2020-09-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, jag trodde erkännandet var det viktiga just nu. Inte citat och ifrågasättande av citat. Han HAR erkänt att han dödat henne. Det är ju det som är viktigt. Min enkla åsikt bara.
Tyvärr talar Madsen inte klarspråk någonstans. Mer än att han erkänner ett förfärligt brott mot en oskyldig kvinna.
Ingenstans sägs det rent ut att han erkänner mord. Det är inlindat i högtravande omskrivningar.
Som jag tolkat det så erkänner han att han var inblandad i hennes död. Att det var enbart hans skuld.
Men då kan han ju lika gärna mena koldioxidolyckan, hans förklaring nr 3.

Det är medvetet dunkelt och gåtfullt så att Madsen har en reträttväg om det skulle behövas.
Så att han kan vrida på sanningen i kommande förklaring nr 5...nr 6 osv.

Han svarar dock -ja, på journalistens fråga -Och det var då du slog henne ihjäl?

Men han säger ju också att han inte vet vad hon rent fysiskt dog utav.
"Kanske av något han berättade för henne." "Kanske av chock". osv
Citera
2020-09-13, 15:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tyvärr talar Madsen inte klarspråk någonstans. Mer än att han erkänner ett förfärligt brott mot en oskyldig kvinna.
Ingenstans sägs det rent ut att han erkänner mord. Det är inlindat i högtravande omskrivningar.
Som jag tolkat det så erkänner han att han var inblandad i hennes död. Att det var enbart hans skuld.
Men då kan han ju lika gärna mena koldioxidolyckan, hans förklaring nr 3.

Det är medvetet dunkelt och gåtfullt så att Madsen har en reträttväg om det skulle behövas.
Så att han kan vrida på sanningen i kommande förklaring nr 5...nr 6 osv.

Han svarar dock -ja, på journalistens fråga -Och det var då du slog henne ihjäl?

Men han säger ju också att han inte vet vad hon rent fysiskt dog utav.
"Kanske av något han berättade för henne." "Kanske av chock". osv

Ja, helt säkert är det medvetet dunkelt och gåtfullt. Det var lite fel av alla tidningar att basunera ut "Madsen erkänner mordet".

Bara en passus:

"slå noen ihjel" (har inte kollat upp stavningen) är ett bredare begrepp på danska. Det betyder inte bara att slå ihjäl någon med sina bara händer, eller med ett tillhygge, utan det betyder "döda någon" kort och gott. Jag kommer ihåg att jag blev förbryllad när jag tittade på "Riget" första gången, och en läkare blev anklagad för att ha "slået ihjel" en patient...
Citera
2020-09-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, helt säkert är det medvetet dunkelt och gåtfullt. Det var lite fel av alla tidningar att basunera ut "Madsen erkänner mordet".

Bara en passus:

"slå noen ihjel" (har inte kollat upp stavningen) är ett bredare begrepp på danska. Det betyder inte bara att slå ihjäl någon med sina bara händer, eller med ett tillhygge, utan det betyder "döda någon" kort och gott. Jag kommer ihåg att jag blev förbryllad när jag tittade på "Riget" första gången, och en läkare blev anklagad för att ha "slået ihjel" en patient...
Tack för att du har kollen på danskan.
Det underlättar tolkningen att veta det. Inte tolkas bokstavligt alltså.
Nej, något erkännande rakt av är det ju inte.
Men man får kanske lyssna på hela intervjun först.

Du har väl koll på JC.s fb?
Jag vill minnas att hon gjorde ett uttalande där med andemeningen att -Nej, det var inte ett lustmord! De som tror det är själv sjuka i huvudet (eller perversa.) Obs Inte ordagrant.
kommer du ihåg ngt sådant?
Senast redigerad av ottoplommon 2020-09-13 kl. 16:31.
Citera
2020-09-13, 16:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Jag vill minnas att hon gjorde ett uttalande där med andemeningen att -Nej, det var inte ett lustmord! De som tror det är själv sjuka i huvudet (eller perversa.) Obs Inte ordagrant.
Ja, hon uttalade sig så här om det:

–Peter sägs ju ha haft ett sexuellt motiv när han planerade och utförde mordet och styckningen. Vad tänker du om det?
–Det sägs så mycket. Jag tror inte att någon vet vad som hände den dagen. Det är ett privat ämne och det är inget jag tänker ta upp om inte Peter känner att han vill tala om det, men jag tycker att det är uppenbart att det varken var planerat eller sexuellt motiverat. Det var en följd av en lång räcka händelser. Att förstå är inte samma sak som att ursäkta. Peter är skyldig och har tagit sitt straff.

