon som vet vad det är som skiljer killar som får många matchningar och killar som inte får det? Är det bilderna, profiltexten eller var man bor?
Bilderna framförallt.

Dock så föredrar jag, liksom många tjejer gör (främst baserat på vad de själva skriver i sina; att de vill gärna se en profiltext hos killarna).

Behöver inte vara någon lång harang, men lite basal info (tex om de är morsa, eller har någon preferens, åsikt eller intresse man själv inte stämmer in på eller gillar), men också något man dels kan referera till i ett öppningsmeddelande. Har själv lite unika väl valda meningar och ord, som av vissa kan uppfattas som roliga eller tecken på självdistans, samt som ökar sannolikheten att de skriver först till mig.

Var de bor spelar stor roll för mig då jag främst söker seriöst. Att börja ett förhållande med långdistans med någon tös uppe i Norrland tex är ju aldrig ett bra recept för en sannolikt lyckad relation. En lyckad relation kräver geografisk närhet och fysisk tillgång.

Så även tex 9-10or som inte bor nära mig (men som kanske är på besök), turister, eller tom utbytesstudenter, ryker om jag ser det. Undantaget är om jag känner mig sugen och att det sannolikt går att lägra dem för en natt eller något.
Citera
2019-07-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Men när du väl träffar någon i verkligheten så kommer ju inte en bra bild hjälpa. Vissa är bara inte så attraktiva.

Om du är en säg 4:a rent utseendemässigt, får du nöja dig med en 1:a då eller hur ser det ut?

Jag förstår inte riktigt din fråga, jag vet inte vad jag får "nöja mig med" eftersom jag ännu inte vet om det finns någon tjej som är intresserad av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Du skrev att du hade fler bilder. Har du testat alla i photofeeler? Välj den du får bäst betyg på som första bild och ta bort eventuella bilder med riktigt dåliga omdömen.

Känner du dig nöjd med presentationstexten eller kan det vara något där som skrämmer iväg damerna?

Jag har bara testat en bild i Photofeeler än. Alla bilder jag har är väldigt likartade eftersom det bara är bilder jag har tagit själv. Kanske ska testa någon där jag ler lite mer.

Presentationstexten har jag reviderat flera gånger. Jag har skrivit lite hur jag är, vad jag har för intressen. Jag har inte skrivit något om hur jag vill att en tjej ska vara eller vad jag förväntar mig av henne, eftersom jag inte vet.
Jag är relativt nöjd med vad som står, det är nog ganska normala grejer bara.
Senast redigerad av IvyJulep 2019-07-08 kl. 15:42.
Citera
2019-07-08, 17:23
Medlem
zebra121s avatar
Det här Photofeeler, är det gratis värdering på Tinderbilder man får?
Vad för typ av exponering pratar vi om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in