2020-10-20, 16:14
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han sitter ju och flämtar i filmen så det skulle inte förvåna om han ånyo lortat ner kalsongerna, det lille luder som killen ropade åt honom.
Vi får nog reda på det, tids nog.

Jag kan ju inte låta bli att skratta åt den kommentaren. I Madsen snedvridna värld trodde han säkerligen att han skulle betraktas som en folkhjälte och det enda han fick höra är att han är ett litet luder.
Citera
2020-10-20, 16:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, och det finns ju ett fängelse inuti fängelset också, han kommer att få göra riktigt «hard time» nu. Isolationsfängelse är värre än dödsstraff för en som Madsen. Blir inget jobb i verksstan nu om man säger så, dagarna kommer bli låånga..
Nån mer baktanke var det säkert.
Förutom att försöka rymma kan han ju vilja byta fängelse och uppmärksamhetshorbocken fick ju några upphetsande timmar samtidigt.
Han resonerar säkert att det var värt en tid i isolering.
Citera
2020-10-20, 16:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Vi får nog reda på det, tids nog.

Jag kan ju inte låta bli att skratta åt den kommentaren. I Madsen snedvridna värld trodde han säkerligen att han skulle betraktas som en folkhjälte och det enda han fick höra är att han är ett litet luder.
Ja, hahaha, det var klockrent. 😂
Citera
2020-10-20, 16:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Min övertygelse också. Det enda han nog ångrar just nu, var att han inte hann att döda henne också.

Jo, och fan altså va aggressiv han är Madsen. Gisslan, vapen och sprängmedel liksom(troligen fake, men endå), det är fanimig hårt. Han är livsfarlig, farligare och mer kapabel än jag trott faktiskt.
Citera
2020-10-20, 16:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom var rejält pressade på presskonferensen
Ska bli intressant att följa utvecklingen. Kanske blir flytt av psykopat Madsen..?

Citat:
Står redan i live eb. att det inte är troligt m Herstedvester mer.

"Peter Madsen kommer IKKE tilbage til Herstedvester Fængsel.
Den livstidsdømte morder er formentlig allerede kørt til et nyt fængsel, og hvis normal praksis følges, kommer han ikke til at sidde i Herstedvester igen efter sin flugt.

Finns det något fängelse som är säkrare, då?
Citera
2020-10-20, 16:19
Medlem
Citat:
Jo, och fan altså va aggressiv han är Madsen. Gisslan, vapen och sprängmedel liksom(troligen fake, men endå), det är fanimig hårt. Han är livsfarlig, farligare och mer kapabel än jag trott faktiskt.
Jag såg inte heller det komma. Nånstans trodde jag inte han hade stake nog ärligt talat. En nördig sexualsadist. Han var nog lika förvånad som vi andra att det faktiskt lyckades, även om han inte kom så långt.

Vi får väl se vad det blir för fortsättning, men tillbaka till DET fängelset kommer han tydligen inte. Frågan är vilka alternativ det finns.
Citera
2020-10-20, 16:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur skall man texta en livesändning när man inte vet vad som kommer att sägas? Det kommer repris, och då kommer det vara textat.

Det går att simultantexta/-översätta - det har jag för övrigt arbetat med. Men jag antar att PK-media är så ekonomiskt pressade nu, att de inte längre har råd att erbjuda tittarna den tjänsten.

För övrigt anser jag, att vi bör förstå varandras språk här i Skandinavien.
Senast redigerad av Merwinna 2020-10-20 kl. 16:34.
Citera
2020-10-20, 16:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Kanske Politigårdens Fængsel?
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Politigårdens_Fængsel
https://www.dr.dk/nyheder/indland/torturkomite-tror-fejlagtigt-udskaeldt-faengsel-lukker-beslutning-sparket-til
Citera
2020-10-20, 16:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Storstrøms möjligen som är splitternytt?
Citera
2020-10-20, 16:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag såg inte heller det komma. Nånstans trodde jag inte han hade stake nog ärligt talat. En nördig sexualsadist. Han var nog lika förvånad som vi andra att det faktiskt lyckades, även om han inte kom så långt.

Vi får väl se vad det blir för fortsättning, men tillbaka till DET fängelset kommer han tydligen inte. Frågan är vilka alternativ det finns.

Det finns ju alltid isolat, typ så dom gjort med Breivik. Men vad dom gör nu..säg det.
Citera
2020-10-20, 16:28
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Jag tänker vilken jäkla tur att han inte hade något stickvapen, för då hade det nog slutat annorlunda.

Efter att jag såg dokumentären på D play, så blir jag inte förvånad längre. Där blev han ju otroligt aggressiv mot journalisten och rakt av hotade honom. Det verkar som han blir livsfarlig när han blir provocerad, tappar kontrollen eller/och sexuellt upphetsad. Det är därför det känns så osannolikt om han bara har mördat Kim. Det är ju en "one hell of a debut" om vi säger så.
Citera
2020-10-20, 16:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nån mer baktanke var det säkert.
Förutom att försöka rymma kan han ju vilja byta fängelse och uppmärksamhetshorbocken fick ju några upphetsande timmar samtidigt.
Han resonerar säkert att det var värt en tid i isolering.

Ja, fast straffet kommer också att bli förlängt. Det VET han, och nu lär han vara ännu mer rymningsbenägen. En person som Madsen, med sitt frihetsbehov - jag tänker t.ex. på hur han brukade gå till botten med Nautilus och vara ensam där för att få vara ifred, och för känslan att ingen kunde veta var han var - är det ju ännu värre att sitta i fängelse än för medel-Rasmussen.

Citat:
Min övertygelse också. Det enda han nog ångrar just nu, var att han inte hann att döda henne också.

DET tror jag inte. Då skulle han aldrig komma ut ur fängelset mer. Det VET han. Och det skulle vara döden för honom, att inte ens kunna se fram emot frigivningen.
Senast redigerad av Merwinna 2020-10-20 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in