Och sen detta också:

- Bara en pervers människa kan få för sig att detta var ett lustmord.

Det här, till sist, sticker också ut extra mycket tycker jag:

- Jag minns Kim som en hjälte och soldat som stupade när hon krigade för sin sak, och inte som ett offer.

Precis som om någon ädel kamp utspelat sig därinne i plåtburken och där lika gärna Madsen
själv kunde strukit med istället. Knäppt!

https://www.flashback.org/sp70333255
Senast redigerad av Grandioso 2020-09-13 kl. 17:30.
Citera
2020-09-13, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:

Backa i tråden till januari.
Hennes Fb citat ligger där.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Där diskuteras även resten - men från knife sidan.
Hennes manifest, dåraktiga försvarstal.
Om nuvarande citat fr Grandioso.
Att det förefaller som om han berättat för frugan, att det ser ut att luta mot att ett erkännande är på gång.

Glöm inte vem om sa det. Hahahahaha!
Just kidding.

Han har erkänt mer uppenbart nu.
Att han dödat Kim:
Citat:
Det er der, hun får trigget dig, og det er der, det definitivt går galt, at du i stedet for at slå på dig selv ender med at slå hende ihjel?

»Ja,« svarer Peter Madsen.
Sen låtsas han få minnesförlust om vad som hänt.
Men den äckliga fluktaren säger att han minns varje millisekund.
Senast redigerad av develi 2020-09-13 kl. 17:42.
Citera
2020-09-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, hon uttalade sig så här om det:

–Peter sägs ju ha haft ett sexuellt motiv när han planerade och utförde mordet och styckningen. Vad tänker du om det?
–Det sägs så mycket. Jag tror inte att någon vet vad som hände den dagen. Det är ett privat ämne och det är inget jag tänker ta upp om inte Peter känner att han vill tala om det, men jag tycker att det är uppenbart att det varken var planerat eller sexuellt motiverat. Det var en följd av en lång räcka händelser. Att förstå är inte samma sak som att ursäkta. Peter är skyldig och har tagit sitt straff.

Och sen detta också:

- Bara en pervers människa kan få för sig att detta var ett lustmord.

Det här, till sist, sticker också ut extra mycket tycker jag:

- Jag minns Kim som en hjälte och soldat som stupade när hon krigade för sin sak, och inte som ett offer.

Precis som om någon ädel kamp utspelat sig och där lika gärna Madsen själv kunde
strukit med istället.

https://www.flashback.org/sp70333255
Tack för att du alltid är så noggrann med fakta och sparar allt.

Det fetade. Jag har inte fått något sympatiskt intryck av Jenny Curpen.
Jag tycker att hon försöker glorifiera Madsens brott. Försöker att få det att låta som något tragiskt som av väldigt olyckliga omständigheter bara hände.

Eftersom hon haft brevkontakt med PM och han är en patologisk lögnare så har hon kanske gått på hans förskönande förklaringar. Kanske en omedveten försvarsmekanism för att skydda sina känslor.
Jag tror inte hon är dum men eftersom hon numer är gift med honom kan hon blivit duperad.

Eller så är hon hans like. Patologisk lögnare och väldigt manipulativ.
Jag tror nästan det.
Citera
2020-09-13, 17:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

"However, knowing him for real give me an exclusive right to say that I am lucky to be with the most beautiful, smart, talented, devoted and empathetic person and man ever."

Milda makter, jag baxnar!

Ja, så otroligt vacker och empatisk karl så det finns inte dess like.
Man förstår att det är så många kvinns som slagits om honom.
Enastående tur hon hade som lyckades knyta denne man till sig och bli
"vinnaren".

Senast redigerad av Grandioso 2020-09-13 kl. 17:45.
Citera
2020-09-13, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"However, knowing him for real give me an exclusive right to say that I am lucky to be with the most beautiful, smart, talented, devoted and empathetic person and man ever."

Milda makter, jag baxnar!

