2018-12-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag bryr inte om folk tjänar pengar på historien om Kim Wall. Jag vill att sanningen skall komma fram. I ett demokratiskt samhälle, skall man inte dölja saker från allmänheten. Vadå sekretess? Kom fram med sanningen!

Tycker jag också. Om den gjorde det kunde vi äntligen lägga ner den här tråden.
Citera
2018-12-15, 04:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag bryr inte om folk tjänar pengar på historien om Kim Wall. Jag vill att sanningen skall komma fram. I ett demokratiskt samhälle, skall man inte dölja saker från allmänheten. Vadå sekretess? Kom fram med sanningen!

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker jag också. Om den gjorde det kunde vi äntligen lägga ner den här tråden.

Vilken sanning är det, som ni tror, fortfarande hålls tillbaka då? Och av vem? Och i vilket syfte?
Citera
2018-12-15, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte "konstigt" tyst. Med tanke på vem Madsen är så ska han inte ha publicitet, vilket tydligen jag inte är ensam om att tycka. Han har begått det vidrigaste mordet på länge. Och han är en ovanligt vidrig liten man också, så det kan ju passa. Låt honom ruttna bort. Tack och lov börjar danska myndigheter dessutom få upp ögonen på "Äktenskapsförmedlingen Danska Fängelser". Deras lagförslag brukar gå snabbt. Så snart får fångarna enbart ta emot besök från hustrur/fästmör och mödrar. Madsen har vare sig fästmö/fru eller mor.

Låt honom ruttna bort i tystnad.

Tyvärr så står det ju hur många kvinnor som helst i kö för att BLI asets fästmö! Bäst vore om kvinnomördare inte fick ta emot kvinnligt besök alls. Vore ju fullt logiskt? Deras mammor kunde få söka dispens för ENSTAKA besök.
Citera
2018-12-15, 04:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Tyvärr så står det ju hur många kvinnor som helst i kö för att BLI asets fästmö! Bäst vore om kvinnomördare inte fick ta emot kvinnligt besök alls. Vore ju fullt logiskt? Deras mammor kunde få söka dispens för ENSTAKA besök.

Två partier la faktiskt ett sådant förslag i Danmark för några månader sedan, med anledning av just Madsens många dambesök, men eftersom det som sagt bara var två - små - partier, så röstades det ner. (Eller om det inte togs upp till omröstning i deras riksdag alls, jag minns inte nu, men det blev inte så i alla fall.) Kvinnorna väljer detta själva, så jag ser det inte som ett stort problem. Då är det värre att man ibland tvingar barn att hälsa på sin pappa i fängelset, fast de är rädda för pappan. Tanken att barn och fader ska ha kontakt är i princip god, men när barnet är rädd för sin egen pappa, då kommer det inget gott ur det längre. Detta förstår inte socialtanter alltid.

Madsen fick för övrigt inte ta emot några besök alls när han flyttades till Herstedvester. Han och hans advokat fick inte ens veta varför, påstår advokaten i alla fall. Ingen vet om denna restriktion har hävts ännu, det kommer ju inga nyheter därifrån längre...

Någon som vet om misshandeln mot Madsen har varit uppe i Landsretten ännu? (Gärningsmannen överklagade ju sin dom.) Där skulle ju reportrarna ha en chans att haffa Betina och fråga om lite annat också, än bara pågående mål.
Senast redigerad av Merwinna 2018-12-15 kl. 05:10.
Citera
2018-12-15, 05:06
Medlem
Citat:

Den av dig uppfunna kön av trånande kvinnor finns inte i verkligheten, om än dom gjorde det, får dom inte ha kontakt alls med Madsen.
Citera
2018-12-15, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den av dig uppfunna kön av trånande kvinnor finns inte i verkligheten, om än dom gjorde det, får dom inte ha kontakt alls med Madsen.

Jag har inte uppfunnit "kön" utan jag läste som hastigast att det var massor med kvinnor som ville träffa Madsen, men jag tror inte de kan få stå i kö utanför cellen och gå in en och en. MÅNGA skulle köa men så fungerar det gudskelov inte. Jag såg på ett program där man intervjuade aset Juha Valjakkala (som han hette förr) i fängelset och trots att morden i Åmsele, där han dödade två föräldrar och deras 15-årige son, (sköt pojken i huvudet medan denne bad för sitt liv) skedde 1988 så berättade han att han FORTFARANDE fick glödande heta kärleksbrev från kvinnor! Skrämmande men så ser det ut. Han som dödade Engla får säkert också mängder med heta brev.
Senast redigerad av maratonmaniker 2018-12-15 kl. 05:17.
Citera
2018-12-15, 11:14
Medlem
Citat:
Jag har inte uppfunnit "kön" utan jag läste som hastigast att det var massor med kvinnor som ville träffa Madsen, men jag tror inte de kan få stå i kö utanför cellen och gå in en och en. MÅNGA skulle köa men så fungerar det gudskelov inte. Jag såg på ett program där man intervjuade aset Juha Valjakkala (som han hette förr) i fängelset och trots att morden i Åmsele, där han dödade två föräldrar och deras 15-årige son, (sköt pojken i huvudet medan denne bad för sitt liv) skedde 1988 så berättade han att han FORTFARANDE fick glödande heta kärleksbrev från kvinnor! Skrämmande men så ser det ut. Han som dödade Engla får säkert också mängder med heta brev.

I alla fall stämmer det i riksäcklet fallet Anders Eklund. Nåt vidrigare får man leta efter. Säkert suktar några damer efter Madsen också.
Citera
2018-12-21, 02:37
Medlem
develis avatar
Citat:
När Kim Wall mördades av Peter Madsen i augusti 2017 väcktes ett outsinligt intresse hos medier och allmänhet. Den logik som belönar det spektakulära på bekostnad av sammanhang förvandlade Madsen till en huvudperson det skrevs spaltmeter om, medan Kim Wall ibland förminskades till sina sista stunder i livet.

Tack vare familj, vänner och kolleger har hennes liv och gärning ändå lyfts fram under året som gått. Inte minst genom Kim Wall Memorial Fond som upprättats för att stödja unga journalister som arbetar i hennes anda."

"När vännernas och familjens minnesbilder sammanställs framträder en omtyckt och älskad kvinna med stort rättspatos och intresse för berättelser som låg bortom allfarvägarna. Det är uppenbart att hon hade förutsättningar att på allvar göra skillnad i världen genom sitt arbete som journalist."

"Ingrid och Joachim Wall berättar om hur de pendlar mellan hopp och förtvivlan de där första dygnen när ingen visste vad som hade inträffat. Under månaderna som går låter de inte Peter Madsen bli något annat än en ointressant skuggfigur, en det inte är mödan värd att lägga energi på eftersom han redan kostat familjen så mycket."

"De sitter några meter från honom i rättssalen när makabra detaljer ur förundersökningen gås igenom – och det tycks som att det enda sättet för dem att klara sig igenom rättegången på är att träda in sina roller som professionella journalister när de ska beskriva processen.

Det leder till några av de mest smärtsamma partierna i boken."

"Varken boken eller arbetet med minnesfonden kommer att göra henne levande igen, men förhoppningen är att andra ska ta vid och genom sitt arbete göra skillnad i världen.

http://www.gp.se/kultur/f%C3%B6r%C3%A4ldrarnas-bok-om-kim-wall-l%C3%A4mnar-lite-plats-%C3%A5t-hat-1.11800924
Vi är oändligt många som har ställt den eviga frågan när nåt så makabert sker:
Varför?

Varför tappar en människa all moral? Vad får en person att begå nåt så ondskefullt?
Så fruktansvärt egocentrerat, så bortom all kärlek och medmänsklighet man kan komma.
Det väcker avsky, en total aversion, man försöker förstå - har svårt att släppa.

Madsen kommer blekna med tiden. Du kommer försvaras mot fortsatt illvilja, hat och ondska.
Du är värd all uppmärksamhet - den bild som dina nära och kära förmedlar är en hyllning till livet, dina drömmar och ambitioner lever vidare.

God Jul Kim. ♥
Citera
2018-12-21, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vi är oändligt många som har ställt den eviga frågan när nåt så makabert sker:
Varför?

Varför tappar en människa all moral? Vad får en person att begå nåt så ondskefullt?
Så fruktansvärt egocentrerat, så bortom all kärlek och medmänsklighet man kan komma.
Det väcker avsky, en total aversion, man försöker förstå - har svårt att släppa.

Madsen kommer blekna med tiden. Du kommer försvaras mot fortsatt illvilja, hat och ondska.
Du är värd all uppmärksamhet - den bild som dina nära och kära förmedlar är en hyllning till livet, dina drömmar och ambitioner lever vidare.

God Jul Kim. ♥

Jag hakar genast på.
God Jul Kim.
Citera
2018-12-21, 17:38
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.cbc.ca/radio/asithappens/journalist-describes-meeting-accused-killer-peter-madsen-on-his-submarine-1.4261476

Ljudfil från november förra året; tillför inget särskilt nytt, men länkar den ändå eftersom den mig veterligen inte varit länkad förr. Det är en kvinnlig dansk journalist vid namn Johansen, som berättar om när hon var nere i Nautilus för att intervjua Madsen. N stod då på land. Hon säger att hon aldrig i livet skulle ha följt med ut på havet i ubåten, för att den - enligt henne - var så trång och så ofärdig. Samt att hon aldrig kände av någon fara, men då hade hon också sin fotograf med sig, plus att det var andra personer som kom och gick.
Citera
2018-12-22, 09:27
Medlem
Reimers avatar
Men då så, nu är ubåten skrotad, helt enligt plan.

Citat:
När Peter Madsen dömdes till livstids fängelse för att ha mördat Kim Wall beslutade rätten också att Madsens ubåt, där brottet begicks, skulle förstöras.

Nu har det skett.

– Det stämmer att den är borta. Den har plockats isär och destruerats på den plats där den stått uppställd, säger vice polisinspektör Brian Belling från Köpenhamnspolisen till Ekstrabladet.

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-ubat-har-forstorts/
Citera
2018-12-22, 09:56
Medlem
Companitripps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men då så, nu är ubåten skrotad, helt enligt plan.

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-ubat-har-forstorts/

Inte en dag för tidigt.....
Kunde passat på att destruera Madsen samtidigt...men det är väl för lindrigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in