Ja, så otroligt vacker och empatisk karl så det finns inte dess like.
Man förstår att det är så många kvinns som slagits om honom.
Enastående tur hon hade som lyckades knyta denne man till sig och bli
"vinnaren".

Lost in space.

"My husband is the one of two victims of his crime and staying alive was a punishment itself for him, not a reward, not luck."

DK gratulerade inte bröllopsparet men hade iaf den goda smaken att sända en fb hälsning.

" Dearest Peter. Honestly your New wife looks like death on wheels."
Citera
2020-09-13, 17:54
Medlem
Citat:
Lost in space.

"My husband is the one of two victims of his crime and staying alive was a punishment itself for him, not a reward, not luck."

DK gratulerade inte bröllopsparet men hade iaf den goda smaken att sända en fb hälsning.

" Dearest Peter. Honestly your New wife looks like death on wheels."

Kära nån. Var i all världen hittade du det jag fetat ovan. Hur kul som helst! Men ärligt talat, Nya hustrun ser faktiskt intelligensdöd ut. Fullständigt. Men lika barn leka bäst.
Citera
2020-09-13, 17:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kära nån. Var i all världen hittade du det jag fetat ovan. Hur kul som helst! Men ärligt talat, Nya hustrun ser faktiskt intelligensdöd ut. Fullständigt. Men lika barn leka bäst.
Det är ur inlägg under deras statement på fb.
Merwinna la sen in det i tråden.
Citera
2020-09-13, 17:58
Medlem
Citat:

Där diskuteras även resten från knife sidan.
Hennes manifest, dåraktiga försvarstal.
Om nuvarande citat fr Grandioso.
Att det förefaller som om han berättat för frugan, att det ser ut att luta mot att ett erkännande är på gång.

Glöm inte vem om sa det. Hahahahaha!
Just kidding.

Han har erkänt mer uppenbart nu.
Att han dödat Kim.
Sen låtsas han få minnesförlust om vad som hänt.
Men den äckliga fluktaren säger att han minns varje millisekund
.
Tack du med för tips.
Jag tycker att det Madsen tillstår är dunkelt och gåtfullt.
Att han motsäger sig själv. Fram och tillbaka.
Han är väl mest intresserad av uppmärksamheten och att försöka låta intellektuell.
Samtidigt anar man att han vill ha en reträtt. Ifall han kan erkänna med en mer förskönande förklaring senare.
Än att han är en avskyvärd pervers lustmördare rätt och slätt som planerat att plåga någon stackars svag kvinna till döds.
Det där sista låter ju inte så tjusigt.
Att plåga ihjäl en oskyldig fysiskt underlägsen kvinna för kåthet och sina egna vidriga drifter.
Jag tror att Madsen försöker att fundera ut ett mer ädelt mordmotiv med hjälp av JC.
Citera
2020-09-13, 18:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack du med för tips.
Jag tycker att det Madsen tillstår är dunkelt och gåtfullt.
Att han motsäger sig själv. Fram och tillbaka.
Han är väl mest intresserad av uppmärksamheten och att försöka låta intellektuell.
Samtidigt anar man att han vill ha en reträtt. Ifall han kan erkänna med en mer förskönande förklaring senare.
Än att han är en avskyvärd pervers lustmördare rätt och slätt som planerat att plåga någon stackars svag kvinna till döds.
Det där sista låter ju inte så tjusigt.
Att plåga ihjäl en oskyldig fysiskt underlägsen kvinna för kåthet och sina egna vidriga drifter.
Jag tror att Madsen försöker att fundera ut ett mer ädelt mordmotiv med hjälp av JC.
Ja. Men som så gravt narcissistisk och grandios kan det se ut så här.
Syns bättre i text än när munnen går som en dopad Arne Anka i verkligheten.
De brukar kunna förvirra bort det verbalt.

Det är motsägelsefullt och flummigt.
För han är artificiell.

Det är ett erkännande nu. Hon gillar det inte.
Förut var det mer allmänna termer som kunde hänvisa till brott mot griftefriden.

Samtidigt indikerade hennes ordval att han både sagt nåt och att det berörde mord.
Samt hans eget uttalande i knife.

Han är en uppmärksamhetshorbock så han kanske går live med flit. Håller oss på halster.

Pytsar ut lite, visar henne vart skåpet ska stå.
Hon har ju glänst länge nu.
Senast redigerad av develi 2020-09-13 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in